Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, så var det arbete igen - såg att du började plugget igen idag också. Inte nåt vidare... :(

 

Synd att du inte klonkade igår, men det kommer väl det med...

 

Tänkte bara höra vad du säger om skillnaden mellan 5/10 och 10/20. Jag har själv inga planer på att gå upp än, men hoppas ju kunna ta steget framöver nån gång. Jag har aldrig railat på högre nivåer eller så, men har från diverse trådar fått för mig att det är betydligt aggresivare, stämmer det? Eller är det bara en del spelare som är det, typ Opteron och Nabbe m.fl.? Tror du det är en nödvändighet att spela ett snäpp aggresivare för att vara vinnande på 10/20 och uppåt, och tvingas spela om stack betydligt oftare med marginella händer eller kan man harva på som tidigare...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så var det arbete igen - såg att du började plugget igen idag också. Inte nåt vidare... :(

 

Synd att du inte klonkade igår, men det kommer väl det med...

 

Tänkte bara höra vad du säger om skillnaden mellan 5/10 och 10/20. Jag har själv inga planer på att gå upp än, men hoppas ju kunna ta steget framöver nån gång. Jag har aldrig railat på högre nivåer eller så, men har från diverse trådar fått för mig att det är betydligt aggresivare, stämmer det? Eller är det bara en del spelare som är det, typ Opteron och Nabbe m.fl.? Tror du det är en nödvändighet att spela ett snäpp aggresivare för att vara vinnande på 10/20 och uppåt, och tvingas spela om stack betydligt oftare med marginella händer eller kan man harva på som tidigare...?

 

Hmm, jag har väldigt få händer på 10/20 så har väl ingen vidare uppfattning egentligen. Men det enda jag har tänkt på är att spelet är betydligt mer aggressivt, många fler som floatar och jävlas med en. Drag spelas hårdare och folk är generellt sett inte så rädda att stoppa in med draghänder, hyffsade händer om de tror sig ha fe. Jag tror att man måste öppna upp sitt spel ganska mycket för att lyckas däruppe, och spela drag hårdare och ta fler marginella syner. Jag tror fortfarande att man kan plussa ganska bra med solid ABC poker, men vill man verkligen slå nivån ordentligt så måste man nog anpassa sig ganska mycket och öppna upp sig.

 

Jag har inte heller några direkta planer på att kliva upp, är för tillfället ganska nöjd med pengarna jag gjort på 5/10 hitills och har inte bråttom alls. Kommer inte göra ett seriöst försök på 10/20 fören jag har ca 100k i rullen, den ligger på ca 70k nu. Kanske nästa månad. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är nog ungefär som jag tänker mig det. Bara att hoppas att rullen växer så man kan ta steget framöver. Det känns väl realistiskt att du skulle nå 100k under nästa månad, bara att hålla tummarna. Själv spelar jag så lite så det lär dröja ett tag... om man inte gular innan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är nog ungefär som jag tänker mig det. Bara att hoppas att rullen växer så man kan ta steget framöver. Det känns väl realistiskt att du skulle nå 100k under nästa månad, bara att hålla tummarna. Själv spelar jag så lite så det lär dröja ett tag... om man inte gular innan :)

 

Japp det känns som ett mål att sträva efter, men jag har verkligen inte bråttom med det alls. Det vore roligt att klättra ännu mera men å andra sidan så är jag jättenöjd med pengarna på 5/10 så vi får se hur länge det dröjer innan jag provar lyckan högre upp. Har bestämt mig för att INTE klättra högre än 10/20 oavsett hur bra det går innan jag har gått ut skolan. Efter studenten kan jag ju börja spela lite mer regelbundet och tänka lite mer på att klättra i nivå osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade första skoldagen ganska tidigt och känner mig ganska nedstämd över att vara tillbaka, är sjukt trött på skolan just nu och kommer verkligen att få slita genom den här terminen. Det blev ju inte bättre av att man idag får reda på att man har prov imorgon i psykologi. Inte så skoj eftersom jag inte kan ett skit och måste läsa en jävla massa sidor om jag ens ska ha en chans.

 

Har iaf spelat lite nu på dagen, blev 318 händer på 5/10 svs och kanske hälften på NL100 på prima. Slutade 2060 kr pluss på svenska spel, och ca $61 pluss. Har också spelat en 180 manna turbo sng på stars där jag tomtade mig ordentligt på semibubblan och blev utan pengar. Gjorde också misstaget att regga mig till en $22 deepstack turre på stars.. Kommer jag aldrig att göra om kan jag säga, 5k startmarker, 10/20 blinds och 30 min perioder! Suck, jävla idiotiskt av mig. Har iaf dubblat startstacken där och ligger på average ca, kommer att slöspela den samtidigt som jag pluggar, men fokusen kommer ju inte vara på turneringen direkt. Kanske spelar mera ikväll om jag orkar och har tid.

 

 

Btw så är jag ganska kluven och osäker angående en sak.. Den senaste tiden har jag verkligen spelat med sjukt tighta stats, sessionen idag var extrem. Spelade typ 12/9/3.5. Nu var detta förvisso bara på ca 300 händer men ändå. Känns så jävla fiskigt och nittigt att spela med såna stats, hela månaden har jag väldigt tighta stats överlag typ 16/12/3. Jag är ju inte enbart ute efter att vinna pengar, jag vill utvecklas som spelare också så att jag framgångsrikt ska kunna klättra i nivåer. Men dessa stats verkar ju onekligen vara ganska lönsamma för mig eller kommer de att äta upp mig om 200k händer? Hur mycket bör jag tänka på detta, hur mycket bör jag göra för att förändra detta? Ska jag fortsätta så länge det går bra, eller ska jag försöka ändra på det direkt? Vad är era tankar kring detta?

 

Värt att tillägga är ju att detta inte är mina "normala" stats. De ligger väl omkring 21/14/3 hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat du visar upp Sture!

 

Hur känns Primas NL100 värdemässigt jämfört med Svs 5/10?

 

Jag har själv sneglat åt att testspela NL100 6-manna. Jag har cirka $1.5k på ett NETeller konto, men är osäker på om det räcker som rulle. (Lär inte orka desposita). Vad uppgår din rulle till på Prima?

 

Lycka till med turneringen. Just psykologi kan ju vara en win-win-situation att plugga i kombination med MTT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så är jag ganska kluven och osäker angående en sak.. Den senaste tiden har jag verkligen spelat med sjukt tighta stats, sessionen idag var extrem. Spelade typ 12/9/3.5. Nu var detta förvisso bara på ca 300 händer men ändå. Känns så jävla fiskigt och nittigt att spela med såna stats, hela månaden har jag väldigt tighta stats överlag typ 16/12/3. Jag är ju inte enbart ute efter att vinna pengar, jag vill utvecklas som spelare också så att jag framgångsrikt ska kunna klättra i nivåer. Men dessa stats verkar ju onekligen vara ganska lönsamma för mig eller kommer de att äta upp mig om 200k händer? Hur mycket bör jag tänka på detta, hur mycket bör jag göra för att förändra detta? Ska jag fortsätta så länge det går bra, eller ska jag försöka ändra på det direkt? Vad är era tankar kring detta?

 

Värt att tillägga är ju att detta inte är mina "normala" stats. De ligger väl omkring 21/14/3 hållet.

 

Hur många händer snackar vi totalt med dessa "Nit-stats"?

Har du medvetet (eller omedvetet) valt bort händer som du lirar, eller är det korten som har upphört att komma?

 

21/14/3 låter bättre i mina öron än 16/12/3. Har du klarat att hålla dessa stats tidigare ser jag ingen anledning till att inte spela likadant på 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat du visar upp Sture!

 

Hur känns Primas NL100 värdemässigt jämfört med Svs 5/10?

 

Jag har själv sneglat åt att testspela NL100 6-manna. Jag har cirka $1.5k på ett NETeller konto, men är osäker på om det räcker som rulle. (Lär inte orka desposita). Vad uppgår din rulle till på Prima?

 

Lycka till med turneringen. Just psykologi kan ju vara en win-win-situation att plugga i kombination med MTT

 

Turren såg jag till att åka ur genom att spela ett par händer käpprätt åt.... :-P Så nu har jag hela kvällen till att plugga ;-)

 

Angående prima så är jag inte helt säker.. Har spelat för få händer för att göra en riktigt bra bedömning. Men jag tycker hittills att värdet är betydligt bättre på 5/10 svs. Spelarna på prima är överlag hyffsade, det är inget problem att vinna, men det finns inte lika många jätteidioter som det gör på svs vad jag har sett till iaf.

 

Jag satte in $1k för att prova lite, men jag räknar ju inte rullen på prima som rullen utan den kombinerat med svs så jag spelar NL100 iaf. Nu har jag ca $1900 på sidan och tror att det räcker ganska så bra till NL100, om man nu skulle tappa ett par inköp är det ju bara att gå ner till NL50 några dagar om man vill hålla "primarullen" vid liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer snackar vi totalt med dessa "Nit-stats"?

Har du medvetet (eller omedvetet) valt bort händer som du lirar, eller är det korten som har upphört att komma?

 

21/14/3 låter bättre i mina öron än 16/12/3. Har du klarat att hålla dessa stats tidigare ser jag ingen anledning till att inte spela likadant på 5/10

 

Nit statsen är iofs inte över många händer alls, har bara typ 2k händer i pt under januari så det kan ju vara så att det har varit extra kalla kort under den perioden. Jag skulle dock även vilja öppna upp lite mer i mitt normala spel också och ligga lite närmare 25/18/5 hållet, vad är de främsta sakerna man behöver ändra på för att nå dessa stats? Antar att det handlar om att öppna fler händer i poss och 3-beta mer pre, något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand från 10/20 som jag skulle vilja ha lite tankar på. Någon som skjuter igen på turn?, tar jag i för mycket på river? Förmodligen är den jättestandard, men jag har tyvärr inte så mycket att bjuda på..

 

***** Hand History for Game 560645000 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Sunday, Jan 6, 16:33:30 ET 2008

Table Gwen 5 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Barra Bing ( $1386.09 )

Seat 3: doc__ ( $4956.33 )

Seat 4: Burgendy ( $3730 )

Seat 5: MrPeter85 ( $2320.39 )

doc__ posts small blind [$10].

Burgendy posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Jd::Js: ]

MrPeter85 folds.

Barra Bing folds.

doc__ raises [$70].

Burgendy raises [$220].

doc__ calls [$160].

** Dealing Flop ** [ :5s:, :Ad:, :Tc: ]

doc__ checks.

Burgendy bets [$300].

doc__ calls [$300].

** Dealing Turn ** [ :2h: ]

doc__ checks.

Burgendy checks.

** Dealing River ** [ :Jh: ]

doc__ bets [$720].

Burgendy raises [$1880].

doc__ folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $3665

Game#560647255 starts.

#Game No : 560647255

 

Detta är ifrån dagens spel. Spelet till turn är ju väldigt standard, synen på turn känns ganska så given iom att han visar sån styrka, de implicita oddsen måste ju väga upp de pottoddsen som jag får? Sen kunde ju inte river varit bättre heller.

 

***** Hand History for Game 561461516 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Jan 7, 14:20:42 ET 2008

Table Eva 26 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: peeak ( $1949.25 )

Seat 2: Littleelk ( $429.88 )

Seat 3: skogsfisk ( $1964.26 )

Seat 4: BRingholm ( $2321.65 )

Seat 5: Burgendy ( $1955 )

peeak posts small blind [$5].

Littleelk posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ts::As: ]

skogsfisk folds.

BRingholm raises [$40].

Burgendy calls [$40].

peeak calls [$35].

Littleelk folds.

** Dealing Flop ** [ :7s:, :Qh:, :3s: ]

peeak checks.

BRingholm checks.

Burgendy bets [$90].

peeak raises [$200].

BRingholm folds.

Burgendy calls [$110].

** Dealing Turn ** [ :Jd: ]

peeak bets [$420].

Burgendy calls [$420].

** Dealing River ** [ :Kc: ]

peeak bets [$480].

Burgendy is all-In.

peeak is all-In.

peeak shows [ :Ad:, :Ah: ] a pair of aces.

Burgendy shows [ :Ts:, :As: ] a straight, ten to ace.

Burgendy wins $5.75 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

Burgendy wins $3933.5 from the main pot with a straight, ten to ace.

Game#561462731 starts.

#Game No : 561462731

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggandet kunde onekligen ha gått bättre.. Slocknade som en stock vid 17 tiden som ett resultat av min ganska så rubbade dygnsrytm jag haft på lovet. Vaknade precis och är jävligt trött, läste iaf igenom det mesta jag skulle så man får väl hoppas på att man är ett litet geni och kan lista ut frågorna ändå helt enkelt :-P

 

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

5/1 500 kr - $130 = 329 kr

6/1 1354 kr + $204 = 59 kr

7/1 2060 kr + $28 = 2238 kr

 

 

 

Tot 11275 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggandet kunde onekligen ha gått bättre.. Slocknade som en stock vid 17 tiden som ett resultat av mig ganska så rubbade dygnsrytmen jag haft på lovet. Vaknade precis och är jävligt trött, läste iaf igenom det mesta jag skulle så man får väl hoppas på att man är ett litet geni och kan lista ut frågorna ändå helt enkelt :-P

 

Det var väl psykologi ni hade prov på... så det är väl bara att flumma till det lite så ordnar det sig nog ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar turnsynen där i position i ATs handen, många skulle nog göra ett misstag där genom att spela push eller fold (unknowns lägger inte AQ+ no matter what).

 

Jag vägde lite mellan att slå om och bara syna, men kom fram till att syn var bäst. Sätter honom på en riktigt bra hand på turn som han knappast kommer att släppa mot ett omslag, min hand är ju dessutom ganska väl maskerad så vid träff så betalar den garanterat mycket bra iom att jag sitter i poss. Och om jag missar så har jag sparat stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vägde lite mellan att slå om och bara syna, men kom fram till att syn var bäst. Sätter honom på en riktigt bra hand på turn som han knappast kommer att släppa mot ett omslag, min hand är ju dessutom ganska väl maskerad så vid träff så betalar den garanterat mycket bra iom att jag sitter i poss. Och om jag missar så har jag sparat stacken.

 

maskerad är den iofs inte tycker jag.. ditt spel skriker färgdrag. Inte på turn iallafall. Stegen på river är såklart väldigt maskerad men hade spader kommit på river känns de ju som du får en check-syn eller bet-fold mot dig istället för som nu bet-syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger inte unknowns cred för att höja floppen och sen komma undan, och om vi 3 bettar floppen och han ställer mår vi illa som tusan.

 

Jo iofs, det är svårt när man "bara" har 9-11 outs och Fi visat styrka. Men man kan ju alltid höja, kräkas om han ställer och syna med hyfsatde odds :D Men förmodligen släpper han inget han c/r med så syn är säkert bäst. Syna turn när man synar flopp håller jag med om måste vara bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...