Gå till innehåll

10 veckor - 10 tusen på poker - 10 kg lättare


martenmania

Recommended Posts

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så var man äntligen tillbaka :D

Nu har man något att skylla på om det inte gå vägen med 10.000 :P

 

 

Ring LDC och fråga varför du blivit avstängd.

Är ditt IP med på deras hemsida eller?

 

 

//Anders

 

 

På hemsidan stod endast "Contact security" trots att det var frågan om ett virus (phatbot). Mailade i måndags och dröjde ända till torsdag tills jag fick svar. Ringde även ett par gånger till helpdesken men de hänvisade enbart till security, som endast hade mailsupport.

Så lite dålig service även om det är sommar...

 

Aktuell lista över blockerade datorer:

http://afrodite.ldc.lu.se/~analys/blocked.php

 

Jo jag vet...

 

 

47.241.28 E423.sparta.afb.lu.se Tried to access p2p-service

 

 

 

Bannad för att man använder p2p? :shock:

 

Ja, p2p är endast tillåtet internt (LuDC). Nätet belastades för mycket tidigare när p2p var öppet utåt. Huvudportarna för p2p är stängda, men försöker man köra på andra portar kan det gå illa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 30 - 16/7

 

Efter den värsta veckan i min pokerkarriär (lite beroende är man... :D), blev det comback sent på kvällen i en $1-turnering på pacific. Fick inga kort utan bustade nånstans i mitten. Tycker dessutom att T800 i startchips är i minsta laget, blir alltför snabbt all-in-poker.

 

Summering dag 30: -$1,00

Totalt: +$291,60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 31 - 17/7

 

För att få tillbaka feelingen spelade jag $200-freerollen på prima. Skulle sen spela $1000-freerollen klockan 17 , men eftersom jag vann en hygglig pott med en flush på första handen blev den canceled. Bättre gick det på kvällen där jag vann $1,50 i freerollen 20.00 och $4,50 i bet365s freeroll. Avslutade på Interpoker där jag bustade som 36:a ($18 ) efter att gått all-in preflopp med AA.

 

Summering dag 31: +$24,00

Totalt: +$315,60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte funderat på att bonus hora lite istället för att bara spela freerolls? Själv tänkte jag ta mig igenom hela prima nätverket. Började själve med $15 som man fick gratis på någon sida. har nu utnyttjat 4 av deras sidor och är uppe på $370

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 34 - 20/7

Bustade tidigt på primas freeroll 17.00. Spelade en 2-table SnG på stars. Känns som jag bara har tur med mig i freerolls för jag åker ut som 10:a. Eventuellt spelar jag lite för tight ( kan man det?), borde kanske var lite mer aktiv mot tight-passiva spelare. I primas freeroll 20.00 hänger jag med ända till finalbordet dit jag kommer med minst chips. Går all-in direkt för 5BB med A2s och åker ut mot A7o som 10:a . $12 för 4,5 timmes slit/nöje.

 

 

Summering dag 34: +$6,50

Totalt: +$323,10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 35 - 21/7

Installerar 24h klient som jag inte orkat göra sen jag hade virus och installerade om hela windows. Får för mig att spela deras 7-card stud freeroll för skojs då jag sällan spelar annat än holdem. Åker snabbt ner till 100 från ursprungliga 1000, men sen vände det. Jag lyckades till sist vinna hela tävlingen ($5) med 148 spelare. All u need is a chip and a chair...

Ingen lycka i primas freerolls men jag lyckades äntligen vinna en 2-table SnG på stars igen. Hade lite flyt då jag synade i BB mot en halvbully med J9o. Jxx på floppen och jag checkraisar och synar hans rereraise all-in (redan halva stacken inne). KK visar han, men det kom en trevlig knekt på rivern.

 

Summering dag 35: +$35,50

Totalt: +$358,60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du bara freerolls när du har en rulle på 300$?

Därför att jag är en feg jävel :twisted:. 100% pokerspelare - 0% gambler. Min rulle är för övrigt $1723,63. Skulle gissa på att c:a 2/3 av det är freerollsvinster.

 

Låter lite dumt, särskilt eftersom du ju nu verkar placera dig ITM ofta.. :roll:

Jo, men det är ju lättare motstånd oxå. Men som du säger, det är snart dax att ta steget upp till $10 turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 39 - 25/7

 

Även idag spelade jag en WCOOP supersatellit på stars. Åkte ut tidigt.

Iskallt i primas freerolls. Spelade sedan Fixed holdem 0,5/1 i 4 timmar för att fixa ihop 50 raked hands, för att kunna spela ännu mera freerolls :). Var uppe på +$20 ett tag men slutade på +$1.38.

 

Summering dag 39: +$1,38

Totalt: +$374,68

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...