Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Taxibranschen och blondiner med generösa urringningar är onekligen starka, förtroendeingivande värden att bygga varumärke på.

 

Deras yttre attribut är otvivelaktigt inget som renderar i landssorg, så jag instämmer helt och fullt, damernas bombastiska bröst har utan omsvep fått mig på tilt och jag är hädanefter t6poker evigt trogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lever T6 fortfarande, imponerar på mig trodde aldrig dom skulle klara 3 månader.

 

När jag satt och grindade i helgen damp det ner ett reklamblad i brevinkastet. Blev ganska fövånad när det var från T6 poker. :shock: Det gav ju inte så seriöst intryck samtidigt som adressen känns högst oseriös den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon vänlig själ förklara för mig av vilka orsaker en så pass liten sajt som T6 väljer att ha ett stall med 17 Pro som de pyntar upp inköpen till EPT för? Jag menar, om man nu förutsätter att de står för inköpen till samtliga EPTs, så uppgår kostnaden till ca 1,2 miljoner euro. Lägger man sedan till WSOP-paket och lite hotellnätter/resor/evenemang så är man väl snart upp i 1,5 miljoner euro, förmodligen mer (snabb huvudräkning men jag kanske är nära sanningen?).

 

Vilket reklamvärde har det här då? Kan bara utgå från mig själv men jag skiter fullständigt i vem som spelar för vilken sajt. Dessutom så snackas det om att deras stall är så namnkunnigt. Jamen, för vem då? Återigen, normalspelaren känner inte till dessa personers existens och lockas därmed inte av att deras namn skymtar förbi i tvrutan.

 

Varför betala inköp till en "bimbo"? Tror de sig kunna attrahera penningstinna 18-åringar? Själv tror jag att merparten unga, pokerspelande män snarare tänker "Wtf, jo hon är snygg men hur fan kan de betala inköpet till en reklampelare med bröst när jag själv med min otroliga begåvning skulle klarat mig längre än henne!".

 

Jennez eller Ola, kommentar på reklamvärdet av det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez eller Ola, kommentar på reklamvärdet av det här?

 

Reklamvärdet att ha med TonyG kan nog vara ganska stort, eventuellt Slotboom också på sin hemmamarknad. De övriga är värt nästan ingenting om de inte tar och vinner någon EPT.

 

1,5 miljoner Euro stannar det nog inte vid, jag misstänker att det ska spelas en väldans massa tävlingar under WSOP. Det är dock bara en aning jag har - men det tas ju ur den stora "reklambudgeten".

 

Angående Bimbopoker (bra sajtnamn förresten, är det reggat?). När Multipoker var först ut med Elita så var det kanske lite "fräckt" och nytt om än att de fick en jävla massa kritik för sexism. Sedan stoppade Redbet in Roosing och det gav ju skriverier, men mest för att charmören från Göteborg fick smak för hennes tuttar samtidigt. Reklamvärdet är litet, men nog fan är det större än att sponsra exempelvis Woody Deck - se bara på er själva, två sidor som kommenterar detta jämfört med noll kommentarer om Woody. Hon blir ju fotad och hamnar säkert i pokeridningarna...

 

Funderar faktiskt på att låsa tråden, T6 får mer utrymme än de förtjänar... all reklam är bra reklam sägs det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan räkna hem det på två sätt:

 

1. Annonskostnader. Får du in lika mycket i media (all media) där reklamkostander för motsvarande utrymme uppgår till inköpet eller mer är du hemma. För denna enda tjej? Kanske går ihop. För hela teamet? Ren waste of money, de hade lika gärna kunnat ge de pengarna till en uteliggare.

 

2. Faktiska sign ups. Om de märker att kontoflödet ökar när deras proffs är ute på touren och de sedan tar antalet konton över normalflödet gånger aquistion cost och det blir mer än inköpen så är det i hamn. Så är det definitivt inte i det här fallet (och knappt i några andra fall heller). Edit: Och räknar bort flödet från övriga kampanjer försås.

 

Ett tredje värde som man kan sätta i lite parentes är brand building och där scorar de ju några poäng (precis som alla andra sajter som har sponsrade spelare, varken mer eller mindre). Dock kan det värdet tiofaldigas genom att lägga pengarna på helt andra saker.

 

T6 aquisition cost borde för övrigt vara PokerStars totala antal konton + 1 / marknadsbudgeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar faktiskt på att låsa tråden, T6 får mer utrymme än de förtjänar... all reklam är bra reklam sägs det ju.

 

Jag tror knappast de tjänar mycket på utrymmet de får här och att låsa tråden verkar väl lite konstigt, men det kanske går att filtrera så att den här tråden inte hamnar i listan över de senaste 10 inläggen på samma sätt som off-topic-trådarna?

 

Då kan ju de som vill bråka om T6 fortsätta med det utan att det syns för mycket!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon vänlig själ förklara för mig av vilka orsaker en så pass liten sajt som T6 väljer att ha ett stall med 17 Pro som de pyntar upp inköpen till EPT för? Jag menar, om man nu förutsätter att de står för inköpen till samtliga EPTs, så uppgår kostnaden till ca 1,2 miljoner euro. Lägger man sedan till WSOP-paket och lite hotellnätter/resor/evenemang så är man väl snart upp i 1,5 miljoner euro, förmodligen mer (snabb huvudräkning men jag kanske är nära sanningen?).

 

Vilket reklamvärde har det här då? Kan bara utgå från mig själv men jag skiter fullständigt i vem som spelar för vilken sajt. Dessutom så snackas det om att deras stall är så namnkunnigt. Jamen, för vem då? Återigen, normalspelaren känner inte till dessa personers existens och lockas därmed inte av att deras namn skymtar förbi i tvrutan.

 

Varför betala inköp till en "bimbo"? Tror de sig kunna attrahera penningstinna 18-åringar? Själv tror jag att merparten unga, pokerspelande män snarare tänker "Wtf, jo hon är snygg men hur fan kan de betala inköpet till en reklampelare med bröst när jag själv med min otroliga begåvning skulle klarat mig längre än henne!".

 

Jennez eller Ola, kommentar på reklamvärdet av det här?

 

Konspiratoriskt lagd som jag är av naturen så tror jag att hela det här pyramid-lurendrejeriet satts igång just för att vissa skall kunna åka ut i Europa och roa sig kungligt på andras bekostnad. Eftersom TonyG och Chatelain varit med från början så är tanken inte långsökt (TonyG var med redan på GiiCorp-tiden). Jag antar att de har varit "poker-rådgivare" åt herr Hubertz hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror knappast de tjänar mycket på utrymmet de får här och att låsa tråden verkar väl lite konstigt, men det kanske går att filtrera så att den här tråden inte hamnar i listan över de senaste 10 inläggen på samma sätt som off-topic-trådarna?

 

Då kan ju de som vill bråka om T6 fortsätta med det utan att det syns för mycket!?

Vi kan inte ta bort enskilda trådar från senaste 10, men väl ta bort grupper. Jag ska fundera på att flytta den här tråden till off-topic kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nej, det är ju helt i linje med eurys övriga politiska uppfattning. Man tar så mycket pengar som möjligt från så många man kan och ger sedan tillbaka så lite det går utan att folk blir alltför upprörda... ;)

 

Det är inte säkert att det blir så.

Vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer fram till sommaren.

Många trodde inte att T6 skulle överleva såhär långt, nu har dom gjort det trots alla skriverielser och skitsnack.

 

Det som blir intressant är ju vad som händer om dom överlever tre månader till.

 

Helt klart är att T6 rör om i grytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte säkert att det blir så.

Vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer fram till sommaren.

Många trodde inte att T6 skulle överleva såhär långt, nu har dom gjort det trots alla skriverielser och skitsnack.

 

Jo, det är helt säkert att det blir så. 110%. Säkraste bettet du kan ta innan sommaren. Garanterat. Spikat.

 

Det som blir intressant är ju vad som händer om dom överlever tre månader till.

 

De kommer definitivt att överlva i tre månader till. Till hösten eller årskiftet torde det dock stå fullständigt klart för andelsägarna att de är blåsta. Det fanns en chans, om än mikroskopisk, att de kanske hade kunnat bygga upp en liten men stabil kundbas i början men nu när vi ser vad de bränner pengarna på så finns det inga tvivel om att alltihop är en pinsam felsatsning. Okunnighet är nog boven. Både från "ledning" och investerare.

 

Helt klart är att T6 rör om i grytan.

 

Just detta citat brukar vara poppis bland T6-anhängare. Jag kan på samma sätt hävda att Anders Eklund rör om i grytan just nu. Det behöver alltså inte vara positivt på något som helst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roar mig så här på kvällskvisten med att räkna ut kostnaden för T6-teamet. Kommer fram till följande:

 

EPT

Dublin: €7,700 + 300

London: £5,200 + 200 (€6700)

Köpenhamn: 47,750DKK + 2,250 DKK (€6700)

Warsawa: 20,000 + 1,000 Polish Zlotych (€6150)

Dortmund: €7,700 + 300

Prag: €4,700 + €300

Baden: €7,600 + 400

San Remo: €4,700 + 300

Monte Carlo: €10,000 +€600

Barcelona: €7,700 + €300

Bahamas: $7,800 + $200 (€5000)

 

Resekostnad per turnering: ca 10 000 sek (€1000)

 

WSOP

WSOP ME: $10 000 (€6270)

Blandade WSOP turrar: gissningsvis $30 000 (€18 800)

 

Resekostnad: ca 20 000 sek (€2000)

 

Tot. Turneringsinköp: €102,220

Tot. Resekostnader: €13,000

Summa: €115,220

 

Detta är alltså för en spelare som spelar alla dessa turneringar. Hela teamet är säkert inte med på alla så vi kanske kan multiplicera med 10?

Jag har avrundat nedåt på alla valutaväxlingar och har som ni ser endast räknat med inköp och resor. Mat och representation har jag inte tagit med. Har också bara räknat med en handfull WSOP events trots att det ryktas att teamet ska spela allihop (hur fan man nu orkar/hinner med det). Och just det, om alla event ska spelas kan ni minst dubbla resekostnaden för WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.networkmarketing.no/content/view/712/63

 

STOR ADVARSEL!!!
  • - T6Poker - T6P - Torben Hübertz Knudsen - Frode Berg - Andre «Gomez» Nilsen

Dette selskapet kan man kalle en kloning av WGI og Aspiritus. Selv om man ikke kan med lovene i dag kategorisere selskapet som et rent pyramideselskap vil dette skape stor skade for direktesalgs- og relasjonsmarkedsføringsbransjen og mennesker som involverer seg. Dermed går vi nå hardt ut med denne advarselen. Vi vil gå hardt imot selskapet og personer som anbefaler dette. Vi ønsker alle tips som er mulig å oppdrive. Alle tips vil forbli anonyme.

 

NetworkMarketing.no arbeider nå aktivt med Lotteritilsynet i Norge rundt dette saken, som også kjenner til bakmennene.

 

Bakmennene i Norge kommer ifra WGI og hovedpersonen bak dette er Torben Hübertz Knudsen som opprinnelig kommer fra selskapet Alston Price Business Ltd, som er svartelistet både av den svenske Finansinspektionen og Belize International Financial Services Commission, som er finansmyndighetene i landet hvor selskapet var basert. Alston Price Business Ltd står bak 1 Oz group som igjen eier T6Poker. Inngangssummen er på ca 5000 kroner. NetworkMarketing.no advarer på det sterkeste mot å engasjere seg i dette selskapet. Om man ønsker å bli stemplet som en pyramidetulling som sitter igjen med et tap når dette rakner, som det uten tvil vil gjøre, det ligger i matematikken om man ser nærmere på den type "luftprodukter" gjennom direktesalg.

Vi i samarbeid med Direktesalgsforbundet tar kraftig avstand fra selskapet og bekrefter at vi vil gå til ytterligere skritt for å beskytte industrien mot en ny skandale innen direktesalgsindustrien. Det er første gang vi vil henge ut de personer som blir tatt for å promotere dette og som står bak veksten i selskapet. Den eneste grunnen til at vi vil slette personen fra listen er en skriftlig bekreftelse på at de har lagt selskapet bak seg og ikke lenger arbeider i selskapet. Dette vil også publiseres.

Disse menneskene bør man holde seg langt unna! (om dette skrider videre frem vil flere personer listes opp):

  • Torben Hübertz Knudsen (bak det svartelistede Alston Price Business Ltd)

  • Frode Berg (tidligere wgi topp)

  • Andre «Gomez» Nilsen (tidligere wgi topp)

Les advarsler fra Aftenbladet her: http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article582470.ece

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T6tåget rusar på högvarv...

 

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=92917

T6poker total succè!!!

Skapad:2008-04-23 10:31:36

Dags att komma in i matchen och sluta sitta och ljuga om att T6 inte funkar!

 

Fakta.

 

Företaget växer så det knakar!

 

Över 300.000 registrerade spelare på 100 dagar!!

 

Man gick med vinst efter 50 dagar och har redan betalat ut avk 2 gånger som dubblats!

 

Hur många bolag betalar ut avk efter 50 dagar, det brukar dröja flera år innan nya bolag går runt!!

 

Bolaget har massa spännande saker på gång och är nu känt i hela poker världen!!

 

De har världens största pro team efter 100 dagar med flera världsspelare !!!

 

Clienten och software de använder är av världsklass.

 

De har en gigantisk marknadskampanj som sträcker sig hela 2008 & 2009!! till att börja med.

 

Jag har läst och hört rykten i pokervärlden om att de är det aggresivaste pokerbolaget och att de gjorde succè vid EPT finalen i Monte Carlo.

 

De har massor av turneringar med värde på över 750.000€ i veckan!

 

De har gigantiska saker på gång tillsammans med flera sammarbetspartner som exempelvis pokernews!

 

 

Jag läste igenom vad som stod på detta forum och var bara tvungen att skriva ett inlägg, har precis börjat jobba som affil för bolaget och mina spelare är supernöjda.

 

Ni som sitter här och gnäller är ni helt slutkörda eller...? sitta och gnälla på att världens snabbast växande pokerbolag inte funkar, lol. Gnäll på något som inte funkar istället, exempelvis sveriges alkoholpolitik! lol.

 

Ha det bra och lycka till alla!

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=80827&PageIndex=155

Jag ligger i alla fall på plus. Grundstommen i t6 är trots allt kunderna dvs pokerspelarna och det går att tjäna riktigt bra med pengar genom kundanskaffning. Bara i natt har "mina" spelare "rejkat" för över 300€. Ta bort Rake Baken på det så har jag tjänat ca 500:- inatt medans jag sov, snacka om passiv inkomst. Och det här är bara efter dryga tre månader.

 

En som sover gott om nätterna

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=90948&PageIndex=4

Alla jag känner får betalt varje månad, AP eller T6 har alldrig missat en utbetalning och det går tydligen jävligt bra för T6.

 

5 av mina kompisar har tjänat över en miljon var senaste halvåret så nu ska jag köra med.

 

 

Trevlig sida föresten om man vill bli manodepressiv! hahaha.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har läst och hört rykten i pokervärlden om att de är det aggresivaste pokerbolaget och att de gjorde succè vid EPT finalen i Monte Carlo."

 

LoL... den va ändå roligast. Särskillt när han börjar hela inlägget med "FAKTA"

 

FAKTA är att de gjorde dundersuccé i Monte Carlo!

Missade du bilderna? 8-) T6 poker är som svalor som häckar... ;-)

 

 

 

PS. För övrigt anser jag att T6 Poker skall förstöras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...