Gå till innehåll

Superuser-konto på Absolute kapat?


Hume

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seat 2 - XAJA1 ($5580 in chips)

Seat 3 - DOUBLEDRAG ($36947.50 in chips)

Seat 5 - IKESTOYS ($6042 in chips)

Seat 1 - DAVIDP18 ($7094 in chips)

Seat 4 - FRISCOMELT ($7746 in chips)

Seat 6 - CASH369 ($6000 in chips)

DOUBLEDRAG - Posts small blind $15

FRISCOMELT - Posts big blind $30

*** POCKET CARDS ***

Dealt to IKESTOYS [10s Kh]

IKESTOYS - Raises $120 to $120

XAJA1 - Calls $120

DOUBLEDRAG - Raises $405 to $420

IKESTOYS - All-In(Raise) $5922 to $6042

XAJA1 - Folds

DOUBLEDRAG - Calls $5622

*** FLOP *** [6d 6c 9s]

*** RIVER *** [6d 6c 9s 5c] [10d]

*** SUMMARY ***

*** TURN *** [6d 6c 9s] [5c]

DOUBLEDRAG - Shows [Ac 2c] (One pair, sixes)

 

Borde inte IKESTOY vinna här med tvåpar? Sexor och tior? Eller är jag helt borta?

 

EDIT: Jag ser nu att det inte står någonstans att han vinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, helt seriöst. De där händerna visar inget annat än att både Ikestoys och Doubledrag är riktiga megafiskar!
Roland muppostar ju som vanligt och missar helt det som är misstänksamt. Vilket är att snubben aldrig stoppat in pengar med sämst hand på river. Såg inte om de hade större urval än ~120 händer, men sannolikheten att kunna upprätthåla det utan fusk närmar sig 0 jävligt fort. Särskilt om man spelar jättemånga händer till att börja med.

 

Så snälla, sluta posta HH:ar, det är jävligt ointressant och tillför inget. Samtidigt som det kladdar ned tråden. Det som är intressant är de sammanlagda statsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte alls missat. Jag har ju enbart postat händer där han degat in med bäst hand trots att det är information som han omöjligt kan ha haft.

 

Händer som snubben foldat på rivern, men borde ha synat med en näst bästa hand är av uppenbara skäl svåra att posta eftersom det inte fanns några såna i 2+2 tråden.

 

Vunna händer vid showndown var 68% vilket är rätt abnormt högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte alls missat. Jag har ju enbart postat händer där han degat in med bäst hand trots att det är information som han omöjligt kan ha haft.
Jo, du har missat det. Lägg bara ned.

 

Det som vore intressant är om du skrev något i stil med att han varit all-in innan river 100 gånger och aldrig varit all-in utan tillräckliga pottodds eller bättre.

 

Att bara nämna hur många "klave" någon singlat är inte intressant om vi inte vet hur lång serien var som helhet. Och det är precis det du missar när du postar enstaka HH:ar.

 

Datan är jättefishy och pekar åt fusk. Men inte datan du hänvisar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon sa, trojaner eller fulla spelare känns mer troligt än att AP är hackat.

Tveksamt om dom ens har konton igång på sina pokerdatorer, borde man inte inaktivera all remote access ?

 

Jag hade dock varit väldigt försiktig av mig om jag spelade på högre nivå, massvis med fjortisar och kriminella som lockas av de stora pengar som florerar inom pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nej, nej, det kan väl inte vara så att det FUSKAS inom poker????

 

Om ni bara visste... pokersajter och spelare fuskar så mycket de bara kan. Det lustiga är att de knappt själva behöver försvara sitt beteende, för det finns 100-tals vanliga pokerspelare som gör det åt dem: Riggen finns inte, botar finns inte, FUSK finns inte.

 

Det roliga är att det redan finns bevis för allt detta. Planetpoker fick sin algoritm knäckt av hackers. En annan pokersajt avslöjades med att ha egna botar som spelade på sajten. Men herregud säger ni, det var ju FLERA ÅR sen det hände... IDAG kan det aldrig hända... nähä?

 

Sluta vara blåögda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nej, nej, det kan väl inte vara så att det FUSKAS inom poker????

 

Om ni bara visste... pokersajter och spelare fuskar så mycket de bara kan. Det lustiga är att de knappt själva behöver försvara sitt beteende, för det finns 100-tals vanliga pokerspelare som gör det åt dem: Riggen finns inte, botar finns inte, FUSK finns inte.

 

Det roliga är att det redan finns bevis för allt detta. Planetpoker fick sin algoritm knäckt av hackers. En annan pokersajt avslöjades med att ha egna botar som spelade på sajten. Men herregud säger ni, det var ju FLERA ÅR sen det hände... IDAG kan det aldrig hända... nähä?

 

Sluta vara blåögda.

Ja, jag är iaf övertygad och raderar omedelbums alla pokerklienter från burken. Phew, tur du öppnade mina ögon..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I called the Absolute VIP phone number and asked to speak to any representative. I actually play on UB but the number for their VIP support actually goes to AP VIP. So, I called and spoke with Mario, and started to press him on the issue. He gave me generic responses about security, and wanted to send me an email that talks about how their security works. I told him "I don't need to know how your seurity works to know that someone is able to see other players' hole cards." He said, and I QUOTE: "99.9% of the players cannot see the other players' hole cards."

Jamen dåså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon skicka orginallänken där det står det där med 99.9% kan inte se hålkorten?

http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=12106101

 

Från ett samtal med supporten. Det kan ju mycket väl ha varit en felsägning eller att han menade nåt helt annat. Det uttalandet är knappast det mest häpnadsväckande med trådarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har missat det. Lägg bara ned.

 

Det som vore intressant är om du skrev något i stil med att han varit all-in innan river 100 gånger och aldrig varit all-in utan tillräckliga pottodds eller bättre.

 

Att bara nämna hur många "klave" någon singlat är inte intressant om vi inte vet hur lång serien var som helhet. Och det är precis det du missar när du postar enstaka HH:ar.

 

Datan är jättefishy och pekar åt fusk. Men inte datan du hänvisar till.

 

 

Jag la bara in större delen av händerna som postades där här ifall någon ville kolla utan att behöva leta igenom hela den 150 sidor långa tråden vilket är rätt tidsödande.

 

Som någon sa, trojaner eller fulla spelare känns mer troligt än att AP är hackat.

 

Känns ju jävligt troligt att man köper in sig i en 4500$ turnering och sitter och fyllesynar med T-hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni bara visste... pokersajter och spelare fuskar så mycket de bara kan.

 

Någon mer än jag som börjar bli trött på det här?

 

Om ni bara visste... osv. Vi har förstått att du har någon information om fusk eller vad det är, så det inlägget du skrev tidigare är endast en upprepning av alla dina andra inlägg i ämnet. Det tillför ingenting till den här tråden.

 

Och var snäll och posta inga mer inlägg i någon konspiration/fusk/rigg tråd om du inte har något annat att säga än: Ni skuller bara veta bla bla..

 

Hoppas jag inte lät otrevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, länk, tack :)

Det var länkat till:

http://www.internettexasholdem.com/phpbb2/at-absolute-pokeri-cant-believe-how-low-this-was-vt34808.html

Last night, Seif was actually having a good session for a few hours at the 75 table. Eventually the game mostly broke up, and it was just Seif and Mike heads up. After some see-saw action, Mike started to get the best of him again and was ahead maybe 4 or 5 k for the HU time, I'd say. At that point, Seif says something like "one second punk"....leaves the table.....then comes back about a minute later and announces "I'm ready to take you down."

 

Play then started again......and I saw something that I never have before in all my on-line poker play: obvious manipulation. Every hand was a complete dissection based on whatever Mike was holding (third pair was capped by Seif if Mike was behind or bluffing, for example.) About 10 or 12 k was basically stolen in 15 minutes (over maybe 100 hands), and here's the kicker: he was so pissed and beyond rational thinking that he actually wanted Mike to know what was going on! For example, Mike had K9 on one hand and flopped a boat. Seif was first to act after the flop, and FOLDED OUT OF TURN just that time. I had heard that Seif was having some personal problems, but who would've ever guessed that he could be capable of this. Between that possibility and the abuse that he's taken from the pros (in chat, $ lost, and pride lost at the tables), he must've finally snapped and lowered himself THAT much to get some revenge. We were simply stunned, and all Mike could do at the time was leave the game and withdraw the rest of his money (which he did get already.)

...vilket man ju inte skulle tro på en halv sekund i ett vakuum. Men jag får lite svårt att behålla mitt rationella tänkande efter att ha läst 2+2-tråden. Minst sagt. Är det sant så är det inte alls långsökt att misstänka fusk som utgår inifrån AP och som på nåt vis spårat ur där girigheten fått dem att slakta gåsen som värper dem guldägg.

 

Och jag kan knappt tro att jag skriver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt av Absolute Poker

"Thank you for your email regarding alleged fraudulent player activity. We have been following the forums closely and are aware of your concern.

 

First, we’d like to assure you that a ‘super-user’ account does not exist. Absolute Poker was created by poker players who value security and fair play. The backend of the Absolute Poker software makes it impossible for such an account to function. Our game client only receives data regarding an individual’s hand and no other player hole cards are ever visible – by anyone – except in the event of a showdown.

 

With that said, we take any allegation of wrongdoing extremely seriously and we sincerely value your concern. We have temporarily frozen the accounts of the players in question while we continue our extensive investigation. At this point, we have found no evidence of wrongdoing. However, given the seriousness of these allegations, our investigation will go on.

 

Our fraud department has combed through all hands involving the accounts that were mentioned in the online forum. Please note that the examples mentioned in the forum present only a small snapshot of each player’s activity. Our ongoing investigation continues to show that the long-term success rates of these players aren’t in line with what the forum suggests.

 

Fair play and security are as important to Absolute Poker management and staff as they are to our players. Our fraud department is dedicated to ensuring that everyone on the site has a fair opportunity to win. We stand by the results of our random number generator and we take great pride in our game client security.

 

Absolute Poker remains a 100% secure place to play. We value all of our players and we will continue to provide our community with a safe, secure and exciting online poker experience.

 

Thank you, once again, for your email. If we can be of any other assistance, please don’t hesitate to contact us.

 

The Absolute Poker Team"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant historia det där och det finns ju mycket som talar för att det är något skumt. Det är ju rätt osannolika stats som visas upp.

 

Dock måste man ju fråga sig om det är tillräckligt osannolikt ...

 

Sätt en chimpans vid en skrivmaskin så kommer han förr eller senare att reproducera alla Shakespeares verk. (kommer inte ihåg vem som sade detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...