Gå till innehåll

Pokerbombarna @ Svs


Recommended Posts

Pokerbombarna sätter igång med verksamheten

 

chchar har dragit igång ett bolagsspel på Svenska Spel där vi går ihop och jagar höga bombenodds. Just nu är vi fem medlemmar från PF som är med i bolaget "pokerbombarna". För att dra igång verksamheten och för att vi ska ha en tråd att diskutera i startar jag nu denna som är specifik för just vårt bolag. Generella diskussioner tycker jag att vi tar i originaltråden skapad av chchar: http://pokerforum.nu/forum/ovriga-skicklighetsspel-om-pengar/42318-bolagsspel-pa-svenska-spel.html

Grabbar, dags att bestämma:

 

1. Hur mycket satsar vi?

2. Vilka idrotter fokar vi på?

3. Är det uteslutande bomben som gäller?

4. När drar vi igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag förstår det:

 

- ju fler desto bättre?

- någon (du) sköter tipsen och vi andra lägger pengar och hoppas på det bästa bara?

 

om följande gäller så är jag lätt villig att lägga uppåt 300 i veckan eller så. worth a shot även fast jag inte riktigt vet hur detta fungerar men kan inte vara så svårt? bara pma om det blir aktuellt eller uppdatera tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dunka in pengar nu så är vi snart rika :):):):):):):):)

 

Små barn....

 

Gör er inga illusioner.

 

Jag har tillsammans med två polare kört bomben i några år där vi

har en riktig vinstmaskin. Men notera följande:

 

Vi sartsar 15000-20000 - per dag! Vi har dragit in mycket men

variansen är oerhört hög - ibland kan det gå veckor utan vinst.

 

Om man som ni vill satsa några ynka hundringar per vecka kanske ni kommer

upp till några hundra per dag tillsammans...

 

Det innebär att vinstchansen och den förväntade vinsten blir så

löjligt liten att både ni och era barn och barnbarn hinner ruttna

bort innan det ger den minsta effekt........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsus: Jag har också levt på sports betting. Det här är en ren hobbygrej, inte något vi räknar med att tjäna storkovan på.

 

Vad tror du om oss egentligen? :roll:

 

Åh, inget speciellt. Jag förstår också att det är på hobbybasis men vad jag vill

säga är att oddsen på bomben är inte så attraktiva som man kan förledas till att tro, därför är det ganska urvattnat att ge sig på denna spelform genom bolagsspel.

 

Däremot kan jag tipsa om något betydligt intressantare: bomb med FYRA matcher som ska vara på gång. Den officiella hållningen från SvS är att detta bara är ett rykte men jag har hört från säker källa att detta är på gång.

 

Vad det hela handlar om är ett samarbete mellan SvS och andra länders statliga bolag(jag skulle tro att till exempel finska Veikkaus är inblandade)

 

Det intressanta är att om Finland och andra länder kommer in blir potten gigantisk - omsättningen på bomben i Finland är flera miljoner....

 

Veikkaus har kört bomben med detta koncept ett tag(där f.ö. utdelning sker både på 4 rätt och 3 rätt) och rekordvinsten är motsvarande 9 miljoner svenska kronor och då börjar vi verkligen tala om höga odds!

 

Så ska man spela bolagsspel på någon spelform så är detta grejen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det hela handlar om är ett samarbete mellan SvS och andra länders statliga bolag(jag skulle tro att till exempel finska Veikkaus är inblandade)

 

Isf är det knappast troligt att det blir något. Regeringen bromsar för närvarande samtliga internationella samarbeten för att kunna fortsätta hävda monopolets existensberättigande inför EG-domstolen; senaste detta hände var härom veckan när SvS ville skapa ett gemensamt nätverk med sin österrikiska motsvarighet men fick blankt nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...