Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

För att nå upp till 25 VPIP räcker det inte med A10+, sc, pp, AXs, utan du får blanda in sånt som AXo och andra suitade varianter än sc. Däremot behöver du inte 3-betta mer. Öppnar du med fler händer kommer PF-raise faktorn stiga automatiskt om du inte limpar in dem, dvs.

 

Det var det jag misstänkte.. Jag tycker ändå att jag öppnar ganska så mycket händer.. Ska se över hur det ser ut i min pt.

 

Som Kees säger gäller det att öppna med fler händer, speciellt på knappen. Möter du veka spelare bör du öppna med any two. Vilka händer öppnar du från cutoff och knappen som standard?

 

Först in så öppnar jag ganska mycket händer, särskillt på knappen. Öppnar väl typ: Alla par, AK-A7o, AK-A2s, KQ-K9s, KQ,KJ,K10o, typ alla sc ofta också one gapare. På cutoff är jag mer osäker, förmodligen tightare där och öppnar inte lika mkt. Vad jag också tror kan spela in en del är att jag sällan slår upp t.ex A8,A9 på knappen mot limpare. Jag tror att jag tightar till mig jävligt mycket så fort det är limpare i potten, förmodligen en stor läcka som jag bör se över.

 

Vad jag också har märk av när jag lirar är att jag är ganska obekväm postflopp ur poss. Även om jag har initiativ i potten så blir jag nästan lite passiv och feg ur poss. Hur anpassar ni postflopp spelet ur poss mot exempelvis spelare som floatar mycket? Checkraisa turn tom ibland? fortsätta bomba no pair or draw på turn? Hur tänker ni angående detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är dom nitiga statsen på Prima att föredra pga 100BB-upttaget, 6-manna istället för 5-manna, eller av annan anledning?

 

Motivera gärna. Jag är nyfiken

 

Jag har ingen annan anledning än dom två du nämnde men främst stackdjupen.

 

argument 1 Att kallsyna 3bet ur/med pos med pp >88 kan omöjligt vara +ev när man spelar för 100bb t ex.

 

argument 2 Vid spel med 200 bb blir besluten fler och motståndarens och ens egen handrange snävare och snävare ju längre in i handen man är vilket betyder att man kan spela fler starthänder för att få en vidare range och inte bli lika lätläst..

..i jämförelse med 100bbs inköp där en trebetad pott kan checkraisas all in redan på flop med vid range

 

 

det är min syn på det hela iallfall :-)

 

Låter heltoker svara på det eftersom han har mer erfarenhet än jag på området :-)

 

 

8-)

 

För att nå upp till 25 VPIP räcker det inte med A10+, sc, pp, AXs, utan du får blanda in sånt som AXo och andra suitade varianter än sc. Däremot behöver du inte 3-betta mer. Öppnar du med fler händer kommer PF-raise faktorn stiga automatiskt om du inte limpar in dem, dvs.

 

själva målet är väl egentligen inte att nå upp till 25 VPIP ?

Jag menar man skulle ju kunna ha en VPIP på 25% även om man aldrig 3betar och det är väl kanske inte det mest vinstgivande spelet?

 

Det är väl inte själva VPIPsiffran man är ute efter när man säger att man vill bli lösare pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju vpip siffran som visar hur löst du spelar oavsett om du 3-betar, synar eller höjer. Jag strävar ju inte efter att höja min vpip siffra till 25 utan att även höja min pfr och min taf. Jag vill hitta en bra balans mellan dessa men samtidigt bli lite lösare pre och öppna upp mitt spel mera, av det lilla jag har provat på 10/20 så känns det som att det är ett måste om man ska slå nivån. Men det är som sagt bara min lilla erfarenhet, någon vinnande 10/20 lirare som har kommentar på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samband med att man ökar sin pfr kommer man ju oftare hamna i situationer med mediokra händer postflopp, vilket jag antar leder till att man måste spela mer aggro postflopp också, och vara villig att spela för stacks med sämre händer för att få betalt för alla de extra BB vi börjar spendera preflopp. Tänker jag rätt...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(53 itm average 37k) 63 kvar i $35k guaranteen så händer detta...

 

** Game ID 1806330168 starting - 2008-01-08 23:30:10

** $35k Guarantee[1347899]:Table 11 [Multi Table Hold 'em] (1600.00|3200.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Mrs_euro sitting in seat 1 with 23471.22

- boandreas sitting in seat 2 with 19920.76

- virust sitting in seat 3 with 104232.33 [Dealer]

- KingCarl sitting in seat 4 with 27144.72

- runet sitting in seat 5 with 25064.52

- Ms-WiiWi sitting in seat 6 with 39385.82

- TuscanRaider sitting in seat 7 with 54315.10

- GussHansen25 sitting in seat 8 with 8832.48

- SirJunkie sitting in seat 10 with 30936.38

 

KingCarl ante'd - 110.00

runet ante'd - 110.00

Ms-WiiWi ante'd - 110.00

TuscanRaider ante'd - 110.00

GussHansen25 ante'd - 110.00

SirJunkie ante'd - 110.00

Mrs_euro ante'd - 110.00

boandreas ante'd - 110.00

virust ante'd - 110.00

KingCarl posted the small blind - 800.00

runet posted the big blind - 1600.00

 

** Dealing card to SirJunkie: 5 of Clubs, Ace of Clubs

Ms-WiiWi folded

TuscanRaider folded

GussHansen25 folded

SirJunkie raised - 4088.98

Mrs_euro folded

boandreas folded

virust folded

KingCarl folded

runet raised - 6577.96

SirJunkie called - 6577.96

 

** Dealing the flop: King of Hearts, Ace of Spades, 6 of Clubs

runet went all-in - 20086.56

SirJunkie called - 20086.56

runet shows: Jack of Clubs, Jack of Hearts

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

 

** Dealing the river: 2 of Hearts

runet wins 55119.04 from the main pot

 

End of game 1806330168

 

Jag är ju verkligen nybörjare när det gäller turneringar, och gillar egentligen bara deepstack, men angående din hand:

 

Jag vet ju inte hur snabba perioder det är eller så, men du har strax under snittstack på ca 20BB och 10 platser till pengarna - är det värt att riskera sin plats då med A5s? Jag vet inte hur mycket det 3bettas i detta läge, men hur ofta 3bettar Fi med en hand som du leder mot här? Är det inte läge att kasta pre? Du måste i princip floppa ett A eller ett bra drag, och inte ens då är det säkert att du leder? På floppen måste du väl i princip syna när det kommer ett A. Är jag för tight i mitt tänkande...?

 

Nu är jag hemma från plugget och tänkte besvara din fråga zed. Jag är väl medveten om att handen ser ganska märklig ut, kanske rentav fiskig. Men som jag skrev i morse så var det en ganska speciell stämning på bordet samt kring hela handen.

 

Jag har i princip varit fullständigt kortdöd under hela turren och ganska shortstackad men lyckats vinna några stora nyckelpotter. Jag vann 2 stora händer med JJ vs 44 och KK vs AK båda all in pre. Dessa två händer tog upp mig på ca 44k marker, jag gjorde ett misslyckat stealförsök där jag fick folda mot ett omslag all in men annars har jag i princip inte spelat en enda hand. Min image på bordet måste alltså vara extremt tight.

 

BB i handen har visat sig väääldigt vek i blindsen. Har inte sett honom slå om/syna en enda höjning från varken sb eller bb än så länge. Han har dock snott ett par potter i poss och hållit sig flytande på ungefär den stacken han sitter på nu under en ganska lång tid.

 

Bordet överlag är tight, höjningarna kommer mestadels från cutoff och knappen, markerna växlar ägare runt bordet kan man säga, de flesta utom jag är inblandad i dessa eftersom jag sitter och foldar alla mina skitkort :-)

 

Nu plockar jag min i särklass bästa hand på mycket länge. Sitter i ganska tidig poss, nånstans i mitten. Blindsen skulle höjas ganska snart (ungefär på min bb skulle jag tro). Standardspelet är självklart att folda handen eftersom den inte är särskillt bra. Men jag väljer att höja här för att dra nytta av min tighta image och den fe som finns hos bb, dessutom närmar sig bubblan och spelet är väldigt passivt och tight. Min höjning måste ses som väldigt stark av de flesta observanta spelarna på bordet eftersom att jag höjer ur kass possition för första gången på mycket länge. Det går enligt planerna och det foldas till bb. Nu blir det intressant. Nästan direkt kommer en limitraise från bb till 6500 tot. Jag kan självklart inte folda här med dom pottoddsen och position. Potten är på floppen ca 14k, han sitter med 20k och jag täcker precis. Jag träffar floppen som kommer KA6 och han överbettar all in efter ett par sekunders betänketid. I vanliga fall så är jag vek här och foldar med tanke på bubblan, min relativt svaga hand med överlevnad som motiv.

 

Här utnyttjar jag min timebank till max här eftersom jag verkligen tycker att det luktar död hund här.. Det är någonting som inte stämmer med hans spel här. Jag räknar direkt bort händer som AA, KK. Det spelet finns ju helt enkelt inte. Vad som är mest intressant är hans spel preflopp imo. Killen har inte försvarat en endaste bb än så länge och när bordets tightaste spelare höjer honom från mittposs och täcker honom, vilka händer limithöjer han med pre när standard borde vara att trycka in? Jag kommer fram till att han förmodligen har en färdig hand som AA,KK,QQ,JJ ev TT. Eller helt enkelt har missklickat. Att han skulle göra det spelet med en hand som AK-A10 är enligt mig otroligt osannolikt. Varför limithöja någon av de händerna för att spela resten av potten ur poss, när han är tvungen att träffa för att känna sig bekväm? Det är mycket troligare att han bara tar en syn i det läget, eller degar in direkt just med tanke på hur han tidigare har spelat från blindsen.

 

Efter mycket tänkande fram och tillbaka tar jag synen i tro att han har missklickat pre iom den snabba limitraisen pre. Sen tror jag att han bara försöker köpa potten på flopp då han inser att jag förmodligen hade degat in med AA,KK,AK,AQ pre. Jag tror att han sätter mig på ganska precis vad jag har och försöker trycka bort mig från handen eftersom att bubblan närmar sig och jag spelat tight tidigare.

 

Med dessa saker i bakhuvudet så gör jag enligt mig själv en grym syn och tycker att jag spelade handen perfekt med tanke på situationen, hade jag vetat resultatet så hade jag givetvis foldat men ibland går det ju inte riktigt som man vill :-P

 

Hoppas du köper mitt resonemang zed och alla andra som kanske höjde lite på ögonbrynen över spelet :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samband med att man ökar sin pfr kommer man ju oftare hamna i situationer med mediokra händer postflopp, vilket jag antar leder till att man måste spela mer aggro postflopp också, och vara villig att spela för stacks med sämre händer för att få betalt för alla de extra BB vi börjar spendera preflopp. Tänker jag rätt...?

 

I mina öron låter det som att du är inne på rätt spår, men någon med mera erfarenhet får gärna uttala sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Heltoker

 

Det jag menade var att vill man höja sina stats från 21/14/3 till 25/18/5 är 3-betting ganska irrelevant. Labbar man med mer 3-betting pre kommer man snarare att gå från 21/14/x till 21/18/x.

 

Snackar vi att lösa upp preflopp måste man som Zed riktigt påpekar vara man nog att kunna följa upp sitt lösare pre-floppspel sen på alla gator. Vilket kan ha som konsekvens att man tvingas lära om hela sitt betingade pokerbeteende i grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du har för erfarenheter Kees, men vad tror du om att spela 23/14 på 10/20 och högre - kan man överleva där med dessa stats? Vad är "normala" stats på dessa nivåer?

 

Borde man inte kunna plussa hyfsat med olika stats så länge man spelar balanserat, även om man då kanske inte spelar optimalt. Lägre VP$IP och PFR kanske inte ger maximal utdelning, men istället lägre swings?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående din turneringshand hade jag missat att du täckte honom, trodde det var tvärt om. Nu har du ju iofs nästan inget kvar om du loosar handen så det är ju nästan samma sak, men iaf.

 

Det är alltid svårt att sätta sig in i en hand genom att bara se en HH, så det är möjligt att det vara korrekt spelat. Hade han täckt dig tycker jag att det går att hitta folden pre. Jag hade nog höjt för att stjäla och varit beredd att spela mot en mindre stack, men vikt mot en större och väntat på ett bättre tillfälle. Men som sagt, jag är väldigt grön på turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du har för erfarenheter Kees, men vad tror du om att spela 23/14 på 10/20 och högre - kan man överleva där med dessa stats? Vad är "normala" stats på dessa nivåer?

 

Borde man inte kunna plussa hyfsat med olika stats så länge man spelar balanserat, även om man då kanske inte spelar optimalt. Lägre VP$IP och PFR kanske inte ger maximal utdelning, men istället lägre swings?

 

Mycket bra fråga, är väldigt intresserad av ett svar på detta. Vore ju kul att veta om man har en chans att överleva på de högre nivåerna trots en ganska tight och abc spelstil..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man inte kunna plussa hyfsat med olika stats så länge man spelar balanserat, även om man då kanske inte spelar optimalt. Lägre VP$IP och PFR kanske inte ger maximal utdelning, men istället lägre swings?

 

Definitivt. Man bör spela alla händer man kan om man kan spela dem EV+, oavsett hur det ser ut kortsiktigt. Men alla misstag man gör kostar pengar, och utrymmen för misstag ökar ju fler och ju sämre händer du spelar. Därmed betyder inte fler händer och aggresivare spel nödvändigtvis högre vinst.

 

Mycket bra fråga, är väldigt intresserad av ett svar på detta. Vore ju kul att veta om man har en chans att överleva på de högre nivåerna trots en ganska tight och abc spelstil..

 

LAG regs kommer äta en totalt eftersom att ens HD och actions är direkt förutsatta. Därför måste man göra out-of-linespel eller helt enkelt ändra start HDn och spelet totalt mot dessa FIs, om man vill kunna spela ABC och tight mot resterande på bordet/borden. Det är i alla fall mina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

 

 

Först in så öppnar jag ganska mycket händer, särskillt på knappen. Öppnar väl typ: Alla par, AK-A7o, AK-A2s, KQ-K9s, KQ,KJ,K10o, typ alla sc ofta också one gapare. På cutoff är jag mer osäker, förmodligen tightare där och öppnar inte lika mkt. Vad jag också tror kan spela in en del är att jag sällan slår upp t.ex A8,A9 på knappen mot limpare. Jag tror att jag tightar till mig jävligt mycket så fort det är limpare i potten, förmodligen en stor läcka som jag bör se över.

 

 

Tycker du ska öppna alla Ax, 45-89, two gappers och även några Kx på knappen. Börjar mörkarna spela tillbaka mot dig så tightar du till dig men du kommer bli förvånad över hur många det är som ger upp pre eller kallsynar för att sedan ge upp på flopp.

 

Vet inte vilka händer du isolerar med men jag ger verkligen ingen respekt till spelare som limpar och jag isolerar väldigt tunnt, lite för tunnt.

 

Mycket bra fråga, är väldigt intresserad av ett svar på detta. Vore ju kul att veta om man har en chans att överleva på de högre nivåerna trots en ganska tight och abc spelstil..

 

Du bör kunna spela relativt tight på 10/20 och fortfarande vara en vinnande spelare. Det finns mycket fisk på nivån och spelare som bombar utan att tänka på att motståndarna faktiskt kan ha träffat en hand. Men för att slå nivån ordentligt måste du öppna upp ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en snabb session på 300 händer på svs. Jag gick in för att verkligen öppna upp och spela aggressivt. Det funkade skitbra till en början och jag var upp 2500 som mest, sen började jag veeeerkligen spela aggressivt, överaggressivt nästan. Bombade på för allt jag förmådde och spelade så fruktansvärt jävla kasst. Checkraisade bla all in med :Tc::7c::Ac::5c::Ks::9h: brädan efter att ha blivit höjd på floppen.. Behöver nog en del tid på mig om jag ska hitta en bra balans för det här aggressiva spelet. Känner att det funkade bra att öppna många händer, problemet idag låg i att jag var så inriktad på att vara aggressiv att jag glömde bort att sakta ned när det behövdes. Aja, man lär sig något varje dag. 2500 upp blev 2000 ner på typ 200 händer så lite spyfärdig är jag måste jag säga.

 

 

Edit: Passade på att tappa $170 på 5 händer på prima också.. inte tiltande... ingen mer poker för idag.

 

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

5/1 500 kr - $130 = 329 kr

6/1 1354 kr + $204 = 59 kr

7/1 2060 kr + $28 = 2238 kr

8/1 250 kr + $177 = 875 kr

9/1 2971 kr - $125 = 3769 kr

 

Tot 8356 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, gjorde ett sista försök nu.. Back 825, den här sessionen tycker jag dock att jag spelade mycket bättre och höll fortfarande aggressiva stats nu var det bara extremt kallt och jag hade usel timing, betalade väl av 2-300 på kassa spel men det är väl ganska förståligt med tanke på tidigare idag. Plussade iaf $25 också så blev väl egentligen "bara" 647 back nu på natten.. Har ingen skola imorrn eller på fredag så blir nog lite grind. Uppdaterar resultaten ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LAG regs kommer äta en totalt eftersom att ens HD och actions är direkt förutsatta. Därför måste man göra out-of-linespel eller helt enkelt ändra start HDn och spelet totalt mot dessa FIs, om man vill kunna spela ABC och tight mot resterande på bordet/borden. Det är i alla fall mina tankar.

 

Tror det ligger mycket i detta (man måste helt enkelt spela spelarna mer på dessa nivåer).

 

 

Du borde kunna spela relativt tight på 10/20 och fortfarande vara en vinnande spelare. Det finns mycket fisk på nivån och spelare som bombar utan att tänka på att motståndarna faktiskt kan ha träffat en hand. Men för att slå nivån ordentligt måste du öppna upp ditt spel.

 

...och detta.

 

 

Steg 1: Öppna lite

Steg 2: Kontrollera spelet, balansera, se till att spela bra med din nya öppningsrange

Steg 3: Öppna upp spelet mer

Steg 4: Gör Steg 2, sen Steg 3 igen, tills du har nått "LAG" målet. Kom ihåg att det inte är optimalt att vara LAG på alla nivåer (Mer värde i TAG på 2.5/5 än 10/20+).

 

 

Detta bör var vägen att gå, inte direkt försöka öka sin pfr från 13 till 18 utan göra det succesivt. Jag har själv börjat försöka tänka på att inte limpa efter andra limpers IP, utan istället höja eller folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt funderat på att köra resten av månaden på 2.5/5 för att öva mitt LAG spel.. Mycket mycket möjligt att det blir så.

 

Tänk på att du öppnar upp ditt spel framför allt på knappen och CO och särskilt när det foldats fram till dig.

 

Var också uppmärksam på hur de andra på bordet reagerar och hur deras beteende förändras. Börjar du få mothugg så måste du gå ner till TAG tills de börjar få respekt för dina höjningar igen.

 

Det viktigaste är inte att vidhålla en TAG lr LAG-profil. Det viktigaste är att anpassa sig till bordet.

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt funderat på att köra resten av månaden på 2.5/5 för att öva mitt LAG spel.. Mycket mycket möjligt att det blir så.

 

Zodiac undrar: Varför avslöjar du din taktik så grundligt här på forumet? Bara för motståndare att läsa och sedan anpassa sig. Håll spelplanen hemlig istället så kanske det kan bli något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord kör du?

 

4 stycken på svs, upp till 6 på prima.

 

Tänk på att du öppnar upp ditt spel framför allt på knappen och CO och särskilt när det foldats fram till dig.

 

Var också uppmärksam på hur de andra på bordet reagerar och hur deras beteende förändras. Börjar du få mothugg så måste du gå ner till TAG tills de börjar få respekt för dina höjningar igen.

 

Det viktigaste är inte att vidhålla en TAG lr LAG-profil. Det viktigaste är att anpassa sig till bordet.

 

GL.

 

Tror det var det jag missade igår då allt för mycket av min fokus låg på vad jag själv skulle göra. Det sker knappast över en natt, men målet är att öppna upp mitt spel så att det också ska hålla på högre nivåer. Tack för alla tips! Tack också för att du har startat dagbok, den kommer jag att följa!

 

Lycka till vid borden

 

Zodiac undrar: Varför avslöjar du din taktik så grundligt här på forumet? Bara för motståndare att läsa och sedan anpassa sig. Håll spelplanen hemlig istället så kanske det kan bli något.

 

Som jag ser det så är det så väger fördelarna upp de nackdelar som finns. Angående det du citerade så tror jag inte att det är så stor risk. Spelarna på 2.5/5 är överlag väldigt dåliga och jag tvivlar på att det är många jag stöter på vid borden som också läser mig db. Jag vet att det finns ett antal forumiter på den nivån, men om nu inte dom sitter vid bordet så är det nog ingen risk för det.

 

Sen tycker jag inte heller att jag avslöjar så väldigt mycket utav min taktik. Jag har ju egentligen bara sagt att jag vill öppna med fler händer och bli lite mera aggressiv. Sen att man ger sina motståndare lite mera info när man har dagbok är nog oundvikligt om dagboken är till för att man vill utvecklas, då måste man dela med sig av sina resonemang och ibland också avslöja några av sina svagheter. Så länge jag känner att jag utvecklas av att dela med mig och disskutera så kommer jag att fortsätta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag mönstrat, skrivit nåt sorts prov. Imorrn ska jag tillbaka kl 08:00 när jag dessutom var ledig från plugget! Tilt på den!

 

Spelat en stund nu på dagen, blev 4 bord 2.5/5 för att hitta lite självförtroende och exprimentera lite med lösare spel. Gick riktigt bra faktiskt, plussade den lite underhållande siffran 2222 kr på 733 händer. Statsen landade på ca 21/17/3 kände mig ganska så bekväm med dom siffrorna. Det är som Sebbe sa tidigare otroligt många som synar ur blindsen varje hand och lägger mot alla con bets, blir ganska mycket pengar efter ett tag.

 

Lite händer från sessionen:

 

Lite flyt i denna, men se inte hur jag ska kunna spela den annorlunda:

 

***** Hand History for Game 564813624 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Jan 10, 17:11:30 ET 2008

Table Diana 34 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Burgendy ( $1310.94 )

Seat 2: Fabregas ( $1177.71 )

Seat 3: qbiix ( $92.83 )

Seat 4: kattenlee ( $511.66 )

Seat 5: ani ( $628.71 )

Fabregas posts small blind [$2.5].

qbiix posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Kd::Kh: ]

kattenlee folds.

ani raises [$20].

Burgendy raises [$70].

Fabregas folds.

qbiix folds.

ani calls [$50].

** Dealing Flop ** [ :6h:, :9h:, :3d: ]

ani checks.

Burgendy bets [$110].

ani raises [$275].

Burgendy raises [$485].

ani is all-In.

** Dealing Turn ** [ :8h: ]

** Dealing River ** [ :3s: ]

Burgendy shows [ :Kd:, :Kh: ] two pairs, kings and threes.

ani shows [ :9s:, :6s: ] two pairs, nines and sixes.

Burgendy wins $36.29 from side pot#1 with two pairs, kings and threes.

Burgendy wins $1249.92 from the main pot with two pairs, kings and threes.

Game#564814883 starts.

#Game No : 564814883

 

Ganska så skön turn, men i fis kläder så leder vi väl ut direkt på floppen mot 3 fi?

 

***** Hand History for Game 564924445 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Jan 10, 18:42:09 ET 2008

Table Diana 16 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Maddoxen ( $641.85 )

Seat 2: ani ( $1163.51 )

Seat 3: dannii ( $1179.71 )

Seat 4: Burgendy ( $995 )

Seat 5: Trasapan ( $500 )

Burgendy posts small blind [$2.5].

Trasapan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :9s::9d: ]

Maddoxen raises [$10].

ani folds.

dannii raises [$35].

Burgendy calls [$32.5].

Trasapan calls [$30].

Maddoxen calls [$25].

** Dealing Flop ** [ :6s:, :Ad:, :Qh: ]

Burgendy checks.

Trasapan checks.

Maddoxen checks.

dannii checks.

** Dealing Turn ** [ :9c: ]

Burgendy checks.

Trasapan bets [$100].

Maddoxen folds.

dannii folds.

Burgendy raises [$250].

Trasapan is all-In.

Burgendy calls [$215].

** Dealing River ** [ :Jd: ]

Burgendy shows [ :9s:, :9d: ] three of a kind, nines.

Trasapan shows [ :6d:, :6c: ] three of a kind, sixes.

Burgendy wins $1055 from the main pot with three of a kind, nines.

 

***** Hand History for Game 564899592 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Jan 10, 18:24:40 ET 2008

Table Diana 48 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: jimmmie ( $720.58 )

Seat 2: Trodax ( $1108.62 )

Seat 3: Whisperman ( $102.28 )

Seat 4: Nimroz ( $424.79 )

Seat 5: Burgendy ( $1559.84 )

Whisperman posts small blind [$2.5].

Nimroz posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :3h::3c: ]

Burgendy raises [$20].

jimmmie calls [$20].

Trodax folds.

Whisperman folds.

Nimroz calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :3s:, :Qc:, :5h: ]

Nimroz checks.

Burgendy bets [$35].

jimmmie calls [$35].

Nimroz folds.

** Dealing Turn ** [ :7h: ]

Burgendy bets [$75].

jimmmie calls [$75].

** Dealing River ** [ :Ah: ]

Burgendy bets [$185].

jimmmie calls [$185].

Burgendy shows [ :3h:, :3c: ] three of a kind, threes.

Burgendy wins $637.5 from the main pot with three of a kind, threes.

Game#564901624 starts.

#Game No : 564901624

 

Kan man komma ifrån här på river? jag var riktigt nära att folda men för bara 90 så är väl det nästan omöjligt? Borde väl kanske slagit om på floppen också men hoppades på att herr shortstack skulle stoppa in från knappen och få in lite mer pengar i potten, jävligt långsökt och förmodligen fiskigt men så kan det gå ibland.

 

***** Hand History for Game 564916212 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Jan 10, 18:36:37 ET 2008

Table Diana 48 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: kattenlee ( $576 )

Seat 2: Trodax ( $893.62 )

Seat 3: Whisperman ( $96.11 )

Seat 4: franzhenry ( $478.01 )

Seat 5: Burgendy ( $2396.41 )

franzhenry posts small blind [$2.5].

Burgendy posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Qs::Ks: ]

kattenlee calls [$5].

Trodax folds.

Whisperman calls [$5].

franzhenry raises [$12.5].

Burgendy calls [$10].

kattenlee calls [$10].

Whisperman calls [$10].

** Dealing Flop ** [ :As:, :7d:, :Js: ]

franzhenry bets [$20].

Burgendy calls [$20].

kattenlee folds.

Whisperman folds.

** Dealing Turn ** [ :6s: ]

franzhenry bets [$25].

Burgendy raises [$85].

franzhenry calls [$60].

** Dealing River ** [ :7s: ]

franzhenry bets [$90].

Burgendy calls [$90].

franzhenry shows [ :Ac:, :Ah: ] a full house, aces full of sevens.

franzhenry wins $438.76 from the main pot with a full house, aces full of sevens.

Game#564918177 starts.

#Game No : 564918177

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nog inget mer idag eftersom jag måste upp så jävla tidigt imorrn.. Kollar lite på http://www.eptlive.com just nu, 4 pers kvar och vinnarn får $2miljoner så lite spännande är det, någon som orkar skriva vart Thorson bustade?

 

 

 

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

5/1 500 kr - $130 = 329 kr

6/1 1354 kr + $204 = 59 kr

7/1 2060 kr + $28 = 2238 kr

8/1 250 kr + $177 = 875 kr

9/1 2971 kr - $125 = 3769 kr

10/1 2222 kr

 

Tot 10578 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...