Aike Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Sedan måste jag säga att ni är ganska konstiga på detta forum, på t.ex. Flashback är det lite mer seriöst. Stämmer. Citera
eurythmech Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Stämmer. lol Heil Hitler. Citera
vetgirig Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Mhm, jag trodde pengar var pengar och att inte staten bryr sig om det är "tjänade" eller "vunna". Men om då inte företaget klassas som en vinstdrivande verksamhet blir jag officiellt arbetslös. Officielllt arbetslös är du om du stämplar eller går i aktivitetsgaranti. Lever du på pokern så är du bara en slacker Citera
Magnus89 Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 Tror ni att man behöver skatta i framtiden på gambling(EU) ? Citera
Magnus89 Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 ...om vi då går ur EU, hur tror ni det blir då? Blir säkert dubbelskattning. Citera
eurythmech Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 ...om vi då går ur EU, hur tror ni det blir då?Blir säkert dubbelskattning. Ring en norrman! Citera
lost Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Lite blandat, invandrare, staten o.sv. skrattade så mycket att jag fick tårar i ögonen.. hahahaha Citera
Akumila Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Ring en norrman! Det handlar väl inte om EU, utan snarare EES, och det är ju även Norge med i, så de betalar väl inte heller skatt om de t.ex. spelar på Malta. Eller har jag fel? Citera
gregcadillac Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 ...om vi då går ur EU, hur tror ni det blir då? Om Sverige skaffar kärnvapen och går till anfall mot USA hur blir det då? Citera
gladdrkim Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Kan ingen bara stänga tråden? Man blir fan lack av och läsa allt skit! =D Ni skriver att ni fick er ett gott skratt, jag blir bara tokig! Citera
Magnus89 Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 Mmm, denna tråden blev kul. Nu tycker jag vi stänger skiten innan det går åt helvete. Citera
Tiggr Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Har inte bidraget. Då ber jag om ursäkt för mitt antagande. Citera
QuantumSatis Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Intressant, har du lust att utveckla lite? Hur ser din ekonomiska situation ut (ev tillgångar/saldo på bankkontot etc), vad sa du till banken, hur mkt drar du in på ditt spel, vad krävde banken för "bevis" på detta, hur mkt fick du låna, vilken bank handlar det om osv osv osv? Kort sagt: hur lyckades du få lån? Jag ska själv snart söka lån och är intresserad av allt du har att berätta. Vid tillfället då jag ansökte hade jag ca 400k kr om jag minns rätt. Jag sa till banken att jag försörjer mig på att spela nätpoker sedan 1,5 år tillbaka, att jag kan förlora då och då men att det långsiktigt är mycket stor sannolikhet att jag går plus etc. När jag ansökte drog jag in ca 500k kr/år på att "jobba" halvtid. Banken krävde inget bevis, förutom att de såg att jag regelbundet gjort överföringar till mitt konto (jag var redan kund hos dem innan, Swedbank). Minns inte om lånelöftet var på 1 eller 1,5 miljoner men lånade till slut iaf ca 1. Jag kan också tillägga att jag har två barn och en sambo som studerar (vilket borde försvåra möjligheterna att få lån, tror jag). Som sagt, jag (och min sambo) blev väldigt förvånade då banken gick med på det. Lycka till! Citera
jw1700 Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Ha ha ha ha ha Den här är ju helt underbar.Tack Okocha som gjorde att jag inte missade den. Ha ha ha ha. Citera
Frenter Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Vid tillfället då jag ansökte hade jag ca 400k kr om jag minns rätt. Jag sa till banken att jag försörjer mig på att spela nätpoker sedan 1,5 år tillbaka, att jag kan förlora då och då men att det långsiktigt är mycket stor sannolikhet att jag går plus etc. När jag ansökte drog jag in ca 500k kr/år på att "jobba" halvtid. Banken krävde inget bevis, förutom att de såg att jag regelbundet gjort överföringar till mitt konto (jag var redan kund hos dem innan, Swedbank). Minns inte om lånelöftet var på 1 eller 1,5 miljoner men lånade till slut iaf ca 1. Jag kan också tillägga att jag har två barn och en sambo som studerar (vilket borde försvåra möjligheterna att få lån, tror jag). Som sagt, jag (och min sambo) blev väldigt förvånade då banken gick med på det. Lycka till! Men du jobbad halvtid när du sökte lånet? Detta ändrar ju situationen ganska rejält Citera
FiSherman63 Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 Vid tillfället då jag ansökte hade jag ca 400k kr om jag minns rätt. Jag sa till banken att jag försörjer mig på att spela nätpoker sedan 1,5 år tillbaka, att jag kan förlora då och då men att det långsiktigt är mycket stor sannolikhet att jag går plus etc. När jag ansökte drog jag in ca 500k kr/år på att "jobba" halvtid. Banken krävde inget bevis, förutom att de såg att jag regelbundet gjort överföringar till mitt konto (jag var redan kund hos dem innan, Swedbank). Minns inte om lånelöftet var på 1 eller 1,5 miljoner men lånade till slut iaf ca 1. Jag kan också tillägga att jag har två barn och en sambo som studerar (vilket borde försvåra möjligheterna att få lån, tror jag). Som sagt, jag (och min sambo) blev väldigt förvånade då banken gick med på det. Lycka till! Det där lät ju lovande. Stort tack! Men du jobbad halvtid när du sökte lånet? Detta ändrar ju situationen ganska rejält "Jobbet" var nog pokerspel, tolkar jag det som. Citera
QuantumSatis Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 Det där lät ju lovande. Stort tack! "Jobbet" var nog pokerspel, tolkar jag det som. Ja alltså pokerspelande ca 3-4 timmar/dag, det var det jag menade med halvtid. Citera
MJ Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 Har inte läst tråden så noga, men det handlar om ytterliggare en norrlänning som vi här i huvudstaden ska försörja med penagr han inte har rätt till? Behöver tel nr + adress tack! Citera
QuantumSatis Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 Har inte läst tråden så noga, men det handlar om ytterliggare en norrlänning som vi här i huvudstaden ska försörja med penagr han inte har rätt till? Behöver tel nr + adress tack! Han försörjer sig själv vad jag förstår. Om du behöver telefonnummret till akuten så är det 112. Oroa dig inte över adressen, de hämtar dig med antingen taxi eller ambulans. Citera
Klyka Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 Bästa sättet att undvika att stämplas som arbetslös av de fördomsfulla invandrarna är att inte söka a-kassa eller andra bidrag som ges till arbetslösa. Har även för mig att invandrare generellt köper att man kallar sig egen företagare om man drar in pengar som pokerspelare, detta även om man inte har registrerat företag. Vet dock inte om det funkar på alla invandrare - har hört att alla inte kan dras över en kam. Men det var nog bara nån idiot som sa. Citera
Magnus89 Postad 16 December , 2007 Författare Rapport Postad 16 December , 2007 Har inte läst tråden så noga, men det handlar om ytterliggare en norrlänning som vi här i huvudstaden ska försörja med penagr han inte har rätt till? Behöver tel nr + adress tack! Bidrag? Jag är inte sådan. Citera
mr-flow Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 By the way magnus, är du 89:a och inte har gått ut gymnasiet ? Citera
cG_ Postad 16 December , 2007 Rapport Postad 16 December , 2007 tror aldrig jag har skrattat så här mycket i hela mitt liv. Tack! Citera
Magnus89 Postad 16 December , 2007 Författare Rapport Postad 16 December , 2007 By the way magnus, är du 89:a och inte har gått ut gymnasiet ? Ja, och som det ser ut nu kan jag leva på gambling utan vidare. Men tro inte att jag är så dum att jag värderar utbildning lägre. Sedan kan man ju tycka att tråden är kul, men jag har försökt att få den lite rolig för att lätta upp stämningen. Lite Flashback-feeling, desvärre tar ni allt seriöst och det hela blir ännu sjukare. Citera
Recommended Posts