Gå till innehåll

10 veckor - 10 tusen på poker - 10 kg lättare


martenmania

Recommended Posts

Det är verkligen få som verkligen tar ut en vinst, i snitt under en längre tid.

IOFS är alla här verkligen dedikerade till poker och här är kanske siffrorna annorlunda. Men i stort kan du inte kallt räkna med att gå med vinst.

Redan innan jag började spela med real money var jag säker på att jag var en vinnande spelare. Frågan var inte om jag skulle gå plus utan hur mycket. Detta kanske låter kaxigt, men för att vara, vad jag anser vara, en vinnande spelare så räcker det med att man kan gå plus på $0.01/$0.02 borden. De flesta pokerspelare skulle kunna gå med plus om de hade diciplin att hålla sig på rätt nivå. Om man får tro min poll http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1362 (vilket man kanske inte borde göra :twisted: )så går 90% på forumet plus.

 

Som en lite lagom lönande hobby funkar det för oss alla men att, som många drömmer om här, leva på poker. Njae kanske ändå inte :)

Det är ett väldigt stort steg att ta från att vinna ett par tusen i månaden på microlimit och freerolls till att göra 20-30000. Det är heller inte min ambition, men drömmen finns där förstås :D

 

Det är viktigt att alla nybörjare inser att det krävs hårt arbete, tur och lång tid av studier, praktik för att lyckas med spel. Som med allt annat.

Får väl erkänna att det blivit lite dåligt med pokerstudier på sistonde. :oops:

 

Lycka till, jag hoppas verkligen att du lyckas martenmania!

 

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Redan innan jag började spela med real money var jag säker på att jag var en vinnande spelare. Frågan var inte om jag skulle gå plus utan hur mycket. Detta kanske låter kaxigt, men för att vara, vad jag anser vara, en vinnande spelare så räcker det med att man kan gå plus på $0.01/$0.02 borden. De flesta pokerspelare skulle kunna gå med plus om de hade diciplin att hålla sig på rätt nivå. Om man får tro min poll http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1362 (vilket man kanske inte borde göra :twisted: )så går 90% på forumet plus.

 

Om alla hade spelat på "rätt" limit hade ju den limiten blivit svårare för det hade kommit folk uppifrån (som förmodligen har lite mer koll iaf), på så vis knäcks din teori. Såvida det inte skapas ännu lägre limits men tror inte människor klarar av att lira seriöst på dom limitsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 15 - 1/7

 

Även idag spelade jag bridge i Malmö. Gick bättre än tidigare, lyckades hamna på sista prisplats i en IMPs across the fieldtävling , vilket innebar startavgiften tillbaka.

Spelade bara en freeroll på prima på kvällen, åkte ut tidigt. Lite sur för att jag missade $5000 freerollen på Ladbrokes, var ju t.o.m. inne och kollade men då såg jag bara att det pågick en $2000 freeroll.

 

Summering dag 15: +$0,00

Totalt: +$3,70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 16 - 2/7

 

Så var det uppåt igen! Spelade 3 freerolls på prima idag och kom ITM på alla. Missade dock på ladbrokes. Var på finalbordet i den sista dit jag kom som chip-3:a. Fick dock nöja mig med 9:e plats och $17. Hade KTo i SB på sista, gick fold runt till mig som gick all in för 13BB. Fick syn av BB(chipleader) som hade AKo. Skit oxå.....

 

Summering dag 16: +$19,40

Totalt: +$23,10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

******** PRESS STOP *****************

 

JAG VANN freeroll och $235 på prima!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

YEAAAAAAAAAAAAA BABY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Grattis dude!

 

Fint jobbat! Inte lätt att fixa den vinsten, fastän det är ooooootroligt många fiskar där.

 

Jobba på så kanske du fixar målet!

 

 

Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 17 - 3/7

 

Bästa dagen hittills, med råge! Vann en freeroll på prima med 3000 deltagare, visserligen mest tomtar men ändå! Spelade lite småcrazy i början, synade all-in med 65s mot 2 andra och satte stegen. En annan hand gick jag all-in på på turn med nötflushdrag och satte den. Kom till finalbordet med T250k (av 3200k). Tog det lite lugnare än igår (just det, finalbordet 2 gånger på raken i startfält på 3000 :twisted: ) och väntade på att de andra skulle slå ut varandra. Gick inte riktigt som jag tänkt till en början, ett par all-in situationer slutade med split. Men sen helt plötsligt var det bara 3 kvar. Jag hade fortfarande T250k men hade sen turen att dubbla upp ett par gånger och satt snart med T2000k. Ena killen spelade alltför passivt så jag satt mest att väntade på att han skulle blindas bort och säkra andraplatsen, för att sen ta itu med den andre som var något mer aggresiv. Väl heads upp gick det snabbt, hade en chiplead på typ 4-1. Tredje handen (tror jag) fick jag J8, höjde till 200k (BB 100k), fi höjde 100k till och jag syna. Flopp 10 9 x, och då fi redan hade nästan halva stacken inne så var det bara att ställa in och hoppas. Fi synade och visade J 10 s. Turn var blank men på rivern kom den: seven from heaven!

 

Jag spelade även några andra turneringar under tiden.

Beta-blowout (en sorts freeroll för de som provspelat under betaperioden) på fulltilltpoker där jag sneakade mig in the money precis ($7,5).

Den andra $1000 freerollen på prima åkte jag ut tidigt.

Bet365 $5000 freeroll, kom på 116:e av 923 ($8,5).

 

Samtidigt med finalbordet och bet365 freerollen spelade jag även en backgammonturnering på Truemoneygames (inbjudningsturnering för senaste månadens freerollsvinnare och 2:or) . Vann första matchen men andra matchen som startade då finalbordet började bli shorthanded hann jag inte riktigt med utan jag förlorade på tid.

 

Avslutade dagen med Interpokers freeroll som är ett riktigt bra sömnpiller. Går väldigt trögt nu när de ökat max deltagare från 500 till 1000.

 

Summering dag 17: +$251,00

Totalt: +$274,10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 18 - 4/7

 

Spelade $1000 freerollsen på prima som vanlig. Gick inte lika bra idag :D och det blev inga ITM.

På kvällen signade upp för Pacific Poker, vad gör man inte för att stötta Pokerforum. Har ju dessutom hört att det skall vara en del mindre bra spelare där.

Spelade två $2,50 Sng Fixed hold'em där för att testa motståndet. I den första var det sanslöst lösa motståndare som nästan cappade alltid. Fick dessvärre inga bra kort, utan slutade femma utan att ha vunnit en enda pott! Andra försöket gick bättre och jag lyckades vinna.

 

Summering dag 18: +$7,00

Totalt: +$281,10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martenmania.

Ett tips nu i veckan är ju att signa upp på Ladbrokes och spela i deras Freerolls. De har nån slags festivalvecka med ganska många 1000$-freerolls varje dag.

 

Lycka till!

 

Tack, men det visste jag förstås redan. 6-handed är nog en nackdel för mig, då jag tror jag har störst edge på tightheten. Men det är roligt att prova på och utvecklande för spelet. Går ju inte att bara sitta och vänta på AA-JJ och AK. :D

 

Jag rekomenderar "50 raked hands" freerollsen på prima, runt 500-600 pers, 80 betalda. Man slipper då 2500 ultratomtar och har goda chanser på pengarna. Har gjort felera hundra dollar på dem.

 

Brukar köra dom ibland, men det tar ett tag att få ihop 50 händer. I övrigt så har jag inget emot att spela mot ultratomtar även om man får käka lite suck outs då och då, men "thats poker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 20 - 6/7

 

Spelade alla 4 festivalfreerollsen idag också. Inte en djävla dollar på 6 timmars spelande blev det. Men det var i alla fall kul att spela ;) .

Blev även en $2,5 SnG på pacific. Missade ITM för 3:e gången av 4. Det är inte speciellt bra... :oops:

 

Summering dag 20: -$2,75

Totalt: +$279,60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 21 - 7/7

 

Alla 4 festivalfreerollsen idag också. Två stycken ITM och sammanlagt $7.

 

Har lagt viktminskningen på hyllan för ett tag. :D Har kommit underfund med att det inte är så smart att försöka gå ner i vikt om man inte är 100% frisk. Dessbättre verkar det som viruset är på väg att försvinna nu, men det har gått lite fram och tillbaka så man vet aldrig.

 

Summering dag 20: +$7,00

Totalt: +$286,60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många deltagare brukar det vara i de freerolls som du deltar i?

 

På Expekt är ju förstapriserna ganska generösa. Det brukar det dock alltid vara 3000 startande.

 

Kanske har du nåt tips på hur du lyckas hamna ITM så pass ofta som du ändå gör? ;->

Själv lyckas jag aldrig med det på Freerolls. Till skillnad från SnG där jag allt som oftast kammar hem en liten slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många deltagare brukar det vara i de freerolls som du deltar i?

 

Dom freerollsen han nu pratar om, dom på LB är det alltid 1400-1500 pers i. Men det är en speciell vecka också, LB brukar inte köra såhär många freerolls och det har lockat mycket folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...