virre86 Postad 21 December , 2007 Rapport Share Postad 21 December , 2007 Kan 1.1.2 versionen låsar upp och användas som vanligt i Sverige än? Vad är skillnaden kontra 1.1.1? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 21 December , 2007 Rapport Share Postad 21 December , 2007 Kan 1.1.2 versionen låsar upp och användas som vanligt i Sverige än?Vad är skillnaden kontra 1.1.1? Ja, om du köper TurboSIM, StealthSIM, KingSIM eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IngeRik Postad 27 December , 2007 Rapport Share Postad 27 December , 2007 nu har jag fått min hur sätter man in sim-kortet smidigast? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 27 December , 2007 Rapport Share Postad 27 December , 2007 nu har jag fått min hur sätter man in sim-kortet smidigast? använd något smalt föremål typ häftstift, gem eller liknande och tryck hårt som fan i simkortshålet på undersidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 När jag skulle uppdatera iTunes till 7.5 startades både iPhonen och datorn om. Problemet uppstod när jag skulle sätta igång iPhonen igen! Jag slog in mitt "säkerhetsnummer" eller vad man ska kalla det och nu står det "Incorrect SIM, Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" på iPhone skärmen och på iTunes står det "The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrirer may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrirer´s store to receive a replacement SIM card." Jaha, jag kan absolut noll om sånt här. Vad ska jag göra nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 använd något smalt föremål typ häftstift, gem eller liknande och tryck hårt som fan i simkortshålet på undersidan. Ja ska han trycka på undersidan så lär han behöva nåt riktigt hårt och långt och trycka som fan. Tar han däremot nåt litet smalt och trycker i hålet på ovansidan behöver han inte trycka lika hårt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 20 Januari , 2008 Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 Pallar inte läsa genom hela tråden men har några fågor som nåb vänlig själ kanske kan svara på. Befinner mig i NY i morgon och tänkte inhandla mig en iphone om de går att sätta i sitt svenska sim. Vad jag fattat lär de vara någon viss modell för att man skall kunna göra de? Kan man uppdatera så man får svenska T9 och svenska menyer? Något mer man lär tänka på om man skall köpa en i NY? / watoz Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 20 Januari , 2008 Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 1.1.3 har precis släppts, det är versionen du inte vill ha. Det finns ingen telefon där det bara är att stoppa in ett svenskt simkort. 1.1.1 var lättast att hackas, men dom kommer du aldrig få tag på i New York. Du behöver en 1.1.2, dessa kan hackas, dock så kommer du behöva något "Turbosim", finns många olika av dessa och går på ca 600 kr. Turbosim stoppar man in tillsammans med sitt egna simkort för att lura telefonen att man använder AT&T. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sombrero Postad 13 Februari , 2008 Rapport Share Postad 13 Februari , 2008 Har en kompis som pluggar i USA och ska köpa en iphone åt mig... hur ska man shippa den?? Känner inte för reguljärpost direkt.. .UPS känns lite onödigt dyrt. Behöver den inte om två dar men vill heller inte vänta 14 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 idag hade jag och en polare en iPhone-nördkväll.. vi tog våra 1.0.2 och gjorde dem till 1.1.3 . finns ett program ZiPhone som gör biffen, ett klick så är allt klart typ.. såhär gjorde jag: håll inne menu+powerknappen 15sekunder, släpp power håll inne menu 15sekunder. så är iPhone resetad. låt itunes uppdatera den. kör ZiPhone. installera community sources 3.6, swephone 1.1.3, installera alla småprogram så är det mesta klart. några apps jag rekommenderar iAno <-- NES, jag la in 800 NESspel tog typ 160MB. smb3 är fett <--- http://youtube.com/watch?v=Z4o4BM_YfpY&feature=related iPhysics + crayon <--- Labyrinth <-- iWoman <-- håll på dina menscykler http://appleiphoneschool.com/iwoman/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 iWoman <-- håll på dina menscykler http://appleiphoneschool.com/iwoman/ Åh, vad praktiskt, då slipper jag göra det åt mina tjejkompisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Du måste väll också installera openSSH eller liknande för att få in NES spelen? Tänk på att ni göra en säkerhetskopia i itunes innan ni återställer telefonen (är ett måste för att kunna uppgradera), då får ni nämligen kvar allting förutom extra programmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Du måste väll också installera openSSH eller liknande för att få in NES spelen? Tänk på att ni göra en säkerhetskopia i itunes innan ni återställer telefonen (är ett måste för att kunna uppgradera), då får ni nämligen kvar allting förutom extra programmen. jupp, gjorde en återställning. och ja, bsd subsystem + opensshd underlättar. går att göra på andra sätt också, men orka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Nån som har koll på när den släpps i Sverige med 3G? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 några apps jag rekommenderar iAno <-- NES, jag la in 800 NESspel tog typ 160MB. smb3 är fett <--- http://youtube.com/watch?v=Z4o4BM_YfpY&feature=related iPhysics + crayon <--- Labyrinth <-- iWoman <-- håll på dina menscykler http://appleiphoneschool.com/iwoman/ Sköna tipps, men hur får jag in crayon till iPhysics och spelen till NES? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Sköna tipps, men hur får jag in crayon till iPhysics och spelen till NES? crayon följer med iPhysics från community sources. spelen till NES får du köpa lagligt eller liknande substitut, sedan scpar du över dem. googlar du hittar du bra guider Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 crayon följer med iPhysics från community sources. spelen till NES får du köpa lagligt eller liknande substitut, sedan scpar du över dem. googlar du hittar du bra guider Lol jag som är efterbliven, såg bara "sandbox" när jag kollade första gången Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Du måste väll också installera openSSH eller liknande för att få in NES spelen? Nej, finns installer source för rom. Sök efter bigboss nes rom. Kanske inte allt man vill ha men väldigt många. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 några apps jag rekommenderar iAno <-- NES, jag la in 800 NESspel tog typ 160MB. smb3 är fett <--- http://youtube.com/watch?v=Z4o4BM_YfpY&feature=related iPhysics + crayon <--- Labyrinth <-- iWoman <-- håll på dina menscykler http://appleiphoneschool.com/iwoman/ Vart hittar jag dessa program? Sen hur instalerar jag dem? är det via installer.app? Edit: efter lite snabbt runtsökande så tror jag jag har förstått hur man ska göra. Det är helt enkelt att hitta en address som man lägger till i installer.app och sen så är det bara att köra på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Vart hittar jag dessa program? Sen hur instalerar jag dem? är det via installer.app? Edit: efter lite snabbt runtsökande så tror jag jag har förstått hur man ska göra. Det är helt enkelt att hitta en address som man lägger till i installer.app och sen så är det bara att köra på? yes.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 7 Mars , 2008 Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 verkar finnas möjlighet att både skicka och ta emot MMS nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 7 Mars , 2008 Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 spore ska släppas för iPhone :shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 7 Mars , 2008 Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 kan bekräfta att det funkar utmärkt att ta emot MMS, dock så krävs det ett program för att ta emot/hämta bilderna och ett annat för att visa bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Någon som vet hur iPhone funkar med dom olika WLAN-standarden, vad är det som används liksom? Dvs. n-standarden eller b/g Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Någon som vet hur iPhone funkar med dom olika WLAN-standarden, vad är det som används liksom? Dvs. n-standarden eller b/g b/g Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts