Gå till innehåll

Superuser-konto på Absolute kapat?


Hume

Recommended Posts

Vad jag förstår så har Kahnawake Gaming Commission (som f.ö. verkar misskött sen tidigare) ägarintressen i AP. Vad jag inte förstår är hur en spelkommission kan vara ägare/delägare i företag de uppenbarligen ska/borde hålla koll på. Kanske är det bara toppen på ett isberg det här?

 

Synnerligen sjukt är det iaf.

Att KGC skulle vara delägare har väl dementerats i tråden på 2+2 nu?

Nu jagas CEO Scott Tom på AP istället. Han sägs vara djupt inblandad...

 

Jag njuter :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att KGC skulle vara delägare har väl dementerats i tråden på 2+2 nu?

Nu jagas CEO Scott Tom på AP istället. Han sägs vara djupt inblandad...

 

Jag njuter :P

 

Jag ligger efter i trådläsandet, har just avslutat en 69 sidor lång en som hänvisar till en ny:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=12523924&an=0&page=0#Post12523924

 

:lol:

 

Det blir nog fan en film på det här vad det lider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog fan en film på det här vad det lider.

 

Det borde fan bli en film om inte annat. Att ägaren till två av dom absolut största aktörerna stjäl miljonbelopp av sina kunder är ju fan helt galet.

 

Bara grundstoryn är ju lysande. Lägg dessutom till sköna "lyxindianer", Costa Ricanska bikinibrudar och en posse av onlinepokerspelare med taskig hy och håriga händer :mrgreen: så har vi en riktig blockbuster.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ägaren till två av dom absolut största aktörerna stjäl miljonbelopp av sina kunder är ju fan helt galet.

 

 

/#LOUDmouth#

 

Enl. detta sena inlägg från Dan Druff så är inte Scott Tom längre ägare av AP. Man undrar hur Russ Hamilton kommer agera.

 

Here is another important tidbit, and it appears to explains Scott's motivation to do this.

 

Apparently AP did not really buy UB. Well, in a way it did, but not the way most of you are thinking.

 

Russ Hamilton, 1994 Main Event winner and former UB owner, quietly bought AP awhile back. This was after he took UB public, but before the October, 2006 UIGEA.

 

Sometime after the UIGEA (I forget when), AP bought UB. However, it was actually Hamilton (current owner of AP) buying back his original company.

 

Why does all of this matter? It appears that, while Scott Tom may continue to have some sort of AP association, he hasn't owned the site for quite some time.

 

He probably lived a bit too large out in Costa Rica (it's easy to imagine from the guy's picture), and now is in need of money. Being one of AP's founders, he had access to the superuser account, which he realized had not been disabled yet. Thus, his money problems could easily become a thing of the past in a few short weeks.

 

This answers why a supposedly filthy-rich AP CEO would perpetrate a scam for ~1 million dollars. It's because he probably isn't the AP CEO anymore, and he's no longer filthy rich.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=12523924&page=0&fpart=44&vc=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enl. detta sena inlägg från Dan Druff så är inte Scott Tom längre ägare av AP. Man undrar hur Russ Hamilton kommer agera.

 

 

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=12523924&page=0&fpart=44&vc=1

 

Det låter lite rimligare än att en av ägarna skulle rippa off spelare. Men jävlar vilken soppa.

 

Om jag har förstått det hela rätt så är det en ren olyckshändelse att detta har kommit fram?

 

Eeeh, det är väl självklart. Inte fan är det AP själva som medvetet ått ut med info som skadar dom själva. Eller vad menar du egentligen?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns misstankar om att ett så kallat superuser-account har kommit i fel händer på Absolute. Länk till tråd om det på 2+2 nedan. Originaltråden är flyttad till modforumet, men jag läste den tidigare idag och där fanns hyfsat mycket mer indicier, andra namn etc. Länk till 2+2-tråd nedan, så får ni själva bedöma trovärdigheten.

 

Länk

 

Edit: Snyggade till länken.

 

jag har epost ap (svar att det inte finns några superuser-accounts)

 

och de har gjort stora updateringar (grafik och säkerhet)

 

personlingen tror att någon/några (hackers)

andvände någon program

(så de kunde korten - någon med replay..........)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade ingenting, jag ställde en fråga, därav frågetecknet i slutet av meningen..

 

Jo det förstod jag också men eftersom frågan var så dum blev jag lite osäker på vad du faktiskt frågade om. Läsförståelse f.t.w.

 

jag har epost ap (svar att det inte finns några superuser-accounts)

 

och de har gjort stora updateringar (grafik och säkerhet)

 

Vad ska dom svara då? Den som följt denna cirkusen vet också hur tysta/passiva AP varit. Skulle dom då helt plötsligt erkänna något i ett svar till en "random user"?

 

personlingen tror att någon/några (hackers)

andvände någon program

(så de kunde korten - någon med replay..........)

 

Det var vad många trodde från början eftersom det verkade alldeles för far fetched att företaget själva skulle vara inblandade men med alla nya uppgifter rörande ipadresser så verkar det ju onekligen som om en insider varit inblandad i scamen. Om insidern sen vid tidpunkten var ägare eller CEO eller ej är egentligen mindre intressant eftersom det i vilket fall som helst verkar som om AP minst har gjort sig skyldiga till att lämna ut känslig information samt att försöka mörklägga hela den här soppan och bara det är anledning nog att hänga ut & kölhala dom.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger efter i trådläsandet, har just avslutat en 69 sidor lång en som hänvisar till en ny:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=12523924&an=0&page=0#Post12523924

 

:lol:

 

Det blir nog fan en film på det här vad det lider.

 

Är det bara jag som tycker att twoplustwo är ovanligt jobbigt? Forumets struktur och trådarna är rätt oöverskådliga. Inläggen är ofta kryptiska, iallafall i dessa trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar supertequila! Mycket bra sammanfattning via den länken. Jag föreslår att alla tar och läser vad som står där.

nån absolut sanningen till 100% är det ju inte, han spekulerar i hur det kan ha gått till

There you have it. I strongly believe that the above is VERY close to what actually happened. If the full story ever comes out, you'll see how close the above is to the actual truth.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att mer än 6-7 siffror i $ inte är tillräckligt?

 

Naturligtvis är det tillräckligt. Jag menade att det här:

Tur att det här kontot inte hamnade i en smart persons händer. Genom planerat spel så lågt som NL400 skulle det säkert gå att göra löjligt stora summor utan risk att bli upptäckt.

 

inte längre är otänkbart. Snarare tvärtom. Och det känns riktigt otäckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tror ni om historien (har ändras från den första) ?

 

person1 säger till person2

 

(jag såg kungen ha sex på öppet gata med siliva)

 

person100 hör av person99

 

(kungen var otrogen med en känd blodin på krogen)

 

person1000 hör av person999

 

(jag såg kungen ha sex med rödhåriga idolemma på en nudist strand)

 

och så vidare

 

jag påstår inte att det är någon total bluff/fake typ allting

 

det kanske var korkad skrivit

 

det är bara teori (att blivit större vad det verkligen är - internet är internet - och det går fort på internet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...