Gå till innehåll

iPhone


Bill&Bull

Recommended Posts

Alla vanliga hörlurar (3,5mm-kontakt) funkar förutsatt att du lyckas plugga in dem i iPhonen. Eftersom iPhonens kontakt är något nedsänkt är detta dock ibland lättare sagt än gjort. Om hörlurskontakten ser ut som ett L kan du få problem.

 

edit: det finns såklart också hörlurar anpassade för iphone, inklusive knappen på sladden som man kan ta emot/avsluta samtal och pausa musik/byta låt med

 

Alla mina hörlurar (2 st om man inte räknar med de som kom med iPhonen) har 3,5mm-kontakt.

Jag har kikat lite på det och det verkar som att området där kontakten övergår till sladd är för tjockt för att passa.

Borde man få de att passa? Milt våld kanske löser problemet? :twisted:

 

Är det någon som har tips på öronsnäckor som är bekväma, gärna Koss Plug In, som passar i iPhone?

Vad är förresten fördelen med att kontakten på iPhone är nedsänkt? Allt på den verkar vara så genomtänkt förutom det :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni som haft Iphone nu ett tag, ni lackar inte ur för att den är för stor? Jag menar, visst, den innehåller riktigt mycket godis, men som telefon är den ju lite väl bajtig? E ju inte direkt så att man står och bellar film eller lyssnar Itunes på krogen en lördagkväll?

 

Den är absolut inte för stor. Det är inget jag nånsin tänkt iaf. Men sms-funktionerna är tokigt jävla urusla. Det är fan så att Steve Jobs borde bli straffknullad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Orkar inte söka igenom tråden men har två frågor bara som nån vänlig själ kanske vill svara på.

 

1. När kommer den till Sverige?

 

2. Ska till New York i Januari så man kanske skall köpa en där nere i ist? Men hur blir de med alla ÅÄÖ och sånt där isf. Och blir den och funka som svenska versionen av Iphone? Eller har ipoden kommit till Sverige i Feb när jag kommer hem så man köper den här ist?

 

Sry trött som ett as och orkar iten söka nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen vet när iPhonen kommer till Sverige, men jag skulle gissa på Maj eftersom det har börjat gå starka ryktet att det är då en ny version av iPhonen kommer med 3G.

 

Det går att försvenska sin telefon. Om du ska köpa en i Januari borde du kolla upp det då, eftersom dom senaste telefonerna som säljs just nu i USA, England, Frankrike och Tyskland går Inte att hacka!! Har man inte löst det problemet, så är det inte värt att köpa. Sedan har man stött på problem med att hacka dom nyaste telefonera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte precis en iphone på ebay. killen jag köpte av fyllde i $250 i fraktkostnader i efterhand, kostar det verkligen så mycket eller försöker han hustla mig? (skickas från USA ska tilläggas)

 

Vadå fyllde i i efterhand? Är du säker på att du inte har blandat ihop fraktkostnaden med beloppet han fyller i som anger paketets värde (vilket påverkar skatter/moms etc)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lade 570 i bud som blev det högsta. stod ingenting om frakten så jag antog att den skulle vara ungefär som paket brukar kosta att skicka.

 

sen fick jag detta i mailet Subtotal:

US $570.00

Shipping and handling via Other Int'l Shipping (see description):

US $250.00

 

Total: US $820.00

 

dessa 250 stod ingenting om när jag budade (kostade ca 29 att skicka inom usa). 250 är mer än brukligt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mailade honom och frågade hur det kunde vara så dyrt, då skrev han bara :

 

"outside us they charge tax

and the paypal charge percntage for shipping charge

ebay charge for same

there is outside insurence charge is high

also may be costums charge that i am not included"

 

är ny på ebay. kan jag skita i att betala bara, om jag tror att han lurar mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det skulle inte förvåna mig om han sålde en telefon med 1.1.2 versionen, som inte går att hacka just nu! För $570 är billigt jämfört med andra auktioner, verkar gå på $700+.

 

1.1.2 går inte att hacka, men man kan köpa ett "turbosim" som kostar runt 700 kr. Det gör det möjligt att ringa med 1.1.2 telefoner och man slipper hacka dom delvis. Sedan funkar det även på Engelska, Franska och Tyska iPhones. Så man kan lätt fixa en iPhone från t.ex England för ca 3600 kr + 700 kr turbosim = 4300kr. Inte så farligt tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...