Gå till innehåll

NL1000 - Riverställ


Recommended Posts

Att floata OOP här är ju det absolut sämsta läget vi kan lite typ. Ska vi floata för att kunna reppa flushen 20% av gångerna och enstaka ggr klonka en femma. Läg därmed till de gånger Fi sitter med två klöver.

 

Hade inte denna HH'n varit Nl1000 hade nån skrivit vad som var fel och hur den bör spelas/bör spelas som spelad och sen inget. Nobrainer hela vägen ju

 

Som All in är inne på så finns det ingenting som säger att vi måste investera mer pengar i potten. Förstår verkligen inte varför det här är sämsta läget för float, för att vi har en hand som kan stå?

 

Säger inte att c/c på flop är jättebra, och inte heller standard. Men det går att motivera spelet på många sätt.

 

Ditt andra stycke får jag ge dig en poäng på. Helt bisarrt att vi sitter och tar hänsyn till vilken nivå handen vi analyserar utspelar sig på. Poker är ju alltid poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tur att du har nån aning om vad du pratar om när du säger knarkligan. ungefär som att jag skulle kalla dig och spelgalen för fettoligan för att jag tror att ni är feta.

 

1. Tack

2. Vi floatar inte, vi har bäst hand och mot vissa veka fiender kommer vi utan störra problem ta oss till showdown med bäst hand.

jaha så genom vilka magiska egenskaper har du fått reda på att vi har bäst hand? ställ gärna upp en vettig hd som vi slår samt hänvisa till var i op det står att fi i fråga är vek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som All in är inne på så finns det ingenting som säger att vi måste investera mer pengar i potten. Förstår verkligen inte varför det här är sämsta läget för float, för att vi har en hand som kan stå?

 

Säger inte att c/c på flop är jättebra, och inte heller standard. Men det går att motivera spelet på många sätt.

 

Ditt andra stycke får jag ge dig en poäng på. Helt bisarrt att vi sitter och tar hänsyn till vilken nivå handen vi analyserar utspelar sig på. Poker är ju alltid poker.

 

Vi har en väldigt svag och sårbar hand som mkt sällan förbättras OOP mot en spelare vi inte vet nåt om. Bettar Fi turn vilket han kan med en hemskt massa händer så måste vi slänga. Vad gör vi om Fi checkar turn bakom, vi behöver ju ändå inte ha bästa handen och nästa alla kort är skrämselkort så även om vi leder på floppen så kan Fi ta två frikort. Då tycker jag att poker är poker oavsett nivå.

 

Men jag ska ge dig en chans att övertyga mig att detta spelet inte är det sämsta man kan hitta på - vi c/c floppen - hur fortlöper handen på det ultimata sättet?

 

Allvarligt talat behöver man inte vara nåt slags pokergeni för att förstå att man aldrig c/c här, oavsett vad istort sett. Vill du gärna spela dina femmor så slår man om eller leder vilket också är kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inte så sugen. ogillar poker just nu och åker till thailand och knarkar imorn.. och isf hu for rolls såklart.. min rulle är £3M. kanske kan köra i december om jag har nå deg kvar då..

 

hu for rolls är jag inte särskilt sugen på. poker är ett sätt att tjäna pengar på för mig och jag vill inte riskera hela min rulle i en match trots att jag tror att jag har edge.

 

fin rulle du!

 

vet du hur jag får min kuk att bli 20 cm lång?

jag viker den dubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hu for rolls är jag inte särskilt sugen på. poker är ett sätt att tjäna pengar på för mig och jag vill inte riskera hela min rulle i en match trots att jag tror att jag har edge.

 

fin rulle du!

 

vet du hur jag får min kuk att bli 20 cm lång?

jag viker den dubbel.

 

Haha oj du är inte bara kass på poker, du har liten kuk också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att syna flop är bra mot nån egentligen och tycker att det är särskilt jämt, även mot veka spelare. För att komma till showdown måste vi se två kort till vilket inte är så roligt. Även veka spelare kommer att bluffa bort oss ibland och vi kan aldrig syna fler bet om vi inte träffat en 5a.

 

Tycker att det är hyfsat intressanta beslut på alla gator utom just floppen. Förmodar att du vill slå om pre spelgalen? Jag tror att jag mixar syn och reraise ungefär 50/50 pre här mot de flesta spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha så genom vilka magiska egenskaper har du fått reda på att vi har bäst hand? ställ gärna upp en vettig hd som vi slår samt hänvisa till var i op det står att fi i fråga är vek.

 

han slår först in på knapp och vi synar och vi har ett par. han cb:ar any two väldigt ofta här.

 

har inte sagt att denna fi är vek. helt utan read så funkar ju check fold väldigt bra.. personligen gillar jag det mest. men mot random fi så tar vi oss till showdown väldigt ofta med bäst hand här utan att investera mer. så cc funkar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du citera det han skriver och skriva det där? I det scenariot som han beskriver ovan till exempel. Sluta nu.

 

Kan bara hänvisa till jello's inlägg över

Det står inget om att Fi är vek men skitsamma egentligen det finns helt enkelt för många händer Fi kan betta turn med och även om han väljer att ta nåt frikort så är det också ganska illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hu for rolls är jag inte särskilt sugen på. poker är ett sätt att tjäna pengar på för mig och jag vill inte riskera hela min rulle i en match trots att jag tror att jag har edge.

 

fin rulle du!

 

vet du hur jag får min kuk att bli 20 cm lång?

jag viker den dubbel.

 

så om poker är ett sätt att tjäna pengar för dig, varför vill du spela mot mig på höga stakes utan att veta just nånting om mig? för att mäta kuk? kan säga att otjackad så är min kuk helt enorm.

 

tack för berömmet angående rullen. antar den är större än din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha så genom vilka magiska egenskaper har du fått reda på att vi har bäst hand? ställ gärna upp en vettig hd som vi slår samt hänvisa till var i op det står att fi i fråga är vek.

 

finns väl sjukt mkt händer fi slår upp förts in på knappen å standard cb-bettar som vi slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han slår först in på knapp och vi synar och vi har ett par. han cb:ar any two väldigt ofta här.

 

har inte sagt att denna fi är vek. helt utan read så funkar ju check fold väldigt bra.. personligen gillar jag det mest. men mot random fi så tar vi oss till showdown väldigt ofta med bäst hand här utan att investera mer. så cc funkar också.

 

Det kommer givetvis att hända ibland, men jag tror inte att det kommer att hända i närheten så ofta som vi behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer givetvis att hända ibland, men jag tror inte att det kommer att hända i närheten så ofta som vi behöver.

 

kanske inte.. alltså grejen är som jag sagt tidigare att checkfold flop känns ju bäst i denna hand.. men cc är inte jättefel. det jag/vi försöker få fram.

det går ju att göra exakt allt på flop. å de är ju inte där handne är intressant.

anta de är övriga gator skumdum vill ha respons på. men att bara säga rakt ut att cc flop är jättefel är fel.

 

brb ska raka mig å droppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns väl sjukt mkt händer fi slår upp förts in på knappen å standard cb-bettar som vi slår?

ja, och din poäng är?

 

det här är så oerhört grundläggande, att vi kanske har bäst hand en stor del av tiden här är totalt irrelevant. flopp är inte river. brädan träffar fi:s range rätt bra, det är mkt sannolikt att han har ett drag av något slag ifall han inte har en färdig hand redan. i princip halva leken är förödande för vår hand. vi har ingen read. och det finns massor av andra bättre händer att ta syn med ifall fi:s hd är svag, som förmodat. om jag påstår att AK är en bättre hand för oss på den här brädan än vad 55 är, förstår du då varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hu for rolls är jag inte särskilt sugen på. poker är ett sätt att tjäna pengar på för mig och jag vill inte riskera hela min rulle i en match trots att jag tror att jag har edge.

 

fin rulle du!

 

vet du hur jag får min kuk att bli 20 cm lång?

jag viker den dubbel.

 

Vadå, skelögd och ögonmåttade?

 

Jag spelar inte ens poker och ändå är JAG sugen på att möta dig HU. Inte för att mäta penis utan bara för att jag föraktar dig.

 

Jag håller inte heller med om att synen med 55 där är optimal, men den ligger iaf inte på kattskitshyllan tillsammans med dina och jellos åsikter.

 

 

Förresten, jag ber i förväg om ursäkt för vad vissa läsare av denna tråd kan finna kränkande och elakt. Tak Tak, OK? Mmmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en väldigt svag och sårbar hand som mkt sällan förbättras OOP mot en spelare vi inte vet nåt om. Bettar Fi turn vilket han kan med en hemskt massa händer så måste vi slänga. Vad gör vi om Fi checkar turn bakom, vi behöver ju ändå inte ha bästa handen och nästa alla kort är skrämselkort så även om vi leder på floppen så kan Fi ta två frikort. Då tycker jag att poker är poker oavsett nivå.

 

Men jag ska ge dig en chans att övertyga mig att detta spelet inte är det sämsta man kan hitta på - vi c/c floppen - hur fortlöper handen på det ultimata sättet?

 

Allvarligt talat behöver man inte vara nåt slags pokergeni för att förstå att man aldrig c/c här, oavsett vad istort sett. Vill du gärna spela dina femmor så slår man om eller leder vilket också är kallt.

 

Att vi spelar mot en okänd FI är väl snarare ett argument för att försöka ta handen till en billig SD med en marginell hand. Eftersom du lägger vikt vid den aspekten antar jag att du kan trolla ganska mycket mot en spelare om du har skön read, då borde väl det här vara ett perfekt läge att betala lite för det?

 

Hur vi spelar vidare handen beror givetvis helt på vilka kort som kommer och hur FI beter sig. För att syna flop behöver vi inte ha bestämt exakt hur vi ska göra på turn samt river.

 

Som sagt, c/c är inte standard. Men det går att hitta skäl till att spela handen så.

Kan lägga till som en personlig reflektion att standardspelaren på nl1K är väldigt vek med twobarrel. Skulle jag själv valt c/c på flop utan read på FI skulle jag nästan alltid c/f turn och c/c river. Nästan alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi spelar mot en okänd FI är väl snarare ett argument för att försöka ta handen till en billig SD med en marginell hand. Eftersom du lägger vikt vid den aspekten antar jag att du kan trolla ganska mycket mot en spelare om du har skön read, då borde väl det här vara ett perfekt läge att betala lite för det?

 

Hur vi spelar vidare handen beror givetvis helt på vilka kort som kommer och hur FI beter sig. För att syna flop behöver vi inte ha bestämt exakt hur vi ska göra på turn samt river.

 

Som sagt, c/c är inte standard. Men det går att hitta skäl till att spela handen så.

Kan lägga till som en personlig reflektion att standardspelaren på nl1K är väldigt vek med twobarrel. Skulle jag själv valt c/c på flop utan read på FI skulle jag nästan alltid c/f turn och c/c river. Nästan alltid.

 

Ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, skelögd och ögonmåttade?

 

Jag spelar inte ens poker och ändå är JAG sugen på att möta dig HU. Inte för att mäta penis utan bara för att jag föraktar dig.

 

Jag håller inte heller med om att synen med 55 där är optimal, men den ligger iaf inte på kattskitshyllan tillsammans med dina och jellos åsikter.

 

 

Förresten, jag ber i förväg om ursäkt för vad vissa läsare av denna tråd kan finna kränkande och elakt. Tak Tak, OK? Mmmm.

siste björnbusen på plats lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi spelar mot en okänd FI är väl snarare ett argument för att försöka ta handen till en billig SD med en marginell hand. Eftersom du lägger vikt vid den aspekten antar jag att du kan trolla ganska mycket mot en spelare om du har skön read, då borde väl det här vara ett perfekt läge att betala lite för det?

 

Hur vi spelar vidare handen beror givetvis helt på vilka kort som kommer och hur FI beter sig. För att syna flop behöver vi inte ha bestämt exakt hur vi ska göra på turn samt river.

 

Som sagt, c/c är inte standard. Men det går att hitta skäl till att spela handen så.

Kan lägga till som en personlig reflektion att standardspelaren på nl1K är väldigt vek med twobarrel. Skulle jag själv valt c/c på flop utan read på FI skulle jag nästan alltid c/f turn och c/c river. Nästan alltid.

 

Jag hänger inte riktigt med vad du menar att jag kan tänka mig trolla mkt mot spelare där jag har goda reads och betala för det? Det stämmer att jag spelar lösare och vildare mot spelare jag har reads på om readen gör det lämpligt att spela på det sättet. Menar du att jag kan köpa mig iframtida info om Fi genom att c/c flopp här?

 

Dock håller jag inte alls med om att spelet blir bättre utan reads.

 

Jag har inget nytt att sägatuöver att jag har poängterat att Fi kan skjuta turn med en uppsjö av händer och även om han inte gör det så ligger vi inte bra till eftersom i stort sett hela leken kan betyda att vi är slagna och ur min synvinkel kan vi inte syna rivern oavsett.

 

Det är inte sista handen du kommer spela i ditt liv så folda bara och leta upp en EV+situation istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte riktigt med vad du menar att jag kan tänka mig trolla mkt mot spelare där jag har goda reads och betala för det? Det stämmer att jag spelar lösare och vildare mot spelare jag har reads på om readen gör det lämpligt att spela på det sättet. Menar du att jag kan köpa mig iframtida info om Fi genom att c/c flopp här?

 

Dock håller jag inte alls med om att spelet blir bättre utan reads.

 

Jag har inget nytt att sägatuöver att jag har poängterat att Fi kan skjuta turn med en uppsjö av händer och även om han inte gör det så ligger vi inte bra till eftersom i stort sett hela leken kan betyda att vi är slagna och ur min synvinkel kan vi inte syna rivern oavsett.

 

Det är inte sista handen du kommer spela i ditt liv så folda bara och leta upp en EV+situation istället.

 

Jag menar att om vi kan utnyttja reads hårt så är det här ett utmärkt tillfälle att försöka ta en billig SD. Svårt att utnyttja reads om vi aldrig skaffar några.

 

Det finns många händer som vi slår, och även händer som har oss slagen, som kommer avsluta handen på flop. Jag tror helt enkelt inte att vi behöver betala så mkt mer i den här potten jätteofta.

 

Alla spel blir ju givetvis bättre med reads, men det är inte riktigt en valmöjlighet här.

 

Är av en annan åsikt angående river, går turn check-check kan vi väldigt ofta syna riverbet.

 

Återigen, försöker inte argumentera för att c/c är ett underbart spel på flop, men det går att motivera. För det första finns det hyggliga chanser att vår hand är bra, för det andra finns extremt många drag på floppen, fylls något kan vi reppa. Standard c/f, men c/c har sina poänger.

 

Jaja, ska ner till CC nu. Tittar förmodligen in här senare och tillägger nåt om jag tycker det behövs. Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...