Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

Idag har jag knappt spelat någonting, men jag lyckades hitta "miniklonken" i en lite turre på prima. Reggade mig mest för att slöspela den samtidigt som jag kollade på family guy, $11 turre med 402 startande spelade riktigt bra och slutade tillslut 2a och fick $619 för besväret, inte en så dålig start på det nya året :-) Dock så åkte jag direkt ur svenska spels 300 kr sh.

 

Väljer också att lägga nattens resultat i januari månad istället så decembers resultat blev väl ca 17k ,nu blir lättare att vid månadens slut se hur mycket det blev med hjälp av svenska spels spelgränser, har ju inte lirat med pt hela tiden på slutet så jag får inga exakta siffror, inför dagen var resultatet på ca 3500 kr upp och tack vare lillklonken så är det nu 7467 kr. Nu ska jag kolla på film :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Katjing!

 

Ska försöka spela lite nu efter frukosten. Senare idag ska jag och ett gäng polare iväg på en tallinkryssning nån annan som ska dit kanske? :-P , skulle tydligen vara mycket ungdomar och festligheter så det blir säkert trevligt :-) Kommer hem på torsdag igen så det kommer att stå lite stilla här i ett par dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen från Tallin.. Har sprängande huvudvärk och hela min omgivning gungar. Självklart ska man ta båten när det är den värsta stormen sen estonia fick ge sig. Det var jävligt roligt hur som helst, det enda tråkiga är att jag tappade bort en jävla massa prylar :/ lite småsegt, men men vad ska man göra liksom.. Så jävla spelsugen efter att dom nekade mig att spela black jack på båten, tydligen 21 års gräns, jävla grisar, så jag ska spela så jääävla mycket poker när jag väl nyktrar till lite senare idag, nu ska jag äta godis och kolla på son of the beach. Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen från Tallin.. Har sprängande huvudvärk och hela min omgivning gungar. Självklart ska man ta båten när det är den värsta stormen sen estonia fick ge sig. Det var jävligt roligt hur som helst, det enda tråkiga är att jag tappade bort en jävla massa prylar :/ lite småsegt, men men vad ska man göra liksom.. Så jävla spelsugen efter att dom nekade mig att spela black jack på båten, tydligen 21 års gräns, jävla grisar, så jag ska spela så jääävla mycket poker när jag väl nyktrar till lite senare idag, nu ska jag äta godis och kolla på son of the beach. Peace

 

hahaha, son of the beach :h::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en liten session nu på dagen började illa och tappade 1k direkt när jag 3-betade AK till 120 efter att en fisk höjt till 30. Floppen kommer KQx han checksynar min bet på 210 ca, turn J check check river x och han betar ut 420. Jag vet att jag är slagen men synar iaf, han har QJ. Utöver den handen så spelade jag riktigt bra. Gjorde bland annat en riktigt snygg syn med KK på A 10 8 10 x brädan mot samma kille. Slutade väl typ 1k upp, mer spel ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan det märks att det inte blev många timmars sömn i natt.. Helt slut är jag. Orkar inte spela mer poker idag just på grund av den näst inteill sjukliga tröttheten som nu infinner sig. Har iaf spelat en del idag, typ 1200 händer eller nåt plussat ungefär 750 sek på svs och $200 på prima, blandat NL100 - NL200 PLO100 och $22 sng :-) Nöjd med dagen :-)

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sture, hur länge har du spelat poker?

 

Vilka nivåer började du klättra på samt hur lång tid tog det innan allt tog lite fart om man säger så ?

 

MVH,

;-)

 

Jadu gul.. Poker har jag väl spelat till och från i kanske 2 år nu. I början var det ju bara freerolls och playmoney. Och jat var väl på den nivån tills lite drygt ett år sedan när jag lyckades vinna en $3 rebuy med $8k guarantee på prima. Jag fick $1800 för det och det blev väl grunden för mitt pokerkapital. Jag lyckades komma 3a i samma turnering vid 2 andra tillfällen bara veckor senare så det gav väl ca $1k totalt också. Det här var när jag var ungefär 16 år så allt spel gjorde jag i morsans namn vilket var lite jobbigt, det gjorde också att jag inte spelade så väldigt mycket utan cashade ut det mesta av vinsterna.

 

Det var först i maj i år som jag började spela mer seriöst, jag hade fram till dess förvandlat 1k till 10k på svs och nåra $100 till ca $1k så jag hade när jag fyllde år hade jag lite pengar att röra mig med. Så på min 18årsdag så satte jag in $600 på full tilt för första gången i mitt eget namn, jag spelade där nån månad och clearade deras insättningsbonus och plockade väl ut ca $2k. Sen åkte det in 10k på svenska spel nån gång i oktober och det var väl då det lossnade på allvar. Jag började på 1/2 och jobbade upp rullen till 20k ganska snabbt, sen blev det 2.5/5 där jag inte blev så långvarig, det gick jättebra i början och rullen var snabbt uppe i 40k, sen lyckades jag klonka sverigerankingen för ytterligare 12k och gjorde mitt första försök på 5/10. Gick mycket bättre än väntat och jag plussade rakt ut och på den banan är det. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu gul.. Poker har jag väl spelat till och från i kanske 2 år nu. I början var det ju bara freerolls och playmoney. Och jat var väl på den nivån tills lite drygt ett år sedan när jag lyckades vinna en $3 rebuy med $8k guarantee på prima. Jag fick $1800 för det och det blev väl grunden för mitt pokerkapital. Jag lyckades komma 3a i samma turnering vid 2 andra tillfällen bara veckor senare så det gav väl ca $1k totalt också. Det här var när jag var ungefär 16 år så allt spel gjorde jag i morsans namn vilket var lite jobbigt, det gjorde också att jag inte spelade så väldigt mycket utan cashade ut det mesta av vinsterna.

 

Det var först i maj i år som jag började spela mer seriöst, jag hade fram till dess förvandlat 1k till 10k på svs och nåra $100 till ca $1k så jag hade när jag fyllde år hade jag lite pengar att röra mig med. Så på min 18årsdag så satte jag in $600 på full tilt för första gången i mitt eget namn, jag spelade där nån månad och clearade deras insättningsbonus och plockade väl ut ca $2k. Sen åkte det in 10k på svenska spel nån gång i oktober och det var väl då det lossnade på allvar. Jag började på 1/2 och jobbade upp rullen till 20k ganska snabbt, sen blev det 2.5/5 där jag inte blev så långvarig, det gick jättebra i början och rullen var snabbt uppe i 40k, sen lyckades jag klonka sverigerankingen för ytterligare 12k och gjorde mitt första försök på 5/10. Gick mycket bättre än väntat och jag plussade rakt ut och på den banan är det. :-)

 

eller bara hänvisa tll ditt första inlägg i dagboken? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt skönt faktiskt att det börjar vända! Var ju riktigt tunga två sista veckor i december. Hmm tror inte riktigt att jag är ath för tillfället, men det är nog inte långt ifrån. Kanske är 2k ifrån eller nåt skulle jag gissa. Lirat nånting på slutet?

 

jao de har ja faktiskt.. satte in på parbet, crypto..

$300 plus dom senaste två dagarna och sammanlagt 7K händer lol!

 

 

7tabling is the shit med 100bb stackar osv..

passivare motstånd får man leta efter.. standardstatsen på NL50 regsen e typ 30/10 och jag överdriver inte :mrgreen: kanske inte så utvecklande men helt klart en stabil inkomst kortsiktigt :)

 

 

hoppas spelet e liknande på NL100 också så e nog thailandsresan säkrad snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jao de har ja faktiskt.. satte in på parbet, crypto..

$300 plus dom senaste två dagarna och sammanlagt 7K händer lol!

 

 

7tabling is the shit med 100bb stackar osv..

passivare motstånd får man leta efter.. standardstatsen på NL50 regsen e typ 30/10 och jag överdriver inte :mrgreen: kanske inte så utvecklande men helt klart en stabil inkomst kortsiktigt :)

 

 

hoppas spelet e liknande på NL100 också så e nog thailandsresan säkrad snart

 

Haha, därför man inte hittat dig på svenska spel de senaste dagarna :-) 7k händer på 2 dagar! Sicko! Hur mkt stoppade du in på sidan? $1k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troor att jag har spelat klart för idag.. Jag har inte spelat mycket alls idag, inte ens 500 händer, har bara varit jävligt trött och ofokuserad. Trots det så var det nästan bara skott som gällde :-) Tog ett kort besök på ett FR 25/50 på svs, lite NL400 och NL200 på prima. Primaspelet gick inte bra alls och jag la ner efter jag varit tvungen att lägga AK med träff på A efter att ha investerat ca $170 på NL400. Så primaspelet slutar på ca $130 ner. 25/50 skottet gick lite bättre, satte mig med 3000 och provade lyckan. Träffade set nästan första handen och blev all in mot en annan shortis som hade färgdrag, min hand stod och potten blev väl ca 3k med 1500 netto. Satt nu med 4500, lirade alldeles för passivt och tappade ner till 3970 när jag bestämde mig för att lämna, dels pga mitt eget spel, nivån, och att värdet verkade ganska dåligt på bordet. Så skottet slutade på 970kr upp.

 

Innan detta hade jag tappat 60kr på 5/10 och torskat 2k potten i omaha med :Ah::Ac::Th::6s: mot :Qh::Jh::Qc::6c::8h::5c::2h: brädan när han prickade in tvåoutsdamen på turn. Tiltande spel omaha. Så dagen slutar efter lite uppskattande på ca $130 back och 500kr upp, vilket ger ett dagsresultat på ungefär 329kr back.

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

5/1 500 kr - $130 = 329 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troor att jag har spelat klart för idag.. Jag har inte spelat mycket alls idag, inte ens 500 händer, har bara varit jävligt trött och ofokuserad. Trots det så var det nästan bara skott som gällde :-)

 

Hmmm.......trodde inte du skottade! :-D

 

Är inte du för seriös för det, samt att det går bra på din nivå?!?;-)

 

Klart kul o skotta men ack så farligt ! :twisted:

 

 

Jag har skottat klart 2007:lol: ( tror jag :oops: ) det är iaf. ett av mina mål 2008. Just nu när byggande går bra också! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, därför man inte hittat dig på svenska spel de senaste dagarna :-) 7k händer på 2 dagar! Sicko! Hur mkt stoppade du in på sidan? $1k?

 

Ursäkta? Vart är mitt beröm för lite över 8k händer på 2dagar på SvS!?

Sen att jag inte har ett liv ska vi prata mindre om..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.......trodde inte du skottade! :-D

 

Är inte du för seriös för det, samt att det går bra på din nivå?!?;-)

 

Klart kul o skotta men ack så farligt ! :twisted:

 

 

Jag har skottat klart 2007:lol: ( tror jag :oops: ) det är iaf. ett av mina mål 2008. Just nu när byggande går bra också! :-)

 

Mm, skulle också bli grymt förvånad om du skottar mer 2007, själv har jag som mål att ta några skott iår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för allt ditt stöd!!! Himla kul att man hade en egen lite hejarklack :D Måste varit det som gjorde det... ;)

 

Var så trött de sista händerna så jag höll på att somna... :)

 

Haha, klart man ska ha en liten klack när man förtjänar det ;-) Som jag skrev i chatten så såg det verkligen hur stabilt ut som helst. När ni var 3 kvar letade jag nästan efter någon att sidebetta lite med på att du skulle vinna :-) Stort grattis hur som helst! Nu måste ju jag se till att klonka något ännu större eftersom du tog mitt rekord igår :twisted:

 

Hmmm.......trodde inte du skottade! :-D

 

Är inte du för seriös för det, samt att det går bra på din nivå?!?;-)

 

Klart kul o skotta men ack så farligt ! :twisted:

 

 

Jag har skottat klart 2007:lol: ( tror jag :oops: ) det är iaf. ett av mina mål 2008. Just nu när byggande går bra också! :-)

 

Hehe jag brukar inte skotta, har knappt gjort det alls tidigare. Men igår ville jag prova på det också, trots att jag är så seriös ;-) Var ganska skoj faktiskt och jag kommer säkert att göra det igen, men då blir det nog bara på svs :-)

 

jag älskar dig Mattias :h:

 

Och jag dig Magnus! :heart:

 

Ursäkta? Vart är mitt beröm för lite över 8k händer på 2dagar på SvS!?

Sen att jag inte har ett liv ska vi prata mindre om..

 

Haha det är faktiskt sjukare! Är du en robot av något slag? Grattis till all rakeback du kommer få i slutet av månaden, eller juste det kommer du ju inte att få :mrgreen:

 

Mm, skulle också bli grymt förvånad om du skottar mer 2007, själv har jag som mål att ta några skott iår!

 

Härligt härligt men farligt farligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...