Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Uppföljning på detta please, myyycket underhållande

 

+1 samt en friendrequest

 

En sån som du borde inte få uttala dig in en debatt som ligger så långt ifrån din verlikghet. Efter jag läste din intervju i *tidning* kände jag mig bara äcklad över att liten (ålder)-ing som du har tjänat mer pengar på bara några år än båda mina föräldrar har under hela sin livstid. Du hade gärna kunnat få stannat i *stad* för vi vill ändå inte ha sådana som du här du kommer väll ändå att sälja detta företag med och så. Du ser ju bara till din egna fötter när du säljer företaget och tänker inte på de anställda och deras familjer, inte konstigt att folk blir fattiga i dagens sverige när man bara kan sälja företag så där. Borde finnas lagar för sånt annars är vi snart som USA.

lol

 

 

6346699_700b_v1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, såhär nu va.

Jag och min flickvän satt och talade en skvätt över maten och gled in på mitt språkbruk, på internet och i verkliga livet.

Då plötsligt droppar hon bomben att en lärare som gav fel för om någon skrev "man" som i att "man borde göra såhär".

 

Under kanske 30 minuter så pratade vi om ämnet och kom fram till att det är näst intill omöjligt att inte använda ordet.

 

Talspråk var överens om att det bör vara ok att använda.

Men i vilka akademiska texter är det okej att använda ordet?

 

Och för fasen, vad ska man använda istället?

Vi smög kring att dess innebörd är en odefinerad skara personer som mer eller mindre är kopplade till företeelsen i fråga.

Dvs då man inte kan säga vi/ni etc eftersom kretsen av människor som inkluderas inte är bestämd.

 

 

Hjelp, jak har semidyslexi :cry:

 

edit: pronomen, som ett pronomen menar jag !

 

Mvh

IG i grammatik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppföljning på detta please, myyycket underhållande

 

Haha, någon riktig härlig kommunist! Hände väl egentligen inte så mycket mer än att hon bjöd på ytterligare ett gott skratt :)

 

 

 

*Namn*, du har nog fått fel uppfattning om mig. Jag vill inte känna igen mig alls i din beskrivning om att jag bara skulle se till mina egna fötter. Tvärtom, jag tror på att personalen är den absolut viktigaste tillgången man har i ett bolag. Jag jobbar otroligt mycket med att se till så att min personal både mår och trivs bra på jobbet likväl som hemma. Det spelar ingen roll om det så är en mediebyrå eller städfirma det kommer alltid genomsyra de bolag jag är inblandade i. Jag tror oerhört starkt på det konceptet.

 

Det är absolut inte så att jag sålde ett företag och lät det gå i graven. Utan jag sålde en andel i bolaget så att vi på så sätt kunde få in mer pengar i verksamheten för att kunna fortsätta växa och anställa ännu fler.

 

 

Sedan vet jag inte om du läste hela artikeln men rubriken var väldigt klantigt satt. Så jag förstår att det kan vara lätt att missuppfatta. Men om du läser igenom artikeln så framgår det att rubriken inte riktigt stämmer överens med hur det har gått till.

 

Spelar ju ingen roll... du sålde fortfarande för 40 miljoner står det ju. Har du varit nära så mycket pengar kan du inte veta vad fattigdom är. Hur skall du kunna sätta dig i hur de är att vara fattig. Sitter här och äcklas av du försöker framtå dig sig som så jävla bra. Du bara ser mer och mer pengar framför dig hela tiden det är det som driver dig. Helt serisöt hur mycket kan du göra med 40 miljoner? Det räcker till 2 årslöner? Förstår du hur mycket 40 miljoner skulle kunna göra för barn som lever med fattiga föräldrar?

 

 

 

Orkade inte mer efter det.

 

Man kan ju tycka att man egentligen skulle lärt sig ett och annat av alla pokerintervjuver som gjorts i lokala blaskor och som dykt upp här på pf. Men nej... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du vet inte vad fattigdom är, men de vet givetvis. är man rik kan man inte veta något, ungefär som att en smal skulle veta något om hur tjocka ska banta.

 

grattis till 40M iaf. sjukt med folk som är så missunsamma att ser det som negativt när andra har det bra. ondska...

 

Sa gar det nar man ar avundsjuk for lange och far utrymme att pika.

 

Stammer snarare att Microsoft inte dragit in mycket kultur i deras varumarke, vilket ar en helt annan - extremt mycket trakigare - sak.

 

tycker faktiskt microsoft bättrat sig väldigt mycket senaste åren. och de har lite roliga visioner om framtiden:

 

men ibland fortsätter de vara smaklösa:

Spoiler!
klutter klutter klutter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige* ar det storre "problemet" tvart om, fattiga manniskor vet inte hur det ar att vara rik, sa de tror att det ar helt fantastiskt och kanner att varlden ar fruktansvart orattvis trots att de sjalva har en sa pass trygg inkomst att rikedom inte skulle ha nagon stor inverkan pa vare sig valmaende eller lycka.

 

De som ar deprimerade for att de inte har nagra vanner ar nog ganska ratt ute - livet ar nog battre med vanner.

 

De som ar deprimerade for att de inte ar rika har ingen aning om vad de snackar om.

 

Jag brukar ju saga att detta blivit den akademiska generationen, men i det har fallet verkar folk skita i att akademiska studier ar minst lika klara pa den har punkten. Folk har sa bedrovligt svart att acceptera att mycket pengar inte ar viktigt (relativt annat) - tills de har mycket pengar.

 

*Speciellt, eftersom sa liten andel ar direkt fattiga/otrygga har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, såhär nu va.

Jag och min flickvän satt och talade en skvätt över maten och gled in på mitt språkbruk, på internet och i verkliga livet.

Då plötsligt droppar hon bomben att en lärare som gav fel för om någon skrev "man" som i att "man borde göra såhär".

 

Under kanske 30 minuter så pratade vi om ämnet och kom fram till att det är näst intill omöjligt att inte använda ordet.

 

Talspråk var överens om att det bör vara ok att använda.

Men i vilka akademiska texter är det okej att använda ordet?

 

Och för fasen, vad ska man använda istället?

Vi smög kring att dess innebörd är en odefinerad skara personer som mer eller mindre är kopplade till företeelsen i fråga.

Dvs då man inte kan säga vi/ni etc eftersom kretsen av människor som inkluderas inte är bestämd.

 

 

Hjelp, jak har semidyslexi :cry:

 

edit: pronomen, som ett pronomen menar jag !

 

Mvh

IG i grammatik

Jag är inte något vidare på svenska, eller grammatik, men kan du ge ett bättre exempel?

 

I ditt exempel "man borde göra såhär" tror jag att läraren ser det som att din flickvän (eller någon i hennes klass) uttrycker sin egen åsikt och istället gömmer sig bakom "man" vilket brukar vara det vanliga och att hon då istället skall skriva att "Jag tycker". Tror att jag har lyckats få bort "man" från både skrift och talspråk och skulle gärna se ett exempel när det verkligen inte går att använda ett mer specifikt ordval.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, just ja. Jag skriver aldrig "man" om jag ar serios (dock sager jag det sakert en del).

 

Har aldrig varit med om att det blivit ett problem. Nar folk gjort det i rapporter eller liknande brukar det racka med att fraga vilken person eller institution eller enhet det skulle kunna syfta till. Meningar som "man brukar..." ar bara 100% flum for att lura lasaren att det finns en referens bortom skribenten. "man skulle kunna.." ar bara ett fegt satt att gomma sig fran sitt eget forslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, vet inte om ni misstolkar mig. men rör sig alltså inte om exit på 40 miljoner. utan fick in 40 miljoner till företagets checkkonto mer eller mindre. så det är alltså pengar som skall användas i verksamheten. journalisten trodde väl ganska mkt på idén att jag hade fått in 40 miljoner på mitt personkonto och att jag nu skulle leva loppan. det var fel. rubriken blev fel även där efter.

 

några vänner misstolka precis som journalisten detta och tyckte jag skulle byta upp min saab och att en resa skulle sitta lägligt.

 

men minst lika bra brag och glad för det!

 

onlinepizza i wish :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MAN man⁴, pron. oböjl. Ordet lånar oblika kasusformer från pron. EN (se EN, räkn. V ³) o. korresponderar med possessivpron. SIN o. refl.pron. SIG; jfr dock a α samt c α á ( man(n) 1526 osv. mandh c. 1620 )

[fsv. man, motsv. d. man; gm inflytande från mht. o. t. man utvecklat ur MAN, sbst.² 1 (o. 12); jfr ss. obest. subj. fsv. män, isl. menn, mnt. men, pl.; jfr med avs. på bet.-utvecklingen fr. on]

[MAN.pron 0]

ss. personsubj. med generell l. obestämd innebörd l. med syftning på en l. flera bestämda personer vilkas identitet är okänd l. lämnas därhän.

[MAN.pron .a]

a) med syftning på (den enskilde av) ett större l. mindre antal människor (människosläktet, invånarna i ett land l. en trakt, de personer som befinna sig i en viss situation l. ha med ngt att skaffa l. vilja l. önska ngt o. d.) som den talande l. skrivande själv tillhör l. för tillfället tänker sig tillhöra (o. vari han inräknar var o. en av dem som han vänder sig till). Hur tycker du man bör göra i ett sådant fall? Vad kan man lära av detta? Hur länge skall man behöva stå och vänta här? Man kan inte påstå att osv. Man skulle kunna säga att osv. Ofta får man höra att osv. Man får inte vara så överseende som du är. Så får man inte bära sig åt. Man får vara glad att det inte gick värre än så. Om man delar linjen AB midt itu osv. Ser man närmare efter, visar det sig att osv. Man kan vad man vill (om man vill vad man kan). Hwar tagher man brödh här j öknenne ther man them medh metta kan? Mark. 8: 4 (NT 1526). Och sker så, att tett man tilfoger andre, tett vederfars en sielff igän. CARL IX ( c. 1585) i HT 1906, s. 141. Allthenstund man icke lenger kan hafwa fredh, än eens grannar will. GUSTAF II ADOLF 206 (1617). Månge små meenlöse diur, man seer där (dvs. i skogen) spelande springa. STIERNHIELM Herc. 265 (1648, 1668) Man bijdar intet för länge effter dhet som gott är. GRUBB 502 (1665). Sådane Syszlor må man .. om Söndagen förrätta, som äre oumgängelige. Stadg. Eed. 1687, 2: 3. Det mest gravitetiska djur på jorden är, som man vet, Oxen. KELLGREN 3: 198 (1792). Att jag är dåligt klädd lär ingen klandra, / Man är ej sämre, då man är som andra. RUNEBERG 2: 116 (1846). Kant .. (förkunnar egentligen) bibelns gyllene regel: att man skall vara mot andra som man vill de skola vara mot en själv. GHT 1934, nr 153, s. 3. – särsk.

[MAN.pron .a.α]

α)

[urspr. möjl. eg. hörande till MAN sbst.²,]

(†) i sammanhang där ett föregående man ersättes av l. korresponderar med ett följande han resp. hans o. honom. När man skemmes ther vedh ath hans foreldra äro icke såå rijke wijse .. (etc.) som han vil. OPETRI MenFall B 6 b (1526). När man ecke förhindrar haat och kijff ther han kan. Därs. B 7 b. Thz fierde bodhordit lärer huru man skal haffwa sich j hans nästas werdzligha ägha delar. Därs. B 8 a. Man arbete huru han wil, så kan man intet meer vtbretta. Pred. 3: 9 (Bib. 1541). Man söker offte effter thet han icke finner. SvOrds. B 5 b (1604). Jagh förnimmer, att der man icke är sielff, der bliffver och icke hans huffvudh tvettatt. OxBr. 5: 51 (1613).

[MAN.pron .a.β]

β) i satser med pluralt predikativ (jfr b slutet). Logen (på teater i Spanien) blir dyr, om man är få om den, men billig, om man är många delegare. KRÆMER Span. 116 (1860).

[MAN.pron .a.γ]

γ)

[utvecklat ur vissa under MAN, adv. 3 c, anförda uttr., vilka uppfattats ss. innehållande man, pron.]

(ngt vard.) i uttr. ser l. hör man på ss. uttr. för förvåning: skulle man ha sett resp. hört! Tänk, hvad verlden dock är skön! / Ser man på! Der ner i dalen / Blomstra redan piln och alen. CFDAHLGREN 1: 78 (l821). "Ser man på!" sade han. "Det var en baddare att vara lärd ..." LAGERLÖF Holg. 2: 189 (1907). jfr ANF 5: 340 (1889).

[MAN.pron .b]

b) med syftning på (den enskilde av) ett antal personer som den talande l. skrivande icke tillhör l. tänker sig tillhöra: folk (se d. o. 3 d, människorna; de tillstädesvarande; (ngn av) de personer som äro i ngns omgivning l. närhet l. med vilka ngn har att skaffa o. d. En skildring av huru man levde i Sverge på 1400-talet. Han gick och oroade sig för vad man skulle komma att säga. Man sökte efter den försvunne hela dagen utan att finna honom. Ther skall man holla oss före, ath wij äre Christi tienare. 1Kor. 4: 1 (NT 1526). Fordom tijdh j Jsrael när man gick bortt til at frågha Gudh, sadhe man, Kom låt oss gå til Siyaren. lSam. 9: 9 (Bib. 1541). Vthi the förre åår haffuer man omkring fördt ganska monga the helighas legender, Passional, exempelböker, och ther medh vpfylt werldena. FörsprPsalt. (Bib. 1618). Til slut man ropar mig, jag känner Atis röst. CREUTZ Vitt. 38 (1761). Innan Soln gått ner / Man mig återser. ENVALLSSON Slått. 17 (1787). Samtalet blef lifligt, man kallade snart hvarannan du. CFDAHLGREN 4: 123 (1831). Hon (dvs. den döende drottning Kristina) hör ur töcknet af en dunkel dvala, / Hur re'n man skiftar hennes egendom. SNOILSKY 2: 30 (1881). Ja, låt gå för en liten mörk krog. Man slank in på källaren Berzelius, i mörkaste hörnet. SIWERTZ Varuh. 272 (1926). – särsk. i satser med pluralt predikativ (jfr a β). Der (dvs. i Berns salong) var man alltid säker att träffas, om man ock varit skingrade som agnar under dagens lopp. STRINDBERG RödaR 89 (1879). Det brukades sedan gammalt, att man var tre i båtlaget där på ön. OTERDAHL Skram 17 (1919).

[MAN.pron .c]

c) oeg., användt i stället för personligt pronomen.

[MAN.pron .c.α]

α) (numera bl. ngt vard., se dock β) liktydigt med: jag, stundom med: vi. J sinom tijdh wil iagh komma til tigh igen, om man leffuer. 1Mos. 18: 14 (Bib. 1541). Nu hafwer man måst s1ttia på Hästen hela dagen .., nu på Slädan (osv.). RUDBECKIUS KonReg. 491 (1620). Den 22 Febr: Måndag. Hinner jag ej skrifva något; ty man måste ut och hälsa på en granne. KELLGREN (SVS) 6: 15 (1773). Jag försökte verkligen allt för att rädda honom. Man var ung på den tiden och trodde att böner och gräl .. betydde något. SIWERTZ Varuh. 94 (1926). – särsk. α') (†) med oss ss. refl. -pron. Huru man skall bära oss åht medh Enkiedrottningen. RP 8: 310 (1640). Så kan man uti samma casu see oss före. Därs. 334. β') (ålderdomligt, numera knappast br.) av författare till en skrift användt pronomen om honom själv i hans egenskap av författare. Epther thet man nw rikeliga nogh beuisat haffwer ath closterliffwerne är jtt ogudhachtigt och skrymtelighit wäsende, såå (osv). OPETRI Clost. F 2 a (1528). Här wil man korteligen nu vthtrycke, / Een stoor orsaak til the Suenskes olycke. SVART Gensw. H 1 b (1558). Af andra växter, som här (dvs. i Japan) träffas vil man nämna Mulbärsträdet, hvaraf Silke fås. DJURBERG GeogrUngd, 383 (1781). Sådan är den fråga som Svenska Akademien framställt och som man vill försöka att besvara. GEIJER I. 5: 1 (1810). ENBERG SvSpr. III (1836).

[MAN.pron .c.β]

β) ss. tilltalsord, liktydligt med: du l. ni; särsk. dels (numera föga br.) ss. försynt l. ngt skämts. l. beskyddande tilltalsord, användt särsk. av äldre person till yngre (särsk. till barn), dels ss. ngt utmanande tilltalsord i sammanhang där det gäller att markera en viss kyla l. överlägsenhet mot den tilltalade. Gouvernanten kommer i detsamma / .. det heter då s1tt ner, sitt ner. / Och kära vän! / kan man läxan än? GEIJER (1834) hos MARCUS GeijerL 355. Var så god och tag af hatten, när man kommer in, min herre! STRINDBERG RödaR 45 (1879). Nej, se goddag, Ekroth – men hvart har man så brådt? Kan man inte stanna och äta middag med oss? SÖDERHJELM Brytn. 108 (1901). Man gifter sig alltså, sade han. Man stannar vid sin gamla sjö. Vilken idyll, kära Laura SIWERTZ Sel. 1: 138 (1920).

[MAN.pron .c.γ]

γ) (numera bl. pretiöst, ålderdomligt) med syftning på en person som meddelat ngt om sig själv o. vars tal refereras; liktydigt med: han l. hon. Det försäkrades (av konungen), att man heldre afsade sig regeringen, än läte förmå s1g till fred. TROLLEWACHTMEISTER ant. 1: 72 (1807). (Husbonden kör för hushållerskan för att vigas vid henne) med en min och en uppsyn så skrämmande, att man är nära att stiga ur. Men man besinnar då, att man därmed försakar livets lycka. LAGERLÖF Liljecr. 247 (1911; yttrat av en präst som i hushållerskans närvaro återger vad hon berättat för honom).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, vet inte om ni misstolkar mig. men rör sig alltså inte om exit på 40 miljoner. utan fick in 40 miljoner till företagets checkkonto mer eller mindre. så det är alltså pengar som skall användas i verksamheten. journalisten trodde väl ganska mkt på idén att jag hade fått in 40 miljoner på mitt personkonto och att jag nu skulle leva loppan. det var fel. rubriken blev fel även där efter.

 

några vänner misstolka precis som journalisten detta och tyckte jag skulle byta upp min saab och att en resa skulle sitta lägligt.

 

men minst lika bra brag och glad för det!

 

onlinepizza i wish :)

 

ok, tack för att du tog dig tiden att besvara i alla fall, gillar höra företagarstorys, får en att drömma lite smått, har ett par bekanta som är framgångsrika företagare också , men jag är inte jelly på dem alls, de har fått slita alldeles för mycket för min smak. En har la rakt upp och ner sitt liv i 12 år i sitt företag innan de började rulla på egen hand om än han jobbar mycket än(i mina ögon) och aldrig har tid för nåt så är han i princip på räkmacka mot för tidigare år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu forstar jag hur aven endast semi-svaga Amerikaner blir tjocka. Jag borjade med att under gardagen ata for ungefar 6 personer (bra) utav kott och gronsaker (bra). Detta hade den onskade effekten att jag har fatt igang den niva av atande jag vill ha for att komma i bra form.

 

Idag saknade jag dock alternativ, sa jag at pa Taco Bell under lunchen.

Vad som dock hande ar att jag senare under dagen fullkomligt tryckt i mig (nyttig) mat - men jag ar forfarande fruktansvart sugen pa socker! Har precis stoppat i mig en stor portion kyckling och toppade med en javla massa (nyttiga) notter men jag vill anda ha - jag kraver! - losgodis och chips. :shock:

 

Ar till och med nara att jag trycker i mig ett gang av en polares pop tarts trots att det inte ens ar speciellt gott.

 

_______

 

Ep1 av Suits gar pa TV just nu. Blev reklam i anslutning till introt. Vi stangde av TVn.

 

Man orkar inte se reklam langre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läser vidare i primal connection.

 

Finally, Sisson's 10 Habits of Highly Successful Hunter-Gathers

 

(1) Take responsibility

(2) Be Selifsh (in a good way)

(3) Build a tribe (a dozen or so people you can really count on, touch, and love)

(4) Be present

(5) Be curious

(6) Trust your gut

(7) Pick your battles

(8) Get over it

(9) Sharper your spear

(10) Be affluent.

 

är på kapitlet "build a tribe". man ska fundera på vilken typ av medlemmar man vill ha i sin stam. så jag funderar lite på vad jag vill ha för typ av personer i mitt liv om jag får välja.

 

min första tanke är att jag vill ha folk som är:

-välmående

-positiva

-oproblematiska(inget våld, väldigt lite omedvetet psykologisk krig etc)

-bryr sig, jag har hatar likgiltighet

-toleranta, empatiska

-bra för stammen

 

vad jag bryr mig mindre om är:

-utseende

-status

-förmögenhet

 

men de jag bryr mig om är ändå återkopplade så att de ger utslag på de senare.

 

antar att min lista medför:

-äter inte enligt SLV

-lever inte enligt sossesverige

 

så jag funderar på var jag kan träffa den typen av människor. krogen tvivlar jag på. min tanke är via movnat, pokerforum(har faktiskt träffat en del som är mer paleo än jag själv via pf) och på äventyrsresor. har ni några andra tips?

 

vilka egenskaper vill ni ha på folk i er tribe?

 

 

---

 

http://mtgoxlive.com/orders?dark

så skulle någon köpa bitcoin direkt för 40M sek skulle det bara flytta kursen 10% innan folk hann reagera. jag jag tänker efter kanske bitcoin vore rätt nice om alla använde som valuta, så skulle information färdas mycket snabbare och antagligen skulle det bli stabilare än vi har idag.

 

roligt att tyskland hämtar hem sitt guld från USA. ingen som reagerar på vilket dåligt utnyttjande av råvaror det är att låsa in allt guld?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde precis primal connection. stycket om jord såg intressant ut =)

 

på tal om att inte köpa SLV's rekommendationer rakt av så är väl Inuiterna levande bevis på att man kan äta annorlunda och ändå lyckas. går liksom inte att odla grönsaker på/i snön. dock får jag en bild av att dom har ett ordentligt fettlager som isolerar trots denna LCHF-liknande kost. svårt att hitta nakenbilder för att inspektera muskeldeff.

 

så vad tror ni: är det kroppen som ställer om efter behov? är kosten FÖR fet? är det pga energiöverskott? kan samma kost leda till ett sexpack i Afrika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde precis primal connection. stycket om jord såg intressant ut =)

 

på tal om att inte köpa SLV's rekommendationer rakt av så är väl Inuiterna levande bevis på att man kan äta annorlunda och ändå lyckas. går liksom inte att odla grönsaker på/i snön. dock får jag en bild av att dom har ett ordentligt fettlager som isolerar trots denna LCHF-liknande kost. svårt att hitta nakenbilder för att inspektera muskeldeff.

 

så vad tror ni: är det kroppen som ställer om efter behov? är kosten FÖR fet? är det pga energiöverskott? kan samma kost leda till ett sexpack i Afrika?

 

antar du har läst detta om eskimåer?

http://www.biblelife.org/stefansson1.htm

 

jag tror kroppen är anpassad för att överlva på enbart djur, iaf sålänge vi äter allt på djuret. tror samma kost leder till i princip samma resultat med några få undantag typ laktos, allergier etc. äter man naturlig mat mår kroppen bra och den normaliserar vikten, äter man vissa typer av onormal mat blir man sjuk och vid positiv energibalans även fet. vet inte vilket fettlager du syftar på, traditionella inuiter jag har sett har varit rätt normalviktiga:

3.jpg

 

det är ju ett stort problem för kolesterolteorin att folk kan leva tvärt emot vad den säger och ändå må bättre än folk som helt följer den. den typen av paradoxer brukar ju normalt väcka inre kritik, men sovietharvard-departementet är ointresserade av att få sina ideer ifrågasatta.

 

 

http://bitbet.us/

http://btcsportsmatch.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

582679_10151432146452238_430286706_n.jpg

 

 

som Karl Marx sa, i framtiden kommer vi inte behöva arbeta lika mycket... eller så är vi så dumma att vi fortsätter att göra det trots vår enormt mycket högre produktivt för att ha råd med saker som inte gör oss lyckligare.

 

 

vit drar, matt i 3. finns två lösningar, hur lång tid tog det för er att hitta den andra?

51z6z3k8zh8e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...