Gå till innehåll

iPhone


Bill&Bull

Recommended Posts

tankade FLV2itunes. iPhone har väl 480x320 men i FLV2itunes får man bara välja 640x480 och 320x240 och 4:3 eller 16:9. vad ska man välja? och mpeg4 eller h264?

 

http://www.apple.com/iphone/specs.html

 

Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

 

Displayen är på 320x240, men kan ta till sig filer upp till 640x480

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Vad är den senaste informationen om svenskt släpp? Typ datum, pris, abonemang, om man kan hoppas på framtida 3G-variant som man ska vänta på etc.

 

Finns lite rykten angående svenskt släpp, men inga med någon riktig substans. När det gäller 3G så kommer det släppas när taltiden når över en viss nivå, troligen någon gång nästa år. Det ryktas att Steve Jobs har väldigt hårda krav när det gäller batteritid. Just nu verkar det som några speltillverkare har fått tillåtelse att börja utveckla spel som kan installeras direkt på iPhonen, men dessa kommer enbart att släppas om de uppfyller Apple's hårda energikrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill ha en iphone redan nu. Vart ska man köpa en? Går det att beställa en från apple.com eller måste man gå via ebay eller liknande?

 

Man har köpt från international-orders, man får ge strax över 5000 kr vad jag vet. Tar ca 3 dagar att få den direkt till dörren. Ebay är ett alternativ, men dom kostar betydligt mer än ordpriset ($400). Från ebay landar en 8gb på runt $600 inkl frakt. Andra alternativ är blocket (billigaste brukar vara 5000kr) och sedan http://www.ifun.se som tydligen har bra priset, men en låååång väntelista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har köpt från international-orders, man får ge strax över 5000 kr vad jag vet. Tar ca 3 dagar att få den direkt till dörren. Ebay är ett alternativ, men dom kostar betydligt mer än ordpriset ($400). Från ebay landar en 8gb på runt $600 inkl frakt. Andra alternativ är blocket (billigaste brukar vara 5000kr) och sedan http://www.ifun.se som tydligen har bra priset, men en låååång väntelista.

 

International-orders billigaste var 595dollar. Vilket är 195 över att köpa från apple.com. För att få en redan hackad version vill de ha 645. Jag antar att det går att själv hacka Iphonen bara man kommer över mjukvaran.

 

Någon som köpt från international-orders och kan ge ett utlåtande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

International-orders billigaste var 595dollar. Vilket är 195 över att köpa från apple.com. För att få en redan hackad version vill de ha 645. Jag antar att det går att själv hacka Iphonen bara man kommer över mjukvaran.

 

Någon som köpt från international-orders och kan ge ett utlåtande?

 

Sedan tillkommer typ frakt på $130 och USA moms på $50. De flesta som har köpt från IO har haft tur och sluppit tull. Dock har alla iphones skickats med fedex från USA och fedex brukar ibland skicka ut fakturor på att betala tull/moms 6 veckor efter att man fått varan.

 

Att hacka telefonen är jätte enkelt, jag har gjort det 2 gånger. Första gången tog det ungefär 40 minuter och andra gången kanske 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte slänga in swephone o sånt idag. änsålänge har jag inte hackade den alls.

 

1. hur får man in ringsignaler?

2. hur fixar man så man får tagentbord horizontellt?

3. ska man orka gå till 1.1.1?

4. någon som lagt in porr på sin iPhone än? runkbart?

 

1. Jag använder iBrickr

2. Går det?

3. Om ett par veckor kanske när det blir stabilt

4. nope, inga filmar inlagda ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan tillkommer typ frakt på $130 och USA moms på $50. De flesta som har köpt från IO har haft tur och sluppit tull. Dock har alla iphones skickats med fedex från USA och fedex brukar ibland skicka ut fakturor på att betala tull/moms 6 veckor efter att man fått varan.

 

Att hacka telefonen är jätte enkelt, jag har gjort det 2 gånger. Första gången tog det ungefär 40 minuter och andra gången kanske 5 minuter.

Så det är priset, 600 + 130 i frakt? Så 770 dollar för en ohackad Iphone med 1.0.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...