Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Var handlar du? Jag köpte nyss på btcx.se och där är det så jävla mkt dyrare... :(

 

mtgox och lite andra ställen. När mtgox laggar i storleksordningen timmar uppstår spread mellan köpordrar och säljordrar som går igenom timmar senare vilket gör att folk som sålt för $109 känner sig lika lurade som folk som köpt för $150.

 

Under ddos / lag får man försöka plocka ihop så många små orders man kan, där det finns möjlighet på olika börser. Och så blir det lite lotto vad som går igenom på mtgox.

 

Btcx.se är förmodligen det absolut dyraste sättet att få tag på bitcoins under en drop. Använd hellre kapiton en stund innan derivatan skiftar (som också är relativt dyr) även om du är lat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fett grön $165 and counting :)

 

190 and counting. som jag sa innan, sånt sjukt köpläge. skrämmande vad bra jag gissade:

änsålänge ser ju min gissning bra ut. 6april sa jag det:
Ser ut som bitcoin kommer rusa om någon dag, gissar på 145-150 i två dagar, sedan en rush till 200. Kan givetvis ha fel, men det är kul att testa och predicera framtiden

 

OC6rOVJ.png

 

så då är frågan vart det här slutar. vetefan alltså, kan sluta på 200 i veckan eller så kan de gå hur långt som helst typ 500. gissar också på en spontan ddos av mtgox i mitten av veckan.

 

EDIT: 199. grattis till er alla som lyssnade på mig innan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet man vem som utför DDOS attackerna?

Kan ju vara sjukt värt att veta när de kommer :roll:

 

Många som efterfrågat det. Så DDos grabbarna lyssnade och tog till sig och skapade en sida där de berättar när de ska attackera MtGox och andra börser...

http://www.whenisthenextdosing.com

 

Riktigt sjuk utläggning om varför Bitcoins är en värdelös valuta.

http://pandodaily.com/2013/04/10/great-now-engineers-think-that-they-are-economists-too-2/

 

Businessinsider om Bitcoinmiljardären som idag gav bort över

13k dollarz på Reddit.

http://www.businessinsider.com/who-is-bitcoinbillionaire-2013-4

 

Cptilt över att mina idhandlingar vägrar processas, satt med köpknappen redo på 119 LAP på Gox... tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

190 and counting. som jag sa innan, sånt sjukt köpläge. skrämmande vad bra jag gissade

 

hah, du missade denna :P

 

204, ser inget motstånd alls nu:

http://bitcoincharts.com/markets/mtgoxUSD_depth.html

 

250? 300? inatt?

 

----

 

Lite kul ändå, fick övertalat en vän att köpa bitcoins för första gången idag. Satt i bilen när jag över telefon förklara för honom hur han la en köporder hos kapiton. 1526 lr något har jag för mig han fick betala. När jag kommer hem 1,5h senare ser jag de går för 900kr på kapiton. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt sjuk utläggning om varför Bitcoins är en värdelös valuta.

http://pandodaily.com/2013/04/10/great-now-engineers-think-that-they-are-economists-too-2/

 

pfft, keynesianer som fortfarande tror att deflation är dåligt.

 

ingen kommer spendera för man kan hoarda bitcoins och spendera i framtiden. men gäller inte detta övriga valutor också? varför spendera en krona när man kan köpa en bitcoin, hoarda den och sedan växla den till kronor och spendera dem i framtiden? uppenbarligen funkar inte fiatvaluta heller för ingen kommer spendera dem på annat än bitcoins.

 

nästan ännu sämre än den där länken som nipslip postade innan. tips är att läsa kommentarerna till artiklarna innan ni postar dem och tror att de motbevisar något, ofta inser man att inga av läsarna tror på dem.

 

bitcoin-billionaire-2.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pfft, keynesianer som fortfarande tror att deflation är dåligt.

 

ingen kommer spendera för man kan hoarda bitcoins och spendera i framtiden. men gäller inte detta övriga valutor också? varför spendera en krona när man kan köpa en bitcoin, hoarda den och sedan växla den till kronor och spendera dem i framtiden? uppenbarligen funkar inte fiatvaluta heller för ingen kommer spendera dem på annat än bitcoins.

 

nästan ännu sämre än den där länken som nipslip postade innan. tips är att läsa kommentarerna till artiklarna innan ni postar dem och tror att de motbevisar något, ofta inser man att inga av läsarna tror på dem.

 

Om du tolkade det som att jag tyckte det han skrev var bra så tolkade du det helt fel. Tyckte hans argument var så otroligt dåliga så jag fann det lustigt, därav att jag postade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mt.Gox: System overloaded, order placing suspended

Mt.Gox: System overloaded, order placing suspended

Mt.Gox: System overloaded, order placing suspended

Mt.Gox: System overloaded, order placing suspended

Mt.Gox: System overloaded, order placing suspended

 

Hata? Hur ska man komma upp i volym om de tillåter handel under lag och sedan suspendar godtyckligt?

 

Helt sjukt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästan ännu sämre än den där länken som nipslip postade innan. tips är att läsa kommentarerna till artiklarna innan ni postar dem och tror att de motbevisar något, ofta inser man att inga av läsarna tror på dem.

 

Du är verkligen arg på mig....

 

Jag har inte försökt motbevisa något men du pratar kanske lite väl enögt om bitcoin för min smak och det kan hända att någon litar blint på dig. För övrigt skiter jag fullständigt i kommentarerna till en text utan bildar mig en egen uppfattning om texten efter jag läst den.

 

Jag är själv otroligt fascinerad och intresserad och köpte idag på mig några st. Dock kommer jag sälja hälften när/om vi når 250 dollars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slaktavfall: vad är det som får dig att tippa på att fundamentalvärdet på en bitcoin till 20-40 usd?

 

jag har sett olika gissningar med och utan tillhörande uträkningar och skattningar. personligen har jag ingen aning alls, men är mycket intresserad av en motivering från dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från nipslips länk:

How the central banks can easily crash bitcoin valuations back to historical values

 

If you're a central banker, you hate bitcoin. You want to see it destroyed, of course, but more importantly you want to see it discredited. You want to portray it as a "pyramid scheme" that ultimately hurts a lot of people. And you want to promote the "safety" of government-backed banks (i.e. central banks).

 

How to accomplish this? It's stupidly simple: Just start creating money out of nothing (i.e. crank of the U.S. dollar printing presses) and use that fake fiat currency to purchase billions of bitcoins at ANY price, driving bitcoin valuations sky-high.

 

Keep pumping money into bitcoins until the speculators ("fools") jump on board, thinking they're all going to get instantly rich by joining the latest new "free money fad."

 

Stand back as the bitcoin valuations reach the stratosphere, suckering even more people into parting with their hard-earned cash by buying into the system.

 

And then, when the timing is right, start SELLING billions of bitcoins into the marketplace at any price. FLOOD the marketplace with your entire inventory. The price support for bitcoins will shudder and collapse, and once the collapse begins, fear will kick in and sellers will pile on. As the prices collapse even further, fear will turn to panic, and people will attempt to "sell everything at any price!"

 

That's the point where bitcoin crashes hard, thereby accomplishing the exact goals of the central banks. History shows that markets crash FASTER than they rose, so you can expect the eventual bitcoin crash to be wildly accelerated in terms of velocity. Billions of dollars in valuation will be wiped out overnight, and more importantly, the reputation of bitcoin will be destroyed.

 

Mission accomplished for the criminal central banks who excel in market manipulations and psych warfare.

 

Learn more: http://www.naturalnews.com/039848_bitcoins_speculative_bubble_market_crash.html#ixzz2Q6FQUjvm

 

detta är det vanliga "kapitalism funkar inte, någon rik kan köpa allt kaffe i världen och sedan sälja det dyrt"-argumentet som man regelbundet får höra i olika former. vilket de flesta efter 5min tanke inser måste vara helt åt skogen för

1. om det var sant hade någon gjort det och blivit rik, ingen gör det

2. när man dumpar får man svårt att hitta köpare

3. när man ska köpa upp billions of bitcoins blir det rätt jävla dyrt efter en rätt kort tid.

4. enda man gör är att betala dyrt till andra som ser till att tillgång/efterfrågan ungefär rätt hela tiden

 

så vad skulle denna attacken göra? jo den skulle göra bitcoin-spekulanter rikare, inte något som direkt skulle avskräcka folk från att vilja ha bitcoins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dif har ju som vi alla vet sålt Kasper för ett x antal okända bitcoins. Det hela skedde ju när bitcoins gick för under 500 kr/st och såldes ju till någon polsk klubb om jag inte minns fel. Måste ha gjort en rejäl summa om de skulle sälja av hela kapitalet i dagsläget? Då de är registrerade som ett AB så måste de väll även registrera sig som ett företag som handlar med BTC?

 

Måste fan kunna styra hela marknaden om de skulle vilja, sjukt smart och vågat gjort av den ansvarige på djurgårdens fotbollsförening!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...