Gå till innehåll

Yrke som Gambler, lite frågor!


Magnus89

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mhm, jag trodde pengar var pengar och att inte staten bryr sig om det är "tjänade" eller "vunna". Men om då inte företaget klassas som en vinstdrivande verksamhet blir jag officiellt arbetslös.

 

Officielllt arbetslös är du om du stämplar eller går i aktivitetsgaranti.

 

Lever du på pokern så är du bara en slacker :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, har du lust att utveckla lite? Hur ser din ekonomiska situation ut (ev tillgångar/saldo på bankkontot etc), vad sa du till banken, hur mkt drar du in på ditt spel, vad krävde banken för "bevis" på detta, hur mkt fick du låna, vilken bank handlar det om osv osv osv? Kort sagt: hur lyckades du få lån?

 

Jag ska själv snart söka lån och är intresserad av allt du har att berätta.

 

Vid tillfället då jag ansökte hade jag ca 400k kr om jag minns rätt. Jag sa till banken att jag försörjer mig på att spela nätpoker sedan 1,5 år tillbaka, att jag kan förlora då och då men att det långsiktigt är mycket stor sannolikhet att jag går plus etc. När jag ansökte drog jag in ca 500k kr/år på att "jobba" halvtid. Banken krävde inget bevis, förutom att de såg att jag regelbundet gjort överföringar till mitt konto (jag var redan kund hos dem innan, Swedbank). Minns inte om lånelöftet var på 1 eller 1,5 miljoner men lånade till slut iaf ca 1. Jag kan också tillägga att jag har två barn och en sambo som studerar (vilket borde försvåra möjligheterna att få lån, tror jag). Som sagt, jag (och min sambo) blev väldigt förvånade då banken gick med på det.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid tillfället då jag ansökte hade jag ca 400k kr om jag minns rätt. Jag sa till banken att jag försörjer mig på att spela nätpoker sedan 1,5 år tillbaka, att jag kan förlora då och då men att det långsiktigt är mycket stor sannolikhet att jag går plus etc. När jag ansökte drog jag in ca 500k kr/år på att "jobba" halvtid. Banken krävde inget bevis, förutom att de såg att jag regelbundet gjort överföringar till mitt konto (jag var redan kund hos dem innan, Swedbank). Minns inte om lånelöftet var på 1 eller 1,5 miljoner men lånade till slut iaf ca 1. Jag kan också tillägga att jag har två barn och en sambo som studerar (vilket borde försvåra möjligheterna att få lån, tror jag). Som sagt, jag (och min sambo) blev väldigt förvånade då banken gick med på det.

 

Lycka till!

 

Men du jobbad halvtid när du sökte lånet? Detta ändrar ju situationen ganska rejält

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid tillfället då jag ansökte hade jag ca 400k kr om jag minns rätt. Jag sa till banken att jag försörjer mig på att spela nätpoker sedan 1,5 år tillbaka, att jag kan förlora då och då men att det långsiktigt är mycket stor sannolikhet att jag går plus etc. När jag ansökte drog jag in ca 500k kr/år på att "jobba" halvtid. Banken krävde inget bevis, förutom att de såg att jag regelbundet gjort överföringar till mitt konto (jag var redan kund hos dem innan, Swedbank). Minns inte om lånelöftet var på 1 eller 1,5 miljoner men lånade till slut iaf ca 1. Jag kan också tillägga att jag har två barn och en sambo som studerar (vilket borde försvåra möjligheterna att få lån, tror jag). Som sagt, jag (och min sambo) blev väldigt förvånade då banken gick med på det.

 

Lycka till!

 

Det där lät ju lovande. Stort tack!

 

 

Men du jobbad halvtid när du sökte lånet? Detta ändrar ju situationen ganska rejält

 

"Jobbet" var nog pokerspel, tolkar jag det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden så noga, men det handlar om ytterliggare en norrlänning som vi här i huvudstaden ska försörja med penagr han inte har rätt till? Behöver tel nr + adress tack!

 

Han försörjer sig själv vad jag förstår. Om du behöver telefonnummret till akuten så är det 112. Oroa dig inte över adressen, de hämtar dig med antingen taxi eller ambulans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa sättet att undvika att stämplas som arbetslös av de fördomsfulla invandrarna är att inte söka a-kassa eller andra bidrag som ges till arbetslösa. Har även för mig att invandrare generellt köper att man kallar sig egen företagare om man drar in pengar som pokerspelare, detta även om man inte har registrerat företag. Vet dock inte om det funkar på alla invandrare - har hört att alla inte kan dras över en kam. Men det var nog bara nån idiot som sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

By the way magnus, är du 89:a och inte har gått ut gymnasiet ?

 

Ja, och som det ser ut nu kan jag leva på gambling utan vidare.

Men tro inte att jag är så dum att jag värderar utbildning lägre.

 

Sedan kan man ju tycka att tråden är kul, men jag har försökt att få den lite rolig för att lätta upp stämningen. Lite Flashback-feeling, desvärre tar ni allt seriöst och det hela blir ännu sjukare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...