Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

För övrigt sprungit mina 5km nu och det kändes mkt bättre idag än vad det gjorde igår. Kände mig mkt lättare och höll ett betydligt högre tempo idag utan att känna mig mer ansträng än igår. Jag tycker det är väldigt skönt att komma ut och springa och kommer säkert göra det väldigt mycket framöver. Nu är iaf 1 mil av de 8 jag har som decembermål avklarde.

 

Ganska säker på att det inte blir mer spel idag eftersom jag inte kommit igång med plugget ännu. Tänkte sätta igång efter middagen som borde vara klar vid 20 tiden, sen sitter jag nog med skolarbetet resten av kvällen skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev inget mer spel idag. Dagen slutar på 611 kr upp på endast 277 händer. Jag har insett att jag aldrig kommer att klara mitt mål på 30k händer i december. Har alldeles för mycket i skolan för tillfället och tråkigt nog så blir ju pokern lidande. Men men skolan går först.

 

Imorgon kommer jag också att behöva plugga.. Segt. Ska iaf ut och springa mina km och förhoppningsvis få in lite spel också. Godnatt kära forumiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget mer spel idag. Dagen slutar på 611 kr upp på endast 277 händer. Jag har insett att jag aldrig kommer att klara mitt mål på 30k händer i december. Har alldeles för mycket i skolan för tillfället och tråkigt nog så blir ju pokern lidande. Men men skolan går först.

 

Imorgon kommer jag också att behöva plugga.. Segt. Ska iaf ut och springa mina km och förhoppningsvis få in lite spel också. Godnatt kära forumiter.

 

 

Kvittar väl om du inte spelar 30k händer om du +ar 2kr/hand!?

Tycker det är dumt att bara tänka på antalet händer när man inte spelar efter varken bonus eller rb! Se till resultatet istället.. Ditt bankkonto bryr sig inte om du spelat 5k eller 155k händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvittar väl om du inte spelar 30k händer om du +ar 2kr/hand!?

Tycker det är dumt att bara tänka på antalet händer när man inte spelar efter varken bonus eller rb! Se till resultatet istället.. Ditt bankkonto bryr sig inte om du spelat 5k eller 155k händer!

 

Hehe du har helt rätt. Satte målet bara för att motivera mig att spela mer än vad jag gör. Är på tok för lat med spelandet och spelar väldigt sällan över 1k händer per dag. Tror jag kan öka mina vinster betydligt genom att spela mera helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alldeles för mycket i skolan för tillfället och tråkigt nog så blir ju pokern lidande. Men men skolan går först.

 

Av nån anledning blir jag alltid glad att se meningar som denna. Har för övrigt lirat en del på 5/10 själv på sista tiden och gillar denna dagbok då man snabbt kan kolla upp vilka spelare man bör undvika. Att vara vinnare på SS handlar ju sjukt mycket om table selection. Keep up the good work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag missförstått diskussionen, men.. Tycker att tankesättet att "händer är pengar" är bra, för då undviker man att anlägga ett resultatorienterat perspektiv. Genom att spela många händer så tjänar du mycket pengar, oavsett hur det egentligen går.

 

Kanske är bäst att ligga lite i mitten av det du och jag skriver! Vet att innan jag började på SvS så kunde jag sätta mig ner när jag var trött, dåligt humör, halvtiltad mm bara för att jag ville få ihop mer händer, slutade sällan bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av nån anledning blir jag alltid glad att se meningar som denna.

 

++++++++++++++

 

 

Nu när jag går sista året på gymnasiet känner jag att det är viktigt att göra vad man ska och gå ut med hyggliga betyg. Poker kommer jag att ha nästan för mycket tid för när jag väl gått ut. Har planerat in ett sabbatsår för mig själv. Bara göra vad som känns bra och leva livet liksom, har en thailandsresa på ett par, tre månader på g också som jag ser fram emot väldigt mycket.

 

 

Slutade skolan tidigt idag och var hemma redan vid två. Har därför hunnit spela lite på dagen och resultaten är fortsatt vääldigt bra. Spelade bara 214 händer utspritt på 3 stycken 5/10 bord och plussade 2141kr. Jag känner mig nu mycket mer bekväm med pengarna på nivån att jag spelar närmare mitt A-game än jag gjorde i början, känns jävligt bra! Vad som också känns väldigt bra är att jag inte bara har spelat och tagit pengar av nivåns fiskar utan också suttit på ett antal tuffa bord och inte varit underlägsen trots att killarna i fråga är bla Jerico, Mattzon, 3lindil osv.

 

Nu ska jag snart börja plugga och vid 6-tiden tänkte jag ta min 5km löpning. Hoppas att jag är näst intill klar med plugget tills dess då det har kommit 3 :shock: nya avsnitt av Dexter som jag bara måste se!

 

Blir kanske mer poker men knappast troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer!

 

***** Hand History for Game 526471601 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Dec 5, 13:23:28 ET 2007

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Purrre ( $1160.73 )

Seat 3: Jerico ( $2157.01 )

Seat 4: Burgendy ( $2000 )

Seat 5: dozo ( $2188.92 )

Jerico posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Jd::Ac: ]

dozo folds.

Purrre folds.

Jerico raises [$35].

Burgendy raises [$120].

Jerico calls [$90].

** Dealing Flop ** [ :8c:, :5d:, :Jc: ]

Jerico checks.

Burgendy bets [$160].

Jerico calls [$160].

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

Jerico checks.

Burgendy bets [$270].

Jerico calls [$270].

** Dealing River ** [ :6d: ]

Jerico checks.

Burgendy bets [$650].

Jerico calls [$650].

Burgendy shows [ :Jd:, :Ac: ] two pairs, aces and jacks.

Burgendy wins $2405 from the main pot with two pairs, aces and jacks.

Game#526472463 starts.

#Game No : 526472463

 

 

***** Hand History for Game 526488647 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Dec 5, 13:47:29 ET 2007

Table Eva 10 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Nockas ( $1925 )

Seat 2: sluggo_man ( $385 )

Seat 3: maggan53 ( $736.93 )

Seat 4: Burgendy ( $2198.79 )

Seat 5: nj1 ( $1131.22 )

Nockas posts small blind [$5].

sluggo_man posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ac::Ah: ]

maggan53 raises [$20].

Burgendy raises [$100].

nj1 folds.

Nockas calls [$95].

sluggo_man folds.

maggan53 calls [$80].

** Dealing Flop ** [ :9s:, :6h:, :Kh: ]

Nockas checks.

maggan53 checks.

Burgendy bets [$200].

Nockas folds.

maggan53 calls [$200].

** Dealing Turn ** [ :4h: ]

maggan53 bets [$90].

Burgendy raises [$620].

maggan53 folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $1405

Game#526489238 starts.

#Game No : 526489238

 

***** Hand History for Game 526478700 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Dec 5, 13:33:33 ET 2007

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Purrre ( $931.88 )

Seat 2: Gust112 ( $1363.47 )

Seat 3: Jerico ( $2018.14 )

Seat 4: Burgendy ( $3112.76 )

Seat 5: dozo ( $2087.68 )

Gust112 posts small blind [$5].

Jerico posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ks::Js: ]

Burgendy raises [$40].

dozo calls [$40].

Purrre folds.

Gust112 folds.

Jerico folds.

** Dealing Flop ** [ :9s:, :8c:, :5s: ]

Burgendy bets [$60].

dozo calls [$60].

** Dealing Turn ** [ :6s: ]

Burgendy checks.

dozo bets [$130].

Burgendy raises [$380].

dozo folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $713.13

Game#526479530 starts.

#Game No : 526479530

 

***** Hand History for Game 526487780 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Dec 5, 13:46:13 ET 2007

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: danohl ( $316.68 )

Seat 2: Gust112 ( $1603.36 )

Seat 3: Jerico ( $2092.14 )

Seat 4: Burgendy ( $3343.77 )

Seat 5: dozo ( $1531.57 )

Gust112 posts small blind [$5].

Jerico posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :8d::8h: ]

Burgendy raises [$40].

dozo folds.

danohl folds.

Gust112 calls [$35].

Jerico folds.

** Dealing Flop ** [ :5s:, :2h:, :8c: ]

Gust112 checks.

Burgendy bets [$50].

Gust112 calls [$50].

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

Gust112 checks.

Burgendy checks.

** Dealing River ** [ :4h: ]

Gust112 bets [$110].

Burgendy raises [$490].

Gust112 folds.

Burgendy does not show cards.

Burgendy wins $779.76

Game#526488680 starts.

#Game No : 526488680

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad jag ska spela som en &¤%¤ syn-idiot mot dig då, du kan aldrig gissa vad jag hade där i AJ-handen iaf :P Kan ju säga så mkt att jag tänkte att du reppade en väldgt smal HD på river (AA/AJ/JJ) så jag gjorde en väääldigt lös syn. Tänkte helt klart för lite på att chansen att du skulle 3-barrel bluffa mig är ungefär försumbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betydligt värre än så, JT. *snyft* På den positva sidan plussade jag ändå 3500 på sessionen pga lite andra sopor.

 

Hehe, ja de var ju lite väl optimistiskt kanske :-P Känns som att man med lite bra timing och bra spel kan göra sjukt bra pengar på 5/10.. Om du uppskattar hur mkt du drar in på en "bra" respektive "medelbra" månad, hur mkt handlar det om ca?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte gjort så mkt av skolarbetet som jag hoppats på och det börjar bli ont om tid nu. Det ska in på fredag och jag har lite mindre än halva arbetet kvar. Som tur är har jag lång sovmorgon imorgon (esteterna har julshow på morgonen) så jag kommer kunna sitta uppe ganska så länge ikväll och skriva klart.

 

Kom precis in från min 5km löpning nu. Kändes ganska bra idag, höll ett godkänt tempo mtp min form. Var dessutom ganska sliten sen i morse då vi hade ganska intensiv idrottslektion. Kommer fortsätta springa så många dagar jag orkar, förhoppningsvis varje dag. Imorgon ska jag försöka orka ett varv mer än vanligt också vilket ger ca 7.5km. Mycket tveksamt om jag kommer att orka men jag tror och hoppas att jag ska göra ett försök iaf.

 

Nu blir det middag och sedan plugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så djävla imponerad av din disciplin angående skolarbetet. Hoppas verkligen mina barnbarn kommar att uppvisa det nån gång i framtiden.

 

Hehe tack så mycket Ängeln det är roligt att höra :-). Som jag skrev tidigare så är det så lite tid kvar med plugg och läxor nu att det känns ganska meningslöst att slappa till på mållinjen. Utbildning har man alltid med sig i bagaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska snart iväg till skolan. Går inte så länge idag vilket är skönt. Gjorde ganska så mycket på mitt skolarbete igår så behöver bara avsluta det idag, förhoppningsvis går det ganska fort och jag får tid att titta på mitt kära dexter och förhoppningsvis också lira lite poker ikväll :-)

 

Har iaf spelat lite nu på morgonen och rullen fortsätter att växa i nästan skrämmande takt. Början på december har varit helt otrolig med tanke på hur lite jag har spelat. Idag lirade jag iaf ett 5/10 bord (105 händer) och två stycken 2.5/5 omaha. Plussade 1493kr på texas och 1007kr på omaha så dagsresultatet är precis 2500 kr upp än så länge. Enligt svenska spels spelgränser så är jag drygt 10k upp på 10 timmar och 30 min än så länge i december, den timmlönen säger man inte nej till ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska snart iväg till skolan. Går inte så länge idag vilket är skönt. Gjorde ganska så mycket på mitt skolarbete igår så behöver bara avsluta det idag, förhoppningsvis går det ganska fort och jag får tid att titta på mitt kära dexter och förhoppningsvis också lira lite poker ikväll :-)

 

Har iaf spelat lite nu på morgonen och rullen fortsätter att växa i nästan skrämmande takt. Början på december har varit helt otrolig med tanke på hur lite jag har spelat. Idag lirade jag iaf ett 5/10 bord (105 händer) och två stycken 2.5/5 omaha. Plussade 1493kr på texas och 1007kr på omaha så dagsresultatet är precis 2500 kr upp än så länge. Enligt svenska spels spelgränser så är jag drygt 10k upp på 10 timmar och 30 min än så länge i december, den timmlönen säger man inte nej till ;-)

 

Du får bra karma när du gör dina läxor som du ska och det leder till pokervinster :-D Såna som du inspirerar, lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får bra karma när du gör dina läxor som du ska och det leder till pokervinster :-D Såna som du inspirerar, lycka till i framtiden!

 

Hehe om så är fallet kommer det att gå käpprätt när jag gått ut plugget ;-)

 

När jag väl kom till skolan i morse vid 12 tiden så visade det sig att läraren jag skulle ha var sjuk.. Det ledde till en ca 2h och 30 min håltimme var ett faktum. Jag och polarna letade runt som ett gäng idioter efter en ledig datasal. Tillslut hittade vi rätt och håltimmen innebar ytterligare 1248kr till rullen efter lite spel på 2.5/5 omaha. Jag spelar väldigt sällan i pluggen men en dag som denna så kändes det bra och som vanligt i skolan så blir det bara omaha. Dagen slutar (förmodligen) på 3748 kr upp och rullen är för första gången över 60k närmare bestämt på 61096 kr. Det trodde jag inte i början av oktober!

 

Nu ska jag käka lite och sen ska jag en gång för alla bli klar med min skoluppgift!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är bäst att ligga lite i mitten av det du och jag skriver! Vet att innan jag började på SvS så kunde jag sätta mig ner när jag var trött, dåligt humör, halvtiltad mm bara för att jag ville få ihop mer händer, slutade sällan bra!

 

Det där känner man ju igen, aldrig spela på dåligt humör.

 

Tiltkontrollen är bra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig - JA!, Överskattad - Njae

 

Tänker som så att det är bara en termin kvar på helvetet, då kan man lika gärna göra vad man blir tillsagd. :-)

 

Fan, de flesta brukar tänka tvärt om. Speciellt de som redan tyckt de varit olidligt i 2.5 år. Lite jobbigt om man skiter i det innan slutbetygen bara ;) Sista 3-4 veckorna är glid när betygen är satta dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...