Hume Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Du kanske ska fundera på vad exakt det är som skiljer dig från standard löspassiv fisk i den här handen? Check/syn på flop när du inte ens kan känna dig nöjd över att träffa en av dina två outs känns sjukt kallt. Citera
GG Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 ni har fel. detta är en fold. Du har fel, det är jättesyn och synen ska vara så äckligt snabb att vi sitter och smattrar på synknappen när han pushar. Citera
-PK- Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Du har fel, det är jättesyn och synen ska vara så äckligt snabb att vi sitter och smattrar på synknappen när han pushar. . Citera
Staahla Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Och jag som trodde att HA-delen på pf var död. Citera
Steel Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Som spelat synar jag river, men jag gillar verkligen inte din linje i den här handen. Preflop känns syn jävligt kallt, om inte killen är tokfisk som ofta betalar av hela stacken med floppad mp eller tpwk. 3beta hellre mot standardmotståndaren. Som spelat så checkfoldar jag jag oftast floppen, kan tänka mig att betfolda ibland om han är en sån som aldrig skulle raisa eller floata ett sånt bet tom. Som spelat så donkar eller checkraisar jag turn. Citera
Emil Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Preflop känns syn jävligt kallt, om inte killen är tokfisk som ofta betalar av hela stacken med floppad mp eller tpwk. 3beta hellre mot standardmotståndaren. lol? Citera
skalle88 Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Du lyckas slakta den här handen ganska brutalt. Hade jag varit riktigt dryg hade jag ifrågasatt hur du kan spela på NL1000 men jag frågar istället varför du synar floppen OOP och inte donkar turn? Citera
Sideshow Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Som spelade måste det väl ändå vara bäst att ställa turn? Citera
Steel Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 lol? Vad är det du inte förstår? Behöver det verkligen förklaras mer utförligt varför detta inte är ett bra läge att setmina? Citera
Nicke3 Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 när jag läser folks inlägg i denna tråden så inser jag varför jag plussar på poker.... HAHA! Citera
minucci Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Du lyckas slakta den här handen ganska brutalt. Hade jag varit riktigt dryg hade jag ifrågasatt hur du kan spela på NL1000 men jag frågar istället varför du synar floppen OOP och inte donkar turn? Inte läge att vara dryg när man lirar NL20-NL50 och ska kommentera en NL1000 HH. Citera
ulaf Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Tycker inte du slaktar den så grovt, alla har vi väl synat på den floppen ett par gånger. Är det okej om man tar ett sidospår? Folk säger ofta: "synar du turn måste du ju syna river!", men kan detta resonemang alltid stämma, man kommer alltid ha mer information på en senare gata, och med mer information krävs ett nytt beslut? Detta gäller inte just den här handen utan i allmänhet. Citera
ebisumaru Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Folk säger ofta: "synar du turn måste du ju syna river!", men kan detta resonemang alltid stämma, man kommer alltid ha mer information på en senare gata, och med mer information krävs ett nytt beslut? Detta gäller inte just den här handen utan i allmänhet. Detta stämmer absolut inte alltid. Folks ranges ändras beroende på vad de gör från gata till gata. Citera
Ariados Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 fold/3bet pre fold flop donk turn river är close men lutar åt fold imo, tror inte fi bluffar spec ofta här och ser inte många händer du slår som han värdebettar så hårt Citera
Dead-Inside Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 fold prefold flop donk turn river är close men lutar åt fold imo, tror inte fi bluffar spec ofta här och ser inte många händer du slår som han värdebettar så hårt Vad värdebettar han här då? Eller, mer exakt, vad tror han att vi har som vi ska syna med? Citera
Tiggr Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 känns som bra läge för slowroll Citera
Okok Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Syn, förutsatt att det är ett normalt $5/10 game. Kommer man till river på detta sättet så ska man inte folda den nånsin. Citera
honest99 Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Vad värdebettar han här då? Eller, mer exakt, vad tror han att vi har som vi ska syna med? Han har väl nöt flushen och överlåter med glädje till fienden att finna en mer eller mindre vansinnig anledning att syna. (Har man inte planerat forsättning när en av TVå outs sitter, har man inte planerat alls..) Citera
honest99 Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Tycker inte du slaktar den så grovt, alla har vi väl synat på den floppen ett par gånger. Är det okej om man tar ett sidospår? Folk säger ofta: "synar du turn måste du ju syna river!", men kan detta resonemang alltid stämma, man kommer alltid ha mer information på en senare gata, och med mer information krävs ett nytt beslut? Detta gäller inte just den här handen utan i allmänhet. Att syna med två outs, där ena sätter flushen kan väl inte vara EV+. Alternativt vore en jätteraise på floppen. Med lite tur viker flush dragen och du kan följa upp bluffen med en till klöver på turn. Då kanske du tom har outs mot ett högre set. kanske? Citera
skalle88 Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Inte läge att vara dryg när man lirar NL20-NL50 och ska kommentera en NL1000 HH. Jag behöver inte spela högre för att kunna se att handen är dåligt spelad, det vet både du och jag...Frågan är varför du utsätter ditt tangentbord för onödigt slitage när du inte tillför nåt eller vill nåt. Jag ser ingen anledning att visa en grovt felspelad hand mer respekt bara för att det är NL1000 om det är det du är ute efter roller Dock känns det som syn på ett aggressivt bord. Citera
GG Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Jag behöver inte spela högre för att kunna se att handen är dåligt spelad, det vet både du och jag...Frågan är varför du utsätter ditt tangentbord för onödigt slitage när du inte tillför nåt eller vill nåt. Jag ser ingen anledning att visa en grovt felspelad hand mer respekt bara för att det är NL1000 om det är det du är ute efter roller Dock känns det som syn på ett aggressivt bord. Saken är den att om han synar river så är handen inte det minsta dåligt spelad. Citera
skalle88 Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Saken är den att om han synar river så är handen inte det minsta dåligt spelad. Floppen? Citera
niotio Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 resultat? flush eller högre-set? Citera
Recommended Posts