Gå till innehåll

iPhone


Bill&Bull

Recommended Posts

Idag har iphone dev team släppt sitt efterlängtande software crack för att låsa upp iPhone. Så nu kan man köpa sig en iPhone för att sedan låsa upp den med helt fria open source lösningar och använda den över hela världen med vilket SIM kort som helst.

http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php?title=Main_Page

Dessutom har apple sänkt priset med $200 till $399 för en 8GB iPhone.

 

Är det dags och köpa nu?

 

Fast samtdigt har ju apple planer på att släppa en 3G version av iPhone här i Europa, och det ryktas dessutom om att den skall bli 16GB. Skulle tippa på att det blir i början av nästa år eller strax innan jul.

 

Fast sedan måste den ju crackas om man inte bara vill använda den i Sverige, det tog 74 dar för dom att cracka upp iPhone, är ju inte säkert att man kan använda samma crack och då måste man vänta på en ny lösning vilket ytterligare förlänger tiden man får vänta på den.

 

Så frågan är denna, som med alla ny teknik, ska man köpa nu eller vänta på bättre eller prisvärdare saker?

 

Börjar bli smått frustrerad, har väntat redan på iPhone sedan Januari detta året. Den släpptes sedan i Juni detta året och jag har väntat på att dom ska låsa upp den vilket nu har gjorts, men kommer ju 3G versionen om en 4 månader kanske. hugha.. Känner att jag har väntat tillräckligt länge redan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Apple har inte officelt bekräftat det, men det verkar som så på alla rykten som cirkulerar på nätet.

 

Desutom har jag svårt att tro att iPhone kommer bli en framgång i Europa om dom inte har 3G på telefonen.

 

hoppas det stämmer, ett 3-abbonemang på en Iphone vore stålet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet att köpa en iPod Touch nu och sedan sälja den när iPhone kommer finns ju alltid. En iPod Touch kommer bevara ett ganska högt andrahandsvärde.

 

Vad får dig att tro det? När man sedan kan köpa en Ipod Touch med inbyggd telefon vad är det som får dig att tro att folk fortfarande vill betala bra pengar för en Ipod Touch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får dig att tro det? När man sedan kan köpa en Ipod Touch med inbyggd telefon vad är det som får dig att tro att folk fortfarande vill betala bra pengar för en Ipod Touch?

 

1) Kom ihåg att iPhone är mycket dyrare än Touch när man räknar med abonnemanget. Det finns många som inte kommer att ha råd med en iPhone.

 

2) Tidigare modeller av iPod har bra andrahandsvärde.

 

3) Med all sannolikhet kommer iPod Touch fortfarande vara värstingmodellen av iPods när iPhone kommer till Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet att köpa en iPod Touch nu och sedan sälja den när iPhone kommer finns ju alltid. En iPod Touch kommer bevara ett ganska högt andrahandsvärde.

 

Håller helt med! Men vet inte om jag klarar mig utan en iPhone nu. Jag känner i hela kroppen att jag vill ha en NU!!! :mrgreen:8-):shock::rolleyes:

 

Jag väntar några dar för att se om apple publicerar något om iphone 2.0, tror jag klarar mig till Måndag eller nåt, sedan måste jag köpa den..

 

Föresten, vet någon om EDGE funkar i Thailand och Sverige? Vilken operatör har support för det isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu har jag forskat i EDGE. Men måste börja säga att de är en djävla djungel i telefonvärlden med olika standarder hitt och ditt.

 

EDGE är allifall en snabbare form av GPRS, som i sin tur är en snabbare form av GSM. Det vill säga EDGE är en "upphottad" 2G version.

 

Den enda leverantörern som stödjer det i sitt nät i Sverige är Telia.

Telia erbjuder idag EDGE (upp till 236 kbit/s nerströms) som är en teknik för dig som är i behov av en hög datahastighet i mobilen.

Fyra gånger snabbare med edge

Edge är en standard för ökad överföring av data i gsm/gprs nätet. Och gprs är en förutsättning för att skicka och ta emot data med mobilen. Den maximala datahastigheten med gprs är 48 kbps* till telefonen och 24 kbps från telefonen. Med edge ökas hastigheten upp till 210 kbps till telefonen och 105 kbps från telefonen. Alltså en fyrfaldig förbättring som du har stor nytta av när du t ex vill hämta hem data eller skicka e-post, mms med mera.

 

Nu ska jag undersöka Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok du hade rätt. DTAC är dom enda som har EDGE support här i Thailand. Allifall i vissa delar av landet, där det inte funkar använder man GPRS istället.

 

Just nu känner jag mig grymt sugen på att köpa den, har även funderat lite, känns inte super viktigt med att det måste vara 3G på iphone. Den har ju WLAN också, och de tycker jag finns överallt, allifall i städerna.

 

Mm.. ska fundera lite på det, men tror jag ska slå till. :mrgreen:

 

Det värsta som kan hända är ju att jag blir tvungen att köpa iPhone 2.0 också, men då blir ju någon i famlijen glad, typ min lilla syrra, som får min gamla.. ;)Dessutom pratar vi ju bara om runt $450 som den lär kosta på eBay. Det slaskar man ju iväg på pokern på två minuter. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hoho, nu efter lite slöläsande fattar jag uttrycket. gah, mina engelskakunskaper suger.

 

aja, gött med iPhone. såg man kunde köpa den för $450+$40 i frakt på ebay. var sugen på att slå till, men får väl avvakta lite. någon som är sugen på att ta ryanair till london och shoppa i slutet av september?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man köper en iphone från ebay, går det då att låsa upp den gratis så att ett svensk sim-kort kan användas i den ? om jag förstått det rätt. Sugen 8-)

 

http://www.engadget.com/2007/09/12/first-free-open-gui-iphone-unlock-software-tested-it-works/

 

här är en högupplöst film på hur det ser ut:

http://www.engadget.com/videos/iPhone/iPhoneSIMfree-unlock-vga.avi

eller mpeg4 för er som gillar det:

http://www.engadget.com/videos/iPhone/iPhoneSIMfree-unlock-hd.mp4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man köper en iphone från ebay, går det då att låsa upp den gratis så att ett svensk sim-kort kan användas i den ? om jag förstått det rätt. Sugen 8-)

 

Det går, men framtida firmwareuppdateringar kan sätta stopp för detta. Nu har det dock kommit uppgifter från Apple som säger att de inte kommer jobba särskillt aktivt för att hindra hackare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gah, pallade inte mer. köpte min iPhone nu. $620 för 8GB med 3-5dagar UPS från USA.

 

alla rykten säger ju att europa får samma iPhone som USA, först i februari någon 3G version kommer. jag litar på ryktena, de brukar aldrig vara sämre än verkligheten.

 

Redan upplåst? Kommer troligen själv be en kompis i USA beställa en åt mig och kommer issåfall få den i slutet av nästa vecka om det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...