Gå till innehåll

Ultima Thule och pf.nu


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, men jag tror att Conspiracy och Jello (!!!) redan har förklarat det rätt bra.

 

Du var inte med och krigade med ryssen på 1700-talet eller uppfann skiftnyckeln eller instiftade nobelpriset. Lika lite som du var med om att uppfinna pennicillinet eller hjulet - du har alltså ingen anledning att vara "stolt" över att vara svensk.

 

Du känner inte Karl Nilsson i Motala, du känner inte Xh'Nkhou Mpeke från Botswanas stäppmarker - du har alltså ingen anledning att känna mer lojalitet med den ene.

 

Nationalism och patriotism vilar på fullständigt tomma fundament.

Nationalism och patriotism leder bara till tråkigheter och motsättningar.

 

Det går inte att se på det hela på något annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men...ologiken är ju ditt brott.

 

Eftersom jag är så fånig (har iofs aldrig sagt att jag är stolt över att vara svensk) och ologisk, vill du vara så vänlig att förklara för mig mitt brott?

 

Dessutom handlar det inte om logik när folk är stolta över sitt land och sitt ursprung. Det handlar mer om identitet. Vilket kan vara en viktig del i människors liv.

 

Att det finns människor som är stolta över sitt land och sitt ursprung är helt okej för min del. Jag går inte ut offentligt i ett forum och kallar dom för idioter/korkade/fåniga/diverse mindre hedrande saker. Det är också okej att du tycker att det är fånigt och ologiskt att vara stolt över sitt ursprung. Du har rätt till din åsikt precis som alla andra. Utan att behöva bli kallad för en massa saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla HataB2B.

 

Nu är du ute på hal is. Bara för att jag råkar vara Aikare så innebär det inte att jag är medlem i firman eller ens står bakom deras åsikter eller grunläggande värderingar. Jag tar väldigt stort avstånd för vad dessa småpojkar gör och står för.

För övrigt står jag inte bakom någom av fotbollens sk firmor och deras värderingar.

 

Åsså en sak till. Jag var Aikare långt innan påfundet med firmor skapades. Min första hemmamatch på Råsunda var på sommaren 1959 så ta och släng din ironi i väggen.

 

Jag antog inte heller att du stödde dessa, men DÄREMOT så ligger min ironi i att du går på som en ångvält i debatten och attackerar folk enligt Guilt by association-metoden.

 

När jag nu gjorde en liknande sak mot dig så hoppades jag att du skulle inse att dina egna inlägg kanske var lite väl svartvita. Tyvärr så verkade det hela inte gå fram.

 

Du skriver bl.a. "Bara för att jag råkar vara Aikare så innebär det inte att jag är medlem i firman eller ens står bakom deras åsikter eller grunläggande värderingar. Jag tar väldigt stort avstånd för vad dessa småpojkar gör och står för".

 

Kan du då inte inse att UT inte nödvändigtvis står för vad alla i deras publik står för, eller andra personer/grupper/föreningar som bistår med ekonomiska medel står för?

 

Precis som att du inte behöver vara medlem i firman för att stödja AIK så behöver du knappast vara nazist, rasist, separatist eller främlingsfientlig för att du är bandmedlem i UT eller, för den delen, lyssnar på UT...

 

Dessutom tar ju UT själva avstånd från rasism och nazism. Precis som du tar avstånd ifrån Firman.

 

Så är jag egentligen ute på så hal is?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att ni nyttiga idioter ser fel lösning på problemet och det har sin grund i er, tråkigt nog, vidriga människosyn. På något överjordiskt sätt har ni kommit fram till att de personer som föds i ett visst område har större rätt till det än någon annan. Jag äger ingenting i Gävle eller Norrköping, och känner ingen där heller, men har alltså mer rätt att befinna mig i de städerna än valfri kenyan. En härledning till varför det ska vara så här hade varit på sin plats, men tyvärr finns ju ingen, så det kanske är dags att skrota både de idéerna och själva systemet?

 

Det är välfärdssystemet det är fel på, inte invandringen. Grundproblemet är alltså inte att "vi tar emot fler och fler" (vilka "vi"? "tar emot"?), utan att detta belastar ett från början orättvist fördelningssystem extra mycket. Kollektivister drar då slutsatsen att "de" suger ut "oss" (och lite beroende på vilken form av kollektivist man är så består då dessa "de" och "oss" av antingen svenskar och blattar eller kapitalistsvin och högt ärade proletärer). Problemet är att invandrare i Sverige förutsätts vara en belastning. Inte konstigt att det blir så då heller.

Varför citerar du mig? Du säger "ni nyttiga idioter... med vidrig människosyn" Jag säger ju för fan att det är fel att placera ut fler och fler i ghetton. Liksom, hur är det en vidrig människosyn?

 

Skulle det på samma sätt vara en vidrig människosyn enligt dig om jag tyckte att Sveriges adoptionspolitik skulle vara helt fel om adoptionsbarn skulle placeras i problemfyllda barnhem istället för fosterfamiljer i Sverige. Vidare ansåg jag att vi inte ska ta emot fler och fler barn och placera i barnhem eftersom jag vill att de vi tar emot ska få samma chanser och möjligheter till ett normalt liv i svenska samhället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spänn av gott folk, fan va vissa e skitnödiga. Vissa här skruvar väl nervöst på sig om nån drar en Norgehistoria, kanske kan uppfattas som hets mot folkgrupp?

 

Tänkte skriva en lång harang om yttrandefrihet, att konst måste få ta sina vägar, att ni kanske tycker att TV inte ska få sända från riksdagen ifall SD kommer in där nästa val osv osv. Men jag orkar helt enkelt inte.

 

Vet iaf att det inte är såna stela pretto-intellektuella världsförbättrare som jag vill sitta och dricka bira med. Nä, då umgås jag hellre med folk jag känner från Vietnam, Ungern, Polen osv som är tillräckligt trygga och stolta i sitt ursprung för att vi alla ska kunna skämta om varandras olikheter på ett hjärtligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iofs inte att folk som är stolta över att vara svenska nödvändigtvis är fåniga, men jag tycker det är en oerhört fånig åsikt/identitetifiering/vad man nu vill kalla det.

 

Och det har du all rätt att tycka utan att bli påhoppad för att du tycker det.

 

Precis som jag har rätt i att tycka att personliga påhopp, nedtryckningar och dylikt pga en persons åsikter är en större bidragande orsak till tråkigheter och motsättningar än vad nationalism och patriotism är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du tillhör den skaran som lyssnar på valhalla radio oxå? Antar att det oxå är en icke fördomsfull, icke främligsfientlig radiokanal? Ungefär lika som UT då.

 

Vem sprider hat?

 

Det är alla som inte respekterar andra människors värde oavsett hudfärg, tro eller andra skillnader.

Det alla som är villiga att ta till våld för att lösa meningsskiljaktigheter.

Det är alla som inte ödmjukt inser att vi alla bara finns till här för en kort millisekund i evighetens tid och att under den tiden måste vi vårda inte bara oss själva utan oxå alla våra medmänniskor och vår jord.

Det är alla som försöker sprida ett budskap som går ut på att vissa människor är mindre värda.

Det är alla som inte är villiga att sträcka ut en hjälpande hand när det behövs.

Det är alla som sprider rasfientlig propaganda.

Det är alla som stillasittande tiger när rasfientlig propaganda sprids.

Det är alla som försöker tysta ner förintelsen under Hitlers tid vid makten i Tyskland.

 

Vill du jag ska ge dig fler exempel?

 

Ultima Thule stämmer inte överens med någon utav dessa punkter som du angivit..

Däremot du sprider hat över ett band och dess fans med din okunskap, rädsla eller vad det är?

Det är ett band som sjunger om kärlek till sitt land, historia, mytologi och delvis mediakritiska texter efter vad de fått utstå från media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spänn av gott folk, fan va vissa e skitnödiga. Vissa här skruvar väl nervöst på sig om nån drar en Norgehistoria, kanske kan uppfattas som hets mot folkgrupp?

 

Tänkte skriva en lång harang om yttrandefrihet, att konst måste få ta sina vägar, att ni kanske tycker att TV inte ska få sända från riksdagen ifall SD kommer in där nästa val osv osv. Men jag orkar helt enkelt inte.

 

Vet iaf att det inte är såna stela pretto-intellektuella världsförbättrare som jag vill sitta och dricka bira med. Nä, då umgås jag hellre med folk jag känner från Vietnam, Ungern, Polen osv som är tillräckligt trygga och stolta i sitt ursprung för att vi alla ska kunna skämta om varandras olikheter på ett hjärtligt sätt.

 

Tyvärr är du inte ensam om att ha den attityden, och det är just därför SD får miljontals kronor i statligt stöd.. Dom här diskussionerna är viktigare idag än någonsin och bör tas upp i samhällets alla hörn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att starta ett nytt konto med enda anledning att kunna debattera i en tråd utan att det skall synas på sitt "vanliga" konto är inte tillåtet!

Så "ginnungagap", ta och logga in på ditt vanliga konto och snacka istället!

Google Bildsök för "busted"

 

also this

 

Har fanimig noll koll på UT men det verkar ju som om UT har en "mörk" historia som de delvis verkar ha gjort upp med, eller? Kan Klyka ha gjort en "uss-uss" (vad jag kallar min dotters bajsblöja) i all hast? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är du inte ensam om att ha den attityden, och det är just därför SD får miljontals kronor i statligt stöd.. Dom här diskussionerna är viktigare idag än någonsin och bör tas upp i samhällets alla hörn..

 

Jag hoppas att du menar att du är oroad över att de vinner mark. För du tycker väl inte att dom inte ska få det partistöd dom är berättigade till enligt antalet röster? Isåfall blir jag mörkrädd över din syn på demokrati.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att starta ett nytt konto med enda anledning att kunna debattera i en tråd utan att det skall synas på sitt "vanliga" konto är inte tillåtet!

Så "ginnungagap", ta och logga in på ditt vanliga konto och snacka istället!

 

Spana mitt IP så får du se att detta är mitt enda konto Ace of Spades

 

Visste inte om detta forum förrns idag, skulle kika frirullar men så såg jag den här tråden med förmycket vänstervriden debatteknik. Jag sitter på mitt vanliga konto och snackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...