Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagen började kanon, sedan ser man att George Carlin har avlidit.

 

R.I.P.

 

Obligatorisk YouTube-länk.

 

"Whose cruel idea was it for the word “Lisp” to have a “S” in it?"

 

"I was thinking about how people seem to read the Bible a whole lot more as they get older; then it dawned on me . . they're cramming for their final exam."

 

"Last night I played a blank tape at full blast. The mime next door went nuts!"

 

George carlin sa en kul sak förr om att i himlen skulle fransmännen vara kockar o i helvetet engelsmännen osv osv för en rad fler länder, har du hört det? :-)

Btw va jobbar ni med gdaily och othello?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. :)

 

I himlen är britterna poliser, fransoserna älskare, tyskarna mekaniker, italienarna kockar och schweizarna politiker. I helvetet är tyskarna poliser, schweizarna älskare, fransoserna mekaniker, britterna kockar och italienarna politiker.

 

du tog fel på fransmän o italienare. sen har ja hört att i helvetet äre nånting med att italienarna ska få tågen att gå i rätt tid, och att schewzarna driver hotellen i himlen o fransmännen i helvetet lr nå sånt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. :)

 

I himlen är britterna poliser, fransoserna älskare, tyskarna mekaniker, italienarna kockar och schweizarna politiker. I helvetet är tyskarna poliser, schweizarna älskare, fransoserna mekaniker, britterna kockar och italienarna politiker.

 

haha klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du tog fel på fransmän o italienare. sen har ja hört att i helvetet äre nånting med att italienarna ska få tågen att gå i rätt tid, och att schewzarna driver hotellen i himlen o fransmännen i helvetet lr nå sånt

 

trennitalia fungerade lysande när jag var därnere för nån vecka sen. SJ däremot är ju konstant kaikoo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag längtar btw till dess att jag ska få sätta mig på planet till Vegas. Inte för att jag ser fram emot WSOP eller Glitterstaden, utan jag längtar efter något annat...

 

Tyvärr så mår jag mycket bättre nu, har god aptit, har tappat lite vikt, känner mig smått hälsosam. Men detta ska vi väl kunna råda bot på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag längtar btw till dess att jag ska få sätta mig på planet till Vegas. Inte för att jag ser fram emot WSOP eller Glitterstaden, utan jag längtar efter något annat...

 

Tyvärr så mår jag mycket bättre nu, har god aptit, har tappat lite vikt, känner mig smått hälsosam. Men detta ska vi väl kunna råda bot på.

Kom igen nu, suck it up eller så ber jag Brainslicer googla fram din adress och anmäler dig till: De söker visst nya offer och vad kan vara mer i ropet än vinnaren av sm-tecknet?

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tvångsförflyttats till Zurich ett par dagar pga hastigt påkomna möten så har jag äntligen nått hemmabasen igen. Några resenoteringar:

 

1 - Det är VARMT i Schweiz. 30 grader och jäkligt fuktigt. Kombinera det med kostym och slips och ni förstår att jag led.

 

2 - Hela nationen behöver gå en kurs hos amerikanarna i luftkonditioneringsanvändande. Seriöst, taxibilar som enbart körde med nedvevade rutor, ingen luftkonditionering på hotellrummet, ingen justeringanordning för temperaturen i mötesrummet där vi spenderade tre dagar.

 

3 - Zurich är en jäkla fin stad. Fantastisk arkitektur.

 

4 - Det fanns en utebar som hette Coyote Ugly och självklart hade tjejer som dansade på bardisken. Nyss när jag berättade det för frugan frågade hon om jag gått in på den. Jag svarade sanningsenligt nej och fick då en sur blick och kommentaren "Mäh! Bara för att du är gift behöver du ju fan inte bli tråkig!". Jag älskar min fru. :heart:

 

5 - Ängeln hade ju hittat något livegame där, men han var ju självklart offline på MSN när han behövdes som mest. Jag hittade inte dit i alla fall.

 

6 - 120 spänn för två timmars surfande är ett rån.

 

7 - Hela staden blir avspärrad när det är fotbollsmatch. Detta trots att semifinalen inte går i Zurich. Mycket mystiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

4 - Det fanns en utebar som hette Coyote Ugly och självklart hade tjejer som dansade på bardisken. Nyss när jag berättade det för frugan frågade hon om jag gått in på den. Jag svarade sanningsenligt nej och fick då en sur blick och kommentaren "Mäh! Bara för att du är gift behöver du ju fan inte bli tråkig!". Jag älskar min fru. :heart:.

 

Å hade du sagt ja, så hade hon frågat vad du tycker det är för fel på henne eftersom du måste titta på andra kvinnor som dansar på baren :-D.

Tro mig de får alltid våra svar att vara fel i dom lägena.

 

 

5 - Ängeln hade ju hittat något livegame där, men han var ju självklart offline på MSN när han behövdes som mest. Jag hittade inte dit i alla fall.

 

 

:oops: :oops: Sry, ska aldrig upprepas.

Nu va det iofs på mitt hotell som låg en bit utanför själva centrum. Och inte kommer jag ihåg vad det hette heller. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastisk historia nyss av min engelske kollega som nyss kom in på kontoret.

 

"Hi Andy, how are you?"

"Fine, but I had the most bizarre experience last night!"

"What happened?"

"I went back to my hotel, checked in and then popped out for a beer at a place called The Londoner. Met this bloke, very old guy, probably 70-80 years and started talking to him."

"Yes?"

"He was English but had been living in Sweden for about 30 years. We got along superbly! I was thinking that it was like talking to an older version of myself."

"So finally I decided to go back to my hotel, and he said 'Well next time you're here you've got to stay at my place and I'll show you around Sweden'. Excellent! So I pull out my business card to write down his name and address. And I ask for his name."

"Yes?"

"We have the same name!"

"Andy?"

"Both names! First and last name!"

"That's incredible!"

"Yes, it was like I'd entered the Twilight Zone."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slumpmässiga tankar och citat:

 

"Bolibompa, bolibombompa, bolibompa, bolibombompa!" -TVn

 

Lifecycle i reads för folk som spelar HU mot Shahin:

1 - Han är värdelös!

2 - Fan, han är sjukt bra! Vilka reads!

3 - Jag vägrar spela mot honom och säger till honom att han är sjukt bra!

4 - Äh, jag har nog edge ändå och spelar mot honom!

 

Raptor hade en skoj video på Cardrunners när han kör ett bord 50/100 6-max och tre bord 25/50 deep HU. Tydligen 8-tablar han men har bara filmat fyra bord. Han kommenterar sedan i efterhand. Några höjdarkommentarer:

 

"What the hell is going on?! I'm playing terrible!! Well, at least you guys get to see me tilt."

"Bet! Click bet! BET IT!!!" (han ser sig själv checka rivern ) "Ahhh, I'm such a nit."

"... and he owns me for 24k" (AA tvåoutar på rivern)

"He read my soul there."

 

Btw, är det någon annan än jag som tycker höjdpunken i de där cardrunnersfilmerna är när de reloadar och man kan pausa och smygkolla hur mkt de har på kontot?

 

Djens är mkt coolare nu när han till 95% är aktienisse. I like it.

 

Raymer tiltade under 50k HORSE och rev sönder en ruter åtta när han blev utslagen. That's just how he rolls.

 

Sökte på Full Tilt efter två av mina fiskar i förrgår. Ena har bustat (finnen som stoppade in allt preflop i 1800-potten) och den andra satt på playmoney (han som checkade floppen och minbettade turn med top set - HH finns för ett par sidor sedan). Normale.

 

Spanien ser heta ut. Olé!

 

Tomtetomte hade nog bäst kommentar på MSN: "Man spelar i 90 minuter och sedan vinner Tyskland". Så det blir väl tyskarna som vinner.

 

Såg 10 000 B.C. på laptopen på väg till Zurich. Jag är nu övertygad om att Roland Emmerich måste ha jordens hållhakar på halva Hollywood. Stargate, Independence Day, The Day After Tomorrow, Godzilla. Att någon släpper den åsnan i närheten av en filminspelning är en gåta.

 

The Bank Job var dock bra. Lite problem med att titta på den på en laptop när karaktärerna i filmen sitter på en stripklubb och snackar, folk som går förbi undrar vad fan man är för slags pervo som tittar på nakna fruntimmer på ett flygplan.

 

Konversation mellan mig, Ola och Shahin vid lunch igår:

 

Jag: "Vilka pimpiga skor du har Shahin!"

Shahin: "Pimpiga? Det tror jag väl inte, det är bara vanliga skor."

Jag: "Jo, men lite halvpimpade gymnastikskor sådär."

Ola: "Han är svartskalle, klart han måste ha gympadojjer..."

Shahin: "Ja, man måste ju kunna springa ifrån bängen."

Göran: "Men du har väl inget otalt med polisen?"

Ola: "Ser man en snut så springer man, så enkelt är det, det sitter i generna"

 

Min dotter tog just mina salta pinnar, drog fram en stol och ställde upp dem i skafferiet med orden "Du skall inte ha mer papppa". Fem år gammal och hon lägger redan sig i min mathållning. Hårda bud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag: "Vilka pimpiga skor du har Shahin!"

Shahin: "Pimpiga? Det tror jag väl inte, det är bara vanliga skor."

Jag: "Jo, men lite halvpimpade gymnastikskor sådär."

Ola: "Han är svartskalle, klart han måste ha gympadojjer..."

Shahin: "Ja, man måste ju kunna springa ifrån bängen."

Göran: "Men du har väl inget otalt med polisen?"

Ola: "Ser man en snut så springer man, så enkelt är det, det sitter i generna

 

Sluta vara så politiskt korrekt. Jag säger som din fru, bara för att du blivit gift behöver du inte bli tråkig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...