Gå till innehåll

Bästa filmscenerna!


Albert

Recommended Posts

Många filmtidningar och filmrecensenter som gjorde sig lustiga över filmen back in the days.

Jodå, jag är medveten om detta och jag försvarar inte filmen som helhet... det förtjänar den nog inte. :) Men Lynch brukar alltid få till vissa delar av sina filmer på ett sätt som, ja, berör mig och etsar sig fast i minnet. Klippet ovan är en sådan del.

 

Lynch kan inte skriva manus.

Förstår vad du menar och håller i viss mån med, men inte fullt ut. Men orka diskutera... det skulle vara föremål för en annan tråd i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wow! Trodde jag skulle bli halshuggen och kommentarer som "du tycker den är dålig för du förstår inte". Jag såg filmen på bio när den kom och hade högt ställda förväntningar. Jag tyckte scenen var grymt mäktig, men att filmen bara föll ihop en stund senare. Eftersom jag hela tiden ska vara så jävla kritisk:oops: valde jag att tracka ner på ditt inlägg. Du verkar ha koll + vara så pass balanserad att du kunde ta det på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar den smått svulstiga öppningscenen i gladiator. Det känns verkligen som man är Romare och befinner sig i civilisationens utkant när det avhuggna huvudet kommer tillbaks från barbarerna. Sedan talet med echos in eternity och sedan smäller det.

 

En annan favorit är Donnie Darko och rymdkaninen Franks svar:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Jennez, vad gör du?

 

Du postar världens bästa scen, sans de inledande replikerna som är det bästa i hela scenen, och postar den dessutom med orden "I love the smell of napalm in the morning", som är en helt annan scen.

 

Vad fan?

 

Beach Attack Scene

 

Antar att Jennez bara rippat andras åsikter då den blev framröstad som den bästa scenen. Jennez vad sägs om att skaffa sig lite personlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela introduktionen av Vince o Jules i Pulp Fiction, snacket om haschbarerna, royal with cheese, fotmassage och sedan mötet med Brett och grabbarna är helt underbart.

 

Inledningsscenen i Reservoir Dogs är underbar också.

 

Lite mycket Tarantino men men:-)

 

Quentins magnum opus är en orgie i kvalitetsscener! Min favorit är nog när Gimpen får stryk och Mr Wallace säger något i stil med "I'm going to get medivel on you ass". Bruce Willis med ett samurajsvärd är aldrig fel! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scenen i Trainspotting där Mark och SickBoy precis kickat heroin och lägger sig i parken med ett luftgevär och filosoferar är ju så jävla bra. Sitter på jobb nu så kan/pallar inte leta upp länk.

 

Även scenen i Trainspotting när Tommy ska ta ut gänget i naturen och alla lackar är riktigt bra.

 

"Arent you proud to be Scottish?"

 

"It´s shit being fucking Scottish! We´re the lowest of the low, the scum of the fucking earth. Some people hate the English, I don´t. Theyre just wankers. We on the other hand are colonised by wankers. We couldnt even find a decent culture to be colonized by..."

 

Många scener i den filmen som är jävligt bra! :h:

 

Hittade naturscenen iallafall: http://youtube.com/watch?v=5afCwO8JxP4&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

American Psycho har ju ett gäng sköna. Ville egentligen leta fram när han bränner på hororna och kollar hur han ser ut i spelgeln, men
är ju, hmm, kul.

 

Och så förstås, spider pig

 

Kan bara hålla med om att American Psycho är överfull med sköna scener. Dock gillar jag nästan denna bättre. Utan tvekan det bästa introt nånsin till en film.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...