Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

Idag har jag ett jävla skolarbete jag måste göra :evil:, det är ju sista lovdagen idag och imorgon är det tillbaka till den jälva skolbänken för den sista terminen, är verkligen sjukt trött på plugget men ska försöka härda ut de sista månaderna nu, det ångrar man nog inte om några år.

 

Idag fick jag ett sjukt sug efter att spela lite turrar! Så planen är att göra skolarbetet nu på förmiddagen för att sen spela dessa:

 

* Sverigerankingen - 250kr(Varför i helvete har dom gjort den till en turboturre?)

* 5 manna texas - 330kr

* Suck tänkte skriva 500kr texas, men det kan jag ju inte nu när det är en superturbo.. Vad händer?!

 

* 7.5k guarantee - $22 - Prima

* HU matches - $22 - Stars

* $22 (1 rebuy, 1 addon) - $22 - Stars

 

Kommer också att spela kval till de större turneringarna, sunday warm up, primas $175k, och veckopotten på svs. (missar jag alla dessa kanske jag köper in mig i nån $109 på stars)

 

Varför spelar jag allt detta? För att jag vill slå zeds 17800 han vann igår :mrgreen:

 

Nu möste jag väl börja plugga antar jag, kommer göra det och lyssna på den här låten hela dagen, måste vara en av de bästa låtarna ett svenska band nånsin gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, klart man ska ha en liten klack när man förtjänar det ;-) Som jag skrev i chatten så såg det verkligen hur stabilt ut som helst. När ni var 3 kvar letade jag nästan efter någon att sidebetta lite med på att du skulle vinna :-) Stort grattis hur som helst! Nu måste ju jag se till att klonka något ännu större eftersom du tog mitt rekord igår :twisted:

 

Kul att det såg bra ut - det kändes ganska bra också :) Tyckte Opengate spelade lite märkligt när han var chipleader och det var tre kvar, men jag klagar inte ;) Jag hade ju tur att hamna IP på honom också på finalbordet när jag var chiptvåa.

 

Var lite tveksam på om jag spelade sista handen rätt, men det kändes som det enda rätta - och nu har Ängeln bekräftat att det var rätt spelat, så då litar jag på honom:

 

***** Hand 560196377 *****

25000.00/50000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 januari 2008 02:45:49

Långlördag (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Opengate (497019.00)

Plats 2: _zed_ (1282981.00)

Opengate lägg LM 25000.00

_zed_ lägg SM 50000.00

** Giv **

Opengate [N/A, N/A]

_zed_ [:2s:, :7d:]

*** Bet Runda 1 ***

Opengate Syna 50000.00

_zed_ Passa

*** Flop(Board): *** : [:5d:, :7c:, :3d:]

*** Bet Runda 2 ***

_zed_ Passa

Opengate Satsa 100000.00

_zed_ All-in 1232981.00

Opengate All-in 447019.00

*** Turn(Board): *** : [:5d:, :7c:, :3d:, :2h:]

*** River(Board): *** : [:5d:, :7c:, :3d:, :2h:, :Tc:]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 994038.00

Opengate [:Kc:, :Kd:] Par i kungar Vinst: 0.00

_zed_ [:2s:, :7d:] Två par, sjuor och tvåor Vinst: 994038.00

 

 

Skönt att klonka på 72o... :-D Fattar inte att han limpade på knappen så mycket både med 3 kvar och HU.

 

 

Varför spelar jag allt detta? För att jag vill slå zeds 17800 han vann igår :mrgreen:

 

Haha, skönt att sätta lite press på dig då :-D Jag har bara spelat en "seriös" turnering tidigare, och det var live på Sviten, där jag delade segern efter en deal HU (9.700 kr), så än är jag plus :) Visste inte det fanns deepstack på Svs så det blir nog nån mer gång skulle jag tro.

 

Mitt cg på 5/10 har däremot gått lite knackigt på sistone så jag ligger nu nere på 10BB/100 efter 14k händer, så där har du mig nog slagen iaf ;)

 

Hur som helst hoppas jag du klonkar stort - du får mer än gärna slå mig, det är bara trevligt när det går bra för dig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu möste jag väl börja plugga antar jag, kommer göra det och lyssna på den här låten hela dagen, måste vara en av de bästa låtarna ett svenska band nånsin gjort?

 

Aldrig hört den förut , men måste säga den var grym:). Floppade direkt en färg också och fick fullt betalt. Så denna komma eka i högtalarna för fullt ett tag framöver, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zed - Handen tycker jag spelar sig själv när han limpar in där, tp där med dom blindsen så åker det in, mycket konstigt spel av honom men jag tyckte inte han imponerade alls under finalbordet heller. Han hade väl stack på typ 850k när det var 6 pers kvar eller nåt? Då ska han ju spela alla händer och sätta press, istället slog han av på takten och lät dig sno åt sig massa marker, han grävde sin egen grav på slutet helt enkelt.

 

Vore kul med en liten turneringsklonk idag faktiskt då det var ett tag sen segern i sverigerankingen :-)

 

 

Aldrig hört den förut , men måste säga den var grym:). Floppade direkt en färg också och fick fullt betalt. Så denna komma eka i högtalarna för fullt ett tag framöver, hehe.

 

Otroligt bra låt! Och visst för den tur med sig :-P

 

Vore ju helt sjukt ifall inte du eller jag kunde klonka 300kr shorthanded någon gång. Jag har slutat lira den i typ 4 veckorna nu för att den känns så hopplös:-D .

Lycka till ikväll iallfall. Hoppas på klonk!:-D

 

Haha jo med tanke på att så få spelar den så tycker man ju att det borde vara vår tur nån gång :-P Jag har iofs inte spelat den mycket på slutet heller då jag bara koncentrerat mig på cg. Men vafan idag ska det väl gå vägen :-)

Desamma, kan bli en intressant hu match mellan oss om det vill sig väl ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojojojojoj! Spelade bara en snabbis cg nu och kände diiiirekt vilken motrigg det var! sjukt att jag inte gick tokback! Backade bara 774 på den kort korta sessionen. Slutade direkt nu då jag fan inte vågar spela just nu får bli turneringarna idag bara.. Körde två st 5/10 och ett 10/20. Börjar med att jag missklick 4-minibetar pre från sb med K2 off. Sen kom dessa två:

 

Snacka om att torska minimum! Han kändes så jävla stark men jag visste inte riktigt med vad, god bless possition! Handen i sig är väl skitkasst spelad av mig, men fan vad glad jag är att jag inte slog om pre som är jättestandard, inte betade turn som är sjukt standard, och bara synade river :heart: mig.

 

***** Hand History for Game 560652873 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Sunday, Jan 6, 16:40:30 ET 2008

Table Gwen 5 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: The___Clue ( $1341.95 )

Seat 2: Barra Bing ( $1286.09 )

Seat 3: doc__ ( $3327.34 )

Seat 4: Burgendy ( $4985 )

Seat 5: MrPeter85 ( $2401.16 )

doc__ posts small blind [$10].

Burgendy posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ah::Kd: ]

MrPeter85 folds.

The___Clue folds.

Barra Bing folds.

doc__ raises [$70].

Burgendy calls [$60].

** Dealing Flop ** [ :5d:, :As:, :4c: ]

doc__ bets [$140].

Burgendy raises [$380].

doc__ calls [$240].

** Dealing Turn ** [ :9h: ]

doc__ checks.

Burgendy checks.

** Dealing River ** [ :8s: ]

doc__ bets [$680].

Burgendy calls [$680].

doc__ shows [ :Ac:, :Ad: ] three of a kind, aces.

doc__ wins $2265 from the main pot with three of a kind, aces.

Game#560654636 starts.

#Game No : 560654636

 

Standard tråkig hand när man är motriggad:

 

***** Hand History for Game 560658270 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Sunday, Jan 6, 16:45:20 ET 2008

Table Gwen 5 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: The___Clue ( $978.96 )

Seat 2: Barra Bing ( $1631.09 )

Seat 3: doc__ ( $4512.34 )

Seat 4: Burgendy ( $4350 )

Seat 5: MrPeter85 ( $1821.16 )

MrPeter85 posts small blind [$10].

The___Clue posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ad::Kh: ]

Barra Bing folds.

doc__ folds.

Burgendy raises [$80].

MrPeter85 folds.

The___Clue calls [$60].

** Dealing Flop ** [ :9s:, :Kc:, :Ac: ]

The___Clue checks.

Burgendy bets [$120].

The___Clue raises [$240].

Burgendy raises [$2000].

The___Clue is all-In.

** Dealing Turn ** [ :Js: ]

** Dealing River ** [ :5c: ]

The___Clue shows [ :7c:, :Tc: ] a flush, ace high.

Burgendy shows [ :Ad:, :Kh: ] two pairs, aces and kings.

Burgendy wins $1221.04 from side pot#1 with two pairs, aces and kings.

The___Clue wins $1952.92 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 3bettar du inte i preflop i första handen? Som spelat hade jag nog valt att endast syna flopp och låtit honom fortsätta betta sämre händer. Tycker det blir en konstig linje med att först höja floppen och sedan checka bakom på turn. Vilka andra händer tar du denna linje med på en sån bräda? Öppet stegdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 3bettar du inte i preflop i första handen? Som spelat hade jag nog valt att endast syna flopp och låtit honom fortsätta betta sämre händer. Tycker det blir en konstig linje med att först höja floppen och sedan checka bakom på turn. Vilka andra händer tar du denna linje med på en sån bräda? Öppet stegdrag?

 

Som sagt så spelar jag handen allmänt kasst enligt mig själv.. Blev lite tagen av stunden och det är väl just de här händerna som visar när jag inte känner mig bekväm på nivån.. Kommer förmodligen bara att hålla mig till 5/10 tills jag vågar spela ordentligt på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in turneringsschemat så den som vill kan följa:

 

Spelar följande:

 

$16 - pot limit omaha - stars - Ute AJJx all in på J9x brädan mot AKJQ, 10 turn.

$22 - $7.5k guarantee - prima (38/64)

$22 - (1 rebuy, 1 add on) - stars (nästan ute ur denna)

$22 - HU matches - stars - Allt som heter timing saknade jag i denna, killen jag mötte var jävligt duktig också..

$22 - holdem - stars - Ute AK vs TT, Kungen på flopp, men T på turn :/

$65 - $175k guarantee - prima (176/735)

 

330kr - 5 manna - svs - Ute 77 vs Q10o all in pre med okej stackar, vad händer liksom? Han synar 70% av stacken med Q10 off, suck bara att kämpa vidare.

250kr - sverigerankingen - svs - ute JJ vs Q3.

 

Nickar Burgendy på svs och SirJunkie på övriga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så spelar jag handen allmänt kasst enligt mig själv.. Blev lite tagen av stunden och det är väl just de här händerna som visar när jag inte känner mig bekväm på nivån.. Kommer förmodligen bara att hålla mig till 5/10 tills jag vågar spela ordentligt på högre nivåer.

 

Det tar ett tag innan du blir bekväm med pengarna. Spela några sessioner så kommer du in i det!

 

Hoppas du klonkar nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte haft en värre dag, totalt motriggad i pokern, gjort ett skolarbete och det är sista lovdagen. Helt sjukt egentligen, nu lägger jag mig helt sjukt tiltad och försöker glömma kvällens sista pott och vad den kunde ha inneburit. Godnatt.

 

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

5/1 500 kr - $130 = 329 kr

6/1 1354 kr + $204 = 59 kr

 

Tot 9037 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...