Gå till innehåll

10 veckor - 10 tusen på poker - 10 kg lättare


martenmania

Recommended Posts

EV:et är ju oändligt på en freeroll om man inte tilldelar tiden som man spelar på eett värde (tex varje timme skall ja göra x antal dollar), när man väl gör det så går det att sätta sig ner och jämföra vilket typ av avkastnign som man har på de olika typer av borden. Visst, man skall ha kul också. Men om man har ett mål om att tjäna x antal dollar på en sommar skall nog ändå försöka spela den typ av sepla som man gör mest pengar på. Att jag tjänar mest pengar på limit (eller vad det nu kan vara) innebär inte att jag inte spelar några andra typer av spel, men man kan komma långt om man kan analysera sin situatoin och spela mer på de bord som ger mer. (då kan man spela boll med polarna på "fritiden" istället (eller vad det nu kan vara man tycker är soft))

 

133 dollar i veckan, du har en bit kvar första veckan, om du har tänkt att spela samma typ av limits hela vägen, fast det är klart om du tänkt att öka din instats på vägen har du ju möjlighet att dra in mer pengar de sista veckorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

martenmania, inte bara jag som blir glad! ;)

 

Har redan pratat med Pacific om nästa event och dom är klart intresserade av att sponsra lite, men dom ser gärna att vi signar upp fler, så desto fler som signar desto roligare grejer kan POKERFORUM.nu arragerna i framtiden. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 7 - 23/6

 

Idag gick allt åt helvete så ni som inte gillar bad-beat och fan-vilken-otur-jag-har stories kan sluta läsa nu.

Började med en $1 på Ladbrokes. JJ på sjätte handen, höjer till 4BB. En bully går all-in för andra eller tredje gången och jag synar. ATo och A på floppen förstås.

Expekts $2500-freeroll gick bra till en början men åkte ut (385a) när jag floppat triss och blir utdragen på rivern.

Spelar sedan 3st $6 Turbo SnG på Stars utan att hamna ITM. Fick bara skit hela tiden utom 2 gånger. Hade TT en gång och torskade mot KK. Lyckades få in en limp-reraise all-in med QQ bara för att titta in ett slowplayat AA.

 

Hade tänkt att kolla vikten varje onsdag på gymmets digitalvåg men eftersom jag fortfarande har ont i halsen (segdraget virus) så åker jag inte dit bara för det. Min egen fjädervåg gav dock positiva indikationer. :)

 

 

Summering dag 7: -$20,50

Totalt: +$21,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 8 - 24/6

 

Fortsatte att gå åt helvete idag. Spelade 2 turbo SnG på morgonen (revanchsugen), men blev inga ITM idag heller. $1 på lad, torskar all-in mot en bully, har AK mot AJs. I Expekts freeroll åker jag ut på en coinflip och på Interpoker höjer jag UTG med QQ får syn av 66 som träffar settet på floppen. Sen har jag väl tiltat ett par gånger oxå, överspelat topp-par när jag var uppe mot tvåpar och set, men man vill ju inte lägga en hand när man för en gångs skull träffat något en sån har dag...

Efter det här passar det bra med en pokerfri dag och alla på Pokerforum önskas en glad midsommar.

 

Summering dag 8: -$14,00

Totalt: +$7,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa på. Det vänder nog snart. Jag undrar vad som skulle vara lättast. 10 Kg eller 10 k på 10 veckor. Jag skulle vara jättestolt om jag klarade det ena iaf. Hoppas du klarar båda.

 

/Robin - Tjock och fattig (känner man sig vissa dagar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara lägga in antekningar från min egen pokerdagbok, var så skönt bara, måste dela mig :]

(Har som mål att gå 20$ plus om dagen per dag som jag spelar, spelar mest 1$ SnG och 5+0.5$ SnG och multitable turneringar, men just idag så blev det lite annorlunda, läs och njut :) )

 

____________________________

dag3

tillgångar

24hpoker: 178$

pacific : 40$

 

178 + 40 = 218

 

218 - 183,5 = 34,5

 

målet med dag 2 minst uppnått med 14,5$ marginal

 

Kommentar: Sätter mig på 24h microlimit (0,25/0,5) för att spela ihop lite vip poäng så att jag kan vara med i deras 30vips turnering, hinner inte samla ihop mina vippoäng tills turneringen börjar men sitter kvar för att lira ett tag. Helt plötsligt så skådar mitt norra öga KK på handen och när jag vänder tillbaks huvet så ser jag att folk börjat höja ganska kraftigt utan att det ens blivit min tur, jag höjer potten, blir reraisad och går all in, två följer med ( en till som är all in men som spelat illa hela vägen), (hade bara 36$, hade gått in med 26$ från början) och dömm till min förvåning när jag sen ser en kung komma på floppen och ge mig triss. Men _AJAJAJ_ två hjärter på bordet, det här kan sluta illa hinner jag tänka innan jag ser en tredje hjärter komma på bordet på turn. Jag ser även att mina KK är helt utan något hjärta, jag tänker, helvete, kanske ingen som har färgen än iaf, ingen hjärter nu bara! Men _AJAJAJAJAJ!_ vad kommer om inte en FJÄRDE hjärter på river?!? jag börjar smått muttra att "det e åt helvete" och känner att det var jävligt snabb torsk av mina 26$ för att fixa lite vip poäng... Men första killen visar AQ och ingen hjärter, mitt hjärta bultar snabbare, den tredje killen visar 66 utan hjärter!!! och jag har vunnit mitt livs största pott någonsin. med 82$ kunde jag sen lämna bordet för att spela en till 50kr turnering med mina vänner här hemma.

 

 

(som jag för övrigt vann också ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stevie Har inga tankar på att börja en helt egen tråd, skriver mest för min egen skull men kände att jag ville dela med mig av den härliga dag nummer 3, tänker inte posta varje dag eller något sådant. Tänkte att om någon var intresserad så fanns dom i den här tråden.

 

Kanske skulle varit bäst att starta en ny egentligen när jag tänker efter... hm, jaja, gjort är gjort, ska tänka på det nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 9 - 25/6

 

Dagen blev faktiskt inte helt pokerfri. Brorsan hade sett WPT på TV och ville lira lite så vi körde 2 headsupmatcher limit holdem. Jag lyckades vinna båda. I första matchen vann jag sista handen med 92o, 9:a på rivern. Det ÄR en bra hand!

 

Summering dag 9: +$0,00

Totalt: +$7,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 11 - 27/6

 

Nej inte nu igen. :x Ladbrokes $1. Får KK på andra handen och limpar (gör jag 1/4). All-in bakom mig och en syn. Kan inte kasta KK förstås. All-inaren visar AT och synaren Q4 (kommer inte ihåg om det var suited). Naturligtvis kommer esset och jag är ute.

Båda $1000 freerollsen på prima går åt skogen. Spelar även en Turbo SnG på stars där jag blir 2:a (äntligen, hade missat ITM 5 gånger i rad).

Under fotbollen spelar jag 2 freerolls på Fulltiltpoker. Vinner $1.

 

Summering dag 11: +$9,70

Totalt: +$19,95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja LITE jobbigt blir det nog att försöka få ihop 10k på $1 och freerolls.

 

Men det är rätt, fortstätt kämpa bara. Upp med hakorna :roll: och testa några sng $5+0,5 iaf... Tror du har störra chans att vinna lite (små men snabba) pengar där med ditt tålamod och envishet.

 

Jag hoppas du fixar något av målen iaf.

Orkar inte ge en massa tipps om kostlära nu, men en timmes prommenad innan frukost pallar du väl?

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja LITE jobbigt blir det nog att försöka få ihop 10k på $1 och freerolls.

Nej det går nog inte. Men faktum är att de två första veckorna i juni gick +$250 i stort sett bara på freerolls och $1. Fast då hade man ordentligt flyt oxå. :D. Sen jag startade det här projektet har det gått tyngre.

 

Men det är rätt, fortstätt kämpa bara. Upp med hakorna :roll: och testa några sng $5+0,5 iaf... Tror du har störra chans att vinna lite (små men snabba) pengar där med ditt tålamod och envishet.

Yep, nu när fotbollen i princip är över kommer jag att spela lite mer SnG.

 

Jag hoppas du fixar något av målen iaf.

Orkar inte ge en massa tipps om kostlära nu, men en timmes prommenad innan frukost pallar du väl?

75 minuters promenad före frukost och linssoppa är grundreceptet.

 

Lycka till.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 12 - 28/6

 

Ännu en iskall dag. $1 på prima(rebuy) och ladbrokes går åt helvete. Spelar $2500 freeroll på expekt och $2000 freeroll på lad, inte i närheten av något flyt.

Pokerforums tävling blir tämligen ointressant för min del. Blev faktiskt bara synad två gånger, en gång med junk i BB och naturligtvis på min sista hand. Plockar upp några mörkar, bränner sedan 1/3 av stacken på ett misslyckat move. Nere på T2600 får jag sedan AQo i BB (150/300), går all-in och förlorar mot QQ. 27e plats av 37.

Till sist spelar jag en 2table SnG på stars, där följande inträffar:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to martenmania [Qh Qd]

slacker69: calls 50

martenmania: raises 150 to 200

canopus: folds

schasta: calls 200

tentaace68: folds

128AVN65/66: calls 200

greider1001: folds

brock420: folds

Padam Adat: folds

slacker69: calls 150

*** FLOP *** [8h 2s 9s]

slacker69: checks

martenmania: bets 600

schasta: raises 475 to 1075 and is all-in

greider1001 is sitting out

128AVN65/66: calls 730 and is all-in

slacker69: folds

martenmania: calls 475.............................(ser ju bra ut så långt)

*** TURN *** [8h 2s 9s] [6h]....................(jag vinner iaf sidopotten :? ...)

*** RIVER *** [8h 2s 9s 6h] [Ah]..............(ännu mera salt i såren... )

*** SHOW DOWN ***

martenmania: shows [Qh Qd] (a pair of Queens)

schasta: shows [2d Ad] (two pair, Aces and Deuces)

schasta collected 690 from side pot

128AVN65/66: shows [6c 9c] (two pair, Nines and Sixes)

schasta collected 3065 from main pot

 

Hade iofs lite kvar (T785) men bustar på 9:e plats. Får försöka se det positivt, det borde finnas hopp om att man skall kunna gå plus i långa loppet mot sådana spelare. Men just nu är det tungt...

 

Summering dag 12: -$19,50

Totalt: +$0,45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 13 - 29/6

 

Spelade en partävling i bridge i Malmö på dagen. Gick ganska dåligt.

Spelade expekts freeroll på kvällen, hänger med en dryg timme utan att öka på stacken. Gick till sist all-in på en semibluff som misslyckades. Kände mig jäkligt less på poker, så jag spelade lite backgammon på kvällen i stället.

 

Summering dag 13: +$0,00

Totalt: +$0,45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alvarligt talat, jag tror du satte för höga mål. Att tjäna nåra tusen på några tio veckor på låg nivå och freerolls går, men 10k är nja, med grymt flyt kanske. 5000kr på tio veckor är mer rimligt, det vill säga runt $10 om dagen. Många tycker säkert att vinna "bara" $10 om dagen är bortkastad tid, men blir rätt mycket på sikt.

 

2000kr i månaden snittade jag innan jag startade det här. Tyckte att dubbelt upp kunde vara ett realistiskt mål med mer tid och mer erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dag 14 - 30/6

 

Funderade lite över mitt spel de senaste dagarna och kom fram till att jag förmodligen spelar lite för weak-tight. Inget fel i att spela tight iofs, men det man förlorar på ett något löst preflopspel kan man ofta ta igen på floppen mot svagt motstånd. Dessutom är det förstås mer utvecklande att spela fler händer.

Sagt och gjort, testade min "nya strategi" i en $200 freeroll och minsann var man chipleader efter första timmen. Fortsättningen blev inte lika lyckad och jag bustade utanför pengarna, men självförtroendet fick sig ett lyft i alla fall. Körde på i samma stil under kvällen och tog en 97:e plats i expekts freeroll ($3,25).

 

Sammanfattningsvis har de två första veckorna varit en klar besvikelse pokermässigt. Senaste veckan är en av de sämsta jag någonsinsin haft.

Viktmässigt ser det ljusare ut. Har inte besökt gymmet p.g.a. att jag fortfarande är smådålig, men min egen fjädervåg visar 86,5kg. Nästan 3kg ner på 2 veckor bara med hjälp av morgonpromenader och viss återhållsamhet med kosten är nästan lite för bra för att vara sant. Kanske det inte heller är helt sant eftersom min egen våg har dålig mätnogrannhet, men det pekar åt rätt håll iaf.

 

Summering dag 14: +$3,25

Totalt: +$3,70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl inte det tråden handlar om, men om du vill gå ner i vikt ska du väl inte satsa på gym?

 

Om du lider av dålig kondition skulle jag tipsa låg/medelintensiv cykling under en längre tid. Slår det mesta om du ska gå ner i vikt.

 

Om du inte gillar att cykla utomhus kan du ju köpa en sån hemmacykel och ställa framför tvn. Istället för att sitta ner när du kollar på nyheterna så trampar du på den istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ändå ett spel.

 

har lite känningar igenom en pokersajt och de säger att helt klart förlorar de allra flesta sina pengar.

Det är verkligen få som verkligen tar ut en vinst, i snitt under en längre tid.

IOFS är alla här verkligen dedikerade till poker och här är kanske siffrorna annorlunda. Men i stort kan du inte kallt räkna med att gå med vinst.

 

Som en lite lagom lönande hobby funkar det för oss alla men att, som många drömmer om här, leva på poker. Njae kanske ändå inte :)

 

Det är viktigt att alla nybörjare inser att det krävs hårt arbete, tur och lång tid av studier, praktik för att lyckas med spel. Som med allt annat.

 

Lycka till, jag hoppas verkligen att du lyckas martenmania!

 

 

Och nej, jag är inte en bitter förlorare. Jag har sedan jag började spela gått med vinst, en liten men ändå en vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl inte det tråden handlar om, men om du vill gå ner i vikt ska du väl inte satsa på gym?

Som jag tidigare sagt hade jag planerat ett (1) gympass i veckan. Fokus på promenader, simning, löpning och gympa. Tyvärr så har jag åkt på ett segdraget halsvirus vilket inneburit att det bara blivit promenader hittills.

 

Om du lider av dålig kondition skulle jag tipsa låg/medelintensiv cykling under en längre tid. Slår det mesta om du ska gå ner i vikt.

 

Om du inte gillar att cykla utomhus kan du ju köpa en sån hemmacykel och ställa framför tvn. Istället för att sitta ner när du kollar på nyheterna så trampar du på den istället...

En hemmacykel att trampa på samtidigt som pokerspelandet är en bra idé som säkert skulle göra många onlinespelare gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...