Gå till innehåll

Ultima Thule och pf.nu


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan det bli mer pinsammt och svennebanan smygfisrasistiskt än att försvara UT.

 

Herregud, jag tas direkt tillbaks till åttonde klass och diskussionerna då.

 

Det värsta är alla sorry asses som som säger sig gilla UT men att de inte är rasister när faktum är att ALLA som gjorde det när det begav sig var de bonnigaste små rassesvennarna på skolan.

 

För er egen skull nämn det inte på arbetsplatser eller i andra sociala sammanhang för den dumstruten ni får då kan ni aldrig bli av med.

 

Och stolt över att vara svensk. Det finns fan inget dummare. Stolt över vadå? Att ha turen att födas på en geografisk plats med låtsaslinjer ritade runt sig?

 

Man kan vara stolt över att vara snäll, givmild, rättvis och hjälpsam. Inte över att vara född någonstans.

 

 

Det kom tydligen ett vettigt inlägg till... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nostalgi precis;-) tack! Ett tips till Brainslicer... att ange wikipedia som källa är inte att rekomendera om du vill verka duktig.:oops:

 

ähh, vem har sagt jag är duktig? som jag sa: jag har aldrig brytt mig i UT(eller följt med gruppen), däremot kommer jag ihåg tillslaget mot ragnarok records i slutet på 90-talet ,då det hittades typ vapen och propaganda osv...

 

..så allt som står där är felaktigt då? ingen ragnarök records, ingen skivaffär, osv efter dom böt sångare?

 

varför jag nu länkade till wiki var för att på Fudge låter det som om dom inte haft nått att göra med nynazister sedan 87 när Bruno lämnde bandet.

(kanske dom tom fortfarande har deals med neo-nazistiska företag? vad vet jag, som sagt: jag är inte duktig, men nyfiken)

 

där var några andra artiklar jag hittade:

Ragnarock & Ultima Thule

http://www.expo.se/2003/48_224.html

 

Från punkprotest till nazirock

http://www.expo.se/2003/48_221.html

 

Ultima Thule – profeter i sin egen stad

http://www.expo.se/2003/48_222.html

 

är allt felaktigt? if so, plz point me in the correct direction...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den person som på fullaste allvar säger att UT inte står för främlingsfientlighet måste tillhöra samma skara som säger att judeförföljelserna under Hitlers tid inte hände.

 

Att tolka texter hit och dit gör ingen skillnad. Man kan tolka skrifter så som det passar för tillfället. Det som avgör är deras handlingar och ställningstaganden.

Att spela på den typen av tillställningar som de gör går inte att bortförklara med att det var roligt. DET är ett ställningstagande.

Att ge ut en skiva sponsrad av BBS är oxå ett ställningstagande för deras åsikter.

 

Finns fler handlingar och ställningstaganden att referera till om man vill, men själv tycker jag det räcker för min pesonliga åsikt om vad de står för.

 

De sket fullständigt i varifrån pengarna kom, de ville ju släppa en platta.. pengarna hade likagärna kunnat kommit ifrån Kibondos kebab och bananer..

De har själva sagt att det var ett stort misstag av dem själva men gjort är gjort. Visst man tycker ju själv att de kunnat tänka längre de var ju trots allt 17, men de var väl alldeles för sugna på att släppa en platta.

 

"Och stolt över att vara svensk. Det finns fan inget dummare. Stolt över vadå? Att ha turen att födas på en geografisk plats med låtsaslinjer ritade runt sig?"

Det finns fan inget dummare än att inte veta vad man ska vara stolt över, du får väl ta och läsa lite om vad som hänt i historien och se hur Sverige ser ut i jämförelse med andra länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat MrZingo: "de har aldrig fällts för hets mot folkgrupp, därför kan man inte anklaga dem för att vara rasistiska".

 

:roll::mrgreen:

Hehe jo och precis som i fallet Magnus Betner som om jag inte minns fel blev anmäld för sitt judeskämt. "Han har aldrig fällts för hets mot folkgrupp, därför kan man inte anklaga honom för att vara rasistisk". (men jag gillar Betnér och tycker att hans skämt var kul och att folk måste kunna ta lite humor)

 

:roll::mrgreen:

 

De här diskussionerna är rena svammeldiskussioner anser jag. I mitt tycke är en sådan person som Eddie Meduza som sjunger "punkjävlar" mer rasistisk mot en grupp människor än UT. Hur hade det låtit om han istället sjungit. "Kom inte hit och snacka rap med mig era rapjävlar". Då hade folk säkert analyserat det som att han är rasistisk pga att rapen härstammar från svarta...

 

humor är ordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh, vem har sagt jag är duktig? som jag sa: jag har aldrig brytt mig i UT(eller följt med gruppen), däremot kommer jag ihåg tillslaget mot ragnarok records i slutet på 90-talet ,då det hittades typ vapen och propaganda osv...

 

..så allt som står där är felaktigt då? ingen ragnarök records, ingen skivaffär, osv efter dom böt sångare?

 

varför jag nu länkade till wiki var för att på Fudge låter det som om dom inte haft nått att göra med nynazister sedan 87 när Bruno lämnde bandet.

(kanske dom tom fortfarande har deals med neo-nazistiska företag? vad vet jag, som sagt: jag är inte duktig, men nyfiken)

 

där var några andra artiklar jag hittade:

Ragnarock & Ultima Thule

http://www.expo.se/2003/48_224.html

 

Från punkprotest till nazirock

http://www.expo.se/2003/48_221.html

 

Ultima Thule – profeter i sin egen stad

http://www.expo.se/2003/48_222.html

 

är allt felaktigt? if so, plz point me in the correct direction...

 

Lita aldrig på expo.. aldrig läst någon värre dynga än på den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sket fullständigt i varifrån pengarna kom, de ville ju släppa en platta.. .

 

 

...och så började det på 30-talet i Tyskland oxå. Det är INGEN ursäkt.

 

Sen finns det mer, läs i brainslicers inlägg och bortförklara det med.

 

Edit: Det har du redan försökt ser jag. Du kanske ska bli propagandaminister? Nästa steg är väl: Lita aldrig på .... ja vadå? Samma tankebanor som då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns fan inget dummare än att inte veta vad man ska vara stolt över, du får väl ta och läsa lite om vad som hänt i historien och se hur Sverige ser ut i jämförelse med andra länder.

 

Och vad har du bidragit med?

 

De flesta nationalister är ju bidragstagare efter som ingen arbetsgivare skulle röra vid dem med tång ens. De bidrar noll till samhället, de kostar samhället och de skyller sina egna personliga misslyckande på "de andra".

 

Förresten, råkade du bara snubbla in på pokerforum.nu och skapade ett konto och gör dina första inlägg i den här tråden eller är du redan medlem och vågar inte stå för dina åsikter i det här ämnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo och precis som i fallet Magnus Betner som om jag inte minns fel blev anmäld för sitt judeskämt. "Han har aldrig fällts för hets mot folkgrupp, därför kan man inte anklaga dem för att vara rasistiska".

 

:roll::mrgreen:

 

Jag hoppas du har fattat att jag tycker att argumenetet "aldrig fällts och därför inte rasist" är bland det dummaste som skrivits på pf! Som om det skulle vara kriteriet för att vara rasist?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo och precis som i fallet Magnus Betner som om jag inte minns fel blev anmäld för sitt judeskämt. "Han har aldrig fällts för hets mot folkgrupp, därför kan man inte anklaga dem för att vara rasistiska".

 

:roll::mrgreen:

 

Ähh, jag tvivlar på att Magnus Betner är en rasist, bara en idiot, ibland så är det svårt att skilja mellan dessa två begrepp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad har du bidragit med?

 

De flesta nationalister är ju bidragstagare efter som ingen arbetsgivare skulle röra vid dem med tång ens. De bidrar noll till samhället, de kostar samhället och de skyller sina egna personliga misslyckande på "de andra".

 

Förresten, råkade du bara snubbla in på pokerforum.nu och skapade ett konto och gör dina första inlägg i den här tråden eller är du redan medlem och vågar inte stå för dina åsikter i det här ämnet?

 

Bidragit med, till vad?

 

Vad grundar du det på? Står inte nationalist på legitimationen direkt, pucko.

 

Japp det gjorde jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl klargöra att jag personligen inte ger ett rats fn ass huruvida UT är rasister eller inte, min poäng var att musiken i sig inte var rasistisk, åtminstone inte det jag hört av den ( har inte direkt hört hela UTs diskografi ) så om någon kan överbevisa mig på den punkten så varsågod.

 

Men om nu skall brännmärka ett band/en person för dess åsikter på det viset så ställer jag åter frågan, hade samma hänt om någon snackat om hur mycket han gillade Wagner å länkat till en wagnerlåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar ditt förra inlägg då du skrev "Från båda sidor" lite fel antar jag? I så fall ber jag om ursäkt.

Var/är en gnutta upprörd/lessen över vissa inlägg så utveckla gärna vad du menade där är du snäll.

 

Ja du tolkade det nog lite fel. Det är mer än du som är av åsikten att Ultima Thule är invandrarfientliga/rasistiska/whatever som har skrivit inlägg i denna tråden och en del saker kan jag tycka är pinsamma. Som tex att det dummaste som finns är att vara stolt över att man är svensk, att man blir idiotförklarad om man har andra åsikter än vad den personen har mm.

 

Jag har inte tillräcklig kunskap om Ultima Thule för att säga varken det ena eller det andra om dom. Därför tar jag inte ställning heller till om dom är ett rasistiskt/invandrarfientligt/främlingsfientligt band eller inte.

 

Däremot så tycker jag det är mycket personliga påhopp och nedtryckningar på PF nuförtiden. Det tycker jag är synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan vara stolt över att vara snäll, givmild, rättvis och hjälpsam. Inte över att vara född någonstans.

 

:lol: ... och hur har det sett ut överallt i världen, inklusive Sverige, tidigare i historien? hur ser det fortfarande ut på de flesta ställen i världen? Att vara stolt var man kommer ifrån har varit bland det viktigaste hos människor i alla tider och bara för att det i just Sverige under det sista decenniet har växt fram en annan syn, som du förespråkar i ovan nämnda citat, så måste man ha förståelse och kunskap om andra tankesätt och inte marginalisera något som har betytt och fortfarande betyder så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad har du bidragit med?

 

De flesta nationalister är ju bidragstagare efter som ingen arbetsgivare skulle röra vid dem med tång ens. De bidrar noll till samhället, de kostar samhället och de skyller sina egna personliga misslyckande på "de andra".QUOTE]

 

Oj här var det minsann till att vara fördomsfull, bäst du aktar dig så det inte utvecklas till någonting annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bidragit med, till vad?

 

Vad grundar du det på? Står inte nationalist på legitimationen direkt, pucko.

 

Japp det gjorde jag..

 

1 av 3 Sverigedemokrater lever på bidrag.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article491941.ab

 

Läs om om min sista fråga. Den var av typen a eller b. Konstigt att svara japp det gjorde jag på det.

 

EDIT: tog bort onödigt raljerande om nationalisters klädstil och uppsyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad har du bidragit med?

 

De flesta nationalister är ju bidragstagare efter som ingen arbetsgivare skulle röra vid dem med tång ens. De bidrar noll till samhället, de kostar samhället och de skyller sina egna personliga misslyckande på "de andra".QUOTE]

 

Oj här var det minsann till att vara fördomsfull, bäst du aktar dig så det inte utvecklas till någonting annat..

 

Var det ett hot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...