Gå till innehåll

NL1000 - Riverställ


Recommended Posts

Flush, KJs.

 

Tack för all input, jag håller med om att floppen kanske är blekt spelad men så blir det ibland... Turn väljer jag bara att hålla samma linje, kan vara fel också men känns inte som nåt tokfel. River blev syn med tanke på linjen jag tagit som många här sagt, så det känns bra att det blev hyfsat rätt i alla fall... =)

 

Och nej, jag spelar inte handen bra. En av anledningarna till att jag lägger upp den. Tack återigen för åsikterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Floppen?

 

När vi synar flopp spelar vi givetvis inte för stack. Självklart väljer vi en annan linje om inte turn ger just :5c: . Faller :6c: donkar vi för att reppa färgen, men det är inte lika givet när vi settar.

 

Förstår inte riktigt alla som tycker vi ska representera en färg här? Vi har ett set och tycker det är läge att reppa den enda hand (i princip) som slår oss? När turn ger ett sånt extremt casecard som i det här fallet blir c/c resten av handen ganska givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synar han river så är alla gator förutom turn felspelade.

 

varför? utveckla

 

någon annan som tycker nåt? nån som spelar 5-10+ alltså.

 

jag personligen gillar hellre att leda in lr check folda. men har inte med saken att göra då min spelstil är rättså annorlunda gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi synar flopp spelar vi givetvis inte för stack. Självklart väljer vi en annan linje om inte turn ger just :5c: . Faller :6c: donkar vi för att reppa färgen, men det är inte lika givet när vi settar.

 

Förstår inte riktigt alla som tycker vi ska representera en färg här? Vi har ett set och tycker det är läge att reppa den enda hand (i princip) som slår oss? När turn ger ett sånt extremt casecard som i det här fallet blir c/c resten av handen ganska givet.

 

Att floata OOP här är ju det absolut sämsta läget vi kan lite typ. Ska vi floata för att kunna reppa flushen 20% av gångerna och enstaka ggr klonka en femma. Läg därmed till de gånger Fi sitter med två klöver.

 

Hade inte denna HH'n varit Nl1000 hade nån skrivit vad som var fel och hur den bör spelas/bör spelas som spelad och sen inget. Nobrainer hela vägen ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag orkar inte argumentera varför jag har rätt men visst är river ett svårt beslut och jag förstår att duktiga men inte jätteduktiga spelare kan tycka att det är en lätt syn samt att handen/rivern är ok/bra spelad. jag kan dock säga som så att det finns ett par faktorer ni missat. jag har inget behov av att hävda att jag har rätt i min analys av denna handen så ni får gärna dra slutsatsen att jag suger på poker och därmed inte fundera över varför jag har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol på donkmaffian i tråden. varför kommentera hh:s när man inte har en enda aning om vad man pratar om eller ett enda hållbart argument för det? förvånar mig iofs inte att det är knarkligan som står för den största infantiliteten här.

 

ok två saker

 

1. som spelat är river INTE ett svårt beslut, det är en instasyn (iofs är detta en total icke-fråga iom att handen är felspelad från början).

2. flopp suger stenhårt, basta. ska vi floata veka fi:s så gör vi det med händer som har överkort, gutshot eller oesd, nötbackdoorflushdrag etc, inte med ett muppigt litet pp som i princip har en säker out och i det närmaste aldrig utvecklas till nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag orkar inte argumentera varför jag har rätt men visst är river ett svårt beslut och jag förstår att duktiga men inte jätteduktiga spelare kan tycka att det är en lätt syn samt att handen/rivern är ok/bra spelad. jag kan dock säga som så att det finns ett par faktorer ni missat. jag har inget behov av att hävda att jag har rätt i min analys av denna handen så ni får gärna dra slutsatsen att jag suger på poker och därmed inte fundera över varför jag har rätt.

 

okej. skönt. då suger du alltså. stjärnstopp, stjärnfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol på donkmaffian i tråden. varför kommentera hh:s när man inte har en enda aning om vad man pratar om eller ett enda hållbart argument för det? förvånar mig iofs inte att det är knarkligan som står för den största infantiliteten här.

 

ok två saker

 

1. som spelat är river INTE ett svårt beslut, det är en instasyn (iofs är detta en total icke-fråga iom att handen är felspelad från början).

2. flopp suger stenhårt, basta. ska vi floata veka fi:s så gör vi det med händer som har överkort, gutshot eller oesd, nötbackdoorflushdrag etc, inte med ett muppigt litet pp som i princip har en säker out och i det närmaste aldrig utvecklas till nöten.

 

 

Tur att du har nån aning om vad du pratar om när du säger knarkligan. ungefär som att jag skulle kalla dig och spelgalen för fettoligan för att jag tror att ni är feta. Iofs inte riktigt samma grej eftersom jag vet vad ett fetto är och du inte har någon som helst kunskap om droger.

 

1. Tack

2. Vi floatar inte, vi har bäst hand och mot vissa veka fiender kommer vi utan störra problem ta oss till showdown med bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol på donkmaffian i tråden. varför kommentera hh:s när man inte har en enda aning om vad man pratar om eller ett enda hållbart argument för det? förvånar mig iofs inte att det är knarkligan som står för den största infantiliteten här.

 

ok två saker

 

1. som spelat är river INTE ett svårt beslut, det är en instasyn (iofs är detta en total icke-fråga iom att handen är felspelad från början).

2. flopp suger stenhårt, basta. ska vi floata veka fi:s så gör vi det med händer som har överkort, gutshot eller oesd, nötbackdoorflushdrag etc, inte med ett muppigt litet pp som i princip har en säker out och i det närmaste aldrig utvecklas till nöten.

 

jaha, du tror vi floatar. okej. visste du var dålig.

 

haha knarkligan... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag orkar inte argumentera varför jag har rätt men visst är river ett svårt beslut och jag förstår att duktiga men inte jätteduktiga spelare kan tycka att det är en lätt syn samt att handen/rivern är ok/bra spelad. jag kan dock säga som så att det finns ett par faktorer ni missat. jag har inget behov av att hävda att jag har rätt i min analys av denna handen så ni får gärna dra slutsatsen att jag suger på poker och därmed inte fundera över varför jag har rätt.

 

 

 

Jag vet att du inte tänker argumentera för vad du tycker eftersom du inte är tillräckligt duktig att motivera varför river skulle vara en fold. Du borde inse att du har fel istället och sluta försöka få det att se ut som att du skulle ha rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...