Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

https://www. t6poker.xxx/ca_tournaments_top50_players.php

 

så det är också bluff att dom har vunnit pengar?

 

Det är säkert ingen bluff, men du måste förstå att våra medlemmar ser med viss skepsis när en nyreggad medlem påstår att hans polare vunnit närmare en miljon kronor på sajten. Hade det varit en betrodd medlem med +100 inlägg, känt namn mm som sagt att han själv vunnit samma siffror så hade det varit en annan sak.

 

Din polare måste vunnit bra många turneringar, alternativt spelat på de högsta borden för att ha vunnit dessa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spanade nyss in lobbyn hos T6, de ligger ungefär på dygnsmedel ca 70 cashgamespelare men vad som är intressant är att deras vanligaste bord inte längre är €0,03/€0,06. Nu är det ännu lägre bord som är populärast €0,01/€0,02. Lägre nivå än så finns det inte, men den dag de öppnar 0,005/0,01 kommer de bli populärast. Den högsta nivån det spelas på är €1/€2.

 

Jag gissar att det lägre spelandet beror på att utdelningarna från frirullarna är lägre.

 

fast det är inte så långt kvar till juni och då kommer T6 vara en av de största nätpokerbolagen i världen! :)

 

Hur många vinstandelar har sålts i nuläget? De norska värvarna hävdade för flera månader sedan att det var 60 000 och nu ska Torben ha prånglat ut ännu fler. Ska vi gissa på 100 000 andelar? Det ger €50 miljoner i reklampengar, mer än en halv miljard kronor! Har de spenderats väl? Vad säger ni T6are?? "

 

Verkar som bolaget bara har några månader kvar..!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan, vem vet hur många andelar som sålts.. kanske bara är några få tusen (det finns ju skäl att "blåsa upp" siffrorna). €500 av varje andels kostnad (totalt €665) skulle gå till marknadsföring.

 

Egentligen var det kanske inte någon dum idé, av alla hundratals sajter är det ju bara ett fåtal som kör med stora reklamkampanjer, resten verkar mer satsa på "djungeltrumman".

 

För ett skumraskföretag innebär dock en gigantisk reklambudget en utmärkt möjlighet att plundra företaget på stora pengar, för vem kan veta hur mycket pengar som verkligen satsas på reklam om det inte finns någon auktoriserad revisor e.dy. som håller koll?

 

Fast det är ju ingen ilsken storm av anklagelser från andelsägare mot T6 vad jag kan se. Om de är nöjda med situationen och tycker deras reklamandel spenderats på ett bra sätt kanske allt är helt okej, det är ju andelsägarna som ska vara de som blir blåsta i den här soppan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ha gott folk vad tror ni händer nu när polisanmälningarna tydligen duggat tätt uppe Strömsund. MLM metropolen. Ena sidan anklagade för förtal och den andra för div ekonomiska finurligheter. Rena soppan så att säga.

 

Gnillot.

Det roliga i kråksången är följande: de som är anmälda för förtal kan inte bli åtalade då det är personen bakom hemsidan som bör åtalas (om jag förstått saken rätt). Däremot är det väldigt troligt att T6are som mörkat inkomster kan åka dit. Någon slags win-win. Tror jag. Kanske :mrgreen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga i kråksången är följande: de som är anmälda för förtal kan inte bli åtalade då det är personen bakom hemsidan som bör åtalas (om jag förstått saken rätt). Däremot är det väldigt troligt att T6are som mörkat inkomster kan åka dit. Någon slags win-win. Tror jag. Kanske :mrgreen:

 

Ja det kan ju hända. Lagen är ju lite mysko att förstå sig på för vanliga dödliga. Vi får väl vänta och se. Synd bara om de som satsat stora pengar i vinstandelar. Verkar ju som om det minskar på t6 sidan. Någon som vet vart T6tony tog vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan ju hända. Lagen är ju lite mysko att förstå sig på för vanliga dödliga. Vi får väl vänta och se.

 

Vi får vänta, men inte se. Ingen har anmält någon för någonting. Allra minst T6:arna, som inte torde vara särskilt inte intresserade av att dra polisens uppmärksamhet till sig.

 

Marcus Krig: Hej. Jag skulle vilja göra en polisanmälan. Det gäller förtal.

Strömsundspolisen: Jaha. Vad har hänt då?

MK: Några stygga typer på internet påstår att vårt MLM-företag är en pyramid!

SP: Är det inte det då?

MK: Absolut inte. Det är en matris.

SP: Hur ser en sådan där "matris" ut då?

MK: Det är en organisation som är bred i botten och sedan liksom smalnar av mot toppen, där det sitter ett fåtal gubbar i Panama och tjänar grova pengar.

SP (ritar): Få se nu... Bred i botten, säger du, och avsmalnande uppåt. Jomen, titta här, visst är det en pyramid. Hade du något annat att komma med?

MK: De säger det var lögn när vi sa att vi hade 250 000 spelare klara från start!

SP: Hur många hade ni då?

MK: Några hundra.

SP: Hundra tusen?

MK: Nej, hundra...

SP: En lögn, alltså. Något mer?

MK: Ja, de säger att projektet drivs av kända bedragare!

SP: Stämmer inte det då?

MK: Jo, det gör det väl. Men alltså...

SP: Jo, du Marcus, var det så du hette? Vi gör såhär: Om du tar på dig de här fina armbanden jag har här, och sätter dig i det där rummet med de lustiga fönstren en stund, så kommer det snart en farbror och ställer några frågor till dig.

 

Fotnot: Namnen är fingerade. Varje likhet med verkliga personer är rena tillfälligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ha gott folk vad tror ni händer nu när polisanmälningarna tydligen duggat tätt uppe Strömsund. MLM metropolen. Ena sidan anklagade för förtal och den andra för div ekonomiska finurligheter. Rena soppan så att säga.

 

Gnillot.

 

Har du någon källa?

Själv tittade jag på Cint, där finns det en fullständigt obegriplig tråd om några bröder: http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=90734.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Strömsund figurerade på text-TV-nyheterna i veckan. Ungefär som följer: "Den lilla orten Strömsund i Jämtland har de i särklass högsta sjuktalen i hela landet."

 

Kan det vara ångest över att lura släkt och f.d. vänner som ligger bakom?

 

Hoppas att jag slipper bli anmäld för förtal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte utveckla det där?

 

Satt just och laste igenom senaste numret av first poker innan jag skrev inlagget. Det forsta jag ser nar jag slar upp tidningen pa mafa ar T6annonsen, men det ar inte sa markvardigt, den har jag sett tidigare. Att man daremot later Anders Henriksson "beratta" hur det ligger till med T6, utan tillstymmelse till rejala fragor eller ifragasattande kanns lite fjaskigt tycker jag. Pa nat satt ett stallningstagande. Inte for att jag bryr mig namnvart, menade mest att det hojde mina ogonbryn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger han om T6?

 

Ur First Poker:

 

DEN HETA POTATISEN

Det blev mycket snack när T6 kaxigt gick ut och sa att

de skulle bli störst och bäst i världen, och ryktet gick om

pyramidspel och skumma delägare bland annat. Det blev

ramaskri på svenska pokerforum där ingen förstod hur

Anders och Mats kunde gå med och spela för bolaget –

folk skällde, svor och spydde galla över grabbarna. Både

Mats och Anders slutade rätt snabbt att besöka forumen –

det gick inte att föra en normal dialog eller diskussion och

då fanns det ingen anledning att vara där. Allmänheten,

om vi får använda det ordet i det här sammanhanget, var

helt säkra på att det var lurendrejeri på hög nivå och de

”kommer aldrig få spela en enda turnering” var påståendet

när de försökte förklara att det handlade om ett

sponsorkontrakt. Skulle du själv kontrollera delägare eller

ifrågasätta framtidsplaner om någon kommer till dig och

vill sponsra dina turneringar? Ska du däremot investera i

fi rman är det naturligtvis en helt annan sak.

Både Anders och Mats fi ck varsitt sponsoravtal med

T6 poker, ett riktigt bra avtal där de ska åka på de fl esta

stora liveturneringarna under 2008. Som motprestation

får de bara spela på T6. Är inte det lite vågat att gå med på

en sådan grej när de är helt nya, undrar jag. ”Nej, faktiskt

inte,” säger Anders. ”De har bra idéer och snabb klient,

bra rakeback och så pass många, och bra, turneringar och

kontantspel att det räcker alldeles utmärkt med bara T6.”

Det fi nns några väldigt förvånande detaljer i den här

historien:

• Väldigt få medier (förutom FirstPoker) har hört av sig

till Anders eller Mats och frågat vad det handlar om eller

hur det har fungerat eller velat ha en intervju.

• Ingen har uppmärksammat ”The T6 pokerteam”, det

största teamet i världen just nu med en massa kända namn

och dessutom en egen Australien-grupp. Mycket förvånande

med tanke på att teamet innehåller tunga namn som

Tony G, Mel Judah, Thierry van der Berg, Rolf Slotboom,

Jeff Lisandro och Jason Gray bland andra. Teamet består

av 17 spelare.

• T6 poker har bara funnits i två månader, så det är ett

ganska bra resultat att ha fått igång mellan 35-40 kontantbord

på kvällarna. De har fl era garantiturneringar varje

kväll, en egen snabb klient i ett eget nätverk (den första

fungerade inte alls) och det är aldrig mer än sex spelare per

bord. Anders menar att det inte fi nns några problem överhuvudtaget,

utan allt funkar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Strömsund figurerade på text-TV-nyheterna i veckan. Ungefär som följer: "Den lilla orten Strömsund i Jämtland har de i särklass högsta sjuktalen i hela landet."

 

Jag tror det var i den där filmen som han Martin Borg (namnet kan vara fel) gjorde om Sveriges sjuka skattesystem. Använde väl Strömsund som det totala avskräckande exemplet på en ort där allt är fel. Höga sjukttal, hög arbetslöshet, hög skatt osv.

 

Jag tror filmen går att få tag på via skattebetalarnas förening då jag tror dom var med och finansierade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...