Gå till innehåll

Ultima Thule och pf.nu


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe jadu ängeln.. vem är det som sprider sitt hat? ;)

 

Jag antar att du tillhör den skaran som lyssnar på valhalla radio oxå? Antar att det oxå är en icke fördomsfull, icke främligsfientlig radiokanal? Ungefär lika som UT då.

 

Vem sprider hat?

 

Det är alla som inte respekterar andra människors värde oavsett hudfärg, tro eller andra skillnader.

Det alla som är villiga att ta till våld för att lösa meningsskiljaktigheter.

Det är alla som inte ödmjukt inser att vi alla bara finns till här för en kort millisekund i evighetens tid och att under den tiden måste vi vårda inte bara oss själva utan oxå alla våra medmänniskor och vår jord.

Det är alla som försöker sprida ett budskap som går ut på att vissa människor är mindre värda.

Det är alla som inte är villiga att sträcka ut en hjälpande hand när det behövs.

Det är alla som sprider rasfientlig propaganda.

Det är alla som stillasittande tiger när rasfientlig propaganda sprids.

Det är alla som försöker tysta ner förintelsen under Hitlers tid vid makten i Tyskland.

 

Vill du jag ska ge dig fler exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man ha bidragit med något eller vara bäst för att vara stolt över sitt ursprung? Är det fel att vara stolt över sitt ursprung? Är det fel att vara stolt över att vara den man är utan nån speciell anledning?

 

Man har ingen anledning att vara stolt för sitt ursprung, så det ter ju sig ganska enormt fånigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 av 3 Sverigedemokrater lever på bidrag.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article491941.ab

Från samma källa i fjol hade vi texten:

 

Den grupp som har störst arbetslöshet är dock invandrarna. Av dem som är i arbetsför ålder samt vill och kan arbeta är en knapp tredjedel, 29 procent, arbetslösa

 

http://www.aftonbladet.se/debatt/article385323.ab

 

Så... hur ser SDs motsvarande statistik ut för invandrare? Hur ser liknande statistik ut för exempelvis vänsterpartister?

Om SD får bidrag i form av sos, bostadsbidrag, föräldrabidrag, start up bidrag etc har jag iaf ingen aning om.

 

För mig är statistiken totalt ointressant att se om jag inte kan jämföra med andra grupper.

 

Vad visar då detta?

 

Ja folk börjar säkert gnälla om att statistiken på arbetslösheten är rasistisk att ta fram, men det är i mina ögon bara statistik som belyser det problemet vi har idag.

 

1. Sveriges invandrarpolitik fungerar inte som den är idag, vilket b.la SD belyser om även på ett ganska radikalt sätt. Frågan är dessvärre lite av Tabu att diskutera.

 

2. Svenska näringslivet diskriminerar invandrare, vilket är en konsekvens av segregeringen som pågår. Invandrarna måste lära sig svenska för att kunna jobba och genom en segregering där man "placerar" alla invandrare i "ghetton" så fungerar det inte. Det är ett problem med dagens invandrarpolitik.

 

Att bara blunda för själva grundproblemet, dvs att ta emot fler och fler och placera ut i stora "ghetton" tycker jag är fel. Att jag tycker det är fel är i mina ögon inte rasistiskt utan det är att blunda för ett problem där man inte ger människor chansen. De människor som placeras i ghettona har det väldigt svårt att komma ut i arbetslivet.

 

Jag tycker vi måste ta tag i det problemet innan vi fortsätter att blunda för det och även fortsätter att göra situationen värre än vad den redan är. Att folk kallar det synsättet rasistiskt är för mig en gåta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är alla som stillasittande tiger när rasfientlig propaganda sprids."

Så då kliver du in som en hjälte och skyddar oss användare från det du anser är rasfientlig propaganda och censurerar det. Varför censurera något öht? Helt åt helvete anser jag...

 

Suck.

 

Nä jag skyddar ingen från nått. Och vad censur är bra för det kan man undra :roll:. Borde inte få finnas. Nä, släpp allt fritt.

 

Sen kan man alltid ta lösryckta meningar ur skrifter och få de att låta som man vill. Bara bokstäverna runt omkring passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är alla som stillasittande tiger när rasfientlig propaganda sprids."

Så då kliver du in som en hjälte och skyddar oss användare från det du anser är rasfientlig propaganda och censurerar det. Varför censurera något öht? Helt åt helvete anser jag...

 

I mina ögon är han definitivt en hjälte.. Alla som vågar göra sin röst hörda mot förtrycket som kommer i alla former och skepnader förtjänar en hjältestatus.. I dagens samhälle så finns det tyvärr alldeles för få sådana..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk om forumet kunde ha flera inlägg som detta. Inlägget är skrivet av Max Cady i Ängeln17´s dagbok.

 

Jag har aldrig träffat min morfar eftersom han dog 5 år innan jag föddes. Har försökt övertala Ängeln att bli min morfar men han vägrar ju!

 

Ängeln, du är verkligen en förebild här på forumet, både pokermässigt och som människa!

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från samma källa i fjol hade vi texten:

 

Den grupp som har störst arbetslöshet är dock invandrarna. Av dem som är i arbetsför ålder samt vill och kan arbeta är en knapp tredjedel, 29 procent, arbetslösa

 

http://www.aftonbladet.se/debatt/article385323.ab

 

Så... hur ser SDs motsvarande statistik ut för invandrare? Hur ser liknande statistik ut för exempelvis vänsterpartister?

Om SD får bidrag i form av sos, bostadsbidrag, föräldrabidrag, start up bidrag etc har jag iaf ingen aning om.

 

För mig är statistiken totalt ointressant att se om jag inte kan jämföra med andra grupper.

 

Vad visar då detta?

 

Ja folk börjar säkert gnälla om att statistiken på arbetslösheten är rasistisk att ta fram, men det är i mina ögon bara statistik som belyser det problemet vi har idag.

 

1. Sveriges invandrarpolitik fungerar inte som den är idag, vilket b.la SD belyser om även på ett ganska radikalt sätt. Frågan är dessvärre lite av Tabu att diskutera.

 

2. Svenska näringslivet diskriminerar invandrare, vilket är en konsekvens av segregeringen som pågår. Invandrarna måste lära sig svenska för att kunna jobba och genom en segregering där man "placerar" alla invandrare i "ghetton" så fungerar det inte. Det är ett problem med dagens invandrarpolitik.

 

Att bara blunda för själva grundproblemet, dvs att ta emot fler och fler och placera ut i stora "ghetton" tycker jag är fel. Att jag tycker det är fel är i mina ögon inte rasistiskt utan det är att blunda för ett problem där man inte ger människor chansen. De människor som placeras i ghettona har det väldigt svårt att komma ut i arbetslivet.

 

Jag tycker vi måste ta tag i det problemet innan vi fortsätter att blunda för det och även fortsätter att göra situationen värre än vad den redan är. Att folk kallar det synsättet rasistiskt är för mig en gåta...

 

Problemet är väl att ni nyttiga idioter ser fel lösning på problemet och det har sin grund i er, tråkigt nog, vidriga människosyn. På något överjordiskt sätt har ni kommit fram till att de personer som föds i ett visst område har större rätt till det än någon annan. Jag äger ingenting i Gävle eller Norrköping, och känner ingen där heller, men har alltså mer rätt att befinna mig i de städerna än valfri kenyan. En härledning till varför det ska vara så här hade varit på sin plats, men tyvärr finns ju ingen, så det kanske är dags att skrota både de idéerna och själva systemet?

 

Det är välfärdssystemet det är fel på, inte invandringen. Grundproblemet är alltså inte att "vi tar emot fler och fler" (vilka "vi"? "tar emot"?), utan att detta belastar ett från början orättvist fördelningssystem extra mycket. Kollektivister drar då slutsatsen att "de" suger ut "oss" (och lite beroende på vilken form av kollektivist man är så består då dessa "de" och "oss" av antingen svenskar och blattar eller kapitalistsvin och högt ärade proletärer). Problemet är att invandrare i Sverige förutsätts vara en belastning. Inte konstigt att det blir så då heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sprider hat?

 

Det är alla som inte respekterar andra människors värde oavsett hudfärg, tro eller andra skillnader. AIKs supportrar i firman

 

 

Det alla som är villiga att ta till våld för att lösa meningsskiljaktigheter.

AIKs supportrar i firman

 

 

Det är alla som inte ödmjukt inser att vi alla bara finns till här för en kort millisekund i evighetens tid och att under den tiden måste vi vårda inte bara oss själva utan oxå alla våra medmänniskor och vår jord.

AIKs supportrar i firman

 

Det är alla som försöker sprida ett budskap som går ut på att vissa människor är mindre värda.

AIKs supportrar i firman

 

Det är alla som inte är villiga att sträcka ut en hjälpande hand när det behövs.

AIKs supportrar i firman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den person som på fullaste allvar säger att UT inte står för främlingsfientlighet måste tillhöra samma skara som säger att judeförföljelserna under Hitlers tid inte hände.

 

???

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwins_law

Att tolka texter hit och dit gör ingen skillnad. Man kan tolka skrifter så som det passar för tillfället. Det som avgör är deras handlingar och ställningstaganden.

Att spela på den typen av tillställningar som de gör går inte att bortförklara med att det var roligt. DET är ett ställningstagande.

 

exempel på dessa tillställningar

Att ge ut en skiva sponsrad av BBS är oxå ett ställningstagande för deras åsikter.

 

UT mottog enligt wiki pengar av BSS i mitten av 80-talet. Detta var samtidigt som Bruno Hansen var sångare. Efter att Bruno lämnat bandet 87 så lade man ner bandet för att sedan starta upp det igen, för att lägga denna tid bakom sig. IMO ett ganska starkt ställningstagande MOT främlingsfientlighet.

 

Finns fler handlingar och ställningstaganden att referera till om man vill, men själv tycker jag det räcker för min pesonliga åsikt om vad de står för.

 

du menar som det här: http://www.ultimathule.se/ejrasse.php?

 

Suck.

 

Nä jag skyddar ingen från nått. Och vad censur är bra för det kan man undra :roll:. Borde inte få finnas. Nä, släpp allt fritt.

 

Tragiskt att du är ironisk här. Din syn på yttrandefrihet? (jag vet att inte yttrandefriheten inte är applicerbar på pf.nu men rent allmänt)

 

Sen kan man alltid ta lösryckta meningar ur skrifter och få de att låta som man vill. Bara bokstäverna runt omkring passar.

 

du menar som när moderatorer tolkar låttexter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sprider hat?

 

Det är alla som inte respekterar andra människors värde oavsett hudfärg, tro eller andra skillnader. AIKs supportrar i firman

 

 

Det alla som är villiga att ta till våld för att lösa meningsskiljaktigheter.

AIKs supportrar i firman

 

 

Det är alla som inte ödmjukt inser att vi alla bara finns till här för en kort millisekund i evighetens tid och att under den tiden måste vi vårda inte bara oss själva utan oxå alla våra medmänniskor och vår jord.

AIKs supportrar i firman

 

Det är alla som försöker sprida ett budskap som går ut på att vissa människor är mindre värda.

AIKs supportrar i firman

 

Det är alla som inte är villiga att sträcka ut en hjälpande hand när det behövs.

AIKs supportrar i firman

 

Snälla HataB2B.

 

Nu är du ute på hal is. Bara för att jag råkar vara Aikare så innebär det inte att jag är medlem i firman eller ens står bakom deras åsikter eller grunläggande värderingar. Jag tar väldigt stort avstånd för vad dessa småpojkar gör och står för.

För övrigt står jag inte bakom någom av fotbollens sk firmor och deras värderingar.

 

Åsså en sak till. Jag var Aikare långt innan påfundet med firmor skapades. Min första hemmamatch på Råsunda var på sommaren 1959 så ta och släng din ironi i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...