Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trots pausen så har jag spelat lite omaha och backat lite idag. Ska inte spela mer fören på torstag nu och det är ett löfte. Har också bestämt mig för att INTE spela mera omaha, jag är nog itne vinnande trots allt. Gör så mycket dåliga syner osv. Tänker läsa lite om spelet och börja spela seriöst på lägre nivåer på nån $sajt efter nyår tror jag men fram tills dess = ingen omaha..

 

Är väldigt besviken på migsjälv nu då jag spelar tiltat och dåligt hela tiden. Är "bara ca 15-16k" upp i december nu så jag har en del jobb att göra om jag ska slå månadsrekord..

 

Funderar på att casha ut typ 20k av rullen och kliva ner till 2.5/5 ett tag i början av nästa år men får se hur det bli med den saken. Vad som iaf är säkert är att det nu är total paus tills torsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har tips på bra literatur om omaha? Artiklar, böcker you name it. Tänkte börja "plugga" lite omaha nu de kommande veckorna nämligen då jag tror att det finns sjuuuuukt värde att lira om man vet vad man sysslar med. Sen att spelet är som en drog och bättre än sex är ju en annan orsak :-P

 

Tänkte börja med mellan $1500-2000 på PLO50 på förmodligen full tilt antingen efter årsskiftet eller nu direkt efter pokerpausen tar slut. Om någon har några tips på nån annan sida än full tilt som har bra omahaspel så är det hjärtligt välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har tips på bra literatur om omaha? Artiklar, böcker you name it. Tänkte börja "plugga" lite omaha nu de kommande veckorna nämligen då jag tror att det finns sjuuuuukt värde att lira om man vet vad man sysslar med. Sen att spelet är som en drog och bättre än sex är ju en annan orsak :-P

 

Tänkte börja med mellan $1500-2000 på PLO50 på förmodligen full tilt antingen efter årsskiftet eller nu direkt efter pokerpausen tar slut. Om någon har några tips på nån annan sida än full tilt som har bra omahaspel så är det hjärtligt välkommet.

 

SvSp? Bra värde och bra action på 2.5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har tips på bra literatur om omaha? Artiklar, böcker you name it. Tänkte börja "plugga" lite omaha nu de kommande veckorna nämligen då jag tror att det finns sjuuuuukt värde att lira om man vet vad man sysslar med. Sen att spelet är som en drog och bättre än sex är ju en annan orsak :-P

 

Tänkte börja med mellan $1500-2000 på PLO50 på förmodligen full tilt antingen efter årsskiftet eller nu direkt efter pokerpausen tar slut. Om någon har några tips på nån annan sida än full tilt som har bra omahaspel så är det hjärtligt välkommet.

 

Du är singel, eller? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit mycket här på slutet och det beror väl mest på att jag itne har spelat särskillt mycket + att det går så jävla segt när jag väl spelar. Hade ju min värsta vecka nånsin där i mitten av december när jag tappade runt 12k, efter det tappade jag suget lite och spelade knappt nånting på ett par dagar. Rullen låg väl på ca 65k då och jag bestämde mig för att plocka ut 20k att ha lite roligt för samt sätta in ca $1500 på ftp för att testa lite omaha.

 

Är inte helt säker på hur mycket jag satte in på ftp :shock: Men jag tror att det var $1700 som motsvarade ganska precis 10k lite mer. Började ju inge vidare när jag insåg att jag verkligen suger på omaha och tappade snabbt ner till typ $1000. Nu de senaste dagarna har jag iaf börjat spela lite texas där också och jag trivs ganska bra på sidan. Har dessutom rakeback vilket alltid känns lite skönt när man får in :-)

 

Hur som helst så har jag spelat ganska mycket idag och blandat 2.5/5 - 5/10 på svs med lite NL100 och $24 sngs på ftp. Hade en riktigt fin morgonsession på ftp när jag plussade knappa $500. Spelade vääääldigt bra och avslappnat. Sen torskade jag ett inköp med QQ vs AA all in pre, kändes jävligt slarvigt mtp att jag verkligen visste att jag var slagen men inte orkade lägga, tankegångarna gick väl typ "är ändå upp så mycket idag, han har säkert AK väldigt ofta här blablabla" blir så jävla besviken på mig själv när jag inte lyssnar på mina instinkter i de här lägena då jag gång på gång märker att jag har rätt.. Så jag slutade morgonen på ca $380 upp.

 

Nu på kvällen blev de lite grind på svs för första gången på länge. Har ca 46k kvar på sidan nu och blandar 2.5/5 med 5/10 vilket funkar ganska så bra. Hittade iaf ett ganska fint pluss på typ 1k under en timmes spel. Sen avslutade jag nu kvällen med ytterligare en NL100 session på ftp vilket länge gick bra. Sen tappade jag en stor pott med QQ vs floppat set på 9 J 4 brädan. Sen ytterligare en AK på brädan A 9 4 10, jag höjde till $3.5 på knappen sb slog upp till $13, jag synar. Han leder ut $21 på flopp och jag synar bakom mtp att vi hade relativt djupa stackar och låta honom beta igen med AQ-AJ. Turn kommer iaf med 10an och degen åker in mot hans A10 gg wp. Avslutar sessionen med att tappa ytterligare en stor pott med 1010 på 2 2 5 7 brädan mot ytterligare ett floppat set. Trots den motriggade kvällssessionen på ftp så slutar $spelet på ca $170+ och ca 1000 kr upp.

 

Inte helt missnöjd med dagen men lite småtiltad blev jag av alla setups på sista sessionen på ftp..

 

Kommer med största sannolikhet att hålla till en del på ftp framöver och har som närmaste "mål" att bygga den rullen till $5k vi får se hur det går.

 

 

EDIT: Glömde att nämna att jag kände lukten av klonk igår natt på ftp då jag torskade jäättepotten med AQ vs KJ i en $13500 guarantee på ftp med typ 30 spelare kvar. $4k hade ju inte suttit fel, men hur ska jag kunna vinna en gång liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar lite händer för att få lite liv här i dagboken igen :-)

 

Vad tycker ni om spelet här? Killen är ju shortstack så räknar inte med att han kan spela, jag sitter i poss så fold pre finns ju inte på kartan. Fold på floppen känns ju också vekt eftersom att jag måste folda i stort sett alla floppar om jag foldar denna. Hur spelar vi river om den blankar och han betar 250?

 

***** Hand History for Game 549706328 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, Dec 28, 00:01:36 ET 2007

Table Eva 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Burgendy ( $1982.63 )

Seat 2: colo ( $2174.02 )

Seat 3: DaSaint ( $970.08 )

Seat 4: bersa13 ( $2558.28 )

Seat 5: Eire ( $390 )

DaSaint posts small blind [$5].

bersa13 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ts::Td: ]

Eire folds.

Burgendy raises [$40].

colo folds.

DaSaint raises [$145].

bersa13 folds.

Burgendy calls [$110].

** Dealing Flop ** [ :Jd:, :3d:, :8s: ]

DaSaint bets [$140].

Burgendy calls [$140].

** Dealing Turn ** [ :2d: ]

DaSaint checks.

Burgendy checks.

** Dealing River ** [ :Th: ]

DaSaint bets [$250].

Burgendy is all-In.

DaSaint folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $2517.63

Game#549709147 starts.

#Game No : 549709147

En av de starkaste synerna jag gjort tror jag :-P Killen och jag har en hel del historia på bordet och han är inte det minsta rädd att stoppa in.

 

***** Hand History for Game 547560970 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Dec 26, 01:00:27 ET 2007

Table Diana 23 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: loserloser ( $974.69 )

Seat 2: DentPro53 ( $5154.65 )

Seat 3: FBK1932 ( $807.77 )

Seat 4: Burgendy ( $997.69 )

Seat 5: SKSKSK ( $916.81 )

DentPro53 posts small blind [$2.5].

FBK1932 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Td::Tc: ]

Burgendy raises [$20].

SKSKSK folds.

loserloser calls [$20].

DentPro53 calls [$17.5].

FBK1932 folds.

** Dealing Flop ** [ :2c:, :9c:, :6s: ]

DentPro53 bets [$35].

Burgendy raises [$120].

loserloser folds.

DentPro53 is all-In.

Burgendy is all-In.

** Dealing Turn ** [ :2d: ]

** Dealing River ** [ :7h: ]

DentPro53 shows [ :4s:, :4h: ] two pairs, fours and twos.

Burgendy shows [ :Td:, :Tc: ] two pairs, tens and twos.

DentPro53 wins $4156.96 from side pot#1 with two pairs, fours and twos.

Burgendy wins $2005.38 from the main pot with two pairs, tens and twos.

 

Här är mot samma kille som ovan. Han kan ha lite vad som helst när han stoppar in men spelet känns ändå så fruktansvärt fiskigt. Försvarar mig med att jag handen innan bara fick split i 2300 potten med AK mot hans A9 på A1010 brädan, så lite varm i kläderna var jag allt :roll:

 

***** Hand History for Game 547541601 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Dec 26, 00:37:37 ET 2007

Table Diana 23 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: KingAA72 ( $1011.38 )

Seat 2: DentPro53 ( $4456.81 )

Seat 3: Betongbarn ( $647.5 )

Seat 4: Burgendy ( $1027.25 )

Seat 5: SKSKSK ( $440.88 )

KingAA72 posts small blind [$2.5].

DentPro53 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Jh::Th: ]

Betongbarn folds.

Burgendy raises [$20].

SKSKSK folds.

KingAA72 folds.

DentPro53 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :7h:, :8h:, :Td: ]

DentPro53 checks.

Burgendy bets [$30].

DentPro53 raises [$85].

Burgendy raises [$160].

DentPro53 is all-In.

Burgendy is all-In.

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

** Dealing River ** [ :2s: ]

DentPro53 shows [ :8d:, :Ts: ] two pairs, tens and eights.

Burgendy shows [ :Jh:, :Th: ] a pair of tens.

DentPro53 wins $3429.56 from side pot#1 with two pairs, tens and eights.

DentPro53 wins $2042 from the main pot with two pairs, tens and eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu, ingen som vill såga min :Jh::Th:?! :shock:

 

Varför skulle man såga den?? Du träffar ju toppar och straightflush drag på floppen, ser ingen anledning till att inte dega in, speciellt när man ser Fi:s spel i handen innan. Med den floppen e det värsta du kan vara uppe mot nästan en coin.. gl med liret...

 

Levlar du elr??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man såga den?? Du träffar ju toppar och straightflush drag på floppen, ser ingen anledning till att inte dega in, speciellt när man ser Fi:s spel i handen innan. Med den floppen e det värsta du kan vara uppe mot nästan en coin.. gl med liret...

 

Levlar du elr??

 

Vill få lite energi i dagboken ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottade ett bord 25/50 inatt med två polare. Hittade största fisken nånsin men har aldrig varit så kortkall i hela mitt liv! Hade man kunnat plocka nån hand under de 2-3 timmarna man spelade så hade det kunnat sluta väldigt jävla bra. Istället kommer regularen ibra9 in och träffar nötter mot han direkt de första 10 minuterna han sitter på bordet TILT! Så skottet slutar 600 kr back.. Inte spelat nånting idag, får se om jag lirar lite nu eller kollar på film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...