Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Hur i h-vete drog du den slutsatsen? Förutom Pokerforum är jag så vitt jag vet den enda som av principiella skäl tackat nej till €X i annonseringsintäkter från T6. Jag har också sagt rakt ut att jag aldrig skulle köpa vinstandelar i bolaget.

 

Vad är det för nivå i det här forumet egentligen?

För vad det är värt så tycker jag inte att du har varit varken odelat positiv eller negativ till T6, snarare objektiv. Bra mkt objektivare än många andra, myself included :-P

 

Gillar tanken på att ge ledningen chansen att svara på pf´s, i mitt tycke, relevanta frågeställningar. Gdaily, är det något som du känner att du själv skulle kunna ta initiativ till eller ska man invänta att djungeltelegrafen når T & Co? Det skulle vara intressant om de skulle nappa på ett hårt modererat Q&A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har lite svårt att förstå alla "påhopp" på Legato? Nu när jag läser alla

hans inlägg igen är det iaf för mig väldigt tydligt att han tar avstånd från T6.

 

Sen hur han hanterar sin privata relation med Mats och Anders har knappast vi med att göra.

 

Han tar ju ut dem till lagpokern iaf enl Expressen.

Ska ni spela i T6 kläder allihop eller bara Rahm o Henriksson?

 

http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokertavlingar/1.1098685/de-spelar-for-sverige-i-poker-nations-cup

 

Svenska laget

 

Bo Sehlstedt, lagkapten

Anders Henriksson, T6 proffs

Mats Rahmn, T6 proffs

Johan Storåkers, pokerproffs

William Thorson, pokerproffs

Johan Ocklind, inkvalad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog som så att den svenska pokerscenen är en liten ankdamm där alla känner alla. Många av dagens proffs har ju varit bekanta länge, och jag tror de struntar fullkomligt i hur deras vänner och bekanta tjänar pengar. All sponsring är bra sponsring är nog det som gäller.

 

Eller förresten, det gäller nog inte bara sverige utan hela pokervärlden. Proffsen lever i sin egna lilla värld och bryr sig nog inte det minsta om moral och etik.

 

Vissa proffs har ju ett direkt förakt mot småspelare och "vanliga svenssons" som har ett vanligt jobb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tar ju ut dem till lagpokern iaf enl Expressen.

Ska ni spela i T6 kläder allihop eller bara Rahm o Henriksson?

 

http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokertavlingar/1.1098685/de-spelar-for-sverige-i-poker-nations-cup

 

Svenska laget

 

Bo Sehlstedt, lagkapten

Anders Henriksson, pokerproffs

Mats Rahmn, pokerproffs

Johan Storåkers, pokerproffs

William Thorson, pokerproffs

Johan Ocklind, inkvalad

 

FÖRRA året hade du kunnat gnälla på mig angående laget, för då valde jag spelarna (då fanns dock inte T6). I år bad Party Poker / Presentable mig att undersöka om vi kunde få med samma lag som förra året då de ville ha med de regerande mästarna.

 

ALLA proffsen är sponsrade, jag av LegatoPoker, Johan av Ultimate Bet och William av Betsson. Jag antar att din finfina logik då ger oss slutsatsen att PartyPoker, LegatoPoker, Ultimate Bet och Betsson alla är pro-T6 :roll:

 

Slutligen får ingen av oss spela i sponsorkläder. Vi spelar i någon form av "landslagsdress", utan reklam.

 

För övrigt väldigt oseriöst av dig att medvetet felcitera en artikel! Jag korrigerade ditt "misstag" i mitt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vad det är värt så tycker jag inte att du har varit varken odelat positiv eller negativ till T6, snarare objektiv. Bra mkt objektivare än många andra, myself included :-P

 

Gillar tanken på att ge ledningen chansen att svara på pf´s, i mitt tycke, relevanta frågeställningar. Gdaily, är det något som du känner att du själv skulle kunna ta initiativ till eller ska man invänta att djungeltelegrafen når T & Co? Det skulle vara intressant om de skulle nappa på ett hårt modererat Q&A.

 

Tack :)

 

Tycker också idéen med en separat, hårt modererad tråd är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog som så att den svenska pokerscenen är en liten ankdamm där alla känner alla. Många av dagens proffs har ju varit bekanta länge, och jag tror de struntar fullkomligt i hur deras vänner och bekanta tjänar pengar. All sponsring är bra sponsring är nog det som gäller.

 

Eller förresten, det gäller nog inte bara sverige utan hela pokervärlden. Proffsen lever i sin egna lilla värld och bryr sig nog inte det minsta om moral och etik.

 

Vissa proffs har ju ett direkt förakt mot småspelare och "vanliga svenssons" som har ett vanligt jobb...

 

 

Stämmer nog ganska bra, och om T6 skiter sig får alla räkna med att få en släng av sleven. Legato var ju inne i tråden i början och åtminstone halvförsvarade T6-proffsen. Säkert helt oskyldigt, men man måste ju inse att man sticker ut hakan när man ger sig in i debatten, särskilt när man är en offentlig person. Att ta ut dem till sitt lag är riskabelt när det hela är så kontroversiellt. Legato åker ju på en del "guilt by association" om det visar sig vara en scam och T6-proffsen lär vara brända för livet om det kraschar.

 

Edit: Legato hade tydligen redan förklarat hur det ligger till med lagpokern, men jag hoppas att han förstår att det är förknippat med en viss risk att ingå i samma lag som T6-proffsen, oavsett vem det är som väljer lagmedlemmarna. Kanske trist, men ändå sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt av Mats Rahm tidigare i tråden som svar på kritiken mot T6 beräkningar av intäkter/utgifter samt målsättning:

 

Det är så osvenskt att säga att man kommer bli störst i världen, det är därför det sticker i ögonen på oss svenskar, men tänk så här istället:

Vad föredrar man? En sajt som siktar högt och verkligen försöker nå dit, eller en sajt som försöker smyga in på marknaden och hoppas på att folk kommer dit? Vilken sajt har störst chans att lyckas?

 

Mats är inte dum. Han måste redan här ha insett att T6 beräknade vinster och mål var fullständigt tagna ur luften.

Han brydde sig helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FÖRRA året hade du kunnat gnälla på mig angående laget, för då valde jag spelarna (då fanns dock inte T6). I år bad Party Poker / Presentable mig att undersöka om vi kunde få med samma lag som förra året då de ville ha med de regerande mästarna.

 

ALLA proffsen är sponsrade, jag av LegatoPoker, Johan av Ultimate Bet och William av Betsson. Jag antar att din finfina logik då ger oss slutsatsen att Party Poker, LegatoPoker, Ultimate Bet och Betsson alla är pro-T6 :roll:

 

Slutligen får ingen av oss spela i sponsorkläder. Vi spelar i någon form av "landslagsdress", utan reklam.

 

För övrigt väldigt oseriöst av dig att medvetet felcitera en artikel!!

och rahm gam och ocker henriksson av T6?

 

Gnäller du över att det står T6 efter dem?

Jag citerade väl aldrig någon artikel ?

 

Att fråga om de ska spela i sina sponsor kläder är väl inget konstigt. Att ni spelar i landslagsdress gör mig bara glad.

 

 

Från artikeln förövrigt.

"Laget handplockade Sehlstedt inför förra årets tävling. Och som vinnande lag tvekade han aldrig på att ta ut samma spelare igen."

 

Om det är som du säger så ber jag om ursäkt å expressens vägnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gillar tanken på att ge ledningen chansen att svara på pf´s, i mitt tycke, relevanta frågeställningar. Gdaily, är det något som du känner att du själv skulle kunna ta initiativ till eller ska man invänta att djungeltelegrafen når T & Co? Det skulle vara intressant om de skulle nappa på ett hårt modererat Q&A."

 

Gillar den tanken oxå! men dom ansvariga kommer ALDRIG att göra det, varför? av den enkla anledningen att det är stört omöjligt att kunna försvara det hela som seriöst, precis som med WGI, Giicorp,Giient,Ap och nu T6.. Alla dessa mlm, pyramidbolag har gått utför när folk ej längre köper andelar, och likt gräshoppor hoppar dom över till nästa "vinnande" projekt som ger överlägsen avkastning.. Inte läst ett enda försvarsmejl från ledningen om vart pengarna gått någonstans eller vad dom investerat i.. Brukar kommentera lite på cint.se ang. detta men där har det spårat ut fullständigt, hoppas det fortsätter på en bra nivå här, Och sluta anklaga Bo för att vara T6 "vänlig" Enda han har gjort när det vart ramaskri var att uppskatta bolagets inkomster i rake, inget annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :)

 

Tycker också idéen med en separat, hårt modererad tråd är bra.

 

Ser man till tidigare mediamedverkan från Torben, så kan man nästan gissa att han inte kommer svara. Men lägger man upp möjligheten och ingen "officiet representant" (åtminstone), tar tag i det. Ja, isåfall kan man tolka hela soppan som över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bra dag förT6 idag.

 

Betydligt mindre antal spelare än vanligt på "ring tabels" och tittar man på "Tournaments" så är det flera turneringar efter varandra som avbryts pga för få anmälda spelare.

Dom turneringar som spelas har även dom mindre antal deltagare än vanligt.....

 

Och snart plockas flera Freerolls bort också, hur ska detta sluta ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genomgående i den här tråden har folk kritiserat T6-förespråkarna för att vara efterblivna dumma osv. Många gånger har man säkert haft rätt med tanke på nivån på inläggen som försvarana av T6 håller! Vad man efter de senaste tio sidornas läsning kan konstatera är att flera av de som kritiserar T6-poker verkar vara minst lika dumma! Att få Legatos inlägg att framstå som positiva till T6 är för mig ett fullständigt obegripligt bedrift

 

Stå på dig Legato! Det kan fan inte vara enkelt att försvara sig när man får sina inlägg vridna till de mest häpnadsväckande lögner varenda gång man skriver! Du borde få något pris för att du fortfarande orkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genomgående i den här tråden har folk kritiserat T6-förespråkarna för att vara efterblivna dumma osv. Många gånger har man säkert haft rätt med tanke på nivån på inläggen som försvarana av T6 håller! Vad man efter de senaste tio sidornas läsning kan konstatera är att flera av de som kritiserar T6-poker verkar vara minst lika dumma! Att få Legatos inlägg att framstå som positiva till T6 är för mig ett fullständigt obegripligt bedrift

 

Stå på dig Legato! Det kan fan inte vara enkelt att försvara sig när man får sina inlägg vridna till de mest häpnadsväckande lögner varenda gång man skriver! Du borde få något pris för att du fortfarande orkar!

 

Jag tror du och Legato inte förstår riktigt vad Legato gör som får folk att reagera. Legato representerar sig själv samt ett pokerföretag. Jag kan inte hjälpa det men hans öppet "neutrala" inställning angående T6 känns motsägelsefullt till hans image när det gäller donationer till välgörenhet. Lite mindre upphetsad för att peta in pengar på hans pokersida är ett annat resultat iallafall för mig.

 

Om jag hade varit Legato så hade jag nog hållt mig borta från att diskutera T6 offentligt. Eftersom han tar en moralisk ståndpunkt då han samtidigt ska vara lojal till sina vänner. Det blir inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hjälpa det men hans öppet "neutrala" inställning angående T6 känns motsägelsefullt till hans image när det gäller donationer till välgörenhet.

 

Ja verkligen! Att jag är neutral till T6 måste varit anledningen att jag inte tillät dem köpa annonsplats på WSOP, eller hur?

 

Tar dumheterna någonsin slut?

 

Det jag gjorde var en rakeuträkning. Att en sådan måste vara neutral för att fylla någon som helst funktion borde vara självklart även för rätt "långsamma" individer...

 

Men nu förstår jag iaf. För tiotalet skribenter i denna tråd gäller att man medvetet måste LJUGA och FÖRTALA för att inläggen ska vara "godkända".

 

Nu ska jag äntligen göra slag i sak och lägga ner denna diskussion dock, det borde man gjort för länge sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt av Mats Rahm tidigare i tråden som svar på kritiken mot T6 beräkningar av intäkter/utgifter samt målsättning:

 

 

 

Mats är inte dum. Han måste redan här ha insett att T6 beräknade vinster och mål var fullständigt tagna ur luften.

Han brydde sig helt enkelt inte.

 

Både i de tidiga inläggen och i senaste intervjun framgår att han har fått saker 'förklarade'. Det finns uppenbart T6-folk som är bra på att snacka.

 

Jag har svårt at tro att Mats Rahm och ännu mindre t ex Rolf Slotboom medvetet deltar i ett bedrägeri. Mycket troligare är att dom lockats med goda erbjudanden och fallit för retoriken.

 

Som flera har nämnt är folk bakom denna form av pyramid-bedrägeri duktiga på att utnyttja en välkänd svaghet hos människor, där vi hellre går längre in i förvillelsen än erkänner oss duperade.

 

Jag tror att T6 kraschar tämligen snart, och när det händer tycker jag inte att vi ska vara för fördömande mot de som har lurats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja verkligen! Att jag är neutral till T6 måste varit anledningen att jag inte tillät dem köpa annonsplats på WSOP, eller hur?

 

Tar dumheterna någonsin slut?

 

Det jag gjorde var en rakeuträkning. Att en sådan måste vara neutral för att fylla någon som helst funktion borde vara självklart även för rätt "långsamma" individer...

 

Men nu förstår jag iaf. För tiotalet skribenter i denna tråd gäller att man medvetet måste LJUGA och FÖRTALA för att inläggen ska vara "godkända".

 

Nu ska jag äntligen göra slag i sak och lägga ner denna diskussion dock, det borde man gjort för länge sen...

 

 

Det vore oerhört tråkigt om en av dom skribenter som kommer med sakliga inlägg försvinner.

Särskilt om han ska "tvingas" bort av PF medlemmar som tydligen mer är ute efter att provosera än att föra en saklig debatt. Detta främst då genom att ligga på gränsen till person angrepp och avsiktligt välja att misstolka inlägg.

Att argumentera för argumenterandes skull kan visserligen vara underhållande, men tillför absolut inget till T6 soppan.

Så vänligen, har ni inget att tillföra, avvakta tills ni kan/vill och låt istället dom med något konstruktivt komma till tals. Sen kan/ska man självklart bemöta och ifrågasätta inlägg. Men INTE på det sätt som fyllt dom senaste sidorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore oerhört tråkigt om en av dom skribenter som kommer med sakliga inlägg försvinner.

Särskilt om han ska "tvingas" bort av PF medlemmar som tydligen mer är ute efter att provosera än att föra en saklig debatt. Detta främst då genom att ligga på gränsen till person angrepp och avsiktligt välja att misstolka inlägg.

Att argumentera för argumenterandes skull kan visserligen vara underhållande, men tillför absolut inget till T6 soppan.

Så vänligen, har ni inget att tillföra, avvakta tills ni kan/vill och låt istället dom med något konstruktivt komma till tals. Sen kan/ska man självklart bemöta och ifrågasätta inlägg. Men INTE på det sätt som fyllt dom senaste sidorna

 

Kanske några nu fattar varför t6:arna drar efter bara ett par inlägg??!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så vill han helt enkelt undvika att bli lynchad av uppretade skribenter från den här tråden... ;-)

 

Jag funderade mest på om T6 pengarna var slut, efter utdelning och bonusar till överhuvuds värvarna.

Jag menar

Hur många matriser har Torben & co? Det kan nog bli en slant att betala ut till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...