Gå till innehåll

Superuser-konto på Absolute kapat?


Hume

Recommended Posts

Efter att ha lurkat 2+2 rätt länge så får iaf jag intrycket att det här möjligen bara är toppen på isberget. Några postare hävdar/antyder att maffian har ett ben inne i indianernas tipi, vilket får en att misstänka att "ägaren" Joe Norton bara är en front för dem.

 

Man kan ytterligare konstatera att AP är omgivet av ett gäng bolag med olika uppgifter placerade i olika delar av världen, dels av skatteskäl, dels av att insynen skall vara minimal för utomstående. Typ som byggsvängen tidigare, kunder i ett bolag, anställda i ett, intäkter i ett, marknadsföring osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter att ha lurkat 2+2 rätt länge så får iaf jag intrycket att det här möjligen bara är toppen på isberget. Några postare hävdar/antyder att maffian har ett ben inne i indianernas tipi, vilket får en att misstänka att "ägaren" Joe Norton bara är en front för dem.

 

Man kan ytterligare konstatera att AP är omgivet av ett gäng bolag med olika uppgifter placerade i olika delar av världen, dels av skatteskäl, dels av att insynen skall vara minimal för utomstående. Typ som byggsvängen tidigare, kunder i ett bolag, anställda i ett, intäkter i ett, marknadsföring osv.

 

hoho, de också :)

 

http://cryptologicmafia.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur de ens kan ha superuser-konton. Inser de inte säkerhetsrisken i det? Det man bör göra är nog att kolla upp med alla andra sajter och fråga om det FINNS sådana konton, och om så är fallet uppmana dem till att ta bort dem samt all chans att fixa ett sådant i framtiden. WTF lixom...

 

Det har diskuterats, mest med enorm förvirring, vad som menas med ett sådant konto. Jag ska inte gå in på detaljer, men det väsentliga är iallafall att någon kunde se allas hålkort. Det ska inte tolkas som att man underförstår att en viss metod (och inte en av ett dussin andra) användes för att se dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha lurkat 2+2 rätt länge så får iaf jag intrycket att det här möjligen bara är toppen på isberget. Några postare hävdar/antyder att maffian har ett ben inne i indianernas tipi, vilket får en att misstänka att "ägaren" Joe Norton bara är en front för dem.

 

Nu blir det förstås väldigt mycket spekulationer men något slom slgit mig är att innan det officiella uttalandet så var ett par av "mobbledarna" på 2+2 väldigt bestämda att om uttalandet blev en sån halvmesyr som det blev så hade dom minsann mycket känslig information kvar att offentliggöra. Direkt efter AP(Joe Norton)'s offentliga uttalande så gjorde åtminstonde Adanthar en kovändning. Helt plötsligt hade han inte tid, det kostade honom pengar i form av inkomstbortfall etc. Det köper jag absolut men .........

 

Att detta tog mycket tid kunde ju knappast kommit som en överraskning då han varit drivande hela tiden. Och att bara ändra sig så där tvärt. Tycker att det är rätt tydligt att han blivit utsatt för rätt allvarliga hot/påtryckningar. Skulle Scott Tom, AJ Green & fratboysen ha stake för det? I think not. Så nog fan finns det tyngre krafter någonstans i bakgrunden. Kanske Kahnawake/KGC som är styrda av tyngre gubbar?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det förstås väldigt mycket spekulationer men något slom slgit mig är att innan det officiella uttalandet så var ett par av "mobbledarna" på 2+2 väldigt bestämda att om uttalandet blev en sån halvmesyr som det blev så hade dom minsann mycket känslig information kvar att offentliggöra. Direkt efter AP(Joe Norton)'s offentliga uttalande så gjorde åtminstonde Adanthar en kovändning. Helt plötsligt hade han inte tid, det kostade honom pengar i form av inkomstbortfall etc. Det köper jag absolut men .........

 

Att detta tog mycket tid kunde ju knappast kommit som en överraskning då han varit drivande hela tiden. Och att bara ändra sig så där tvärt. Tycker att det är rätt tydligt att han blivit utsatt för rätt allvarliga hot/påtryckningar. Skulle Scott Tom, AJ Green & fratboysen ha stake för det? I think not. Så nog fan finns det tyngre krafter någonstans i bakgrunden. Kanske Kahnawake/KGC som är styrda av tyngre gubbar?

 

/#LOUDmouth#

 

Jag tror inte det. Mitt intryck är att man kan ta dem på orden: de vill inte ge Absolute mer information om vad de vet. De har sett att Absolute ändrade sina inofficiella uttalanden ett efter ett under helgen, allteftersom de såg att folk inte gick på dem i forumet. Så de håller inne med vad de vet och låter bollen ligga hos Absolute Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur de ens kan ha superuser-konton. Inser de inte säkerhetsrisken i det? Det man bör göra är nog att kolla upp med alla andra sajter och fråga om det FINNS sådana konton, och om så är fallet uppmana dem till att ta bort dem samt all chans att fixa ett sådant i framtiden. WTF lixom...

 

kanske var tänkt att användas för att avslöja fuskare live, t.ex folk som colludar, chipdumpar osv.. men det innebär ju en extrem säkerhetsrisk att ha ett sånt konto om det hamnar i fel händer..

 

kan ju också va nån programmerare som skapade nätverket/klienten som lagt in kontot i systemet för framtida bruk om han får sparken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det. Mitt intryck är att man kan ta dem på orden: de vill inte ge Absolute mer information om vad de vet. De har sett att Absolute ändrade sina inofficiella uttalanden ett efter ett under helgen, allteftersom de såg att folk inte gick på dem i forumet. Så de håller inne med vad de vet och låter bollen ligga hos Absolute Poker.

 

Åtminstonde Adanthar verkar ju ha tappat talförmågan totalt och han har ju t.o.m. sagt det själv att han inte ska lägga någon mer tid alls på diskussionerna. Vad det sen beror på kan man ju förstås bara gissa men ........

 

Missförtstå mig inte, jag tycker att allt jobb dom 2-3 har gjort är ruggigt bra men när man går från att vara så pådrivande till att bara kommentera att man helt plötsligt inte har tid .........

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att detta tog mycket tid kunde ju knappast kommit som en överraskning då han varit drivande hela tiden. Och att bara ändra sig så där tvärt. Tycker att det är rätt tydligt att han blivit utsatt för rätt allvarliga hot/påtryckningar. Skulle Scott Tom, AJ Green & fratboysen ha stake för det? I think not. Så nog fan finns det tyngre krafter någonstans i bakgrunden.

Eller så har han fått ett eget superlogin.

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl vara POTRIPPER-turren om jag tolkar mailet rätt. Inköp/deltagare/datum för denna känner jag inte till, men bör väl inte vara så svårt att leta upp via länkar i denna tråden.
Jag vill alltså veta om de refundat någon annan turnering, vilket ju skulle vara ett erkännande av att fusket är mer utbrett.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 3 pådrivande personer samtidigt fått "ont om tid"?

 

Se tråden 'I'm going to Costa Rica', http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=beats&Number=12632304&page=0&fpart=1, där N 82 50 24, signaturen för en av dessa personer blivit erbjuden av Absolute att åka ned och kontrollera att allt går rätt till.

 

Han skrev: "I am mainly going as a representative for 2p2, P5s and the rest of the online poker community. I am going to ask questions, view data, get explanations, etc. I will be writing a detailed "trip report"-style writeup when I return home.".

 

Resultatet är en mycket lång tråd där många menat att han skulle bli duperad, köpt med mera. Så till slut bestämmer han sig för att inte resa.

 

Man kan ju bara spekulera, men jag tror att dom helt enkelt gör klokt i att ligga lågt. Låta Absolute Poker göra sina pressreleaser och bli granskade, och avvakta lite med att släppa mer 'dramabomber'.

 

Kvaliteten på forumtrådarna om Absolute hos 2p2 har fallit drastiskt iallafall. Förra veckan och framförallt senaste helgen var ju otroligt spännande och innehållsrikt. Nu är det mest bara drygerier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen lol, är det verkligen någon av er som fortsätter spela på AP när denna historia rullas upp. Det som framkommit borde betyda slutet på AP.

De flesta av de som regelbundet hänger i olika pokerforum kommer nog att sluta spela där, åtminstone tillfälligt. Men i längden så tror jag inte att den här skandalen kommer att vara speciellt negativ för AP. Eftersom det här inte har uppmärksammats i tidningar och TV så är det nog väldigt många av fiskarna där som inte ens känner till att det här har hänt.

 

Många tycker att det skulle vara dåligt för poker på nätet om det här blev allmänt känt, men jag tror precis tvärtom. Det här har inte fått tillräckligt stor uppmärksamhet för att få särskilt många att byta sajt. (Jag har för mig att någon av 2+2-trådarna nämnde att de har tappat typ 5%). Absolute kommer definitivt att överleva det här, och det tror jag är mycket sämre för oss. Det budskap som det här sänder till övriga sajter är ju att de kan göra i stort sett vad som helst utan att det får några negativa konsekvenser.

 

En sak som jag tycker är mycket anmärkningsvärd är att inte ens pokertidningar har uppmärksammat det här. Det enda som står på Poker Magazines webbsajt är de senaste pressreleaserna från Absolute. Det står inte ett ord om att det var de högsta cheferna på företaget som fuskade, eller om hur de senaste pressreleaserna totalt säger emot de tidigare. Det verkar t.o.m. som att de anstränger sig för att vinkla presentationerna så mycket det går till Absolutes fördel. Vad sägs t.ex. om den här formuleringen? "Det har på senare tid cirkulerat rykten och anklagelser om att det skulle förekomma fusk på Absolute Pokers (AP) klient[...] AP går nu med på att granskas av en tredje part, ansedda Gaming Associates (GA)." Rykten och anklagelser?! Det var ju vattentäta bevis, inte bara rykten! Och på vilket sätt är GA "ansedda"? Hade PM eller någon annan ens hört talas om dem tidigare? Man kan ju hoppas att PM bara sparar på krutet till en uttömmande artikel i tidningen, men det ser verkligen inte ut så.

 

Expressen och Aftonbladet har också ignorerat det. Det är tydligen viktigare att rapportera om att en "glöggkokare" vann en relativt liten turnering.

 

En annan sak som jag reagerade på när jag läste trådarna på 2+2 är att det verkar som att ingen har försökt få igång en polisutredning i Costa Rica. Om jag hade varit en av de som blev bestulen på tiotusentals dollar så hade jag definitivt anmält det. Vad händer nu med A.J. Green och Scott Tom? De har fått sparken (åtminstone A.J.), men om ingen ens anmäler brottet så lär de ju slippa fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mark Seif skyller ifrån sig...

Vilken lysande dålig talesman! Han står ju och stammar som om han blivit inkallad till rektorn. Inledningsvis tvivlade jag på att han var delaktig, nu vetefan.

 

Och att han nämner andra sajter vid namn och hävdar att det lika gärna kunde ha skett där är ju både pinsamt och chockerande.

 

"I had nothing to do with this matter if it turns out that there were some seious wrongdoings in AP's management/consultants/executives/whatever" - så lol. Det här har de ju redan erkänt! Och Seif går tillbaka till deras förra story? Jag är väldigt nyfiken på hur företagets ledning är uppbyggd när de inte kan hålla en enad story utan skiftar fram och tillbaka mellan bortviftningar, erkännanden, nertoningar, avledningar och nu ifrånskyllningar. Jag antar att ledningen är splittrad, typ mellan de itk och de utanför.

 

Hela företaget är för smutsigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...