Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Därför att han inte tror att det handlar om sexanklagelsen egentligen, utan om en chans att "utlåna" honom till USA. Detta skulle förstås ha kunnat vara paranoia, men intensiteten i försöken att få honom utlämnad samt att åklagaren vägrat helt enkelt sätta sig på ett plan till London och förhöra honom (har han varit OK med hela tiden) talar emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte förstår är varför han inte inställer sig i rätten?
Han är väl bara kallad till förhör?

 

Och då blir ju frågan varför det inte går att ta över telefon/video/epost/på plats i England istället.

 

I nuläget har han väl suttit häktad så länge att han knappt skulle få sitta någon månad till och med om han blev dömd i Sverige, så det är ju knappast en eventuell fängelsevistelse som avskräcker.

 

Edit: Rekommenderar starkt förhörsmaterialet. Enda som saknades var orden åderpåle och köttgrotta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är väl bara kallad till förhör?

 

Och då blir ju frågan varför det inte går att ta över telefon/video/epost/på plats i England istället.

 

I nuläget har han väl suttit häktad så länge att han knappt skulle få sitta någon månad till och med om han blev dömd i Sverige, så det är ju knappast en eventuell fängelsevistelse som avskräcker.

 

Edit: Rekommenderar starkt förhörsmaterialet. Enda som saknades var orden åderpåle och köttgrotta.

Min tolkning av situationen som lekman:

 

Sverige: Vill inte tappa ansikte vilket de skulle göra genom att åka dit och förhöra honom nu.

 

Sverige gör rätt i att försöka få hit honom.

 

England: Gör allt för att utelämna Assange som utlovat för att inte tappa ansikte.

 

England gör rätt i att försöka skicka honom till Sverige.

 

Assange: Är paranoid och mediakåt. Bryr sig antagligen mer om sitt kändisskap än om Wikileaks.

 

Assange är en mupp.

 

Målsägande kvinnorna: Gick igång på att Assange kändisskap och ville se sig som hans flickvänner. Då de sedan pratade med varandra och insåg att ingen av dem var "den enda" för Assange så gick de ihop för att göra livet så surt som möjligt för honom. Anklagelserna är till 100% en efterkonstruktion.

 

Kvinnorna förtjänar den skit de får.

 

USA: Skrattar antagligen åt den fars som är Assange.

 

USA gör rätt i att inte yttra sig offentligt.

 

Ecuador: Hoppas kunna reta upp USA och sätta sig själva på kartan som någon beskyddare av "det fina" som Wikileaks står för.

 

Ecuador tror att de framstår i goda dagar men framstår i själva verket som riktiga tomtar.

 

Om Assange bara åkt till Sverige så hade antagligen frigivits och allt hade varit frid och fröjd. Om han mot förmodan blivit straffad så hade straffet blivit lågt och övriga världen hade skrattat åt spektaklet.

Att han skulle utlämnas från Sverige till USA finns det ingen chans alls till. Det skulle vara ett politiskt självmord för Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var på inferno online här i stockholm igår, stod i kön för att betala och framför mig stod en massa kids runt 10 bast som radade upp deras veckopeng för att få spela en timme, värsta blyga och söta ungar. ville bara gråta när de använde sin veckopeng till att sitta vid datorn på ett vidrigt ställe som InfernoOnline :S

 

ngn fler eller är det ovanligt att tycka synd om småbarn som räknar upp pengar för att betala någonting mindre passande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var på inferno online här i stockholm igår, stod i kön för att betala och framför mig stod en massa kids runt 10 bast som radade upp deras veckopeng för att få spela en timme, värsta blyga och söta ungar. ville bara gråta när de använde sin veckopeng till att sitta vid datorn på ett vidrigt ställe som InfernoOnline :S

 

ngn fler eller är det ovanligt att tycka synd om småbarn som räknar upp pengar för att betala någonting mindre passande?

 

Får man fråga vad du gjorde där ? och ålder :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://info.publicintelligence.net/AssangeSexAllegations.pdf

 

lol sverige som kallar det där våldtäkt. sjukt hån mot alla kvinnor som faktiskt blivit våldtagna.

Läste precis igenom stora delar av ovanstående dokument och det var till och med mindre att bygga åtal på än vad jag föreställt mig. Båda kvinnorna säger att de varit med på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ger chantecler 9/10

 

lokal 10/10, mycket fräscht och rosa:

551902_10151182725122238_1672377877_n.jpg

 

service 8/10, mycket personal, snyggt men lite kass engelska och kändes lite okunniga.

 

huvudrätter:

grodlår 9/10, förvånad över hur gott det var:

224689_10151182726767238_1654327566_n.jpg

small fisher med jamon iberico 8/10:

481944_10151182728047238_1977827017_n.jpg

fläsk 8/10:

253866_10151182728307238_2145225089_n.jpg

 

mellanrätter, 4st små goda 8/10:

salmon maki:

523076_10151182725617238_544841845_n.jpg

laxrom+gurkgele:

557325_10151182725977238_670884856_n.jpg

päron+kaka+guld:

553779_10151182735652238_59635579_n.jpg

till kaffet:

378181_10151182743317238_1944268307_n.jpg

 

dessert: 10+/10, bästa efterrätt jag har ätit. slår NOMA, 28+ etc med hestlängder. sjukt gott allt, perfekt kombo och så sjukt bra smak på allt:

523228_10151182740372238_952779119_n.jpg

 

prisvärdhet 10/10. 4rätter+4mellanrätter för 3 inkl 3 flaskor vin, varsitt glas rose champange och kaffe/the kostade 555euro inkl moms och dricks. som hittat!

 

inte jätteimpad av maten, men väldigt snyggt ställe och sjukt god efterrätt.

 

just det ja, smöret de hade var elitgott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bättre än nomas smör?

 

deras smör, bröd och kaffe var beeeeeeeeeeeeeeyond.

 

kanske de har bytt upp sig, men bättre än det jag fick när jag var där. detta var det:

http://mejeriprodukt.se/tag/jean-yves-bordier/

360kr/kg

http://www.lebeurrebordier.com/jean-yves-bordier.php

 

vet inte var man köper det, men jag vill seriöst köpa sådant! nästan så jag överväger att börja äta bröd regelbundet bara för att kunna äta mer av smöret! mums!

 

någon som vet var man kan köpa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tolkning av situationen som lekman:

 

Sverige: Vill inte tappa ansikte vilket de skulle göra genom att åka dit och förhöra honom nu.

 

Sverige gör rätt i att försöka få hit honom.

 

England: Gör allt för att utelämna Assange som utlovat för att inte tappa ansikte.

 

England gör rätt i att försöka skicka honom till Sverige.

 

Assange: Är paranoid och mediakåt. Bryr sig antagligen mer om sitt kändisskap än om Wikileaks.

 

Assange är en mupp.

 

Målsägande kvinnorna: Gick igång på att Assange kändisskap och ville se sig som hans flickvänner. Då de sedan pratade med varandra och insåg att ingen av dem var "den enda" för Assange så gick de ihop för att göra livet så surt som möjligt för honom. Anklagelserna är till 100% en efterkonstruktion.

 

Kvinnorna förtjänar den skit de får.

 

USA: Skrattar antagligen åt den fars som är Assange.

 

USA gör rätt i att inte yttra sig offentligt.

 

Ecuador: Hoppas kunna reta upp USA och sätta sig själva på kartan som någon beskyddare av "det fina" som Wikileaks står för.

 

Ecuador tror att de framstår i goda dagar men framstår i själva verket som riktiga tomtar.

 

Om Assange bara åkt till Sverige så hade antagligen frigivits och allt hade varit frid och fröjd. Om han mot förmodan blivit straffad så hade straffet blivit lågt och övriga världen hade skrattat åt spektaklet.

Att han skulle utlämnas från Sverige till USA finns det ingen chans alls till. Det skulle vara ett politiskt självmord för Sverige.

 

Ungefär så jag ser på det utan att vara jätteinsatt. Bra sammanfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...