Gå till innehåll

Bästa filmscenerna!


Albert

Recommended Posts

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den bästa scenen någonsin från den bästa filmen någonsin(Barry Lyndon):

 

Tyvärr är den inte på orginalspråk.. Men hittade inte den på youtube, nåja ni vet vilken jag menar iaf.

 

 

Valfri scen från The New World och The Thin Red Line.

 

En av många fantastiska scener från Goodfellas:

 

http://www.youtube.com/watch?v=VgcSlZFGE1A

 

Sen finns det massa filmer som jag inte hittar på youtube som öppningsscenen i Letter from an Unknown Woman, slutscenerna i Gå och se!, Steadycam-scenen i Raging Bull, scenen när man ser Welles första gången i Third Man, inledningsscenen i Dolt hot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne i ett spaghetti-western stim och frapperas återigen av Leone och Morricone.

 

 

Den Onde, Den gode, Den fule har en sån fantastiskt bra scen när Tuco kommer fram till kyrkogården.

 

http://youtube.com/watch?v=GdNh9f2Wwm0

 

 

Näste man till postning!

 

Jag har suttit och småfunderat sen du startade tråden och jag är benägen att hålla med dig. Sen är det ju svårt att säga "bästa", men hur som så är det en väldigt väldigt bra scen. Hela filmen är bra, kollade precis och den ligger 4 på IMDb lista över världens bästa filmer.

 

 

 

Två till på topplistan:

 

- Öppningscenen i Gudfadern (hela bröllopspartiet egentligen).

 

- En scen i Fanny och Alexander där bla Jarl Kulle kämpar för att få hem barnen. Det hat man känner mot Malmsjö är inget många regissörer/skådespelare kan locka fram. Egentligen är det flera scener där som tillsammans är sjukt starka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller humor är denna rätt sjuk. Peter Sellers i toppform. Tyvärr synkar inte ljudet på youtube. Det ligger lite före. Men det är en lång, fantastisk tagning.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fCs2jXCQY0o&feature=related

 

 

Favoritcitat:

"But that is a prizeless Steinway"

"Not anymore. Whats your name.

 

Även "That felt good" när han ramlat ner för trappan är grym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scenen i Trainspotting där Mark och SickBoy precis kickat heroin och lägger sig i parken med ett luftgevär och filosoferar är ju så jävla bra. Sitter på jobb nu så kan/pallar inte leta upp länk.

 

Även scenen i Trainspotting när Tommy ska ta ut gänget i naturen och alla lackar är riktigt bra.

 

"Arent you proud to be Scottish?"

 

"It´s shit being fucking Scottish! We´re the lowest of the low, the scum of the fucking earth. Some people hate the English, I don´t. Theyre just wankers. We on the other hand are colonised by wankers. We couldnt even find a decent culture to be colonized by..."

 

Många scener i den filmen som är jävligt bra! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Dags för lite godbitar ur This is Spinal Tap.

 

Försökte här klistra in lite godbitar, men det gick inte eftersom hela filmen är en enda godbit. Här finns en klippvideo i alla fall: http://www.youtube.com/watch?v=AqX3B6rlu0Q

 

Antar att de är rätt meningslösa om man inte har sett filmen i sin helhet, men det har förhoppningsvis alla gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många otroligt bra scener som redan har nämnts. Det är svårt att välja en favorit, men den här gillar jag mycket och den har inte nämnts tidigare:

 

Lost Highway (David Lynch, 1997), när Mystery Man (Robert Blake) dyker upp på festen och språkar med Fred (Bill Pullman):

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många otroligt bra scener som redan har nämnts. Det är svårt att välja en favorit, men den här gillar jag mycket och den har inte nämnts tidigare:

 

Lost Highway (David Lynch, 1997), när Mystery Man (Robert Blake) dyker upp på festen och språkar med Fred (Bill Pullman):

 

 

 

Många filmtidningar och filmrecensenter som gjorde sig lustiga över filmen back in the days. Lynch kan inte skriva manus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...