mrfiskman Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag svarar nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag svarar ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Skön inställning att inte bry sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nej, nej och åter nej. Öga för öga-mentaliteten hoppas jag att vi lämnade i biblical times. Däremot skulle jag kunna tänka mig livstidsstraff som faktiskt innebar livstid. *edit* Sry, man kanske inte fick motivera svaret om man inte svarat "Vet inte" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inkassera Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Ja, men då ska det vara löjligt säkert att det är rätt människa som straffas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hersby Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nej, dyrt och för givmilt. Lås in rötäggen på riktig livstid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag är för det, men då ska det verkligen vara 100% att den dömde är skyldig. Så det inte är som det är i USA, är det en coinflip om killen är skyldig så avrättar man honom för säkerhets skull Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tazman Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Ja, men då ska det vara löjligt säkert att det är rätt människa som straffas. Det går väl knappt att göra. Finns väl en ganska lång lista på människor som blivit feldömda. Framförallt i staterna där hudfärgen kan ha en stor påverkan om man blir dömd eller ej. Dödstraff: nej tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nej, nej och åter nej. Öga för öga-mentaliteten hoppas jag att vi lämnade i biblical times. Däremot skulle jag kunna tänka mig livstidsstraff som faktiskt innebar livstid. *edit* Sry, man kanske inte fick motivera svaret om man inte svarat "Vet inte" Haha nu gjorde du bort dig, dina åsikter kommer inte räknas eftersom att du skrev i samband med röstning på fel alternativ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag är emot dödsstraff även om det bevisas 100% att personen är skyldig!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gurkaslurka Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nej, dyrt och för givmilt. Lås in rötäggen på riktig livstid. sen när blev det dyrt att avrätta folk i jämförelse med livstids fängelse? detta är alltså en fråga och inget ställningstagande, får bara för mig att det borde vara bra mycket billigare att avrätta.. jag är för dödsstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nej, nej nej nej och åter nej... Av flera orsaker: 1. Dödsstraffet är oåterkalleligt. I USA har det hänt att oskyldiga avrättats. 2. Det är inhumant. 3. Det är dyrt. 4. Dödsstraffet är inte det värsta straffet - livstid är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 3. Det är dyrt. Hur kan det vara dyrt i jämförelse med ett livstids fängelsestraff? Herregud Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Nu är jag emot dödsstraff, men hur kan ni säga att det är dyrt med dödsstraff? Rimligtvis är det väl lite billigare att avrätta en person än att låsa in personen på ett fängelse där den ska ha mat etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Har man lite överklagande och grejer som kan vara vettiga i ett rättsamhälle så är det dyrare än ännu en livstidsfånge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Intressant att det alltid är så många som tror sig veta att dödsstraff är ett lindrigare straff än livstid när den här frågan dyker upp. Jag menar, det är säkert sant för vissa. Men i regel? Nja. Hur som helst, som livstidsdömd har man alltid valet att leva eller inte. Dessutom förstår jag inte den här "dödsstraff om man kan garantera 100% säkerhet". Ska man tillämpa olika beviskrav för olika brott/påföljder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuchYa Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Hur kan det vara dyrt i jämförelse med ett livstids fängelsestraff? Herregud Det finns siffror på det som visar att det är dyrare med dödstraff än livstidsfängelse. Dessa siffror är från USA, skall försöka rota fram dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Det finns siffror på det som visar att det är dyrare med dödstraff än livstidsfängelse. Dessa siffror är från USA, skall försöka rota fram dom. Det beror ju på att allt ska överklagas 1204 gånger och att man får sitta i dödscell i typ tjugo år innan straffet verkställs. Om man helt enkelt ledde ut dem ur rättssalen och satte en kula i bakhuvudet direkt så skulle det bli MYCKET billigare. Jag är personligen för dödsstraff eftersom vissa personer bevisligen är defekta och saknar existensberättigande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag är personligen för dödsstraff eftersom vissa personer bevisligen är defekta och saknar existensberättigande. Nu när du säger det... Får man ångra sitt val? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sebas Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag vill också vara lite tuff och radikal! Så självklart är jag för dödsstraffet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snejken Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Sätter man en en-outare på river förtjänar man en kula i nacken direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
route66 Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag är för dödsstraff - men bara för personer som är FÖR dödsstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Har man lite överklagande och grejer som kan vara vettiga i ett rättsamhälle så är det dyrare än ännu en livstidsfånge. Det finns siffror på det som visar att det är dyrare med dödstraff än livstidsfängelse. Dessa siffror är från USA, skall försöka rota fram dom. Det beror ju på att allt ska överklagas 1204 gånger och att man får sitta i dödscell i typ tjugo år innan straffet verkställs. Om man helt enkelt ledde ut dem ur rättssalen och satte en kula i bakhuvudet direkt så skulle det bli MYCKET billigare. Jag är personligen för dödsstraff eftersom vissa personer bevisligen är defekta och saknar existensberättigande. Jag skulle tro att i över 50% av länderna som tillämpar dödsstraff så är dödsstraff mycket billigare än livstids fängelse. T.ex alla u-länder. USA är bara ETT exempel, ett undantag från regeln. Sen kan man ju fråga sig ifall man som Cleburne förespråkar ska avrätta folk på väg ut ur rättsalen innan de hinner överklaga för att spara pengar eller om man ska överklaga i 20 år á la USA, och ruinera staten under processen, innan man gör slag i saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag är för dödsstraff - men bara för personer som är FÖR dödsstraff. Det kanske är en bra lösning. Alla som är för dödsstraff kan skriva under ett papper så är det löst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts