Gå till innehåll

iPhone


Bill&Bull

Recommended Posts

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag fick Min idag av en kompis som kopte den DAR. Apple had slappt nan uppgradering till firmwaren och set verkar vara konstigheter med den, men set tar val Inte as Lang tid Innan den ocksa ar hackad. Jag marker nu att det ar lite jobbigt att skriva med en ordlista som held tiden bill korrigera saker. Jag far val lagga lite tid pa att skaffa den Svenska sen bar de fixat nya hacket. Tills vidare kor jag pa det gamla som funkar bra.

 

Den ar hur som helst javligt lacker!

 

Och under tiden jag skrev det har blev jag ratt sa mycket battre pa att skriva pa den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pöjkar, ta o uppdatera era möbiler nu :D

 

Apple iPhone Multiple Vulnerabilities iphone.pngblank.gif

crit_3.gif - Moderately critical - From remote

Issued 5 days ago. Updated 2 days ago.

Some vulnerabilities, security issues, and a weakness have been reported in the Apple iPhone, which can be exploited by malicious people to conduct cross-site scripting attacks, disclose sensitive information, bypass certain security restrictions, cause a DoS (Denial of Service), or to compromise a vulnerable system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopte en iPhone i Hong Kong! Skriver pa den nu, den ar sa jakla cool, allvarligt, den absolute basta prylen som finns, och nej jag overdriver inte, om ni tycker iPod ar bra, sa slar iPhone den med hastlangder.

 

Helt sjukt vad nojd jag.. Nar ni provarden kommer sveurige kommer ni garamterat forsta hur underbar den har!!!

 

Skriver en recension när jag har lungnat ner mig lite.. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, en liten resencion + info for er som bor i thailand.

 

Skrivbordet ar touchscreen har inte riktigt vant mig vid det an. Dessutom for att komplicera det ytterligare sa forsker den rattstava orden till engelska, men ska fixa svenskt sprak till den snart.

 

Den har sjukt manga funktioner som verkligen funkar och ar lattanvanda, inget krangel eller tjafs.

 

- Internet. Du har med dig Internet vart du an ar. Super function.

 

- iPod. Lyssna pa musik och titta pa film, har tex laddat ner office sesion 1 plus lite Simpson, funkar och ser skitbra ut.

 

- kamera. Ar en vanlig kamera men pga av den stora displayen sa ser bilderna grymt snygga ut.

 

- Telefon. En vanlig telefon, fast helt I touchscreen, ser lite star trek aktigt ut, hela telefonen kanns forovrigt som nagot fran framtiden.

 

Det ar Dom viktigaste funktionerna men det slutar inte dar.

 

-e-mail. Valdigt latt anvand.

 

- miniraknare, planeringskalender, notes, tidtagarur-stopur, vader, youtube, varldstid, SMS ar dessutom det ocksa battre, den visar SMS I konversations fonster typ.. Jag vet, alla telefoner har manga av Dom funktioner jag namner har men pa iphone sa funkar allt grymt bra, lattanvandigt och lattoverskadligt.

 

Fast helt klart ar Internet den stora grejen med telefonen. Och det ar det vanliga Internet, inget javla fjant WAP som man inte kan anvanda till nagot vetigt.

 

Allt detta ar sedan inpackat i ett mycket stilrent och slimmat fodral, valdigt tunt dessutom de inte ser ut som du har en korv i fickan!

 

For er i Thailand ar tipset att gora som jag, kop ett DTAC happy kort SIM prepaid kort. Det kostade 550 Bath, men tror jag vart lite lurad.. hehe.. men allifall, efter det satt in pengar pa kortet och sedan koper du ett GPRS paket. Dom har tva paket, ett for 24 timmar som kostar 39 bath + 7%vat. Det andra paketet ar for 7 dagar och kostar 249 bath + 7%vat. Edge funkar bra har i phuket allifall.. Average speed runt 140 kbps.

 

Nagra snabbnummer for att underlatta om ni koper ett DTAC Happy kort:

 

1678 - Kundtjanst. For att kopa gprs paketet manuellt.

*101*9# - For att snabbt kolla saldot pa SIM kortet.

*1001 - For att kolla nar gprs saldot gar ut. Valj 4 nar hon har pratat klart.

*1004 - For att kopa gprs paketet automatiskt. OBS hon pratar thai, men om du foljer mina instruktioner har sa gar det bra:

 

1. Ring *1004

2. Efter hon har pratat klart tryck 1

3. Nu ger hon dig tva alternativ. Antingen kopa paketet for 24 timmar eller paketet for 7 dagar. Tryck 1 for 24 timmar. Tryck 2 for 7 dagar.

4. Nu vill hon att du konfirmerar ditt val. Tryck 1 for att acceptera tryck 2 for att avbryta.

 

Sedan sager hon att du ska fa ett SMS som bekraftar, men det fick jag inte, har forovrigt problem med min iPhone att ta emot automatiska SMS meddelanden. Har last pa internet att andra har samma problem.

 

Efter det gar du settings pa din iphone ---> General ---> Network ---> Edge

Och skriver i under APN: http://www.dtac.co.th

 

Starta om telefonen och efter det ska det funka. For att testa din speed kan du ga till denna lanken:

http://i.dslr.net/tinyspeedtest.html

 

Forhoppningsviss ska du nu fo over 100 kbps om du ar i ett omrade i thailand dar dtac har edge support, annars sa far du noja det med gprs vilket ligger pa runt 40kbps.

 

 

Ha sa kul! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt måste väl gå och pruta? Köpte min i Hong Kong för 4490 Hong Kong dollar. Runt 20,000 bath. Men då gick jag runt och frågade på typ 10 olika ställen där dom sålde den, och dom gick ner i pris på vartannat ställe ungefär, men kineser är svåra att pruta med, dom är för bra.. Och gillar pengar för mycket. :mrgreen:

 

Fast det känndes som det var många som satt på ett stort lager av iphone som dom har betalat $599+skatt från USA för. Men nu kostar dom ju $399+skatt runt $430. Runt 15,000 Bath. Så det borde gå och pruta till sig en iphone för 20,000 bath.

 

Och personligen skulle jag hellre köpa en låst iphone än att få det gjort av dom, tyvärr så hittade jag inga billiga låsta iphones i HK, så har en olåst nu, men jag har ingen anning vad dom har redan gjort på den, vilket komplicerar saker och ting när jag behöver uppdatera den i framtiden.

 

Så mitt tips är, försök och köp en låst, fabrikspackad iphone för runt 20,000bath! Då har fortfarande försäljaren plus eventuella mellanhänder runt 5,000 bath att dela på.. Det tycker jag borde räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar så omständigt att låsa upp den, kanske bättre att köpa i deras butik med hackers

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=124040&st=160

 

"One shop at MBK have a team working on the iphone software 'hack'.

 

They are already offering a Thai language menu as an alternative to the english language menu together with a thai language keyboard - pretty impressive.

 

They have also already updated their english language software since I bought my iphone 3 weeks ago with a whole host of new third party apps. They have done some pretty neat things like get the keyboard to work in landscape mode.

 

For the really lazy they will also pre-load your iphone with all the latest music and music videos."

 

jag är lat, +1k idag, täcker iPhone och sprit för idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag handlat en iPhone. 22k baht typ upplåst och klar.

 

DEN ÄR SÅ SJUKT FRÄSCH!

 

kan ni ge tips på hur man i osx

1. converterar video-klipp till h264 för iPhone

2. får över video-klipp till iPhone

3. ser till att iPhone inte kan råka uppgradera firmware

4. annat smått och gott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...