Gå till innehåll

Pokerbombarna @ Svs


Recommended Posts

Till alla som vill vara med men som är sent ute med intresseanmälan:

 

För att lägga till fler medlemmar måste spelbolaget inaktiveras, vilket känns trist att göra nu när vi just har kommit igång. Det kanske finns möjlighet senare, återkommer i så fall.

 

För övrigt kan man vara maximalt 20 stycken samtidigt och max 64 olika under ett år, så det finns en begränsning i antalet medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tjänar man pengar på SvSs sportspel? Är inte deras marginaler omöjliga att slå?

 

Fattar inte heller det. Om jag har förstått det rätt är bomben bara en kombination av "höga" odds, som tillsammans blir VÄLDIGT odds. Men vart och ett av oddsen är väl satta med en grym marginal till monopolets fördel där också? Då spelar det ju ingen roll för EV att man kombinerar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du eller?

 

Eh. Trodde det gick.

 

Till alla som vill vara med men som är sent ute med intresseanmälan:

 

För att lägga till fler medlemmar måste spelbolaget inaktiveras, vilket känns trist att göra nu när vi just har kommit igång. Det kanske finns möjlighet senare, återkommer i så fall.

 

För övrigt kan man vara maximalt 20 stycken samtidigt och max 64 olika under ett år, så det finns en begränsning i antalet medlemmar.

 

Ok. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur tjänar man pengar på SvSs sportspel? Är inte deras marginaler omöjliga att slå?

 

SvS brukar ha bra odds på sportsbetting. Ofta brukar de ligga högst på bandy,handboll,innebandy. I handboll brukar de hitta på helt egna linor när övriga har tex ö/u 57.5 kommer svs in på 55.5 osv. Orsaken att de kan erbjuda bra odds är att de i hockey och fotboll trycker ner klykan ordentligt och kan genom det ha rimlig utbetalning på övriga tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte heller det. Om jag har förstått det rätt är bomben bara en kombination av "höga" odds, som tillsammans blir VÄLDIGT odds. Men vart och ett av oddsen är väl satta med en grym marginal till monopolets fördel där också? Då spelar det ju ingen roll för EV att man kombinerar dem.
Bomben spelar man mot folket. Säg att omsättningen är 1M SEK då tar SvS sin del av kakan, hur stor den nu är vet jag inte. Säg 40%, då är 600k SEK kvar. Dessa delas sedan ut till alla som har satsat på den rätt kombinationen. Och jag antar att de som lirar detta seriöst försöker få in en del skrällar eftersom favoriterna som 1-1, 1-0, 2-0, 0-0 osv i fotboll blir överspelade.

 

Ifall vi skall ta ett väldigt enkelt exempel så kan man tänka sig ett resultat spel på 1 match. Då händer det sig att hela svenska befolkningen har lirat 2-2 i Sverige - Danmark oddsen på övriga kombinationer är således skyhöga då räcker det med att sätta en tia på samtliga övriga utfall så tar man hem hela potten, ifall det nu inte sluta 2-2..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Efter några avhopp finns det nu plats för fler intresserade i spelbolaget (läs hela tråden för info).

 

Till skillnad från andra spel (V75, stryktips, lotto) så belönas vi inte med tröstpriser när vi kommer nära utan antingen vinner vi stort eller inte alls. Så en hel del tålamod och långsiktighet krävs.

 

Vi kör för en hundring per person och vecka.

 

PM:a mig med mejladress för inbjudan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Isf är det knappast troligt att det blir något. Regeringen bromsar för närvarande samtliga internationella samarbeten för att kunna fortsätta hävda monopolets existensberättigande inför EG-domstolen; senaste detta hände var härom veckan när SvS ville skapa ett gemensamt nätverk med sin österrikiska motsvarighet men fick blankt nej.

 

Jag hade rätt:

 

http://www.svenskaspel.se/media/pdf/oddsetprogram/20080129.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är dum i huvudet, men hur bevisar ett Oddsetprogram att SvS inlett ett samarbete med Veikkaus?

 

Tack för påpekandet. Jag var otydlig, jag menade i första hand att de inför 4 matcher på bomben. Jag hade hört från början att det skulle vara ett samarbete med Veikkaus men detta återstår ju att se...

 

Under alla omständigheter blir det i varje fall bomb med 4 matcher...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...