Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

Tja ursäkta om jag frågar och blir absolut inte sur om du inte svarar...men vi spelade en hand igår på svs jag kan ej få fram hh men jag undrade bara vad du hade. Var plo500 jag höjde knapp med en låg hand typ 3458 eller dyl du slog om oop och jag synade. Jag floppade double belly-buster och träffade turn och var sen all-in på river tot potsize skulle jag gissa var runt 1500kr. Skriver det verkligen inte för att driva eller strö salt i såren eller dylikt och jag förstår om du blir sur/irriterad men du är bland de bästa jag mött på de borden hittills och undrar mest vad jag fick betalt av. Nickar riverjack! Tack för en bra dagbok btw gl vid borden! :-)

 

Tjenare tjenare, verkligen ingen fara :-)

 

Nu minns jag inte exakt vilken hand det var men jag tror att jag vet vilken du menar.. Jag är ganska säker på att jag floppade stege och fick nåt halvbra färgdrag på turn också..

 

Jag funderar på att börja spela omaha lite mer än vad jag gör.. Spelar det för tilfället mest som nöje men det verkar ju utan tvekan finnas ganska bra värde :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, :lol: det ger väl MVG dådå :mrgreen:.

 

Men det var inte roligt att höra så krya på dig :h:

 

Hehe det ska jag göra :-)

 

Kommer bli hemma från skolan imorgon också då jag itne känner mig särskillt pigg och kry för tillfället.. Lyckost, hela dagen att grinda tänker ni pokernördar men hur mycket jag än skulle vilja härja på borden 24h imorrn så har jag inte tid.. Nu är det så illa att jag tills på onsdag nästa vecka har följande att göra i plugget:

 

Inlämning - Internationell ekonomi. Ett arbete om Colombia.

Inlämning - Organisation och ledarskap - Arbetsrätt

Inlämning - Organisation och ledarskap - Företagsorganisation

 

Jag uppskattar att detta kommer att ta sin lilla tid :-P Jag tänkte försöka hinna med åtminstånde två av dessa imorgon så jag slipper arbeta livet ur mig i helgen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis en kvällssession till och jag kan bara säga hallelulja! Lirade 552 händer och plussade 1668kr vilket tar dagsresultatet upp på gröööööna siffror! Nämare bestämt ca 1100kr! Så grymt nöjd nu att jag nästan inte tänker på min huvudvärk :-D

 

Lite fina händer blev det också, min bluffradar gick på högvarv denna session och jag timade perfekt :-) Så nu ser det ju riktigt trevligt ut igen!

 

Månaden hittills:

 

1/12 2560 kr

2/12 1641 kr

3/12 691 kr

4/12 611 kr

5/12 2194 kr

6/12 2679 kr

7/12 1794 kr

8/12 8408 kr

9/12 1202 kr

10/12 724 kr

11/12 1997 kr

12/12 1948 kr

13/12 1100 kr

 

+ ca 3000 kr (Som pokertracker missat samt omaha)

 

Mig bluffar man inte!

 

***** Hand History for Game 535202285 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, Dec 13, 21:47:45 ET 2007

Table Eva Turbo 8 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: abissabiss ( $2001.88 )

Seat 2: ricky_ ( $1169.78 )

Seat 3: Burgendy ( $2022.02 )

Seat 4: Bosse Bank ( $717.86 )

Seat 5: Mc-dermott ( $906.89 )

Mc-dermott posts small blind [$5].

abissabiss posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :9c::9d: ]

ricky_ calls [$10].

Burgendy raises [$50].

Bosse Bank folds.

Mc-dermott folds.

abissabiss folds.

ricky_ calls [$40].

** Dealing Flop ** [ :7h:, :Js:, :6s: ]

ricky_ checks.

Burgendy bets [$80].

ricky_ raises [$220].

Burgendy calls [$140].

** Dealing Turn ** [ :8c: ]

ricky_ bets [$400].

Burgendy calls [$400].

** Dealing River ** [ :Jh: ]

ricky_ checks.

Burgendy checks.

ricky_ shows [ :9s:, :As: ] a pair of jacks.

Burgendy shows [ :9c:, :9d: ] two pairs, jacks and nines.

Burgendy wins $1340 from the main pot with two pairs, jacks and nines.

Game#535204268 starts.

#Game No : 535204268

 

Katjing!

 

***** Hand History for Game 535206625 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, Dec 13, 21:50:36 ET 2007

Table Eva Turbo 13 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Mc-dermott ( $932.79 )

Seat 3: Sa1bot ( $665.36 )

Seat 4: Burgendy ( $2230.38 )

Seat 5: Frukost ( $2077.64 )

Frukost posts small blind [$5].

Mc-dermott posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Qd::Kh: ]

Sa1bot calls [$10].

Burgendy raises [$40].

Frukost folds.

Mc-dermott folds.

Sa1bot calls [$30].

** Dealing Flop ** [ :5c:, :8d:, :9h: ]

Sa1bot checks.

Burgendy bets [$60].

Sa1bot calls [$60].

** Dealing Turn ** [ :2c: ]

Sa1bot bets [$40].

Burgendy raises [$160].

Sa1bot calls [$120].

** Dealing River ** [ :3d: ]

Sa1bot checks.

Burgendy bets [$690].

Sa1bot folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $1211.63

Game#535207941 starts.

#Game No : 535207941

 

Katjing2

 

***** Hand History for Game 535233189 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, Dec 13, 22:08:49 ET 2007

Table Eva Turbo 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Burgendy ( $1471.37 )

Seat 2: merlands ( $966.27 )

Seat 3: Ã…siss ( $1187.38 )

Seat 4: LaLuna ( $3585.17 )

Seat 5: hellbell ( $806.42 )

hellbell posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Qh::Kd: ]

merlands folds.

Ã…siss folds.

LaLuna folds.

hellbell raises [$35].

Burgendy calls [$30].

** Dealing Flop ** [ :5d:, :7c:, :9h: ]

hellbell bets [$40].

Burgendy calls [$40].

** Dealing Turn ** [ :8d: ]

hellbell bets [$70].

Burgendy raises [$180].

hellbell calls [$110].

** Dealing River ** [ :4d: ]

hellbell checks.

Burgendy bets [$210].

hellbell folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $717.01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:

 

Inlämning - Organisation och ledarskap - Arbetsrätt..

 

Lätt som en plätt:

 

Jag bestämmer och slavarna har rätt att arbeta :mrgreen:.

 

:

Inlämning - Organisation och ledarskap - Företagsorganisation

..

 

Ännu lättare

 

Ägare -> Styrelse -> Idiotiskt Mupp -> Avdelningschefer -> Slavarna :mrgreen:

 

Piece of cake. Vasse go. Jag bjuder på det så kan du grinda :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du verkade inte spela på topp de sista 10 minuterna jag såg iallafall.

 

jaja, du hittar 10K plusset ikväll mot fyllskallarna så är dagen räddad ;-)

 

Nä de gjorde jag verkligen inte..

 

Asså det är främst från en hand som backet kommer.. Pallar inte leta upp den i pt men tänkte skriva hur de gick till.. Kanske gör en kass syn men vem vet..

 

Sitter på bb med ca 2300kr och plockar :Kh::Kd:

Knappen sitter med 2100kr höjer till 60 efter en limpare, jag säger 180 och han synar.

 

Floppen kommer :2c::Tc::8h: Jag leder ut strax under pott ca 310 han stoppar in.. Asså orkar man lägga här en fredagskväll på svs? Har ingen read på killen alls då han är ganska ny på bordet.. Hur som helst så synade jag lite halvt tiltad.. Tankar på det?

 

Spelat ett tag till men är i princip even sen jag skrev sist dvs ungefär 3500 back.. Kommer spela mer när jag har käkat sen, funderar på att grina sngs men får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashar ut rullen imorrn.. 5.3k back idag och har ingen lust att spela nån mer poker. Ses när vi ses

 

Förstår att det känns SJUKT jobbigt.

Men du får ju tänka på att 5.3k bara är lite mer än 2 inköp och större svängningar var ju en risk du tog när du hoppa upp i nivå!!

Jag tycker verkligen inte att du ska casha ut allt, ta paus i några dagar kanske en vecka och kör sedan några dagar på 2.5/5 så är du snart uppe igen.

Har du dålig självkontroll så kanske det är bäst att ta ut så du inte tiltar bort allt, men jag tror inte du är en sån person.

Lycka till med det du väljer att göra.

 

 

Mvh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det känns SJUKT jobbigt.

Men du får ju tänka på att 5.3k bara är lite mer än 2 inköp och större svängningar var ju en risk du tog när du hoppa upp i nivå!!

Jag tycker verkligen inte att du ska casha ut allt, ta paus i några dagar kanske en vecka och kör sedan några dagar på 2.5/5 så är du snart uppe igen.

Har du dålig självkontroll så kanske det är bäst att ta ut så du inte tiltar bort allt, men jag tror inte du är en sån person.

Lycka till med det du väljer att göra.

 

 

Mvh!

 

Var bara tvungen att få ur mig lite ilska direkt när jag stängt ner.. Men min största förlustdag nånsin är ett faktum så det suger ganska hårt :-( Det som är extra segt är att jag ett tag nu på kvällen hade hämtat tillbaka typ 2k och sen vände det igen..

 

Det har verkligen varit sjuuuuukt idag.. Alla potter jag trebetat med 99-KK har kommit med A på flopp och fått action, de få gånger jag fått AA har det kommit 4-färgad bräda eller typ KKQ. Inte träffat ett enda set trots typ 100 pocket. Inte träffat så mycket som ett färgdrag eller stegdrag och i stort sett alla mina cbets tom har blivit floatade eller höjda direkt.. Verkligen ALLT har gått emot mig idag.. Sen upptäckte jag idag för första gången på riktigt den mörka sidan hos mig själv, tiltarn. Jag brukar sällan tilta men idag kostade det säkert 2k.

 

Har i skrivande stund 70k som jag förvisso är sjukt nöjd med med tanke på att jag började med 10k i mitten av oktober. Att casha ut rullen var bara lite aggressioner det kommer inte att ske.. Dock kanske jag låser spelkontot en vecka nu och bara kopplar bort pokern ett tag då det kan vara skönt att tänka på lite annat också, kommer hur som helst inte att ta några beslut om nånting idag då jag känner att huvet inte riktigt är med för tillfället..

 

Får återigen ta och trösta mig med att månaden faktiskt är ganska fin ändå..

 

Månaden hittills:

 

1/12 2560 kr

2/12 1641 kr

3/12 691 kr

4/12 611 kr

5/12 2194 kr

6/12 2679 kr

7/12 1794 kr

8/12 8408 kr

9/12 1202 kr

10/12 724 kr

11/12 1997 kr

12/12 1948 kr

13/12 1100 kr

14/12 5300 kr

 

+ ca 3000 kr (Som pokertracker missat samt omaha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bara tvungen att få ur mig lite ilska direkt när jag stängt ner.. Men min största förlustdag nånsin är ett faktum så det suger ganska hårt :-( Det som är extra segt är att jag ett tag nu på kvällen hade hämtat tillbaka typ 2k och sen vände det igen..

 

Det har verkligen varit sjuuuuukt idag.. Alla potter jag trebetat med 99-KK har kommit med A på flopp och fått action, de få gånger jag fått AA har det kommit 4-färgad bräda eller typ KKQ. Inte träffat ett enda set trots typ 100 pocket. Inte träffat så mycket som ett färgdrag eller stegdrag och i stort sett alla mina cbets tom har blivit floatade eller höjda direkt.. Verkligen ALLT har gått emot mig idag.. Sen upptäckte jag idag för första gången på riktigt den mörka sidan hos mig själv, tiltarn. Jag brukar sällan tilta men idag kostade det säkert 2k.

 

Har i skrivande stund 70k som jag förvisso är sjukt nöjd med med tanke på att jag började med 10k i mitten av oktober. Att casha ut rullen var bara lite aggressioner det kommer inte att ske.. Dock kanske jag låser spelkontot en vecka nu och bara kopplar bort pokern ett tag då det kan vara skönt att tänka på lite annat också, kommer hur som helst inte att ta några beslut om nånting idag då jag känner att huvet inte riktigt är med för tillfället..

 

Får återigen ta och trösta mig med att månaden faktiskt är ganska fin ändå..

 

Månaden hittills:

 

1/12 2560 kr

2/12 1641 kr

3/12 691 kr

4/12 611 kr

5/12 2194 kr

6/12 2679 kr

7/12 1794 kr

8/12 8408 kr

9/12 1202 kr

10/12 724 kr

11/12 1997 kr

12/12 1948 kr

13/12 1100 kr

14/12 5300 kr

 

+ ca 3000 kr (Som pokertracker missat samt omaha)

 

Skönt att höra! Och du har verkligen fina resultat!!

GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla snälla kommentarer :heart:

 

Känner mig faktiskt mycket bättre redan! Satte mig och kollade på "Superbad" med broshan och fy fan vad jag skrattade! :-D Filmen är ju ett mästerverk, kanske blir att kolla på den så fort tilten börjar närma sig? ;-)

 

Kommer nog spela imorgon trots allt då jag redan nu känner mig näst intill tiltfri! En rolig film om folk som har större problem än en själv är den ultimata tiltmedecinen, nu kan jag somna med ett leende på läpparna :-P

 

 

Kom att tänka på en ganska rolig/tragisk sak.. Jag är nästan säker på att jag är storback på fredagsliret sen jag började på svs.. Jag vet helt sjukt om det stämmer.. Kan man kolla sånt i pt? Ganska intressant att se om det verkligen kan stämma, då måste jag ju nästan vara svenska spels största fisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, jag har haft förlustdagar på över 10,000 kr på enbart 5/10 (och vinstdagar över 15k), de kommer förr eller senare tyvärr. Har också haft lite svårt att hantera att förlora, men det är något man måste jobba på för att komma vidare. -5300 ser jag i nuläget som en normal swing över en session, särsklt om man spelar bra och aggressivt på turn och river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, jag har haft förlustdagar på över 10,000 kr på enbart 5/10 (och vinstdagar över 15k), de kommer förr eller senare tyvärr. Har också haft lite svårt att hantera att förlora, men det är något man måste jobba på för att komma vidare. -5300 ser jag i nuläget som en normal swing över en session, särsklt om man spelar bra och aggressivt på turn och river.

 

Hehe jag kan tänka mig att jag har en del att vänja mig vid.. Men men nu känns det som att det bara kan bli bättre, har haft två sessioner som slutat back mer än 4k på två dagar.. Jag tror det känns jobbigare för mig eftersom jag fortfarande har en "sund" inställning till pengar om man säger så. Jag har inte många i min omgivning som skulle ens kunna föreställa sig att förlora 5k på en dag. När min omgivning har den inställningen till pengar så antar jag att det smittar av sig lite på mig.. Men jag ska inte deppa ihop för detta, Ill be back Jerico!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...