Gå till innehåll

Julbord! Vad har vi glömt?


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dessutom:

Äckliga likdelar och ruttna nermalda köttrester som legat på ICA-golvet > aubergine

 

Sluta tramsa er nu. Människan är köttätare, punkt slut. Jag klankar inte ner på er för att ni äter grönsaker, det unnar jag er verkligen, jag säger bara att jag inte tänker äta kaviar eftersom det är fiskmens. Om ni sedan väljer att äta kaviar, grönsaker, inälvsmat, eller vad som helst är er business.

 

Var läste jag följande briljanta fråga till en veg(-valfri ändelse)? ”Tycker du synd om djuren eller hatar du växter?”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vegetarian är ett fornnordiskt ord för dålig jägare. 8-)
Men... Begreppet vegetarian myntades 1847 på ett möte hos den första föreningen för vegetarianer i Ramsgate i England, och var en kombination av latinets vegetus, som betyder "livfull, aktiv, enegetisk", och det engelska ordet vegetable (grönsak). På mötet definierades en vegetarian som en person som inte äter någon typ av kött.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakor med gorgonzolaost på.

lola mig .. är du marsian eller? Uddare kombo får man nog hitta .. ska ju vara husmansost fattar du la? Eller en fin brännvinsost .. superlagrad =)

 

Vet ej om det är nämnt, men har du inte köttbullar på julbordet så kommer du o gula hela din rulle, gammal sägen från skåne faktiskt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Laxen dyker väl upp i två varianter? Gravad och kokt(egentligen ugnstekt med creme-fraiche ovanpå).

 

Som en del andra redan sagt... de finska potatis-, kålrots- och morotslådorna samt brysselkålen. Dessutom tycker jag att grönkålen saknas. Den är väl typiskt svensk? Södra sverige? *hade för mig det iaf*

 

Hemlagad senap?

 

Övrigt så jaa.. brända mandlar, mintkyssar och nötter i en salig blandning ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Ja, de är väl lika vidriga som alla andra skåningar och placerar en karott med potatismos på bordet!! :-D

 

Det återstår att se. Läste igenom tråden nu och jag förstår icke detta utbredda hat mot potatismos när folk föreslår älgtunga, schnitzel, bruna bönor(!) för att endast nämna ett axplock av de totalt antijuliga maträtterna.

 

Jag ska fan ta mig äta potatismos med en stor skopa smör i jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det återstår att se. Läste igenom tråden nu och jag förstår icke detta utbredda hat mot potatismos när folk föreslår älgtunga, schnitzel, bruna bönor(!) för att endast nämna ett axplock av de totalt antijuliga maträtterna.

 

Jag ska fan ta mig äta potatismos med en stor skopa smör i jul!

 

Älgtunga blir nog gott med bacon & rödvinssås och potatismos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...