Gå till innehåll

NL1000 - Riverställ


Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som spelat synar jag river, men jag gillar verkligen inte din linje i den här handen.

 

Preflop känns syn jävligt kallt, om inte killen är tokfisk som ofta betalar av hela stacken med floppad mp eller tpwk. 3beta hellre mot standardmotståndaren.

 

Som spelat så checkfoldar jag jag oftast floppen, kan tänka mig att betfolda ibland om han är en sån som aldrig skulle raisa eller floata ett sånt bet tom.

 

Som spelat så donkar eller checkraisar jag turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du slaktar den så grovt, alla har vi väl synat på den floppen ett par gånger.

 

Är det okej om man tar ett sidospår?

 

Folk säger ofta: "synar du turn måste du ju syna river!", men kan detta resonemang alltid stämma, man kommer alltid ha mer information på en senare gata, och med mer information krävs ett nytt beslut?

 

Detta gäller inte just den här handen utan i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Folk säger ofta: "synar du turn måste du ju syna river!", men kan detta resonemang alltid stämma, man kommer alltid ha mer information på en senare gata, och med mer information krävs ett nytt beslut?

 

Detta gäller inte just den här handen utan i allmänhet.

 

Detta stämmer absolut inte alltid. Folks ranges ändras beroende på vad de gör från gata till gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad värdebettar han här då?

 

Eller, mer exakt, vad tror han att vi har som vi ska syna med?

 

Han har väl nöt flushen och överlåter med glädje till fienden att finna en mer eller mindre vansinnig anledning att syna. :mrgreen:

 

(Har man inte planerat forsättning när en av TVå outs sitter, har man inte planerat alls..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du slaktar den så grovt, alla har vi väl synat på den floppen ett par gånger.

 

Är det okej om man tar ett sidospår?

 

Folk säger ofta: "synar du turn måste du ju syna river!", men kan detta resonemang alltid stämma, man kommer alltid ha mer information på en senare gata, och med mer information krävs ett nytt beslut?

 

Detta gäller inte just den här handen utan i allmänhet.

 

Att syna med två outs, där ena sätter flushen kan väl inte vara EV+.

Alternativt vore en jätteraise på floppen. Med lite tur viker flush dragen och du kan följa upp bluffen med en till klöver på turn. Då kanske du tom har outs mot ett högre set.

 

kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte läge att vara dryg när man lirar NL20-NL50 och ska kommentera en NL1000 HH.

 

Jag behöver inte spela högre för att kunna se att handen är dåligt spelad, det vet både du och jag...Frågan är varför du utsätter ditt tangentbord för onödigt slitage när du inte tillför nåt eller vill nåt. Jag ser ingen anledning att visa en grovt felspelad hand mer respekt bara för att det är NL1000 om det är det du är ute efter roller

 

 

Dock känns det som syn på ett aggressivt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver inte spela högre för att kunna se att handen är dåligt spelad, det vet både du och jag...Frågan är varför du utsätter ditt tangentbord för onödigt slitage när du inte tillför nåt eller vill nåt. Jag ser ingen anledning att visa en grovt felspelad hand mer respekt bara för att det är NL1000 om det är det du är ute efter roller

 

 

Dock känns det som syn på ett aggressivt bord.

 

Saken är den att om han synar river så är handen inte det minsta dåligt spelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...