Gå till innehåll

10 veckor - 10 tusen på poker - 10 kg lättare


martenmania

Recommended Posts

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

dag 0 - 16/6

 

Kunde ju börjat bättre. Går till gymmet för "invägning" och ett lättare pass. 89,3 kg visar vågen. Känner mig dålig efter en stund och avbryter.

 

Tar det lugnt även pokermässigt. Spelar enbart 2 freerolls på prima parallellt med att jag kollar fotbollen. En 78:e och en 255:e plats genererar $1,50.

 

Summering dag 0: +$1,50

Totalt: +$1,50

 

startvikt: 89,3kg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips - gör som Schneids och skriv varannan dag fast mer utförligt istället, gör det roligare att läsa (tror jag) :)

 

Skall det vara roligt att läsa oxå??? Vilka krav! :D

Kommer att skriva varje dag och förhoppningsvis något mer än idag.

Har inga ambitioner att matcha Schneids i utförlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

martenmania!!

kan inget annat än och önska lycka till :)).

Hoppas du lyckas med Båda :)

Jag är också lite av poker/träningsnarkoman :P tränar 6ggr/veckan, resten av min tid spelar jag mest poker eller umgås med vänner,

men 10kg på 10veckor är inte omöjligt :)

vilja,våld och vaselin som gäller ;)

Om du som jag sitter mycket framför datorn och äter skräpmat så kommer du bli chockad av vad vågen säger efter 1-2veckor fri från skräpmat.. :)) you go girl :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 1 - 17/6

 

Börjar dagen med en långpromenad. Fortfarande dålig (halsen) men en promenad är aldrig fel.

 

Spelar en NL$1 turnering på prima, 19 av 98. Det enda som är minnesvärt är att jag vann en pott med 92o :)

 

Efter turneringen kör jag FL 0,5/1 i fyra timmar för spela ihop 50 rakade händer. Dels för att kunna spela $1000 freerollsen samt även bet365 $30K VIP-freeroll som kräver 250 händer i juni. (Har 100 så här långt)

Spelet går dåligt och jag är back nästan $30 efter ett par timmar. Andra halvan går bättre och till slut är jag bara $4.25 back efter att vunnit några potter med höga pocketpairs.

Första freerollen 19.00 gick inget vidare, slutar 210 av 489.

Spelar sen en NL1$ på Stars också den utan framgång, 201 av 630.

Andra freerollen på Prima "räddar dagen". 39 av 571 och $4.

 

Ingen succe än så länge men eftersom jag fokuserar mest på turneringar så får man räkna med att det kan gå motigt ett tag för att sedan förhoppningsvis smälla till.

 

 

Summering dag 1: -$2,25

Totalt: -$0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen sommarjobb. Precis som du har jag funderat på att fixa lite pengar på poker . Just nu är jag +5000 Kr inkaserade på 2 veckor. Jag vet inte om jag är på winning strek. Jag spelar enbart 0.25/0.50$ bord even om jag har +400 $ på pokerkontot. Jag tycker att man ska ha råd att förlora. Enda taktik som jag har är TID. Jag har gått om tid och det lönar sig att vänta på bra händer.

Start händer:

KQ,J suted och bara Ax suted.

Unsuted:AK AJ AQ och några till

pocket pairs .

 

Spelar händer agressivt, och klarar mig för det mesta. Ibland kan man inte hjälpa att nån får AA på mina KK . Men därför spelar jag på 0.25/50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 2 - 18/6

 

Uppe kl 7 för att spela freerollen på prima. Endast 408 startande varav många är noshows. Dessutom en del (östkusts)amerikaner som satsar enbart på att få en stack för att komma ITM och sen gå och lägga sig.

Kommer på 30:e plats, vinner $5.

 

På kvällen spelar jag några freerolls parallellt med fotbollen. Enda framgången blir en 37 plats (av 750) på Ladbrokes, $2.25.

 

Summering dag 2: +$7,25

Totalt: +$6,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 3 - 19/6

 

Bananen slår till igen!

 

Så har man äntligen en rolig historia att berätta.

Spelar $1000 freeroll (50 raked) och bet365s $5000 freeroll (rekommenderas, 21.00 varje lördag) samtidigt. C:a 25 kvar i $1000, jag har T13K, snittstack T20K. Skall syna på andra bordet då bordet poppar upp (ja, det är så på bet365 :-( ). Jag synar för 1K med 92o. Tillbaka till andra bordet för att syna. Poppar dock upp igen, killen bakom har gått allin, han täcker mig, och jag synar hans all in med 92o!!! Innan jag riktigt fattat vad som händer så kommer floppen med 2 tvåor och jag dubblar upp!!! Man lär sig mycket på Pokerforums turneringar och framförallt av eftersnacket :D . Tyvärr så bluffar jag bort mig några händer senare och åker ut på 18:e plats (av 509) vilket gav $8.

$5000 freerollen gick dåligt, 507:e av 742.

 

På morgonen kom jag 73:a (av 406) i freerollen och vann $3.

 

Har även fått en insättningsbonus på $50 från bet365 (100 rakade händer). Räknar inte in den i resultatet även om det hade behövts för att hålla ett snitt på $19 om dagen. ($19 * 70 = $1333 ~= 10000kr)

 

 

Summering dag 3: +$11,00

Totalt: +$17,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att göra nåt i din stil, men något mer crazy typ 60%+ sedda floppar på låga NL-bord (typ $25 eler $50 buy-in) och gå plus en viss summa. Någon som har nån kul idé?

 

Aja, lycka till i fortsättningen iaf.

Se alltid floppen från knappen och kanske cut-off. Alternativt limpa alltid utg så kan du utvekla ditt ur-position spel lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 4 - 20/6

 

Ingen poker idag. I stället bridge i Chairmans Cup, en internationell lagtävling som i år avgörs i Malmö i samband med Europamästerskapen. För att använda pokertermer så var mitt lag i princip dead money. Vi hamnade på 53e plats av 78 lag i första omgången, där de 28 bästa gick vidare till cupspel. Kul med lite omväxling även om det är förvirrande när man plötsligt har hela 13 kort på handen. :D

 

 

Summering dag 4: 0

Totalt: +$17,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 5 - 21/6

 

Fortfarande är jag inte helt frisk. Fysiskt ansträngande träning får vänta till efter midsommar. Håller dock igång med en timmes promenad varje dag (förutom igår).

Pokermässigt blev det en 52a plats i Expekts $2500 freeroll ($6,25). Spelade även en $1 på Ladbrokes och ett par andra freerolls utan framgång.

 

 

Summering dag 5: +5,25

Totalt: +$22,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste då säga att det går väldans bra för dig i alla dom där freerollsen, blir lite sugen själv på att börja jaga lite gratispengar jag också ^^

Lite enkel matte ger ju att 0 i förlust för jämnan och ibland några dollar som trillar in, det kan ju ge något annat än +EV :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du har ett kul projekt på gång men jag har svårt att se hur du kommer göra 10000 (1333$) på freerolls.

 

Om du har hyfsad diciplin och har tålamod, vilket ditt ständiga ITM i freerolls verkar peka på, borde Sit'N'Gos för låga inköp på någon väl vald site ge en bättre avkastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 6 - 22/6

 

Spelar en $1 på Prima där jag bustar tidigt. Glömmer att regga på 17.00 freerollen, i stället spelar jag en Turbo SnG på Stars. Det blir en förstaplats :D och $27. Skall nog spela dessa lite mer frekvent. På stars spelas det relativt tight och folk verkar inte justera något då det blir shorthanded. Bara ut å sno mörkarna och anten...

 

 

Summering dag 6: +$19,50

Totalt: +$42,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste då säga att det går väldans bra för dig i alla dom där freerollsen, blir lite sugen själv på att börja jaga lite gratispengar jag också ^^

Jag nämner ju inte alla misslyckade ;)

Men jag gör nog 40% ITM.

 

Lite enkel matte ger ju att 0 i förlust för jämnan och ibland några dollar som trillar in, det kan ju ge något annat än +EV :]

Nackdelen är ju som baller nämner, finns förmodligen andra sätt att tjäna bättre med pengar. Man utvecklas inte heller speciellt mycket mot sämre motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du har ett kul projekt på gång men jag har svårt att se hur du kommer göra 10000 (1333$) på freerolls.

Det är väl inte helt omöjligt om man får in ett par riktiga hits? :)

Allvarligt talat så har jag tagit det lite lugnt första vecka eftersom jag varit småkrasslig. Spelar dessutom helst freeroll om jag även kollar på fotboll samtidigt.

 

Om du har hyfsad diciplin och har tålamod, vilket ditt ständiga ITM i freerolls verkar peka på, borde Sit'N'Gos för låga inköp på någon väl vald site ge en bättre avkastning.

Blev lite skraj när jag läste detta. Är du synsk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...