Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inget alternativ att dricka öl istället? Finns sjukt mycket spännande öl för den som inte botaniserat tillräckligt i Bolagets hyllor.

 

Men det är klart, ska ni larma till det på krogen så brukar ju utbudet av öl sluta vid Staropramen på fat som inte känns så vansinnigt hett.

 

Men för att återgå till din fråga. Nej, här läser vi dina regler som fan läser bibeln. Späe (slödricka) är såklart läsk och därför borde din utgång ikväll medföra 1000 riksdaler till cancerfonden :-P

 

Ola, på dansgolvet, kl 2315 ikväll? --> :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga ang min vadslagning:

 

Det ska tydligen drickas sprit i kväll.

Groggvirke brukar jag inte räkna som "läsk" i sådana här vadslagningar. Är det okej med församlingen?

 

Nix, det får bli fruktdrinkar för dig ikväll. Inte det sämsta iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga ang min vadslagning:

 

Det ska tydligen drickas sprit i kväll.

Groggvirke brukar jag inte räkna som "läsk" i sådana här vadslagningar. Är det okej med församlingen?

 

 

Känns bara onödigt när såååå många goda drinkar inte innehåller läsk.

 

några få exempel (ja jag vet att det är lite fantasilösa exempel, men dom är alltid goda. Som oxfile på Nyår typ. Gott men fantasilöst):

 

White Russian

2 del vodka

1 del Kahlúa

Serveras i highball-glas

Fyll med mjölk efter smak (många föredrar faktiskt grädde, vilket är vanligare i vissa länder)

 

 

 

Mojito

Minst en 6:a ljus rom

pressad lime

sockerlag

myntablad

 

Blanda ihop hela sneten direkt i glaset.

Servera med krossad is. Kan köras som både High och Lowball.

 

Caipirinha

 

Minst 6 cl Cachaça (funkar även med vanlig ljus rom, men då blir det en Caipirinoshka)

Snitta upp en lime i klyftor

Pressa dem i glaset tillsammans med 1-2 cl sockerlag alternativt råsocker.

Häll i spriten och servera med krossad is

 

Manhattan

4 cl Kanadensisk whisky

2 clMartini Rosso

Tryck i ett par stänk Angostura Bitter

 

Röres

Servera i martiniglas med ett rött cocktailbär

 

Men det var bara några exempel på goda, "svåra att misslyckas med drinkar" utan läsk som inte behöver massor med ingridienser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fasen kan ni hjälpa honom med att arbeta runt vadets begränsningar när pengarna går till välgörenhet? Så tiltad nu.

 

Och inte drack han någon läsk på lunchen. Ramlösa. På TGI Fridays. Fel på så många nivåer.

 

 

My bad :oops:

 

Men jag blev så glad när jag hörde att någon skulle dricka sprit. Jag tillhör dom som tycker att det dricks på tok för lite sprit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caipirinha

 

Minst 6 cl Cachaça (funkar även med vanlig ljus rom, men då blir det en Caipirinoshka)

Snitta upp en lime i klyftor

Pressa dem i glaset tillsammans med 1-2 cl sockerlag alternativt råsocker.

Häll i spriten och servera med krossad is

 

Det blir väl en Caipirinoshka om man använder vodka. Med ljus rom heter det nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga ang min vadslagning:

 

Det ska tydligen drickas sprit i kväll.

Groggvirke brukar jag inte räkna som "läsk" i sådana här vadslagningar. Är det okej med församlingen?

 

Bortsett från vadet ... om du är ute efter att banta så tänk på följande från slv.

 

Alkohol innehåller mycket energi. Ett glas vin innehåller ungefär 100 kalorier, en snaps likaså och en stor starköl drygt 200 kalorier. Alkohol verkar också öka aptiten, framför allt suget efter sötsaker. Om man vill gå ner i vikt kan det därför vara bra att se över hur mycket alkohol man dricker och spara öl, vin och sprit till festliga tillfällen.

 

33 cl läsk verkar hamna på ca 100 kalorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helt vanlig ontopicfråga:

 

Jag har ovanligt lite deg på kontot och oturen förföljer mig med att bli erbjuden gratis boende i Vegas. Har aldrig varit där. Vad jag förstår kan man rätt kul där för en billig peng ändå... men hur kul är det egentligen? Det är en tjejkompis som har släktingar som bor o jobbar där.

 

Enda möjligheten att leva loppan i vegas-->

Jag har tagit ut min minirulle från pokern för sommarledigt men titanpoker tyckte att jag skulle annat och gav mig 20Eurosar.

 

Shahin, man har ju hört att du är kung på skottning, kanske du vill köra upp degen mot 67% i arvode? Då ingår dessutom 500 ocensuerade bilder från mitt singelliv på gatorna i vegas. Live reporting och styrning av mina eskapader kostar dock en del procent av din skottarlön (Typ av sms: Ska jag hänga på de 2 tjocka amerikanerna på efterfest el kan jag gå hem o sova?).

 

lol nej du får nog försöka bli proffs på de själv (=

 

Gå in på de högsta bordet för så mkt du har, o försök få in det med nån T865 i en suit mot AA o håll tummarna (=

 

Repeat 10x om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 cl läsk verkar hamna på ca 100 kalorier.

 

Ja. "Problemet" är att jag blir full på 2-3 groggar men häller i mig typ 2 liter läsk om dagen, så för mig skulle en dyngfylla om dagen vara mindre kalorier än normalintaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart, då slipper jag leta upp någon som har en gammal HP av samma modell :-)

 

Ska genast fixa "någon gång". Lyckas jag så kommer bildbevis från Yalta.

 

 

Har jackat in h¨rddisken i en XP-dator, och då var det inga problem att läsa filerna. Vista strulade tydligen. Så nu ska jag bara funder aut vilka filer jag behöver (eller låna en XP ett dygn och botanisera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har så lågt socker nu så jag somnade under matchen. Hörde dock att kommentatorn sa "det ser bra ut nu" när det var någon minut kvar. Alltså en kommentator får inte jinxa en match så...

 

Jag har tråkigt, och känner mig deprimerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju redan inkvalad till WSOP main, men ska ta två skott till ändå: Dels Stars 200 paket garantin och dels 150 paket garantin på Full Tilt, båda i morgon kväll. Varför? Jo det är ju helt enkelt "hyggligt" sponsorvärde i just WSOP om man skulle klonka finalbord eller till och med TV-bord någon gång på vägen. Bara att ha kvalat exempelvis via Stars och råka lottas på TV-bordet dag ett ger ju massa sköna dollar på kontot.

 

På Stars är ijag insattad, på Tilt köper jag nog in mig direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättvist resultat ändå, två straffar och konstant underläge i andra den hade Spanien förtjänat...:-(

 

Jag håller med, jag var egentligen inte så tiltad. Det avhjälptes också av att jag pratade i telefon med TotalMorsa gällande grafikgrejen som diskuterades några sidor sedan och hon hade en glad norsk bakgrundsaccent. Norska är världens mest positiva språk.

 

Det blev grindstuga med Isberg sedan där alla plussade utom mannen själv som tryckte in upprepade gånger och inte fick sin hand att överleva turn+river någon gång. Själv spelade jag i 3-4 minuter, vann lite drygt ett halvt upptag mot någon som satte sig med, om jag minns rätt, 128.40 vid 1/2-bordet som jag satt på. Resten av tiden satt jag mest och svamlade osammanhängande (som vanligt). Trevligt var det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...