Gå till innehåll

Yrke som Gambler, lite frågor!


Magnus89

Recommended Posts

...så om jag ska nu ska försöka leva en period på gambling (officiellt) samtidigt som jag bor hemma blir jag då en arbetande arbetslös småföretagare som går med vinst, och jag blir tvungen att hitta ett riktigt jobb.

 

Då undrar man hur folk gör som lever på gambling och har detta som yrke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, vet du själv vad du ville med den här tråden? Eller vann du en stor pott precis innan du skrev och ville låta hela forumet veta att du tjänar bra med pengar på pokern. Isf. grattis!

 

Jag ville veta om det går att leva på gambling och slippa betala skatt, vilket inte låter troligt. Men samtidigt förstår jag inte varför detta skulle vara omöjligt p.ga. vinsterna är skattefria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så om jag ska nu ska försöka leva en period på gambling (officiellt) samtidigt som jag bor hemma blir jag då en arbetande arbetslös småföretagare som går med vinst, och jag blir tvungen att hitta ett riktigt jobb.

 

Då undrar man hur folk gör som lever på gambling och har detta som yrke.

 

Det är ingen lag på att man måste ha ett arbete i detta land och det finns ingen myndighet som måste anmäla till vad man livnär sig som. Kalla dig gambler, arbetslös, riskkapitalist eller vad fan som helst.

 

Skapa ett företag som sysslar med gambling i Sverige är troligen mot lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så om jag ska nu ska försöka leva en period på gambling (officiellt) samtidigt som jag bor hemma blir jag då en arbetande arbetslös småföretagare som går med vinst, och jag blir tvungen att hitta ett riktigt jobb.

 

Då undrar man hur folk gör som lever på gambling och har detta som yrke.

 

Ingen tvingar dig söka jobb så länge du inte stämplar a-kassa.

Du kommer ju inte få en bättre och mer ordnad ekonomi av att starta ett företag. Exakt vad har du tänkt att det här företaget skall fylla för funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tvingar dig söka jobb så länge du inte stämplar a-kassa.

Du kommer ju inte få en bättre och mer ordnad ekonomi av att starta ett företag. Exakt vad har du tänkt att det här företaget skall fylla för funktion?

 

Jaha, det är detta ni inte fattar. Som jag sagt tidigare, att jag vill bli av med stämpeln "arbetslös" så jag slipper folk som vill ha mig i arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville veta om det går att leva på gambling och slippa betala skatt, vilket inte låter troligt. Men samtidigt förstår jag inte varför detta skulle vara omöjligt p.ga. vinsterna är skattefria.

 

Gamblingvinster som är skattefria SKA du inte betala skatt på. Sen kommer det givetvis komma problem om du tänkt leva hela livet på gamblingvinster, du kommer inte kunna ta lån och kan få problem att få tag i en hyresrätt (beror väl på vart man vill bo). Lösningen är väl att dra in fett med deg så du alltid har så du kan betala direkt.

 

Dagens samhälle är inte uppbyggt för att folk ska leva på gambling.

 

Och en gång till: hur kommer ett företag lösa dina problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det är detta ni inte fattar. Som jag sagt tidigare, att jag vill bli av med stämpeln "arbetslös" så jag slipper folk som vill ha mig i arbete.

 

Så länge du inte förbinder dig till att söka jobb (läs: lyfter a-kassa) kommer heller ingen tvinga dig att söka jobb. Vad spelar det för roll om du officiellt är arbetslös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det spelar väll ingen särskild roll mer än att det kan bli problem då vid köp av hus och fix med lån?

 

 

Här har vi en arbetslös person med stor villa och bil, haha :S

Inte fan betalar han någon skatt heller.

 

Som sagt, samället är inte uppbyggt på ett sätt som gör det lätt att leva på gambling. Man behöver helt enkelt dra in rätt mkt deg för att det ska funka.

 

Är du rädd att folk ska tro att du langar knark om du inte har ett anonymt företag som ingen känner till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nej det spelar väll ingen särskild roll mer än att det kan bli problem då vid köp av hus och fix med lån?

 

 

Här har vi en arbetslös person med villa och bil, haha :S

Inte fan betalar han någon skatt heller.

 

Så när du ska söka lån ska du säga att du har ett eget företag, men det finns varken inkomster, utgifter eller ngt av allt det andra som behövs för att kunna kalla sig ett eget företag, utan det är bara ett papper du skrivit MagnusAB på. Du driver lite med oss nu va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag blir inte så mer klok på det här. Får väll bli städerska samtidigt som jag drar in extra på gambling då. :mrgreen:

 

du gör mig verkligen förvirrad. Förstår verkligen inte vad ditt problem är? Att staten och invandrare skulle vilja ha dig i arbete låter ju bara för mycket. Du måste ju skämta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll: Socialbidrag?

 

Ja men spelar väl ingen roll vad du lever på för bidrag, kan du livnära dig på pokern, säg då upp bidraget och ge det till ngn som behöver det bättre!

Starta eget företag får du nog vänta "lite" med däremot..

 

Så länge du inte använder bidraget som en extra inkomst, fast du klarar dig utan, så kan jag inte se ngt problem med att vara arbetslös. Spelar du och lever på bidraget, och ändå bara får ihop en "rätt ok" summa så är det nog dags att söka ett jobb!

 

Sen skulle det vara kul att veta varför invandrana har så mycket emot att du är arbetslös, att du t o m ska starta eget!

 

 

Edit: Efter att ha svarat så här seriöst i den här tråden så väntar jag bara på att Tilde Fröling ska komma in genom dörren! Any minute now..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: visserligen har jag inte sovit på 4 dagar...

MEN HELA JÄVLA SKITEN....till anledning av trådskapandet var följande fråga:

 

Jag vill leva på gambling ett tag och slippa betala skatt samtidigt som jag betalar räkningar, bor någonstans och äter kebab. Med ett företag trodde jag att stämpeln försvinner som arbetslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...