Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

min åsikt är att desto tidigare desto viktigare. har man bra föräldrar kommer man antagligen långt oavsett hur värdelösa lärare man har. är första läraren bra kan han väcka ett intresse som blir svårt att släcka för kommande lärare.

 

de flesta av oss här hade antagligen ett ganska rejält försprång eller iaf ett intresse för lärande rätt tidigt och hade kommit in på universitet oavsett om våra lärare på mellan, hög, gymnasie var normalt dåliga lärare eller om de var bill gates föreläsnings-bra. säg att vi hade blivit hemskolade av duktiga lärare så hade vi nog haft ett helt gäng socialt kompenta Evan O'Dorney.

 

när det gäller viktigaste lärare givet att vi har ett barn som växer upp i ett medelklassområde i en medelstor stad säger jag:

lågstadie>högstadie>mellanstadie>gymnasie

 

givet att barnet växer upp i ett samhälle med väl fungerande skola med bill gates-föreläsningskvalite på lärarna:

mellanstadie>högstadie>gymnasie>lågstadie

 

finland börjar mycket senare. det är ju ändå bara elakt att tvinga barn sitta still innan dess ändå och leder bara att de associerar lärande med obehag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crashade förresten en college-fest i PB idag, alltså ~100-tal amerikanska ~18åringar som grindade mot varandra i liten lägenhet. Så ni vet: det är precis som i filmer, fast inte speciellt coolt (det vill säga det är precis som ni tror att det är). Man inser att det är kamera-arbetet som gör att de ser kul ut. I verkligheten blir det som mina gamla fester (som jag värderar nostalgiskt, men poängen är att det var väldigt ospeciellt, allt blir mindre coolt IRL - ni som sett walk of fame förstår jag jag menar).

 

Redan lite trött på de röda muggarna faktiskt, grejen är att det blivit standard att de står framme men ingen med klass använder dem så de bara står där. De är ypperligga till beer pong - thats it.

 

Notis förövrigt: jag glorifierar landet mycket för tillfället och tycker typ allt är fantastiskt, men väldigt många amerikaner har sagt till mig att Kalifornien är väldigt speciellt - att det i princip skulle kunna vara ett eget land. De menar på att den lite elakare synen på både amerika och amerikaner eventuellt stämmer, bara att det inte gäller i den här staten. De är antagligen lite partiska också - men ändå.

Have a history teacher explain this if they can.

 

Abraham Lincoln was elected to Congress in 1846.

 

John F. Kennedy was elected to Congress in 1946.

 

Abraham Lincoln was elected President in 1860.

 

John F. Kennedy was elected President in 1960.

 

Both were particularly concerned with civil rights.

 

Both wives lost a child while living in the White House.

 

Both Presidents were shot on a Friday.

 

Both Presidents were shot in the head.

 

Now it gets really weird.

 

Lincoln's secretary was named Kennedy.

 

Kennedy's Secretary was named Lincoln.

 

Both were assassinated by Southerners.

 

Both were succeeded by Southerners named Johnson.

 

Andrew Johnson, who succeeded Lincoln, was born in 1808.

 

Lyndon Johnson, who succeeded Kennedy, was born in 1908.

 

John Wilkes Booth, who assassinated Lincoln, was born in 1839.

 

Lee Harvey Oswald, who assassinated Kennedy, was born in 1939.

 

Both assassins were known by their three names.

 

Both names are composed of fifteen letters.

 

Now hang on to your seat.

 

Lincoln was shot at the theater named "Ford."

 

Kennedy was shot in a car called "Lincoln" made by "Ford."

 

Booth and Oswald were assassinated before their trials.

 

And here's the "kicker":

 

A week before Lincoln was shot, he was in Monroe, Maryland.

 

A week before Kennedy was shot, he was with Marilyn Monroe.

 

AND...................:

 

Lincoln was shot in a theater and the assassin ran to a warehouse...

 

Crazy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

senaste spartacus :heart: filmklass :)

 

 

http://www.thedailybeast.com/articles/2012/01/13/is-pot-good-for-lungs-new-marijuana-study-adds-to-health-effects-debate.html

1. Otherwise healthy men who have smoked the equivalent of one joint daily for seven years have a lung capacity that is 1.6 percent higher than that of otherwise healthy non-marijuana-smoking men.

Based on 20 years of research involving 5,115 adults, the study that yielded this stat—affiliated with the University of California, San Francisco, the National Institute on Drug Abuse, and other agencies, and published in this month’s Journal of the American Medical Association—confirmed earlier studies linking cannabis and increased lung capacity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hennes målsättning är att i första hand bevara kungahusets position, i andra hand se till att hennes dynasti lever och i tredje hand att Sverige blomstrar.

 

Nu till frågorna.

 

1) Hur tycker ni Estelle bäst uppnår sina mål?

 

2) Hur tror ni livet i detta hypotetiska Sverige skulle vara jämfört med dagens demokratier?

 

Bevara, hon vill bevara sin positionen, status quo är ok?, mao tilltaget är överdrivet och irrationellt.

 

Levande dynasti - kan hon endast göra genom att fortplanta sig och åter igen, tilltagen stadskupp tillför inget på den fronten.

 

Blomstrande land - stadskupp tillför inte heller här något utan riskerar snarare att skada näringsliv/-klimat.

 

Med de mål hon satt upp har hon troligen valt fel väg, mao Svar 1) genom att inte göra någon "stadskupp".

 

Svar 2) men givet scenariot har hon ändå gjort stadskupp och därmed visat sig maktgalen/fullkomplig och irrationell - livet blir sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de som undrar över mina våghalsiga uttalanden om att äta sig i form och muskelminne, så har jag nu varit på gymmet 4 gånger i år och ja, dessa 4 pass i kombination med ätande har inte bara gjort mig märkbart större - även mer deffad. Jag kom fram till att jag tränat magen 2 gånger senaste 12 månaderna, vilket har generat ett hyfsat sexpack.

 

Det är inte helt C. Ronaldo ännu men på god väg. Jag behöver lite hård lats och rygg-träning innan jag är nöjd. Ge mig 3-4 pass till.

 

Fan Trillske du måste vara ett genetiskt freak! Vilka sporter har du sysslat med? Explosiva sporter borde vara din grej. Hur snabb var du på 60-100 m? Att få fram en sexpack handlar mest om att deffa och ha lågt bf iofs.

 

Om du varit lite yngre och gått på high school hade jag rekommenderat dig att omedelbart börja med amerikansk fotboll. Kan ju ge en enorm monetär utväxling för extrema talanger. De bästa tjänar 20 musd/år. Slår alla halvtrista ingenjörsjobb med hästlängder oxå... ;-)

 

Vi klev ner till mission beach och surfade imorse. Låter lite orimligt nästan såhär i februari, men det var ett trevligt bakfyllenöje.

 

Kostar oss 1 dollar/gång för våtdräkter+bräda+lärare. Kan gå 15 tillfällen i veckan.

 

Havet var dock vårdslöst idag (low tide) och vi fick till och med känna på en kraftig rip current, en av moder naturs alla häpnadsväckande krafter. Då var man inte fräsh längre när man väl tog sig iland.

 

__________________________

 

Kvällen blev sedan återställare-fylla med ett nytt gäng danskar och kaliforniabor. Äntligen börjar vi hamna rätt och nu börjar det hända grejer; jag har exempelvis beslutat att jag ska testa deras världs-kända cannabis och jag har till och med detalj-planerat upplevelsen (stillasittande vid vattnet tills det går över - tydligen kan deras skit hålla i en dag+).

 

Passa dig för rip currents. Hade en polare som drunknade efter att han simmat ut och räddat 5 barn som dragits iväg av en sådan. En fiskebåt fick han i nätet några dagar senare. :-(

Han blev hjälteförklarad och fick en gata uppkallad efter sig i den lilla perunska staden.

 

Är det cronic du ska testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säga vad man vill om copyright mm men all heder åt grabbarna som trots att de får sin liv förstörda står upp för det de tror på och står rakryggat mot en mångmiljardindustri som använder alla fulknep de kan för att fortsätta tjäna pengar.

 

Liknelsen med knarkmaffian som skjuter ihjäl alla som försöker konkurrera känns inte avlägsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi klev ner till mission beach och surfade imorse. Låter lite orimligt nästan såhär i februari, men det var ett trevligt bakfyllenöje.

 

Kostar oss 1 dollar/gång för våtdräkter+bräda+lärare. Kan gå 15 tillfällen i veckan.

 

Havet var dock vårdslöst idag (low tide) och vi fick till och med känna på en kraftig rip current, en av moder naturs alla häpnadsväckande krafter. Då var man inte fräsh längre när man väl tog sig iland.

 

__________________________

 

Kvällen blev sedan återställare-fylla med ett nytt gäng danskar och kaliforniabor. Äntligen börjar vi hamna rätt och nu börjar det hända grejer; jag har exempelvis beslutat att jag ska testa deras världs-kända cannabis och jag har till och med detalj-planerat upplevelsen (stillasittande vid vattnet tills det går över - tydligen kan deras skit hålla i en dag+).

Kanske läge för en egen dagbok trillske där du kan skriva om cali osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan Trillske du måste vara ett genetiskt freak! Vilka sporter har du sysslat med? Explosiva sporter borde vara din grej. Hur snabb var du på 60-100 m? Att få fram en sexpack handlar mest om att deffa och ha lågt bf iofs.

 

Om du varit lite yngre och gått på high school hade jag rekommenderat dig att omedelbart börja med amerikansk fotboll. Kan ju ge en enorm monetär utväxling för extrema talanger. De bästa tjänar 20 musd/år. Slår alla halvtrista ingenjörsjobb med hästlängder oxå... ;-)

GD Gif hade runt 2500 deltagare i 60m. Jag kom 4a (kände mig helt värdelös som blev utan medalj, och jag var liksom inte ens aktiv inom friidrott - fattar inte att jag inte tyckte detta var en bragd).

 

Med i alla skolans lag, go-to-guy i de flesta.. Så jag var rätt sportig. Bra i alla vanliga grenar i friidrott utom kula, vilket väl säger det mesta; var inte så stor eller stark.

 

Skulle antagligen varit för tunn för amerikansk fotboll, ganska kort och runt 70kg. Det finns ju positioner där man kan vara lite mindre, men kanske inte så "liten"?

 

Med facit i hand finns det en stor sport jag tror jag skulle lyckats med: Fotboll, ytterback. Nu sitter man och surar över att vi inte har några i landslaget istället.

Jag la ner fotboll som kanske 15-åring och ytterbackspositionerna som de ser ut idag kom igång långt senare.

 

Passa dig för rip currents. Hade en polare som drunknade efter att han simmat ut och räddat 5 barn som dragits iväg av en sådan. En fiskebåt fick han i nätet några dagar senare. :-(

Han blev hjälteförklarad och fick en gata uppkallad efter sig i den lilla perunska staden.

 

Är det cronic du ska testa?

Fy fan..

 

Som surfare har man ju fördelen av att sitta fast i brädan. Så länge brädan är där så är det bara att flyta ut och in igen. Tydligen dock inte helt ovanligt att folk får panik/hjärnsläpp och kopplar bort brädan (och försöker simma rakt in i strömmen). Som jag förstått det är det ingen fara bara man tänker sig lite för och håller sig lugn när man fastnar (samt att det inte dyker upp små barn som behöver hjälp :( ).

 

Vet inte vad cronic är, har verkligen ingen koll på sånt där. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tallriksmodellen 2.5 - brunchmodellen.

Ja, innuti den där bullen med ägg ligger förstås en oförsvarlig mängd ost och kryddor.

 

30a49hh.jpg

 

För de som undrar över mina våghalsiga uttalanden om att äta sig i form och muskelminne, så har jag nu varit på gymmet 4 gånger i år och ja, dessa 4 pass i kombination med ätande har inte bara gjort mig märkbart större - även mer deffad. Jag kom fram till att jag tränat magen 2 gånger senaste 12 månaderna, vilket har generat ett hyfsat sexpack.

 

Det är inte helt C. Ronaldo ännu men på god väg. Jag behöver lite hård lats och rygg-träning innan jag är nöjd. Ge mig 3-4 pass till.

 

Självklart finns det sedan någon gräns när resultaten slutar vara såhär explosiva. Men det ska bli intressant att se vart den dyker upp.

 

Och nej, detta är förstås ingen genetik-brag eller liknande, utan jag tolkar det som stöd för det jag skrivit om angående kost, träning, etc. Självkart får man ju inte magmuskler av att slappna av magen hela dagarna - men lever vi ett något sånär vettigt liv ansträngs magen fler gånger än bara när vi befinner oss på ett svettigt gym. Det opreciserade är (med få undantag) viktigare än det preciserade. De flesta lägger sin energi på att åtgärda några procent av helheten (det preciserade). Det blir mycket jobb för lite resultat. Vardagens ryggmärg står för den stora kakan, och den är inte ens lika ansträngande - bara jobbigt ickeintuitiv för akademikern.

 

 

Det är alltså en IQ-brag. :-P

 

Rätt så säker på att du kryddar något enormt. Men annars önskar jag faktiskt innerligt att du börjar trycka roids och satsar på bodybuilding, DET hade jag velat följa :mrgreen:

 

Mage är som macroman sade lite speciellt. Jag tränar aldrig någonsin mage och äter vad jag vill och dricker mängder med öl men har ändå alltid sexpack. Lite märkligt det där. I övrigt är jag jättetunn och ruskigt klen så jag är verkligen inte ett genetiskt freak på din nivå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som surfare har man ju fördelen av att sitta fast i brädan. Så länge brädan är där så är det bara att flyta ut och in igen. Tydligen dock inte helt ovanligt att folk får panik/hjärnsläpp och kopplar bort brädan (och försöker simma rakt in i strömmen). Som jag förstått det är det ingen fara bara man tänker sig lite för och håller sig lugn när man fastnar (samt att det inte dyker upp små barn som behöver hjälp :( ).

 

Min kompis hade en surfbräda när han räddade ungarna. Han gav den till en av de utmattade äldre barnen och drogs efter det iväg av strömmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir heldag här om en vecka, epic:

http://www.google.se/search?newwindow=1&q=six%20flags%20los%20angeles&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=kz8ZUcn5HevuiQKd_oDgBQ&biw=979&bih=445&sei=mz8ZUduhH8K2iwKs4YHABg

 

________________________________________________

 

En del övedrev jag säkerligen, eller snarare att bilderna ni får i huvudet av att läsa det antagligen blir överdrivna. :-P

 

Jag tror ju som sagt inte det är genetik. Samtidigt skyller jag väl att jag är rätt kort på genetik så lite cred får man ju ge. Men jag har alltid kännt det som att precis allt jag gjorde i yngre ålder "ligger kvar".

 

Min kompis hade en surfbräda när han räddade ungarna. Han gav den till en av de utmattade äldre barnen och drogs efter det iväg av strömmarna.
Ouch..

Få människor förtjänar en gata mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga här lite på skoj och lite på allvar, kan iaf hoppas på något intressant svar.

 

Har alltid innan haft väldigt bra syn och den är fortfarande relativt bra, märker dock att den väldigt sakta håller på att bli sämre. Har i stort sett hela livet suttit mycket framför datorn och gjort allt som enligt alla ska vara dåligt för ögonen då de fått ansträngas ofta tills ett par år sedan och det är just efter detta skede de blivit sämre. Tycker att ju längre tiden går desto sämre har de blivit på att verkligen fokusera och se klart så fort som de kunde tidigare men ser bättre ju mer jag anstränger mig och fokuserar med tiden.

 

Nu till mina hypoteser, ska försöka förklara så gott jag kan. Givetvis bara gissningar och säkerligen bara min ökande ålder. Men jag är skeptisk, varför skulle ögonen bli sämre med åldern utan anledning och genetiskt anlag. Är det så långsökt att det kanske mestadels är andra anledningar?

 

När mina ögon slappnar av, utan att ansträngas så fokuserar de inte lika starkt och blir istället mer överblickande över ett stort område och det tar tid att försöka fokusera. Är det inte rimligt att detta gör att ögonen försöker lära sig att fokus inte är det riktiga fokuset och således kanske blir sämre med tiden att fokusera på specifika saker, tidmässigt och fokusmässigt.

 

Sitter vid datorn en stor del, hade som alla andra CRT skärm förut som gjorde att ögonen blev ansträngda och ville fokusera mycket mer men har givetvis TFTs nu som gör att de inte knappt blir ansträngda längre och sitter en lika substantiell tid där nu som förr.

 

En konsekvens av detta är att jag slappnar av ögonen konstant nu och knappt alls förr, förut fokuserade jag mycket oftare på specifika saker än vad jag gör nu helt enkelt och fick också blinka m.m när de blev trötta av skärmen.

 

Är man helt dum i huvedet eller kanske borde man gå tillbaks till CRT för att se om det ligger något i det hela då det skulle ge en substantiell skillnad i hur mycket jag fokuserar och hur mycket mina ögon får jobba?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul hypotes iaf.

 

Jag brukar försöka förklara den mesta degeneration med avslappning, åtminstone före typ 90 års ålder - klart det finns någon rimlig biologisk gräns också, evolutionen skulle inte fungera utan ett nät som fångar upp de uppsättningar som lever och frodas för länge (imo).

 

Jag var den enda i vårt hus idag och passade på att städa.

Märkte att jag inte alls gillar att städa ytor som är rena. Gissar att de flesta har något emot det för att det tar tid - men det är inte alls mitt problem. Jag tycker istället att det känns fel. Blev lite stolt över att min ryggmärg direkt ogillar att dammsuga mer än en gång i veckan, för det klingar oerhört bra med mina medvetna tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga här lite på skoj och lite på allvar, kan iaf hoppas på något intressant svar.

 

Har alltid innan haft väldigt bra syn och den är fortfarande relativt bra, märker dock att den väldigt sakta håller på att bli sämre. Har i stort sett hela livet suttit mycket framför datorn och gjort allt som enligt alla ska vara dåligt för ögonen då de fått ansträngas ofta tills ett par år sedan och det är just efter detta skede de blivit sämre. Tycker att ju längre tiden går desto sämre har de blivit på att verkligen fokusera och se klart så fort som de kunde tidigare men ser bättre ju mer jag anstränger mig och fokuserar med tiden.

 

Nu till mina hypoteser, ska försöka förklara så gott jag kan. Givetvis bara gissningar och säkerligen bara min ökande ålder. Men jag är skeptisk, varför skulle ögonen bli sämre med åldern utan anledning och genetiskt anlag. Är det så långsökt att det kanske mestadels är andra anledningar?

 

När mina ögon slappnar av, utan att ansträngas så fokuserar de inte lika starkt och blir istället mer överblickande över ett stort område och det tar tid att försöka fokusera. Är det inte rimligt att detta gör att ögonen försöker lära sig att fokus inte är det riktiga fokuset och således kanske blir sämre med tiden att fokusera på specifika saker, tidmässigt och fokusmässigt.

 

Sitter vid datorn en stor del, hade som alla andra CRT skärm förut som gjorde att ögonen blev ansträngda och ville fokusera mycket mer men har givetvis TFTs nu som gör att de inte knappt blir ansträngda längre och sitter en lika substantiell tid där nu som förr.

 

En konsekvens av detta är att jag slappnar av ögonen konstant nu och knappt alls förr, förut fokuserade jag mycket oftare på specifika saker än vad jag gör nu helt enkelt och fick också blinka m.m när de blev trötta av skärmen.

 

Är man helt dum i huvedet eller kanske borde man gå tillbaks till CRT för att se om det ligger något i det hela då det skulle ge en substantiell skillnad i hur mycket jag fokuserar och hur mycket mina ögon får jobba?

 

 

Upplever exakt samma sak som du. Innan jag slutade med fotboll och skytte hade jag otroligt bra syn och lätt för att fokusera. Nu när det är prioritering av jobb och familj så har jag slutat med fotboll och skytte och jag upplever att min syn fortfarande är bra men min möjlighet att fokusera snabbt har blivit sämre. Lever i samma tro som du att kombinationen fotboll skytte höll mitt fokus i trim och att det nu blivit förslappat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga här lite på skoj och lite på allvar, kan iaf hoppas på något intressant svar.

 

Har alltid innan haft väldigt bra syn och den är fortfarande relativt bra, märker dock att den väldigt sakta håller på att bli sämre. Har i stort sett hela livet suttit mycket framför datorn och gjort allt som enligt alla ska vara dåligt för ögonen då de fått ansträngas ofta tills ett par år sedan och det är just efter detta skede de blivit sämre. Tycker att ju längre tiden går desto sämre har de blivit på att verkligen fokusera och se klart så fort som de kunde tidigare men ser bättre ju mer jag anstränger mig och fokuserar med tiden.

 

Nu till mina hypoteser, ska försöka förklara så gott jag kan. Givetvis bara gissningar och säkerligen bara min ökande ålder. Men jag är skeptisk, varför skulle ögonen bli sämre med åldern utan anledning och genetiskt anlag. Är det så långsökt att det kanske mestadels är andra anledningar?

 

När mina ögon slappnar av, utan att ansträngas så fokuserar de inte lika starkt och blir istället mer överblickande över ett stort område och det tar tid att försöka fokusera. Är det inte rimligt att detta gör att ögonen försöker lära sig att fokus inte är det riktiga fokuset och således kanske blir sämre med tiden att fokusera på specifika saker, tidmässigt och fokusmässigt.

 

Sitter vid datorn en stor del, hade som alla andra CRT skärm förut som gjorde att ögonen blev ansträngda och ville fokusera mycket mer men har givetvis TFTs nu som gör att de inte knappt blir ansträngda längre och sitter en lika substantiell tid där nu som förr.

 

En konsekvens av detta är att jag slappnar av ögonen konstant nu och knappt alls förr, förut fokuserade jag mycket oftare på specifika saker än vad jag gör nu helt enkelt och fick också blinka m.m när de blev trötta av skärmen.

 

Är man helt dum i huvedet eller kanske borde man gå tillbaks till CRT för att se om det ligger något i det hela då det skulle ge en substantiell skillnad i hur mycket jag fokuserar och hur mycket mina ögon får jobba?

Tanka ner och installera flux :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde F.Lux ett tag, några veckor, kände att det hjälpte mig i början, men nu har jag slutat med det. Det blir ju så jävla fult tyvärr, gillar inte att allt känns smetigare på kvällen när man grindar osv. Sitter på en Dell u2711 så den har ju adobe RGB fabrikskalibrering som jag kör med, så den är ju inte på en "100% brightness och en jävla massa gamma-ala-tv-affär-setting" som man gärna ställer in på skärmar som inte har nån schysst förinställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullständigt underbart företag, vill köpa allt: http://www.zappos.com

Snacka om att de förstår internet-generationen, hade aldrig trott att det skulle kännas mindre bökigt att köpa tex skor online än IRL.

 

Svindyra skor för att vara USA, men är väl övervägande dyra märken.

 

Beställde ett gäng ganska billiga $70 för att testa, gratis frakt, kom i tid och hur smidigt som helst. Man har ett år på sig att skicka tillbaka saker man inte vill ha och det är förstås gratis också.

 

Har ni hittat någon motsvarighet i Sverige - företag som fattar att göra det lätt, tryggt och roligt att köpa kläder för internetgenerationen, istället för "plottrigt" och omständigt (företag som vägrar släppa taget om vissa avgifter etc)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besök på Zappos - http://www.ehandel.se/Ett-besoek-hos-foeretaget-som-levererar-lycka---Zappos,2010.html

 

Har ni hittat någon motsvarighet i Sverige - företag som fattar att göra det lätt, tryggt och roligt att köpa kläder för internetgenerationen, istället för "plottrigt" och omständigt (företag som vägrar släppa taget om vissa avgifter etc)?

 

Kanske inga kläder ni köper. Men kunder till oss: http://www.ridestore.se/

 

Svar som man kanske inte hittar annanstans:

 

Snygga youtube-klipp:

 

+Crossbana på bakgården!

 

Mer kan man inte önska som leverantör. :) Tror på riktigt de förstår internetgeneration bäst av alla ehandlare i Sverige. Ingen annan kommer nära.

 

Edit:

Annars har jag själv beställt två gånger ifrån http://www.careofcarl.com/ kunde inte varit mer nöjd. Å andra sidan har jag heller aldrig stött på problem dom två gånger jag beställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...