Gå till innehåll

Superuser-konto på Absolute kapat?


Hume

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enligt denna snaskiga artikel har det pågått i tre år och inbringat mer än sju miljoner dollar.

 

http://www.point-spreads.com/poker/102207-absolute-poker-super-user-scams-7-million.html

 

Låter ju helt fantastiskt om det har pågått i 3års tid.

Visar i såna fall hur extremt svårt folk har att förstå att någonting är fruktansvärt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis detta mailet från AP:

 

"Absolute Poker regrets to inform you that as a result of a security breach in our system, one player had access to an unfair advantage while playing the following poker tournament: 1871149.

 

Absolute Poker has reimbursed to your poker account an amount to compensate you for potential losses resulting from this unfortunate incident.

Please be assured that we have corrected the problem that allowed the system to be unfairly manipulated. We remain committed to the highest levels of security, privacy and integrity.

 

This breach was exploited in several other tournaments and during some ring game play. We are in the process of auditing these records, and will pay for all losses suffered by the affected players in these other games as soon as these amounts are determined.

 

The unfair player has been deleted from the tournament standings.

Accordingly, the amount that we have refunded to your account includes all of the following:

 

. The tournament buy-in

 

. The tournament fee

 

. Any additional prize amount that you are entitled to as result of moving you up one tournament place if the unfair player finished in a spot higher than you

 

. Interest on the refund in the amount of 10% per annum.

 

We thank you for your continued support.

 

If you have any questions please email us at support@absolutepoker.com"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad smutsigt. Youtube filmen är ju helt sjuk och även om den ensam inte bevisar någonting så känns det helt uppenbart när man tittar på hela soppan att det rör sig om fusk. Man inser hur naiv man har varit när man gång på gång avfärdat folk som snackar om riggade sajter och annat fusk. Händer det på ett ställe som kan det ju lätt händra på andra ställen, med tanke på att det dessutom verkar ha skötts ganska klantigt här så undrar man hur många fler som håller på men som sköter det snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man inser hur naiv man har varit när man gång på gång avfärdat folk som snackar om riggade sajter och annat fusk.

 

Som sagt så handlar det inte om rigg. Rigg är fortfarande i allra högsta grad EV- för sejterna. Den typ av fusk som det är fråga om här kan vara EV+ om det sköts på rätt sätt, varför det är betydligt mer troligt att det skulle förekomma.

 

Riggspekulationer är fortfarande för folk med foliehattar.

 

Så vilka siter tror ni det är MINST risk att fusk pågår? Då menar jag fusk i form av det vi nu sett här. Men där man tror att det är störst risk att siten upptäcker andra former av fusk som colliding etc.

 

Min röst hamnar faktiskt på pokerstars.

 

Jag skulle nog säga detsamma, men jag har inga som helst belägg för det.

 

Appropå andra siter - bör man undvika UB? Dels pga bristande förtroende, dels som en markering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så handlar det inte om rigg. Rigg är fortfarande i allra högsta grad EV- för sejterna. Den typ av fusk som det är fråga om här kan vara EV+ om det sköts på rätt sätt, varför det är betydligt mer troligt att det skulle förekomma.

 

Väldigt sant! Den stora skillnaden är givetvis att superuser-konto fyller en vettig funktion.

 

Rigg som gör att stegar och färger sätts hela tiden är däremot både svårimplementerat och fyller ingen vettig "laglig" funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm är AP & UB samma nätverk?vet att jag spelat en hel del HU (10-25 & 25-50)mot potripper på UB för ett tag sedan.det är ju dumt och säga att det gick bra mot han..:lol::roll:

 

Intressant. Misstänkte du nåt, eller verkade han bara ha sjukligt bra tajming hela tiden? Var han lika genomskinlig i sitt fusk då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm är AP & UB samma nätverk?vet att jag spelat en hel del HU (10-25 & 25-50)mot potripper på UB för ett tag sedan.det är ju dumt och säga att det gick bra mot han..:lol::roll:

 

Då bör du helt klart gå igenom HH'n i alla fall.

 

Har inte haft tid att hänga med i den här soppan dom senaste dagarna men det officiella uttalandet som till slut kom var ju synnerligen skrattretande. Undra hur många som gick på det. Nu har jag inte läst på 2+2 på flera dagar men det var ju någon postare där som hävdade att Joe Norton och Tokwiro bara var en front för Scott Tom och hans frat boys som gömmer sig bakom ett gäng bolag. Det låter ju så här i efterhand ganska troligt. Dom skrattar förmodligen hela vägen till banken :evil:

 

Men men, hoppas att uttalandet inte innebär att Gaming Associates audit kommer att smusslas undan bara.

 

Jag har för övrigt också refund-mailet från AP. Enligt mailet skulle det gälla enbart turren 1871011 som var en 150k weekly med 500$ buy-in. Men när jag kollar i cashiern så har jag fått refund för ytterligare en 150k weekly, 1873546 också.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur de ens kan ha superuser-konton. Inser de inte säkerhetsrisken i det? Det man bör göra är nog att kolla upp med alla andra sajter och fråga om det FINNS sådana konton, och om så är fallet uppmana dem till att ta bort dem samt all chans att fixa ett sådant i framtiden. WTF lixom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var ju extremt fumlig som åkte dit också.

Hade han inte varit helt hjärndöd och gått upp på toppborden och spacat sista sessionerna så hade han kunnat fortsätta hur länge som helst.

På lägre bord eller i turneringar hade ingen reagerat eftersom folk förväntas spela sådär vridet.

 

Liksom att skapa ett superuserkonto är upplagt för missbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...