Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.

gdaily

Recommended Posts

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu undrar ni säkert varför jag bokade en enkelbiljett med Czech Airlines för 2300 i stället för en tur och retur med Malev för 2400... När Malev flyger direkt och Czech mellanlandar i Prag?

Jo, jag har 3200 miles kvar tills jag är guld frequent flyer på KLM, som måste fixas i år. Miles på Malev räknas inte in här, men väl på Czech. Jag får 1500 för den här enkelresan. Sen får jag väl ta mig hem på något sätt också, det löser sig, blir ju ett "problem" när man väl åker ut efter en timmes spel.

Hittar jag en KLM-partner för hemresan också, så är jag i så fall bara 200 miles från guldstatus. Shiny shiny! Nä skämt åsido, men den statusen innebär uppgraderingar, kunna gå i businessincheckningen och tillgång till champagne i lounger, så det är värt någon extra tusenlapp nu när det börjar dra ihop sig inför årsskiftet.

Grattis till EPT-platsen! Du kanske kan göra en detour till någon annan öststat på hemvägen så får du dina miles också? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Ola. Är du uppe i tvåsiffrigt när det gäller inkvalningar i år nu?

EPT Köpenhamn (*) (Martinspoker ELAAP)

Aussie Millions (*) (Pokerroom)

Poker-SM (Betsson)

Irish Open (VC Poker)

WSOP (5050)

WSOP Europe HORSE (**) (Betway)

EPT London (Stars)

EPT Barcelona (Everest)

EPT Budapest (Stars)

Så nej, inte än - eller det beror på hur du räknar... Köpenhamn och Australien är ju spelade i år men inkvalade förra året, räkna dom om du vill. Hästen i London var ju en utmaningsmatch mellan mig och plast-SM vinnaren som Betway sponsrade, så den bör väl inte räknas alls. Men det där är ju de "stora" turneringarna, lägger vi till nån kryssning och nån pokerfinnkamp (Betway, Cherry, Pokertime) så kommer vi upp i tvåsiffrigt, om vi känner för det.

Intressanta är dock RoI: Under året har jag lagt ner $13.000 (***) än så länge, och då klonkat värden för dessa:

Poker-SM

Irish Open

WSOP

EPT London

EPT Barcelona

EPT Budapest

Förutom Poker-Sm som var värt typ 13.000 kronor så är snittvärdet på de andra runt $13.000, eller för varje dollar jag stoppar in i satelliter så får jag fem tillbaks. Utan att gå in i detalj så är det såklart

a) löjligt bra

b) inte statistiskt säkerställs såklart, låg samplesize ftw

c) sämre än de föregående två åren (vinna frirullar till Australien är bra för statistiken)

(***) Stämmer inte heller detta, i och med att jag haft mindre omkostnader än den "flygersättning" som jag fått

Grattis till EPT-platsen! Du kanske kan göra en detour till någon annan öststat på hemvägen så får du dina miles också?
Möjligheten finns, men det verkar som att mina vänner kommer hit i stället, om det löser sig med visum. Det kommer nog krocka med EPT Polen i så fall, som jag inte försöker mig på.

Som jag skrev tidigare i dagboken så är mitt mål att ta mig in i alla TV-sända EPTer denna säsong, men det kommer alltså spricka i och med att jag föredrar vänner framför poker. Budapest får ersätta Polen... Målet blir i stället "alla EPT jag känner för :-)"

Grattis,

Antingen är du sjukt duktig på sattar eller har du sjuk tur. Eventuellt både och, hursom helst stort grattis.

Snarare är det så att det finns vissa spelare som är sjukt dåliga, speciellt när det närmar sig bubblan. Kolla exempelvis i Ängelens dagbok. Detta gäller förvisso inte på Stars, men det finns på andra sajter (beroende på hur utbetalningsschemat ser ut faktiskt, om vinsten är värd 10k, andraplats 1k, tredje 750 och fjärde 500, så struntar jag glatt i pengapriserna, medan andra som kvalat in via en subsatellit för kanske 11 eller 33 kan dessa pengar vara skitmycket, dvs de spelar alldeles för tight när det drar ihop sig och jag kan stjäla mig fet. Och andra gånger är det precis tvärt om, då kan man vara shortstackad med 10 prisplatser och 12 spelare kvar, och rätt som det är brakar en medelstack ihop med en anan medelstack och sedan råkar man vinna (kolla som sagt ängelens dagbok för kul exempel).

Här är facit hur man ska spela satelliter btw:

http://www.firstpoker.se/default.asp?id=2272&sida=1018

Mycket av värdet kommer såklart att hitta guldkorn också - inte vara en sajt trogen utan leta övervärden. Typ 8 spelare i en $20 turre med pokerfinnkampsplats som adderat värde (Betway 2007). Då behöver man inte vara vinnande spelare för att ha +EV.

Länk till kommentar

popquee - det är samma som vanligt, Ola kvalade in till en turnering.

Kul sidostory från lunchen med Shahin förra veckan:

Shahin och jag diskuterar det faktum att en highstakesspelare är breakeven för året. Till stor del beror det tydligen på att han väldigt ofta spelat när han varit hög och Shahin nämner då ett glatt gäng spelare som tydligen gillar att röka på. Problemet är att han använder någon slang för gräs som jag inte förstår. När jag inte förstår byter han till ett annat ord som jag heller inte förstår. När jag till sist lyckas förstå vad han pratar om (efter två minuters total förvirring) gapskrattar Shahin åt min naivitet och kallar mig dessutom en halvtimma senare för "40-plussare" när vi står i kö på Webhallen. Måste gå in under epitetet "veckans bad beat".

Edit: Faktum är att jag fortfarande inte är säker på om det var Marijuana, Cannabis eller Hasch som han refererade till. Jag har nu kollat upp knarkarslang på susning.nu för att uppdatera mitt ordförråd så att jag kan hänga med i liknande diskussioner framöver.

Länk till kommentar

Nej, då hette det:

affe: hasch från Afganistan har sen ryssarna ockuperade landet varit svårt att få tag på [susning.nu]
Förvirringen var total när jag började surfa på PF och läste inlägg där folk nämnde "min/en affe". Jag trodde då alla nyttjade droger. Nu har det visat sig att jag inte var långt från sanningen.
Länk till kommentar

Nej, då hette det:

Förvirringen var total när jag började surfa på PF och läste inlägg där folk nämnde "min/en affe". Jag trodde då alla nyttjade droger. Nu har det visat sig att jag inte var långt från sanningen.

Hör ofta namnet användas till en viss centralstimulerande drog.

Tänker leende om hur din förvirring varit om du fått fundera om det är röka eller pulver knarkande forumiter skriver om...

På gräsfrågan: Kan det vara skunk, braj (ok inte gräs), Indica, Sativa eller något annat.

Får lov att leta fram ett knarklexikon åt dig. :-)

Det hette väl Jazztobak när du var ung?

Hör det namnet användas kanska ofta fortfarande.

Länk till kommentar

Jag tror Othello förärade mig en gest idag. Antingen var det en hedersknyffelgest med öppen handflata vänd uppåt, pekande mot övergångsstället som betydde "ni kan gå över", eller så var det en förberedelse till långfingervisning som betydde något helt annat. Familjen förstod dock inte storheten i observationen.

Länk till kommentar

jag gillar att medelst handgester tydliggöra mina intentioner att stanna och släppa förbi folk.

Trevligt! Då vet jag att det inte var ett långfinger eller en "titta, en man med slöja"-gest (jag bar slöja vid tillfället, typ.) som utdelades - utan en "jag är väluppfostrad och låter dig gå över gatan"-signal med handen snabbt dragen över halsen.

Länk till kommentar

Jag har fortfarande inte hört bra ljud i ett enda Wii-spel, så jag är skeptisk. Men vi kan ju hoppas, Wii-ägarna måste ju också få sitt Singstar/Rockband-spel.

Nä där har du faktiskt rätt angående ljudet. Det håller ingen bra kvalitet.

Man kan ju hoppas att nästa generation Wii har ps3 kraft & ljud samt wii koncept, då blir det fulländat.

Länk till kommentar

Nördar!

I ett Frequent Flyer-forum (USA) jag frekventerar då och då (okej, varje dag) finns det en bunt supernördar som håller på med Milage Runs (alltså leta upp en jävligt billig flygbiljett och resa som satan bara för att få högre VIP-status hos flygbolagen. I USA är det ibland priskrig så det lönar sig. I Europa är flygskatterna för höga för att det ska vara intressant.

Men nu finns det en i Sverige faktiskt... well, inte flyg, utan tåg. Någon tågnörd som känner för att göra tre tur och returresor Sthlm-Södertälje tillsammans med mig i veckan? :ola:

Bara för principens skull, alltså.

http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=12072&a=89637&l=sv

Ja, jag är också nörd.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...