Sylwester Postad 2 December , 2008 Rapport Share Postad 2 December , 2008 Det återstår att se. Läste igenom tråden nu och jag förstår icke detta utbredda hat mot potatismos när folk föreslår älgtunga, schnitzel, bruna bönor(!) för att endast nämna ett axplock av de totalt antijuliga maträtterna. Jag ska fan ta mig äta potatismos med en stor skopa smör i jul! Mmmm, mos. Den enda födan som man kan ha hur mycket smör som helst i utan att det blir äckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 Ok. Trögt i år med matidéerna? Jag börjar väl då: Dagen innan julafton: * Skinka (dels ljummen på macka och dels på tallrik med senap) * Dopp!!!!!!! * Lite sillar * Rullsylta * Svagdricka / julmust Julafton: * Samma som ovan + * Kokt älgtunga * Lax, rökt och inkokt * Ägghalvor med löjrom * Bruna bönor * Köttbullar * Mer sillar * Omelett (räkvarianten!) * Rödbetssallad * Honungsgriljerade revbensspjäll * 3 sorters senap till skinkan (en från Apoteket givetvis!) * Kalvsylta * Rökt rådjursstek * 4-6 sorters ostar med salta kex & vindruvor * Mörk starköl * Snaps, ett par olika sorter Vid midnatt: midnattsgrogg! Efter julafton: * Rester * Rester * Mineralvatten utan smak * Rester * Mer mineralvatten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 * Skinka (dels ljummen på macka och dels på tallrik med senap) Allt som behövs är detta. Samt med hemagjord senap då, extra extra stark. Man gråter lite varje gång man tar en tugga, och är osäker på om det är för hur gott det är eller hur stark senapen är. Givetvis med ett stort glas julmust till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 mmmmumma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 Detta är inget jag växt upp med utan något som vi fick in i familjen via min brors fru, men grönkål är en jädra höjdare på julbordet. Prova det om du är sugen. Mer ett tips än något du glömt, för den där listan räcker för att jag skulle vilja dyka upp. Japp, gräddstuvad grönkål är nöten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 Blir nog en sån här för mig http://www.findus.se/showimage.asp?id=92005142&size=big + Hembränt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 Här kommer lite förslag på dryck: &hl=sv&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" &hl=sv&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" frameborder="0" allowfullscreen> Länk: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 Blir nog en sån här för mig http://www.findus.se/showimage.asp?id=92005142&size=big + Hembränt Stackare. Det är ju nästan så man skulle vilja bjuda dig på en riktig julmiddag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Late Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 Rostbiff? Renstek? Gravad och rökt lax Clementiner? Laddade upp bra med 15stycken igår. Om jag var tvungen hade jag nog kunnat leva enbart på clementiner. Apelsiner med nejlikor intryckta? Apotekarens julmust Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 5 December , 2008 Rapport Share Postad 5 December , 2008 mmmmumma :h: :h: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 6 December , 2011 Rapport Share Postad 6 December , 2011 Bump obv! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
upandcoming Postad 6 December , 2011 Rapport Share Postad 6 December , 2011 stark senap och bensodiazepiner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 6 December , 2011 Rapport Share Postad 6 December , 2011 stark senap och bensodiazepiner Dödsjulknark Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 6 December , 2011 Rapport Share Postad 6 December , 2011 Dopp i grytan. Allt annat är sekundärt. Sen ska det vara ljust bröd och inte något vörthelvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 6 December , 2011 Rapport Share Postad 6 December , 2011 Dopp i grytan. Allt annat är sekundärt. Sen ska det vara ljust bröd och inte något vörthelvete. Mmmm... Vanlig jävla APK-limpa, i princip helt uppblött och med stark senap. Mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 6 December , 2011 Rapport Share Postad 6 December , 2011 Mmmm... Vanlig jävla APK-limpa, i princip helt uppblött och med stark senap. Mums. Instämmer på allt om jag får byta limpan mot formfralla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 7 December , 2011 Rapport Share Postad 7 December , 2011 Jag har äppelmos på julskinkan, gärna på "halvhårt" tunnbröd. Är ju många som tycker man är dum i huvudet men är man uppväxt med det så... Men ja, ibland äter jag med senap också, bara den är stark. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 December , 2011 Rapport Share Postad 7 December , 2011 Jag har äppelmos på julskinkan, gärna på "halvhårt" tunnbröd. Är ju många som tycker man är dum i huvudet men är man uppväxt med det så... Men ja, ibland äter jag med senap också, bara den är stark. Såg ett recept nån gång på juläppelmos som tillbehör till skinkan. Har för mig att det var riven pepparrot i moset bl.a. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 8 December , 2011 Rapport Share Postad 8 December , 2011 Såg ett recept nån gång på juläppelmos som tillbehör till skinkan. Har för mig att det var riven pepparrot i moset bl.a. Blanda senap (tror skånsk bli bäst) och äppelmos är en klassiker till julbordet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts