Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

länge leve fascismen

 

edit: för att klargöra, du är alltså för dödstraff på dumhet?

fascinerande och intressant. råder dig dock att inte yttra dessa åsikter i sociala sammanhang då det än så länge absolut inte är socialt accepterat.

Kan vi komma överens om att inte använda fascism som synonym för jättestygg och på så sätt åtminstone i det lilla undvika att bidra till det publika samtalets förfall?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Funds -> BTC- Make a deposit -> Your address for deposit BTC: blablabla

sen kan du skicka btc till blablabla

 

 

Tyvärr verkar det ta upp till 4h att få transaktioner verifierade just nu. Till goxen är det ännu värre om det är till någon tröst.

 

Tänkte på insättning av riktiga pengar för att köpa BTC på sidan. Tänkte försöka tjäna pengar på att köpa BTC på btc-e och sälja dem på Kapiton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

länge leve fascismen

 

edit: för att klargöra, du är alltså för dödstraff på dumhet?

fascinerande och intressant. råder dig dock att inte yttra dessa åsikter i sociala sammanhang då det än så länge absolut inte är socialt accepterat.

 

tror inte att det var dumhet som drev gubben i detta fallet men jag förstår hur du tänker. hur svårt är det att framställa metaamfetamin på hemmaplan liksom, likt walter white?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på insättning av riktiga pengar för att köpa BTC på sidan. Tänkte försöka tjäna pengar på att köpa BTC på btc-e och sälja dem på Kapiton.

 

AJo, det kan bli svårt att få in i tid om du inte redan har pengar där. Kika på https://www.okpay.com/en/index.html. Kommer dock bli avgifter, risk för id-verifikation och högst tveksamt om du kan få ordning på allt i rimlig tid innan gapet stängs.

 

Åandra sidan är det inga tradingavgifter och grönt minirally på goxen just nu så du skulle kunna funda din btc-e för framtida arbitrage genom mtgox eller liknande och sitta på dem några timmar :)

 

@$91 runt 23.15 nu @$104 grönt stigande

 

Edit: Ja, @$121 and counting. Låter bli att sälja av innan jag sover. Om det är under $90 imorgon är allt som vanligt Heltoks fel.

 

Borde finnas mycket fiat på börserna, ingen risk för helgdipp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker hannibal verkar sevärd. lite mix dexter/following med flera stora namn.

 

http://listentobuttcoin.com/ :lol:

 

do want: https://bitcointalk.org/index.php?PHPSESSID=f22c1p166ipu42lo9p6ekj9pf0&topic=99497.msg1819469#msg1819469

 

såhär som bitcoin kommer växa:

 

SxmlpMO.png

ganska ok volym trots all nertid...

 

 

det våra politiker, lärare och folk som avser arbeta i framtiden borde höra:

http://spectrum.ieee.org/podcast/at-work/tech-careers/the-job-market-of-2045

 

 

$50k - Early adopters will push it up($0.01->$0.20).

$1 million - People will start using it for small transactions(silk road).

$50 million - Small time illegal activity will flow through it, and people will start to use it to transfer money across borders(See; Argentina post recently).

$1 billion - Mid-level illegal transactions and mid-sized legal transactions will flow through it. Angel and VC Investors(200k - 5 million) will move in in increasing size will both invest and create startups(happening now; this is the step we are on. We will never go back to step 3 unless the Bitcoin network itself is cracked).

$25 billion - Higher level illegal transactions(mob bosses) and larger investors(multi-million sized) start to move in. Governments start to get involved, try to regulate what they can, and create rules for the system. High net worth individuals use it for international currency transfers.

$400 billion - After that, large businesses & investors move in. Becomes the de-facto standard for illegal activity. Government regulation cracks down and becomes more rigid. Some(A few) Bitcoin businesses are shut down by the Government without warning, prompting fear and anger. Small companies regularly use it for international currency transfers.

$1 trillion - After that, International currency movements start to flow through it. Very large investors move in, it is talked about as if it were standardized and common. Businesses learn to follow Government rules and procedures become standardized. Large businesses use it to transfer currencies internationally.

$5-20 trillion - Becomes the de-facto standard of international trade and currency evaluation, replacing the dollar as the global standard. Prices stabilize and shift only a fraction of a percent a day. Can now be used as a real currency for the first time since inception.

Do I know for sure this will happen? Of course not. But the first 4 steps were pretty clear in hindsight. And it makes sense- Why would ANYONE use the dollar for international money transfer post-Bitcoin? It depreciates, it is expensive to move, it is heavily regulated and tracked, it is subject to seizure. It is subject to the whims and mistakes of one government, who are all subject to the whims of their short-sighted voters.

So now how the fuck do you go from a $500 million currency to a $5 trillion currency? It isn't going to be a linear graph- that doesn't make any sense. It isn't going to be a smooth rise- Why would it? If everyone can see a nice, smooth, pretty graph going up, everyone is going to buy into that nice, smooth, pretty graph. It isn't going to be unidirectional- If the price always went up, everyone would buy into the up, and it would overshoot any and every step. It isn't going to happen quickly- Many of these steps take time to build confidence and make mistakes to learn from.

No, it is going to be a very painful up and down process. Because the technology has so much potential, it is going to experience explosive growth. Because it experiences explosive growth, it is going to have dramatic, painful, scary collapses. Then there will be fear. Then it will stabilize, and then it will start growing again. A few months later, it will explode again as it approaches the next big transition.

It takes time for Bitcoin companies to get their systems in order. It takes time for them to earn our trust and for us to weed out the scams and unreliable ones. It takes time for VC and Angel investors to evaluate and plan Bitcoin ventures. It takes time for Bitcoin to adapt to its own growth.

For those who think merchant adoption and currency status are the step we should be on, you are gravely mistaken. The only use that merchant adoption has right now is 1. Getting more people into it/increasing transactions, and 2. making a legal case for why Bitcoin shouldn't be illegal(which would slow us down by 10-25 years).

This is not the last big rise. This is not the last big crash. We aren't even at the bottom of this one. Until the network either gets cracked or replaced, this is going to keep moving forward. There is no going back; We've improved the Gold coin, the Dollar, and the wire transfer all at once. Hang on to your seat, and stop panicking over just another crash.

tl;dr: This is not the last big rise. This is not the last big crash. Stop panicking and focus on the long view.

 

 

also

bitcoin är ju perfekt för nordkoreaner att ta emot pengar från vänner som har flytt landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kmr ni börja sälja? :lol:

 

sälja? konsumera menar du? jag har inga planer på att göra om mina bitcoins till kronor någonsin. har avsatt 5st bitcoin jag kommer hoarda tills de är värda 2M sek styck var iaf, övriga bitcoins jag äger kommer jag göra av med och fylla på allt eftersom är planen. räknar väl inte med överdrivet konsumerande i bitcoins iår, men förhoppningsvis kommer bitcoinstore och motsvarande till sverige om något år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sälja? konsumera menar du? jag har inga planer på att göra om mina bitcoins till kronor någonsin. har avsatt 5st bitcoin jag kommer hoarda tills de är värda 2M sek styck var iaf, övriga bitcoins jag äger kommer jag göra av med och fylla på allt eftersom är planen. räknar väl inte med överdrivet konsumerande i bitcoins iår, men förhoppningsvis kommer bitcoinstore och motsvarande till sverige om något år...

 

Okej, 5st du ska ha kvar som du ska hoarda. Vad ska du göra med resten? Jag är för rädd/osäker för att hoarda många fler än 5st och vad ska man göra då med resten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag behöver hjälp med att hitta på en egen maträtt. jag har visionen klar. det ska vara en förrätt/snack. något litet. och på toppen av det ska det vara en bit grillat kött skuret i en ca 1x5cm bit. nu är bara frågan vad som ska ligga under köttbiten.

 

era ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...