Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick en biljett för 250kr istället för 2500, så det var schysst. Malmö Aviation ftw (=

 

Ang rusher så är ju bara början svår. Min mest stotra rush hade jag på everest när jag inte ens kunde spela poker. 0,79 cent till 780 dollar på mindre än 12h (=

 

Den är galen. Om vi säger 3000 händer och en normal stake på 0,25/0,50 så ger det ett ORI på 15207. :)

 

Och jag har inte lite att göra på jobbet idag, men jag har tråkigt och kommer jobba i helgen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med Ola och Ukraina? Jag har läst kopplingen i fler än en tråd nu utan att förstå helt.

 

Förutom att han gillar det motsatta könet så äger han en kolgruva*, inte långt ifrån Odessa, som kräver viss tillsyn på halvårsbasis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via The Sports Guy:

 

Word on the street is that Jack Nicholson dropped $35,000 per ticket for two courtsides for Game 1. You read that correctly.

 

Snacka biljettpriser. Nästa gång Jerry Buss blir stackad på HSP vet ni vem som betalade inköpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via The Sports Guy:

 

 

 

Snacka biljettpriser. Nästa gång Jerry Buss blir stackad på HSP vet ni vem som betalade inköpet.

 

Härligt pris med tanke på att sheiky trodde att $2,000 var för en hel säsong när dom prata om biljettpriserna på HSP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med Ola och Ukraina? Jag har läst kopplingen i fler än en tråd nu utan att förstå helt.
Ni kanske fattar varför jag gillar Ukraina? Jag skämtar inte (HataB2B är mitt expertvitne) - alla tjejer i Ukraina är sjukt snygga. På 1 till 10-skalan har de helt enkelt klippt bort alla 1-5.

Good enough?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola, jag läste dagens fråga på poker.se igår och skrev ett svar, men kastade texten av någon anledning. Den innehöll bl a orden "kork", "potta" och "förstoppningsmedel". Borde jag ha publicerat?

 

btw håller jag med farsan om att ni borde klistra den här, eftersom den har ett större allmänintresse än kreti och pleti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en kille som spelar, tja, han har precis bytt nivå men han har vunnit mest av alla på Full Tilts HU bord upp till 10/20-nivån fast han i princip enbart spelat 2/4. Numer har han bytt upp sig så han spelar 3/6 och 5/10, men hans statistik är lite lustig - detta är de stats jag har på lite sporadiskt dataminande:

sjukahustatsrw7.jpg

 

Kolla fördelningen mellan knappen och BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kollar du inte på fotbolls-EM?

 

fake edit: en PFR på 0.19% från BB WTF?

Kan ju absolut inte vara optimalt?

Jag förstår ju varför han aldrig höjer från BB men känns som sagt inte optimalt.

 

Fotbolls-EM: Jag vaktar syrrans ungar den här helgen då hon och hennes man är i London för att se UFC-galan (!) som går just nu. Ni kan fatta att det är kaos här - de är inte helt vana vid det relativt tighta skepp som vi kör här hemma så det är en viss omställning för dem. Vi har en relativt schemalagt kvällsrutin som involverar "mat ~18:00, duschning klockan 18:45, lättare kvällssnack (banan, yoghurt, whatever) runt 19:30 och sänggång ~20:15" som de uppenbarligen inte är vana vid.

 

Jag var ju tvungen att se vad han höjt från BB, och det var typ 7-8 händer när Fi hade blivit stackad handen innan och hade ~10bb kvar. That's it. Jag tycker själv inte det är optimalt - det fungerar ju uppenbarligen för honom men jag tror han läcker där. Om någon limpar knappen och du har en bra ds-hand så kan man ju åtminstånde kosta på sig ett limitraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig semilevlad, men kanske för att jag spelar på 1/2 och 2/4 själv och vill ha koll på vilka spelare som är värde och inte. :)

 

hehe ok trodde du endast lirade PLO200. Kändes skevt att mina NL 2/4-10/20 istället för HS för skojs =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re: 0 omslag från bb så är det inte alls ovanligt att se bra spelare resonera så i plo eller limit texas*. Mycket för att man i någondera spelen kan glömma att få några vik på omslagen samt läcker en satans massa info om sin range via 3-bet. En rätt stor komponent i tanken är att man plockar in missat värde pre på checkraisar på floppen.

 

Exempelvis Brandon Adams gör en rätt lång utläggning om att inte slå om ur position i PLO på 2+2, men han är långt ifrån den förste att skriva om det.

 

Jag skulle tro att det, om det är en läcka, är en liten sådan.

 

Angående knapplimpar så kan man ju försöka klämma ur lite extravärde, men man har redan fått sick mycket värde bara genom att killen ifråga limpade i form av gratisfloppar och missade värdebet mot ens skithänder. Att höja är att försöka plocka in en extra femma på en gratis 100-lapp och gör att man riskerar hela hundringen, imo. Det är inte direkt fel, men det är att titta en giftig häst i munnen.

 

Jag tycker 86% vpip och 50% pfr på knappen är mycket konstigare stats och att de har betydligt större läckpotential.

 

* Det är ovanligare att se det faktiskt spelas så i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vet vad som pågår, men ansky spelar HU mot pr1nnyraid på PLO 1/2. Det ser rätt fånigt ut, de stoppar in varje hand av ren princip.

 

Full Tilt Poker Game #6740358395: Table Grew (heads up) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 4:59:45 ET - 2008/06/08

Seat 1: pr1nnyraid ($200)

Seat 2: Ansky451 ($1,341.50)

pr1nnyraid posts the small blind of $1

Ansky451 posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

pr1nnyraid raises to $6

Ansky451 raises to $18

pr1nnyraid raises to $54

Ansky451 calls $36

*** FLOP *** Queen of HeartsAce of Spades6 of Spades

Ansky451 bets $108

pr1nnyraid raises to $146, and is all in

Ansky451 calls $38

pr1nnyraid shows Ace of DiamondsJack of Clubs4 of Hearts10 of Hearts

Ansky451 shows King of Diamonds3 of Diamonds9 of SpadesJack of Spades

*** TURN *** Queen of HeartsAce of Spades6 of SpadesKing of Spades

*** RIVER *** Queen of HeartsAce of Spades6 of SpadesKing of SpadesKing of Clubs

pr1nnyraid shows a straight, Ace high

Ansky451 shows a flush, Ace high

Ansky451 wins the pot ($399.50) with a flush, Ace high

pr1nnyraid is sitting out

pr1nnyraid adds $200

*** SUMMARY ***

Total pot $400 | Rake $0.50

Board: Queen of HeartsAce of Spades6 of SpadesKing of SpadesKing of Clubs

Seat 1: pr1nnyraid (small blind) showed Ace of DiamondsJack of Clubs4 of Hearts10 of Hearts and lost with a straight, Ace high

Seat 2: Ansky451 (big blind) showed King of Diamonds3 of Diamonds9 of SpadesJack of Spades and won ($399.50) with a flush, Ace high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

Full Tilt Poker Game #6740554381: Table Grew (heads up) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 5:37:37 ET - 2008/06/08

Seat 1: pr1nnyraid ($1,829)

Seat 2: Ansky451 ($627.50)

Ansky451 posts the small blind of $1

pr1nnyraid posts the big blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Ansky451 raises to $6

pr1nnyraid raises to $18

Ansky451 raises to $54

pr1nnyraid raises to $162

Ansky451 calls $108

*** FLOP *** Queen of Diamonds5 of DiamondsJack of Spades

pr1nnyraid checks

Ansky451 checks

*** TURN *** Queen of Diamonds5 of DiamondsJack of Spades8 of Spades

pr1nnyraid checks

Ansky451 has 15 seconds left to act

Ansky451 has requested TIME

Ansky451 bets $324

pr1nnyraid calls $324

*** RIVER *** Queen of Diamonds5 of DiamondsJack of Spades8 of Spades10 of Hearts

pr1nnyraid bets $972

Ansky451 has 15 seconds left to act

Ansky451 adds $58.50

Ansky451 folds

Uncalled bet of $972 returned to pr1nnyraid

pr1nnyraid shows 9 of Diamonds8 of ClubsKing of Clubs7 of Spades a straight, King high

pr1nnyraid wins the pot ($971.50)

*** SUMMARY ***

Total pot $972 | Rake $0.50

Board: Queen of Diamonds5 of DiamondsJack of Spades8 of Spades10 of Hearts

Seat 1: pr1nnyraid (big blind) collected ($971.50)

Seat 2: Ansky451 (small blind) folded on the River

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...