Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Det var snack på forumet förut om att ansöka om bostadsbidrag (varför inte utnyttja systemet och maximera sitt ev, pengarmässigt etc).

 

Vet du hur bra koll försäkringskassan har över ens aktiedepå/bankkonto/svsrulle?

 

"Om hushållet (även barnen) har en sammanlagd förmögenhet över 100 000 kronor ska

du fylla i dina tillgångar eller skulder som du beräknar ha den 31 december. "

 

Dålig koll, känns som för resurskrävande ha full koll på alla.

Hur som blir du väl som värst återbetalningsskyldig utan tillägg om jag inte har missat något?

 

Eftersom mycket av den info man ger bara är uppskattning känns det rätt lugnt att de inte har massa villkor om tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var snack på forumet förut om att ansöka om bostadsbidrag (varför inte utnyttja systemet och maximera sitt ev, pengarmässigt etc).

 

Vet du hur bra koll försäkringskassan har över ens aktiedepå/bankkonto/svsrulle?

 

"Om hushållet (även barnen) har en sammanlagd förmögenhet över 100 000 kronor ska

du fylla i dina tillgångar eller skulder som du beräknar ha den 31 december. "

 

Heltok vet verkligen allt, enligt pf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var snack på forumet förut om att ansöka om bostadsbidrag (varför inte utnyttja systemet och maximera sitt ev, pengarmässigt etc).

 

Vet du hur bra koll försäkringskassan har över ens aktiedepå/bankkonto/svsrulle?

 

"Om hushållet (även barnen) har en sammanlagd förmögenhet över 100 000 kronor ska

du fylla i dina tillgångar eller skulder som du beräknar ha den 31 december. "

 

Mer seriöst så tror jag att de har koll på dina svenska bankkonton (vore sjukt annars) på så sätt att de kan kolla dem om det behövs. De har definitivt inte koll på ditt SvS-konto och dina aktiedepåer beror väl i så fall på var dessa finns.

 

Dålig koll, känns som för resurskrävande ha full koll på alla.

Hur som blir du väl som värst återbetalningsskyldig utan tillägg om jag inte har missat något?

 

Eftersom mycket av den info man ger bara är uppskattning känns det rätt lugnt att de inte har massa villkor om tillägg.

 

Nja... Det kan nog finnas värre konsekvenser än endast återbetalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bild

 

stämmer den?

 

isåfall lol europa, wow sydkorea.

 

Den stämmer, sen missar du en poäng och det är att jämföra befolkningsökningen i USA med Europa då det förklarar en stor del av skillnaden. (212 miljoner 1970 och 320 miljoner 2012 och Tyskland 78 miljoner 1970 och 82 miljoner 2012). Sedan är Korea inget konstigt i sig, du hittar liknande mönster om du tittar tidigare än 1970 i många andra länder. Det var väl under 60-talet eller något Nordkorea faktiskt var rikare än Sydkorea?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det är ju inte mitt fel att du läser aggreverad när det står aggregerad. :-) Aggregera är typ att "slå samman" och det är allmänt ett ganska bra ord som du kommer stöta på igen. Min tanke är att förstår man det ordet så förstår man antagligen vad jag menade. Nu formulerade jag mig snett ändå, men det faller ju oavsett om du inte kan ordet.

 

Vilka droger har man slagit samman för att skapa den aggregerade drogen cannabis då menar du?

 

I det här fallet menar jag alltså att cannabis hamnat i det aggregerade tillståndet "drog"; tex {marijuana, heroin, hasch, lsd...} = droger. Jag tycker att det verkar ganska hårt rotat och förknippat här. Kanske är vi mer förberedda när vår generation är gammal och grå?

 

Precis, det du menar är att cannabis är en drog som tillhör den aggregerade mängden droger. Använder du din påhittade regel hela tiden när du pratar? Pokerstars är en aggregerad pokersida och hund är ett ett aggregerat djur.

 

Det är kul att läsa diskussionerna i den här dagboken och du har ibland intressanta synpunkter men snälla ta till dig att du skriver på gränsen till oläsligt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tre intressanta ted:

 

hmm undra om inte jag har en vän som gör ett examensarbete om något sådant här. tror hon nämnde något om en hjälm med elektroniska fält som bota cancer. de smarta kanske man hittar på f chalmers trots allt.

 

edit:

helt annan sak. är det någon annan än jag som stör mig något fruktansvärt på Apples och deras produktplaceringskampanj i Californication nu under s05. Den är bara jobbig och man undrar ju om Apple tror att man är en idiot som inte förstår att det är produktplacering, för är inte det själva grejen att produktplacering också skall gå snyggt till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka droger har man slagit samman för att skapa den aggregerade drogen cannabis då menar du?

 

 

 

Precis, det du menar är att cannabis är en drog som tillhör den aggregerade mängden droger. Använder du din påhittade regel hela tiden när du pratar? Pokerstars är en aggregerad pokersida och hund är ett ett aggregerat djur.

 

Det är kul att läsa diskussionerna i den här dagboken och du har ibland intressanta synpunkter men snälla ta till dig att du skriver på gränsen till oläsligt ibland.

Läs inlägg innan du sätter igång. Skrev tydligt att meningen "ändå var felformulerad". :roll: Det står ju för sjutton i det du citerade:
Nu formulerade jag mig snett ändå
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tre intressanta ted:

 

mer om 3d:

 

Rapid prototyping och 3D-printing är rätt coolt ja. Använder det själv ganska ofta i mitt jobb, dock är det ju ingen ny teknik vilket dom också säger i videon.

 

Vill du ha en egen 3D-skrivare kan du beställa en byggsats för endast $1099 från

http://store.makerbot.com/thing-o-matic-kit-mk7.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl inte så konstigt att hans partikamrater blir upprörda.

 

i dagens politiska klimat i sverige nej. men visar ju hur sjukt det är.

 

överklasssafarin är redan igång, han tycker det är löjligt och använder ett bra debattknep, han argumenterar för något liknande fast negativt eller tramsigt(dvs något han själv inte håller med om) med exakt samma argument. motståndarsidan kan då inte såga ens trams utan att såga sig själva. jämför med flying spaghetti monster.

 

tyvärr verkar inte motståndarsidan koppla det och istället för att angripa att FSM är orimlig säger de att man inte får jämföra gud med pasta och han får be om ursäkt för sin olämpliga jämförelse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...